Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dit was te verwachten...

+4
snoezel
ekjir@M
Welles
maiadebij
8 plaatsers

Ga naar beneden

Dit was te verwachten... Empty Dit was te verwachten...

Bericht  maiadebij vr 18 feb 2011 - 19:49

De laatste maand, 1,5 maand heb ik het zoooo druk (gehad)!
De rompslomp en zenuwen omtrent de hypotheek, alle spullen inpakken, weer gaan werken, huishouden, 2 kindjes waarvan 1 nog 2x per nacht voor een voeding komt... en nu zijn we bezig met verhuizen. Maandag moeten we de sleutel van ons huurhuis inleveren dus het wordt nog even flink doorwerken.
Nu werd ik vanmorgen wakker met een pijnlijke plek in mijn borst en ik herken het gevoel, een beginnende borstontsteking Sad de vorige keer had ik binnen no-time 39.6C koorts en dat kan nu echt NIET!!

Iemand tips om het alsnog voor te zijn? Ik heb J net goed die kant leeg laten drinken, maar verder weet ik weinig om het tegen te gaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dit was te verwachten... Empty Re: Dit was te verwachten...

Bericht  Welles vr 18 feb 2011 - 20:18

Oh jeetje, wat rot, en wat een kl*tetiming!

Ik heb zelf ook 2x borstontsteking gehad, als ik jou was zou ik zorgen dat je zo snel mogelijk aan de antibiotica gaat; toen ik de 2e keer de symptomen herkende ben ik meteen naar de huisarts gerend voor antibiotica en dat zorgde ervoor dat ik me 24 uur later alweer een heel (heel!) stuk beter voelde. Niet aankijken of bidden dat het niet doorzet dus, maar gewoon AB regelen bij de huisarts(enpost)!

Heel veel sterkte!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Welles vr 18 feb 2011 - 20:22

Oh en bij de eerste keer kreeg ik de tip om onder een hete douche te gaan staan, en dan met olie en een kam (ja echt) te proberen de harde plek eruit te 'duwen/masseren' zeg maar. Dat heeft bij mij toen ook wel (iets) geholpen (duurt wel lang en doet enorm zeer), dus misschien is dat wat als je niet aan de antibiotica wilt?
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  ekjir@M vr 18 feb 2011 - 20:25

Ik heb het 3x gehad en ze geven pas antibiotica als je echt hoge koorst hebt. Voor het voeden een warme pittenzak erop en dan tijdens het voeden de zere plek goed masseren richting je tepel. Bij mij was het dan meestal met een dag of twee weer over. Als ik het aan voelde komen nam ik een ibuprofen, dat werkt ontstekingsremmend en je voelt jezelf een stuk beter.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 20:25

Wat balen zeg!

Beetje *** ook dat het weekend is en je dus de huisartsenpost moet bellen (naar mijn ervaring doen ze vaak nogal moeilijk) , maar dat zou ik wel doen. Zeggen dat je echt verhuizen moet dit weekend en je dus echt niet ziek kan zijn, dus antibiotica wilt. Hopelijk zijn ze er dan voor te porren.

Maar jullie zijn dus al druk bezig met het huis, wat is dat snel gegaan zeg! Veel plezier en succes en vooral beterschap!

Gast
Gast

Bericht  Welles vr 18 feb 2011 - 20:47

ekjir@M schreef:Ik heb het 3x gehad en ze geven pas antibiotica als je echt hoge koorst hebt. Voor het voeden een warme pittenzak erop en dan tijdens het voeden de zere plek goed masseren richting je tepel. Bij mij was het dan meestal met een dag of twee weer over. Als ik het aan voelde komen nam ik een ibuprofen, dat werkt ontstekingsremmend en je voelt jezelf een stuk beter.

Echt? Toen ik de tweede keer vertelde dat mijn temperatuur in de afgelopen twee uur 2 graden gestegen was mocht ik gewoon meteen AB, ook al had ik toen pas 38,5 ofzo (en het werd toen ook al snel weer 40 graden, maar doordat ik heel snel was gestart met de AB duurde dat niet zo lang gelukkig).
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  snoezel vr 18 feb 2011 - 20:55

Ik zou ook naar de ha gaan! Misschien kan je het nog enigszin voor zijn, want owww.. zo kut!

En inderdaad de tips die al gegeven zijn: onder de warme douche, los masseren (en daarna wel kolven met kolf of handen, anders heeft het nog geen zin geloof ik). Je borst verwarmen (hetzij onder de douche of met kruik/hittepit) voor een voeding en tijdens de voeding ook proberen de plek weg te masseren richting tepel...

Succes!
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Darius vr 18 feb 2011 - 21:19

Volgens mij mag je geen ibuprofen als je bv geeft. Maia sterkte! En idd naar de huisartsenpost en gewoon even overdrijven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje vr 18 feb 2011 - 21:30

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar een ontsteking moet je toch juist niet verwarmen? Kan me voorstellen dat het pijnverlichtend is maar eigenlijk maak je het er juist erger mee en zou je juist moeten koelen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Welles vr 18 feb 2011 - 21:34

Teddyaapje schreef:Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar een ontsteking moet je toch juist niet verwarmen? Kan me voorstellen dat het pijnverlichtend is maar eigenlijk maak je het er juist erger mee en zou je juist moeten koelen...

Je hebt gelijk; tussen de voedingen door kun je het beste koelen (is ook meer pijnverlichtend), maar tijdens/rond de voedingen helpt warmte om de melk beter te laten stromen en daarmee hopelijk de 'blokkade' op te lossen waardoor de ontsteking is ontstaan.
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Teddyaapje vr 18 feb 2011 - 21:37

Welles schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar een ontsteking moet je toch juist niet verwarmen? Kan me voorstellen dat het pijnverlichtend is maar eigenlijk maak je het er juist erger mee en zou je juist moeten koelen...

Je hebt gelijk; tussen de voedingen door kun je het beste koelen (is ook meer pijnverlichtend), maar tijdens/rond de voedingen helpt warmte om de melk beter te laten stromen en daarmee hopelijk de 'blokkade' op te lossen waardoor de ontsteking is ontstaan.

Oh zo, ja natuurlijk, ik snap m! Hopelijk krijg ik er geen praktijk ervaring mee!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 21:39

Tussen de voedingen door koelen, de zere plek goed masseren, tijdens het voeden zorgen dat de borst helemaal leeg word gedronken.

Ik heb 2 keer een borstontsteking gehad en 1 keer wist ik het te voorkomen. Ik ben maar 1 keer naar de huisarts gegaan, meestal gaat een borstontsteking na 2, 3 dagen weg en zelf masseren ed werkt vaak beter dan AB.

Gast
Gast

Bericht  Diese vr 18 feb 2011 - 22:34

Gekoelde koolbladeren in je bh stoppen. Klinkt gek en je stinkt een uur in de wind, maar het heeft bij mij echt geholpen om een beginnende borstonsteking tegen te gaan!
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 18 feb 2011 - 23:20

Ik heb het ook 2x gehad en mijn koorts was ook niet hoog genoeg voor AB zeiden ze toen!

Ik denk niet dat je er tijd voor hebt, maar je moet rusten! En alle bovenstaande tips.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M za 19 feb 2011 - 2:17

Darius schreef:Volgens mij mag je geen ibuprofen als je bv geeft. Maia sterkte! En idd naar de huisartsenpost en gewoon even overdrijven.

Ik heb toen begrepen dat het in zo´n kleine hoeveelheid in de bv terrecht komt dat het geen kwaad kan. Van de verloskundige mocht ik het in ieder geval gewoon hebben.

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  ekjir@M za 19 feb 2011 - 2:19

Welles schreef:

Je hebt gelijk maar je voeding kan door het koelen wel teruglopen

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  MamaCa za 19 feb 2011 - 6:34

Oooh ik had vannacht ook zo'n pijn, vooral rechts. Was ook niet lekker dacht kzal wel griep krijgen.. Maar heb ook zo'n last van mn borst dacht ook gelijk aan n beginnende borstontsteking. Weet ook eigenlijk niet goed wat je dan ook alweer het beste kon doen. Ik ben gewoon gaan voeden (oei wat n pijn doet dat aanhappen dan!) en daarna heb ik me gedoucht en met mn handen heel veel melk eruit gekolft. Maar ik twijfelde nog wel.. want hoe meer je eruit kolft hoe meer het toch weer aanmaakt? hoe pijnlijker het daarna weer wordt? Maar goed ik moest er echt vanaf. Dus ik heb er heel veel uit gekolft en het doet nog wel wat zeer maar n stuk minder.
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Welles za 19 feb 2011 - 7:51

ekjir@M schreef:
Welles schreef:

Je hebt gelijk maar je voeding kan door het koelen wel teruglopen

Ja, dat dacht ik toen zelf ook en daarom heb ik de pijn maar gewoon uitgezeten (en eerlijk gezegd deed het zo achterlijk zeer als zelfs mijn pyama maar tegen mijn borst kwam dat ik het niet zag zitten om daar iets tegenaan te drukken, hoe verkoelend dat dan ook zou zijn).

MamaCa, volgens mij heb je het hartstikke goed gedaan door zoveel mogelijk te kolven even. Een eventuele hogere melkproductie door het kolven is niet slecht (eh, of juist goed dus) voor de borstontsteking (hm, lastige zin, ik bedoel dus dat het de borstontsteking niet verergert), kan me wel voorstellen dat als je productie zo snel omhoog gaat door één keer kolven dat je dan wat meer stuwing krijgt. En da's dan wat pijnlijker. Maar door te kolven en te voeden help je de blokkade wel uit je borst te gaan! Ik hoop voor je dat het niet erger wordt!

Maia, ik hoop dat het allemaal meegevallen is en/of dat je AB hebt gekregen en dat het morgen al een stuk beter is. Succes met verhuizen!
Welles
Welles
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: