Eerste keer psz
+3
Tania
Mamsie
Coco
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eerste keer psz
Hoe ging dat bij jullie kinderen? En gingen ze daarnaast ook al naar een gastouder of kdv?
Maandag gaan ze voor het eerst. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat aangezien ze ook nog niet naar een kdv of gastouder zijn geweest. De laatste keer dat ze echt langer dan een uurtje zonder mij waren is volgens mij ook alweer ruim een half jaar geleden.
Maandag gaan ze voor het eerst. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat aangezien ze ook nog niet naar een kdv of gastouder zijn geweest. De laatste keer dat ze echt langer dan een uurtje zonder mij waren is volgens mij ook alweer ruim een half jaar geleden.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Eerste keer psz
De oudste zwaaide me zo uit. De middelste heeft een aantal keer gehuild toen ik weg ging en de jongste gaat nu een maand of 3 en huilt de ene keer wel en de andere keer niet.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Joh J. geeft ze wel een rondleiding, dan krijgen ze een koekje en is het alweer tijd
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
De eerste paar keer ging het goed,de laatste 2 keer ging hij huilen,maar 1 keer heb ik gebeld en was hij lekker aan het spelen.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik werk op een voorschool en maak bij veel kinderen verschillende wenprocessen mee. Wel merken we verschil met kinderen die nog niet vaak bij anderen zijn achter gelaten. Die wennen meestal wat moeilijker. Maar de meeste kinderen zijn met een paar weken echt wel gewend bij ons. Maar je hebt wel veel kinderen die zonder problemen afscheid nemen van de ouders. Soms staan de ouders daar zelf verbaast over.
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Hoi Coco,
hier ook een tweeling onze meiden zijn 2,5. en mogen aankomende dinsdag voor het eerst. hier dus ook erg benieuwd hoe dit zal gaan. Gaan die van jullie naar de zelfde groep of apart. Onze meiden beginnen de dinsdag middag samen en de een gaat woensdag morgen en de ander donderdag morgen. dit zodat ze en alk een keer apart op school zijn. en ze ook een keer alleen de aandacht van mama krijgen.
zelf vind ik het heel spannend van V.era weet ik gewoon zeker dat ze geen een tijd zal hebben ons een kus te geven, en van A.nnelie zeker dat het brullen word. en dat mama dus ook met dikke ogen op de fiets terug naar huis zal gaan.
zou het wel leuk vinden om jou ervaringen hierover te lezen.
hier ook een tweeling onze meiden zijn 2,5. en mogen aankomende dinsdag voor het eerst. hier dus ook erg benieuwd hoe dit zal gaan. Gaan die van jullie naar de zelfde groep of apart. Onze meiden beginnen de dinsdag middag samen en de een gaat woensdag morgen en de ander donderdag morgen. dit zodat ze en alk een keer apart op school zijn. en ze ook een keer alleen de aandacht van mama krijgen.
zelf vind ik het heel spannend van V.era weet ik gewoon zeker dat ze geen een tijd zal hebben ons een kus te geven, en van A.nnelie zeker dat het brullen word. en dat mama dus ook met dikke ogen op de fiets terug naar huis zal gaan.
twinmummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 20-12-12
Tania schreef:Joh J. geeft ze wel een rondleiding, dan krijgen ze een koekje en is het alweer tijd
zal zo voorbij zijn idd! Hebben ze eigenlijk hun gewone schoenen aan? Bij mijn schoonzus moeten ze slofjes meenemen.
Coco- Ratel
twinmummy schreef:Hoi Coco,
Mijn twins zijn ook 2,5 (zijn van 15 juni). Ze hebben helaas nu alleen nog maar plek voor de maandagochtend en ze staan op de wachtlijst voor een tweede ochtend. Dit jaar gaan ze nog samen en als ze eenmaal meer kindjes en de juffrouw en meester goed kennen, wil ik ze na de zomer denk ik ook 1 ochtend apart van elkaar doen ivm de aandacht. Nu moet ik vooral eerst zelf even bijtanken als zij naar de psz zijn (slaapdraken). Ik denk ook dat mijn dochter zich prima zal redden, mijn zoon hangt heel erg aan mij en wil eigenlijk nooit iets zonder mij. Al is hij vanmiddag met mijn twee nichtjes naar de speeltuin gegaan en dat ging wel goed. Dus ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat hij net als bij de spelotheek en indoorspeeltuin zo in zijn element is dat hij zijn jas uit doet en pas na uur (of helemaal niet) zich gaat afvragen waar ik ben, anders is dat ook flink brullen, denk ik.
De psz zit gelukkig maar op 2 min loopafstand dus als het echt niets is dan is 1 van de 2 ook zo weer opgehaald.
Ik zal maandag nog wel even updaten hoe het is gegaan.
Ben jij ook fulltime thuis of gaan ze nog naar een andere opvang.
Coco- Ratel
Coco schreef:twinmummy schreef:Hoi Coco,
Mijn twins zijn ook 2,5 (zijn van 15 juni). Ze hebben helaas nu alleen nog maar plek voor de maandagochtend en ze staan op de wachtlijst voor een tweede ochtend. Dit jaar gaan ze nog samen en als ze eenmaal meer kindjes en de juffrouw en meester goed kennen, wil ik ze na de zomer denk ik ook 1 ochtend apart van elkaar doen ivm de aandacht. Nu moet ik vooral eerst zelf even bijtanken als zij naar de psz zijn (slaapdraken). Ik denk ook dat mijn dochter zich prima zal redden, mijn zoon hangt heel erg aan mij en wil eigenlijk nooit iets zonder mij. Al is hij vanmiddag met mijn twee nichtjes naar de speeltuin gegaan en dat ging wel goed. Dus ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat hij net als bij de spelotheek en indoorspeeltuin zo in zijn element is dat hij zijn jas uit doet en pas na uur (of helemaal niet) zich gaat afvragen waar ik ben, anders is dat ook flink brullen, denk ik.
De psz zit gelukkig maar op 2 min loopafstand dus als het echt niets is dan is 1 van de 2 ook zo weer opgehaald.
Ik zal maandag nog wel even updaten hoe het is gegaan.
Ben jij ook fulltime thuis of gaan ze nog naar een andere opvang.
Dat bijtanken heb ik ook wel zin in haha. ze slapen wel heel goed moet ik zeggen. maar als ze wakker zijn zitten ze echt geen minuut stil. Nee ik werk wel maar alleen de vrijdagmiddag 4 uurtjes en zaterdagochtend 4 uurtjes. Dus zijn ook nog geen andere opvang gewend of iets dergelijks. wel zijn ze geregeld bij opa en oma. daar slapen ze ook gemiddeld 1 nacht in de week. (vinden opa en oma zo gezellig). Vind het wel heerlijk trouwens die rijkdom dat ik het grootste gedeelte van de week gewoon lekker thuis ben. En jij werkt helemaal niet begrijp ik. zou ik trouwens helemaal ook niet erg vinden, die kans zit er ook binnenkort want het zwembad waar ik werk is gesloten. en de gemeente weet nog niet of het weer opengaat. in dat geval wil ik of een baan voor meer uur of even niks, nou is blijven werken financieel wel weer heel aantrekkelijk. lijkt mij leuk te horen hoe het is gegaan maandag. hoop goed voor je, hoe doen die van jou het met praten als je dat wil vertellen. die van ons komen in een speciale praatgroep. omdat het nog niet zo goed gaat. ze snappen mekaar prima. dus dat praten is ja niet nodig.
twinmummy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 16
Punten : 18
Registratiedatum : 20-12-12
Coco schreef:Tania schreef:Joh J. geeft ze wel een rondleiding, dan krijgen ze een koekje en is het alweer tijd
zal zo voorbij zijn idd! Hebben ze eigenlijk hun gewone schoenen aan? Bij mijn schoonzus moeten ze slofjes meenemen.
Ze mogen hun gewone schoenen aan. Het enige wat je mee moet nemen is een extra luier als ze nog niet zindelijk zijn en een beker drinken. Fruit mag je af en toe meenemen (ik doe om de week) anders hebben ze te veel.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Hier ging hij de eerste keren zo spelen, daarna heeft hij een paar keer moeten huilen bij t afscheid, maar nu gaat hij weer meteen spelen.
Hij vind het heel leuk op de psz.
Hij vind het heel leuk op de psz.
Gast- Gast
twinmummy schreef:
Dat bijtanken heb ik ook wel zin in haha. ze slapen wel heel goed moet ik zeggen. maar als ze wakker zijn zitten ze echt geen minuut stil. Nee ik werk wel maar alleen de vrijdagmiddag 4 uurtjes en zaterdagochtend 4 uurtjes. Dus zijn ook nog geen andere opvang gewend of iets dergelijks. wel zijn ze geregeld bij opa en oma. daar slapen ze ook gemiddeld 1 nacht in de week. (vinden opa en oma zo gezellig). Vind het wel heerlijk trouwens die rijkdom dat ik het grootste gedeelte van de week gewoon lekker thuis ben. En jij werkt helemaal niet begrijp ik. zou ik trouwens helemaal ook niet erg vinden, die kans zit er ook binnenkort want het zwembad waar ik werk is gesloten. en de gemeente weet nog niet of het weer opengaat. in dat geval wil ik of een baan voor meer uur of even niks, nou is blijven werken financieel wel weer heel aantrekkelijk. lijkt mij leuk te horen hoe het is gegaan maandag. hoop goed voor je, hoe doen die van jou het met praten als je dat wil vertellen. die van ons komen in een speciale praatgroep. omdat het nog niet zo goed gaat. ze snappen mekaar prima. dus dat praten is ja niet nodig.
Het is echt heel goed gegaan, eenmaal binnen was het jas uit en wegwezen. Ik bestond niet meer hoor. Ik moest nog tot 10 uur blijven omdat ze nog wat dingen wilden uitleggen/bespreken etc. maar ze hebben echt niet 1 keer naar mij omgekeken. Toen ik naar huis ging zwaaiden ze eventjes maar hadden meer haast om weer te gaan spelen.
Wat lekker trouwens dat ze 1 nacht in de week bij opa en oma slapen, zou willen dat mijn ouders in de buurt woonden en dat mogelijk was, dan was dat zonder enige twijfel gebeurd. Het praten gaat wel heel goed, ze hebben geen eigen taaltje. Dochter praat ook goed en duidelijk. Ik begrijp mijn zoontje altijd wel, maar voor anderen is hij soms wel wat lastiger te begrijpen omdat hij niet heel geweldig articuleert. Maar ik denk dat hij het voor zijn leeftijd wel prima doet en mijn dochter gewoon wat sneller ermee is. Ga het eens vragen bij de psz.
Coco- Ratel
Wat fijn dat het zo goed is gegaan Coco! Toch bijzonder, dat je dan opeens niet meer lijkt te bestaan hè?
Hier heeft mijn moederhart vandaag ook een flinke optater gehad van dochter. We fietsten de straat van haar school in en ze zat juichend in haar fietsstoel. En ik maar denken dat we zo gezellig kerstvakantie hadden gehad
Hier heeft mijn moederhart vandaag ook een flinke optater gehad van dochter. We fietsten de straat van haar school in en ze zat juichend in haar fietsstoel. En ik maar denken dat we zo gezellig kerstvakantie hadden gehad
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» De eerste keer doorslapen
» Wanneer eerste keer tandarts?
» Eerste keer sex.
» Eerste keer kapper?
» Eerste keer naar het cb
» Wanneer eerste keer tandarts?
» Eerste keer sex.