Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het was een keer te verwachten.

+25
Pompoen
Paper Crown
Bolleke
_Mashimaro_
Sylvana
Evalynn
Susan
SarahKey
JD
Minx
maiadebij
LMCurious
Tania
Darius
Jasmine
Printje
frolic
Roodkapje
Coco
Rush
Benthe
ekjir@M
Monte
Happydobby
Ellebel
29 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:03

Ik heb het idee dat er bij een allergie beter op gelet wordt dan bij een bepaalde levenswijze of geloof. Dat was althans bij ons op de basisschool wel zo. Ik ben zelf allergisch voor melk en daar werd op zich wel streng op gelet, maar ik heb het zelf toch ook nog flink wat keren aan moeten geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  maiadebij di 20 dec 2011 - 9:36

N mag alleen halal vlees, thuis eten we bijna geen vlees maar als we het dus eten eten we halal. Ik zou er niet blij mee zijn als hij op de psz varkensvlees of vlees krijgt wat niet halal is, zeker als je het duidelijk hebt aan gegeven.

Mijn man kwam in NL wonen toen hij 17 jaar was. Hij ging geregeld met zijn vrienden bij het tankstation een broodje ei-bacon eten Laughing wist hij veel, hij sprak toen nog geen engels en had geen idee dat hij geregeld varkensvlees stond te eten :P

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:40

maiadebij schreef:N mag alleen halal vlees, thuis eten we bijna geen vlees maar als we het dus eten eten we halal. Ik zou er niet blij mee zijn als hij op de psz varkensvlees of vlees krijgt wat niet halal is, zeker als je het duidelijk hebt aan gegeven.

Mijn man kwam in NL wonen toen hij 17 jaar was. Hij ging geregeld met zijn vrienden bij het tankstation een broodje ei-bacon eten Laughing wist hij veel, hij sprak toen nog geen engels en had geen idee dat hij geregeld varkensvlees stond te eten :P

Waarom mag jouw zoon geen vlees eten wat niet halal geslacht is, omdat hij op zijn jonge leeftijd zich al heeft bekeerd tot het moslim geloof? Ben jij zelf ook moslima?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  maiadebij di 20 dec 2011 - 9:42

Carrie schreef:
maiadebij schreef:N mag alleen halal vlees, thuis eten we bijna geen vlees maar als we het dus eten eten we halal. Ik zou er niet blij mee zijn als hij op de psz varkensvlees of vlees krijgt wat niet halal is, zeker als je het duidelijk hebt aan gegeven.

Mijn man kwam in NL wonen toen hij 17 jaar was. Hij ging geregeld met zijn vrienden bij het tankstation een broodje ei-bacon eten Laughing wist hij veel, hij sprak toen nog geen engels en had geen idee dat hij geregeld varkensvlees stond te eten :P

Waarom mag jouw zoon geen vlees eten wat niet halal geslacht is, omdat hij op zijn jonge leeftijd zich al heeft bekeerd tot het moslim geloof? Ben jij zelf ook moslima?

Mijn man en ik zijn idd Moslim

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  maiadebij di 20 dec 2011 - 9:44

maar omdat er in deze tijd zo vreselijk met dieren om wordt gegaan eten we nog heel weinig vlees. Ook halal vlees is lang niet altijd van dieren die een goed leven hebben gehad. Ook die dieren worden gekocht van de bio-industrie en vervolgens ritueel geslacht. Naast het leed van de dieren is het ook geen gezond vlees door alle rotzooi (antibiotica etc) wat erin zit.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:44

maiadebij schreef:
Carrie schreef:
maiadebij schreef:N mag alleen halal vlees, thuis eten we bijna geen vlees maar als we het dus eten eten we halal. Ik zou er niet blij mee zijn als hij op de psz varkensvlees of vlees krijgt wat niet halal is, zeker als je het duidelijk hebt aan gegeven.

Mijn man kwam in NL wonen toen hij 17 jaar was. Hij ging geregeld met zijn vrienden bij het tankstation een broodje ei-bacon eten Laughing wist hij veel, hij sprak toen nog geen engels en had geen idee dat hij geregeld varkensvlees stond te eten :P

Waarom mag jouw zoon geen vlees eten wat niet halal geslacht is, omdat hij op zijn jonge leeftijd zich al heeft bekeerd tot het moslim geloof? Ben jij zelf ook moslima?

Mijn man en ik zijn idd Moslim

O.K. ik dacht alleen jouw man. Ik snap het dan wel wat beter dat hij alleen halal vlees eet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Darius di 20 dec 2011 - 9:45

O wistik niet maiadebij! Heb je ook de geloofsovertuiging uitgesproken?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:49

Mijn zoon mag ook geen varkensvlees en als hij vlees krijgt is het halal vlees. Het is al een paar keer voorgekomen dat hij op het kdv een broodje met smeerworst kreeg. Ik heb er wel iets van gezegd maar ze trekken zich er weinig van aan. Heb nu binnenkort een gesprek met het locatiehoofd hier over..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Minx di 20 dec 2011 - 9:49

Ok poging 2

het nichtje van mijn vriend wordt ook vegetarisch opgevoed. Zij heeft ook wel eens vlees gehad, notabene bij haar opa.

Als zij hier langs komt zorg ik er altijd voor dat er genoeg is wat zij ook mag. Zo vaak is ze hier niet en als het is is het op een verjaardag dus een kleine moeite. Maar heb inderdaad het idee dat je met vegetarisch veel meer uit moet leggen als met een allergie oid.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  maiadebij di 20 dec 2011 - 9:53

Darius schreef:O wistik niet maiadebij! Heb je ook de geloofsovertuiging uitgesproken?

ja heb ik gedaan, zo'n 10 jaar geleden. Eerst alleen voor mezelf, jaren later officieel op het Marokkaanse consulaat voor we gingen trouwen.

Jij hebt op een Islamititsche school gewerkt?


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:07

frolic schreef:Het lijkt me heel moeilijk om een kind totaal vleesloos te laten opgroeien , denk aan knakworsten en frikandellen op een verjaardagsfeestje straks , Je kan het natuurlijk gewoon tegen de ouders zeggen , maar zit nu zo te denken stel C.iske komt op T.euns verjaardagsfeestje .. ik heb knakworstjes ( die zal t.eun erg graag willen heb ik het idee ) en ik zie dat C.iske er ook 1 neemt .. denk dat ik dat heel moeilijk zal vinden. Wil jou dan niet te kort doen , maar lijkt me ook zo moeilijk om dat dan te moeten afpakken laughcry

Hoe sta jij daarin ?

( trouwens totaal niet bedoeld als commentaar op het vegatarisch opvoeden hoor , lijkt me alleen af en toe lastig )


Zou een kind echt wat missen aan knakworsten en frikandellen? Zeker wanneer hij het niet kent. Zolang hij iets anders krijgt waar hij ook blij van wordt is er toch geen probleem? Ik denk dat het iets is in jezelf wat maakt dat je het zielig vindt.
Kindjes met allergieeen krijgen ook andere dingen wanneer er wat wordt gegeten wat zijn niet mogen. Zolang er maar een alternatief is en dat alternatief kun je ook leuk maken.

SP, wat vervelend en ik snap dat jij je daar niet fijn over voelt. Ik vind het ook een kwalijke zaak. Sommigen vinden een keer vlees misschien niet zo erg, maar het gaat om het principe. Het is slordig. Een kind met een allergie kan door zo'n slordige fout erg ziek worden.
C. is dan misschien wel niet allergies, maar jullie hebben hier jullie redenen voor en je mag er toch op vertrouwen dat de school jullie redenen serieus nemen en er ook serieus op letten.

Wel fijn dat ze haar excuus heeft aangeboden. Nog even en dan heeft C. de leeftijd waarop hij er zelf op kan gaan letten. Op mijn stages wisten kleuters al heel goed wat en wanneer zij iets niet mochten vanwege geloof, allergie of veganisme.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  JD di 20 dec 2011 - 11:58

Ik weet heel goed dat een ongeluk in een klein hoekje zit, maar voor hetzelfde geldt was C.iske inderdaad wel flink allergisch geweest... dus indat opzicht vind ik wel dat er beter gecomunniceerd had moeten worden tussen juf en oudercommissie, maar goed....t is menselijk foutje.

Wij zijn er op mijn werk (kdv) wel echt heel erg alert op. We zorgen dat een kindje met een allergie/vegetarische kindjes altijd naast 1 van ons zit met het eten, zodat ze geen stukjes brood ofzo van het kindje naast zich pakken. Al moet ik zeggen dat dat evengoed wel eens gebeurt, het gaat soms zo snel, en als je met 15 kindjes aan tafel zit, heb je het niet altijd door.
Voor kinderen met allergie houden we altijd rekening met hapjes en tussendoortjes, en we letter hier ook héél erg goed op.

Dan nog, het is zeker iets wat mij ook zou overkomen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je het heel erg vervelend vindt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 13:59

Hmm, wat betreft halal heb ik dat dan verkeerd begrepen. Ik had begrepen dat halal vlees rein moest zijn en dat, dat inhield dat het dier gezond moest zijn en een goed leven miest hebben gehad. Masr daarover ben ik blijkbaar verkeerd ingelicht.

Ik vind het ook echt slordig en dat vond de juffrouw ook.
Ik begrijp het ook niet zo goed, ik ging zelf alrijd heel strikt met eetgewoontes om toen ik nog met kinderen werkte. Of ik het er nou mee eens was of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 14:02

Fairytale schreef:Ok poging 2

het nichtje van mijn vriend wordt ook vegetarisch opgevoed. Zij heeft ook wel eens vlees gehad, notabene bij haar opa.

Als zij hier langs komt zorg ik er altijd voor dat er genoeg is wat zij ook mag. Zo vaak is ze hier niet en als het is is het op een verjaardag dus een kleine moeite. Maar heb inderdaad het idee dat je met vegetarisch veel meer uit moet leggen als met een allergie oid.
Tuurlijk. Het één is een keuze het ander iets dat je overkomt. Iets dat je overkomt vinden anderen erg en zielig. Iets waar je zelf voor kiest, daar moet je je voor verantwoorden. Het is dus eigenlijk ook niet te vergelijken, behalve op het punt dat de docent op beide allert moet zijn en het kind een aantal dingen niet mag eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  SarahKey di 20 dec 2011 - 19:06

Ik vind het echt heel slordig dat dit gebeurd is en zou er als ouder ook boos om zijn.
De juf kan wel aangeven dat zij het ook slordig vind, maar goed hij had er wel allergisch voor kunnen zijn.

Als wij met de bso gaan eten dan kijken we voor het eten wie wat niet mag hebben.
Als er inval is word dit ook gemeld. Hoeveel kinderen we ook hebben die dag.
De vaste leidsters weten nu wel wie waar allergisch voor is of iets echt niet lust.

De juf had van te voren dit ook moeten melden aan de hulp moeders.

Een kind van 3 kan nog niet zelf zeggen dat hij iets niet mag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Susan di 20 dec 2011 - 20:09

Ik heb ooit ingevallen op een kinderdagverblijf waar ook een jongetje zat dat vegetarisch werd opgevoed, die leidster zei toen heel nonchalant: 'Oh, maar we geven hem ook wel eens gewoon smeerworst op brood.' Dat vond ik toen zo belachelijk, dat ze dat gewoon bewust deden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 21:43

Hier op het werk wordt met de kinderen die geen vlees eten of alleen halal vlees eten heel goed naar gekeken. Wat allergieen betreft doen ze het hier veel slechter. Dat vind ik ook heel fout. Bij groep 6,7 en 8 wordt er vanuit gegaan dat ze dat zelf in de gaten houden. Het kerstdiner zit morgen vol met producten waar lactose inzit. Wij hebben één leerling die daar heel slecht tegen kan. (Groep 7) Zij moet daar dus zelf op letten. Als ik zie wat wij gaan eten is er eigenlijk niks wat zij kan eten. Thuis eet ze ook wel regelmatig iets waar het in zit. Maar ik vind dat wij daar wel rekening mee moeten houden. Ze heeft "geluk" dat ik dit ook heb en voor mijzelf ander eten ga halen. Zij krijgt daar ook wat van. Tijdens het jaarlijkse schoolontbijt heeft ze melk moeten drinken. Ik was daar niet bij. Maar kan daar behoorlijk boos over worden. Want ik weet zelf hoeveel last je daar van kunt krijgen.

Tijdens het overblijven heb ik die lijst er altijd naast liggen. De kinderen nemen zelf het eten mee. Maar ik heb regelmatig iets van fruit op tafel staan. Ik kijk altijd even wie ik heb en wat ze niet mogen hebben. Ik vind dat geen moeite. Je kunt er een hoop ellende mee besparen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Evalynn di 20 dec 2011 - 21:54

wat betreft allergiën vind ik het ook belachelijk als daar niet goed op gelet wordt.

de keuze om vegetarisch te eten is jouw éigen keuze, ik vind niet dat je een kind dit moet opleggen. je kunt natuurlijk uit principe thuis geen vlees in huis halen, maar buitenshuis vind ik dat een ander verhaal. een kind hoef je niet te verbieden een frikadel of een knakworst op een verjaardag te eten. of bij de kinderopvang waar ik vroeger naar toe ging, daar kregen we tussen de middag ook wel eens een knakworstje op ons brood. en wat als je kind met een verjaardagsfeestje naar de macdonalds gaat? dan krijgt hij alleen frietjes terwijl anderen wel lekker kipnuggets of een hamburger zitten te eten?

ik vind persoonlijk dat een kind zelf de overweging moet kunnen maken om vegetarisch te worden als het kind daar oud genoeg voor is en ook goed begrijpt wat het inhoudt (een jaar of 16). dan hoef je het kind dus niets af te pakken in de kinderjaren en maken ze vaak toch wel de keuze om ook vegetarisch verder te gaan. laat ze er vrij in.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Sylvana di 20 dec 2011 - 22:35

Ik kan me voorstellen dat je er echt vreselijk van baalt Sunprincess! Het doet me een beetje denken aan een verhaal wat ik hier ook ooit eens las, van een moeder die haar kindje borstvoeding only gaf, en waarvan (ik dacht de schoonmoeder) een lepel suiker o.i.d door de voeding had gegooid omdat het kindje anders niet wou drinken ofzo. Wat een onzin allemaal, je heb gewoon rekening te houden met de wensen van de ouder. Ik vind dat ze in dit geval ook echt een fout hebben gemaakt wat betreft Ci.ske. Ik hoop van harte dat ze er van leren, en dat jij snel weer een beetje je rotgevoel kwijtraakt.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  _Mashimaro_ di 20 dec 2011 - 22:51

@SP ik weet niet uit welke overweging je vegetariër bent, maar wat vervelend dat dit gebeurt is. Je kiest hier bewust voor en dat gebeurt er dit. Wat al vaker gezegd is, het scheelt dat C. niet allergisch is. Maar aan de andere kant als je vlees niet gewend bent en je krijgt het wel, dan kan je lichaam er wel op reageren. Tenminste dat gebeurt bij mij wel.
Daarmee maak ik een mooi bruggetje naar mijn vraag. Wink
Jij voedt C en J volledig vegetarisch op. Ik wil I. deels vegetarisch opvoeden, maar wat voor producten kan ik nu als vleesvervanger voor hem nemen. Zelf eet ik van die burgers e.d. uit de supermarkt, alleen mag I. die (nog) niet hebben. Pm me desnoods.

@Lissa Je kan het ook omdraaien. Je kind eerst vegetarisch opvoeden en op latere leeftijd zelf laten beslissen of het vlees wil eten. En dan bedoel ik niet pas op je 16e laten beslissen, maar dat kan echt al wel eerder.
Ik heb namelijk op mijn 7e al besloten om vegetariër te worden. Dat werd niet door mijn ouders opgelegd, maar het was eigen keuze.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Bolleke di 20 dec 2011 - 22:57

Lissa schreef:wat betreft allergiën vind ik het ook belachelijk als daar niet goed op gelet wordt.

de keuze om vegetarisch te eten is jouw éigen keuze, ik vind niet dat je een kind dit moet opleggen. je kunt natuurlijk uit principe thuis geen vlees in huis halen, maar buitenshuis vind ik dat een ander verhaal. een kind hoef je niet te verbieden een frikadel of een knakworst op een verjaardag te eten. of bij de kinderopvang waar ik vroeger naar toe ging, daar kregen we tussen de middag ook wel eens een knakworstje op ons brood. en wat als je kind met een verjaardagsfeestje naar de macdonalds gaat? dan krijgt hij alleen frietjes terwijl anderen wel lekker kipnuggets of een hamburger zitten te eten?

ik vind persoonlijk dat een kind zelf de overweging moet kunnen maken om vegetarisch te worden als het kind daar oud genoeg voor is en ook goed begrijpt wat het inhoudt (een jaar of 16). dan hoef je het kind dus niets af te pakken in de kinderjaren en maken ze vaak toch wel de keuze om ook vegetarisch verder te gaan. laat ze er vrij in.

Ik ben het hier ook mee eens, een kind snapt niet waarom hij geen vlees mag en andere kinderen wel, ik vind dat dus heel zielig. En ze krijgen er niks van, om buitenshuis eens een beetje vlees te eten.
Dat je geen vlees in huis haalt uit overweging snap ik, en daar kan ik mij goed in vinden maar dan zou ik de keus maken hem buitenshus wel gewoon te laten eten.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Evalynn di 20 dec 2011 - 23:02

Mashimaro, ik snap wat je bedoelt. Als het een kind zijn eigen keus is, hoe jong ook, moet je dat accepteren. Maar ik vind het gewoon zonde voor van die kinderen die bepaalde dingen niet mogen eten van hun ouders. Op verjaardagsfeestjes bijvoorbeeld, of als ze gewoon een keertje bij een vriendje of vriendinnetje blijven eten (spaghetti waar gehakt doorheen zit?). Of dan willen ze graag een frikadel, maar zeggen ze 'nee dat mag niet van mijn mama'. Ik weet niet, het zou mijn manier van opvoeden niet zijn. Als een kind uit zichzelf zegt 'nee dat wil ik niet eten, want ik ben vegetarisch en dat is mijn eigen keuze', dan vind ik het een heel ander verhaal.

Hoe komt het dat je hebt besloten je derde kind maar deels vegetarisch op te voeden?
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  _Mashimaro_ wo 21 dec 2011 - 0:07

Lissa, ik snap jouw punt ook wel. Maar hoe zit het dan met kinderen die vanwege hun geloof bepaalde producten niet mogen hebben? Is het dan ook nog zielig? Dan word er wel rekening mee gehouden en bij vegetariërs vaak niet. Dit is absoluut geen aanval naar jou toe, laat dat even duidelijk zijn. Ik vraag me alleen af wat daar dan het verschil tussen is.
Als kind zijnde heb ik er zelf geen last mee gehad. Op feestjes werd er wel rekening mee gehouden en anders at ik het niet. Maar dat komt misschien ook wel doordat het mijn eigen keuze is.

Maar mijn derde kind? Bij mij weten heb ik maar een. Wink
Waarom deels vegetarisch? Ik ben vegetariër en mijn vriend niet. Ik vind het niet nodig om elke dag vlees te eten, maar ik wil wel dat I. gezond opgroeit. Het komt er eigenlijk op neer dat ik nu wil kunnen kiezen tussen vlees of vleesvervanger voor I. Later mag hij inderdaad zelf de keuze gaan maken of hij ook vegetariër wil worden. Al gok ik dat hij vlees zal blijven eten.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Paper Crown wo 21 dec 2011 - 0:16

kruimelje schreef:
Lissa schreef:wat betreft allergiën vind ik het ook belachelijk als daar niet goed op gelet wordt.

de keuze om vegetarisch te eten is jouw éigen keuze, ik vind niet dat je een kind dit moet opleggen. je kunt natuurlijk uit principe thuis geen vlees in huis halen, maar buitenshuis vind ik dat een ander verhaal. een kind hoef je niet te verbieden een frikadel of een knakworst op een verjaardag te eten. of bij de kinderopvang waar ik vroeger naar toe ging, daar kregen we tussen de middag ook wel eens een knakworstje op ons brood. en wat als je kind met een verjaardagsfeestje naar de macdonalds gaat? dan krijgt hij alleen frietjes terwijl anderen wel lekker kipnuggets of een hamburger zitten te eten?

ik vind persoonlijk dat een kind zelf de overweging moet kunnen maken om vegetarisch te worden als het kind daar oud genoeg voor is en ook goed begrijpt wat het inhoudt (een jaar of 16). dan hoef je het kind dus niets af te pakken in de kinderjaren en maken ze vaak toch wel de keuze om ook vegetarisch verder te gaan. laat ze er vrij in.

Ik ben het hier ook mee eens, een kind snapt niet waarom hij geen vlees mag en andere kinderen wel, ik vind dat dus heel zielig. En ze krijgen er niks van, om buitenshuis eens een beetje vlees te eten.
Dat je geen vlees in huis haalt uit overweging snap ik, en daar kan ik mij goed in vinden maar dan zou ik de keus maken hem buitenshus wel gewoon te laten eten.

Ik ben het hier NIET mee eens. Je mag als ouder wel bepalen of je kind elke dag friet krijgt of niet, of hij of zij niet voor 1 jaar snoepgoed mag of niet. Je wordt HYSTERISCH als je moeder god forbit hem of haar een toefje slagroom geeft, want dat mag je wel verbieden. Je kind mag niet elke dag uren voor de tv gezet worden terwijl hij dat wel wil natuurlijk en als ie gaat krijsen doe je hem ook maar niet in bad want dat wil hij niet?! Maar vlees mag je niet verbieden?

Nee, dat is meten met 2 maten. Ik geef Sunprincess wel gelijk.. alleen het is al gebeurd helaas en het is niet terug te draaien. De juf zal zich ook rot gevoeld hebben en met lood in de schoenen je het toch verteld hebben.. want anders had je het wellicht nooit geweten! Ik zou me er nu niet meer druk om maken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Evalynn wo 21 dec 2011 - 0:18

Oh sorry Mashimaro, ik had je bericht verkeerd gelezen, in plaats van 'jij voedt X en X' las ik 'ik voed X en X', mijn fout!
Maar qua geloof heb ik eigenlijk het zelfde standpunt. Binnen huis is het wat mij betreft oke, maar buitenhuis, ja dan vind ik niet dat je er bij een klein kind nog de baas over moet zijn. Laatst op de basisschool was een kindje die van zwarte piet geen pepernoten aan mocht nemen van zijn ouders, omdat het niet hun feest is. Dat vind ik ook sneu, net zo sneu als kinderen die geen knakworst aannemen terwijl ze het wel willen.

Ik heb er wel respect voor dat jij je kind gewoon de kans geeft om vlees te eten.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. - Pagina 2 Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum