Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het was een keer te verwachten.

+25
Pompoen
Paper Crown
Bolleke
_Mashimaro_
Sylvana
Evalynn
Susan
SarahKey
JD
Minx
maiadebij
LMCurious
Tania
Darius
Jasmine
Printje
frolic
Roodkapje
Coco
Rush
Benthe
ekjir@M
Monte
Happydobby
Ellebel
29 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 1:14

C.iske heeft vanmorgen kerstontbijt op de voorschool gehad en hij heeft brood met worst gegeten. Halal worst nog wel.
Zijn juffrouw vibd het vreselijk en heeft duizend maal excuses aangeboden.
Zijn juffen wisten het maar de oudercommissie niet en daar is het misgegaan.

Ik baal hier echt van! Hij zal er natuurlijk niet dood aan gaan of zelfs maar ziek van worden maar ik vind het gewoon echt vervelend. Bah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 1:19

Eten jouw kinderen puur vegetarisch?

En waarom is halal worst volgens jou erger dan gewone?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Ellebel di 20 dec 2011 - 1:20

Rare vraag misschien hoor, maar wat is halal worst dan?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Happydobby di 20 dec 2011 - 1:21

Ik begrijp dat jullie vegaratisch zijn en dat jullie je kinderen vegatarisch opvoeden, maar is dit niet iets wat altijd kan gebeuren?

Mijn schoonouders zijn hindoe en eten geen koe, maar ze geven allebei toe dat ze heus wel eens koe gegeten hebben omdat ze niet wisten dat er koe in iets zat.

Vervelend is wel maar wat als C.iske groter word en wel vlees wil eten?




Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Monte di 20 dec 2011 - 1:22

Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  ekjir@M di 20 dec 2011 - 1:22

Charlie schreef:Eten jouw kinderen puur vegetarisch?

En waarom is halal worst volgens jou erger dan gewone?

Waarschijnlijk omdat halal slachten niet echt diervriendelijk gebeurt.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Benthe di 20 dec 2011 - 1:22

Ik kan me voorstellen dat je het vervelend vind, omdat het buiten jouw principes valt. Gewoon uit interesse: maar hoe zou je reageren als je zoon zelf wel vlees zou willen eten. Zou je hem dat verbieden?
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Ellebel di 20 dec 2011 - 1:24

Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 1:25

Ellebel schreef:
Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Dat vind je meestal niet in de supermarkt hoor :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Monte di 20 dec 2011 - 1:25

Ellebel schreef:
Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Dat staat dan op de verpakking.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Monte di 20 dec 2011 - 1:26

Rush schreef:
Ellebel schreef:
Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Dat vind je meestal niet in de supermarkt hoor :P
Bij de ah wel, maar dan staat er ook een islamitische naam op(tekens) en ik dacht ook het woord halal.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 1:26

ekjir@M schreef:
Charlie schreef:Eten jouw kinderen puur vegetarisch?

En waarom is halal worst volgens jou erger dan gewone?

Waarschijnlijk omdat halal slachten niet echt diervriendelijk gebeurt.

oooh wat erg dat wist ik niet Embarassed en dat terwijl ik zelf vegetariër ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Rush di 20 dec 2011 - 1:27

Monte schreef:
Rush schreef:
Ellebel schreef:
Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Dat vind je meestal niet in de supermarkt hoor :P
Bij de ah wel, maar dan staat er ook een islamitische naam op(tekens) en ik dacht ook het woord halal.
Misschien ligt het eraan waar ik woon haha, maar het staat er in ieder geval wel op inderdaad.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Ellebel di 20 dec 2011 - 1:29

Rush schreef:
Monte schreef:
Rush schreef:
Ellebel schreef:
Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Dat vind je meestal niet in de supermarkt hoor :P
Bij de ah wel, maar dan staat er ook een islamitische naam op(tekens) en ik dacht ook het woord halal.
Misschien ligt het eraan waar ik woon haha, maar het staat er in ieder geval wel op inderdaad.

Ow ik heb dat nog nooit op de verpakkingen gezien en ik koop ook nooit dat vlees dat al verpakt is, maar dat vlees dat ze in winkel pas verpakken. Dan zal het wel goed zijn. Ga een broodje smeren, zal eens kijken of ik iets zie staan Wink
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Coco di 20 dec 2011 - 1:32

Ik denk toch dat dit soort dingen onvermijdelijk zijn. Waarschijnlijk zullen mijn kinderen ook weleens per ongeluk varkensvlees krijgen ergens.

Wanneer vlees halal is staat dat op de verpakking in de normale supermarkt, vaak ook op een aparte afdeling.
Maar vaak zijn broodjes shoarma, doner etc ook halal als je die buiten de deur haalt, dus daar zou ik ook opletten als je het niet wilt eten.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Roodkapje di 20 dec 2011 - 1:37

Rush schreef:
Ellebel schreef:
Monte schreef:Halal is vlees van beesten die onverdoofd geslacht worden en door velen dus gezien als dierenmishandeling.

Oké, maar hoe weet ik nu in de supermarkt dan of ik halal vlees of ander vlees koop? Onverdoofd slachten vind ik ook niet kunnen en dat zou voor mij een goede reden zijn om geen halal vlees te kopen. Wie weet hoe vaak ik het nu koop...
Dat vind je meestal niet in de supermarkt hoor :P

Hier vind je het ook gewoon in de AH.. Het zit in witte bakken en staat met grote letters Halal op.

Het is natuurlijk lastig dat de oudercommissie niet op de hoogte was. Ik vind de juffen hier toch wel verantwoordelijk voor. Hij gaat er niet dood aan, hij wordt er niet ziek van.. Maar het is niet jullie way of living. Als je Islamitisch bent wil je ook niet dat je kind geen halal vlees eet of varken. Dan zou ik ook niet blij zijn als mijn kind dat wel zou krijgen... zo ook nu bij jou...

Hier gaat dat ook wel eens fout en dat terwijl het voor M. echt van belang is dat ze niets met pinda's / noten en suiker eet. Haar lijf kan hier niet tegen en heeft wel degelijk consequenties. Ook daar moet ik elke keer op hameren want het is pas weer gebeurt dat ze haar een kerstkoekje hebben gegegeven met 1e advent... terwijl er lekkernijtjes liggen zonder suiker speciaal voor haar...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  frolic di 20 dec 2011 - 1:40

Het lijkt me heel moeilijk om een kind totaal vleesloos te laten opgroeien , denk aan knakworsten en frikandellen op een verjaardagsfeestje straks , Je kan het natuurlijk gewoon tegen de ouders zeggen , maar zit nu zo te denken stel C.iske komt op T.euns verjaardagsfeestje .. ik heb knakworstjes ( die zal t.eun erg graag willen heb ik het idee ) en ik zie dat C.iske er ook 1 neemt .. denk dat ik dat heel moeilijk zal vinden. Wil jou dan niet te kort doen , maar lijkt me ook zo moeilijk om dat dan te moeten afpakken laughcry

Hoe sta jij daarin ?

( trouwens totaal niet bedoeld als commentaar op het vegatarisch opvoeden hoor , lijkt me alleen af en toe lastig )



frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Printje di 20 dec 2011 - 1:44

Ik snap dat je dat erg lastig vind, ik ben ook juf en hebt voor de kinderen die iets niet mogen hebben altijd een alternatief.Ik vind dit ook bij de verantwoordelijkheid vd juf horen en niet bij de oudervereniging, wij moeten altijd doorgeven of er kinderen iets niet mogen hebben/allergisch zijn en dan wordt er voor een alternatief gezorgd. Ook heb ik een lijst in de klas hangen waarop de bijzonderheden qua eten van de kinderen staat.

Maar kinderen zelf vinden het vaak wel erg lastig wanneer zij iets niet mogen hebben en de anderen wel. Ik ben ook wel benieuwd naar stel dat hij wel zelf ervoor kiest om vlees te gaan eten, wat zou je daarvan zeggen/vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 1:56

Als mijn kinderen een bewuste keus kunnen maken, mogen ze vlees eten.
Maar is dit echt onvermijdelijk? Hoe zit dat dan met allergieen?
Ik ken een meisje dat echt direct naar het ziekenhuis moet als ze bepaalde dingen eet. Moet je danals ouder maar accepteren dat, dat zo af en toe gebeurd of mag je dan wel verwachten dat anderen er ook op toezien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Printje di 20 dec 2011 - 1:58

Sunprincess schreef:Als mijn kinderen een bewuste keus kunnen maken, mogen ze vlees eten.
Maar is dit echt onvermijdelijk? Hoe zit dat dan met allergieen?
Ik ken een meisje dat echt direct naar het ziekenhuis moet als ze bepaalde dingen eet. Moet je danals ouder maar accepteren dat, dat zo af en toe gebeurd of mag je dan wel verwachten dat anderen er ook op toezien?

Ik vind dat je dit eigenlijk niet zomaar hoeft te accepteren. Als ik bijv. naar mijn klas kijk, je hebt natuurlijk 25 kleuters maar je hoeft ze bij zo'n ontbijt niet allemaal in de gaten te houden qua wat ze eventueel niet mogen hebben. Ik vind dat ik als juf zijnde ervoor moet zorgen dat het kind niets krijgt wat hij/zij niet mag hebben vd ouders. Ook al ben je het er als juf niet mee eens of wat dan ook je moet gewoon zorgen dat zoiets niet gebeurd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 2:05

Halal vind ik trouwens inderdaad vervelend vanwege de rituele slacht. Voordeel van Halal vlees is weer dat het minder toevoegingen bevat en dat het dier een goed leven moet hebben gehad.
Maar de slacht is erg naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Jasmine di 20 dec 2011 - 2:51

Je zegt zelf al: het moest een keer misgaan..

Ik snap dat je het heel vervelend vind, het gaat tegen jullie principes in, dus daar hoort gewoon rekening mee gehouden te worden. Met bijvoorbeeld een Jehova-kindje wordt ook altijd rekening gehouden in de zin van: geen sinterklaascadeautje, geen traktaties e.d. Dan zou dat met vegetarisme ook moeten kunnen lijkt mij zo.

Krijg wel het idee dat de juf aan jullie kant staat en het net zo vervelend vind als jij zelf. Ze heeft haar excuses aangeboden, veel meer is er nu toch niet meer aan te doen. Al blijft het vervelend natuurlijk.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Darius di 20 dec 2011 - 8:03

Toen ik op een Islamitische basisschool werkte, heb ik geleerd dat Halal vlees vlees is dat ritueel geslacht is. Volgens mij heeft het niet iets te maken met toevoegingen aan het vlees, dan is vlees weer biologisch.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Tania di 20 dec 2011 - 8:10

Er is niks meer aan te veranderen maar ik vind het wel slecht en ik kan me ook voorstellen dat je je er vervelend bij voelt. In dit geval zijn de gevolgen voor je zoontje niet zo groot maar bij een allergie had het heel anders kunnen aflopen natuurlijk. Hopelijk let de juf de volgende keer extra goed op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  LMCurious di 20 dec 2011 - 8:31

ik vind dit toch vreemd. Wat anderen ook al zeggen, bij allergieën moet er toch ook dubbel gecheckt worden? Ik zou wel blij zijn met het feit dat de juf zich er in elk geval naar over voelt. Dat ze dus wel doorheeft dat dit echt niet kan. Maar ja, wat moet je er vervolgens mee....?
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het was een keer te verwachten. Empty Re: Het was een keer te verwachten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum