Opknap topic!
+61
Elliot
Fiwen
Flower_L
_Lacey_
Monte
Luce
Viva
Marin
Pommes
Sea of Trees
kwebbeltje
Zora
mzcharlotte
Angela_1986
madam
Plien84
Katrien
Kaboutertje
Arwyn
Sunshine24
Bolleke
Coco
Theeleut
Leine
PrimaBella
smurfie
GeKKiE
Lavendel
Silver
pluisie
bolus26
loura
Makamba
Aziraphale
vlinder-19
Ooh La La!
VeryCherry
Queen
Moonlight
Mees
Blue flower
Jezzie
Zwerver
Eris
Dennenappel
Prosecco
Shisha
Jerry
*Noosa
Niekske
Ibbeltje
Sarah1985
MissD
Coccinelle
minoessepoes
Chocolate Cookie
Niki
Pandora
Olijfje
Tsjip
Ella
65 plaatsers
Pagina 6 van 13
Pagina 6 van 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Re: Opknap topic!
ik heb vandaag een grenen kast gekocht. Die ga ik wit maken en de binnenkant wil ik grijs maken.
Ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben. kun je dit gewoon schuren en in de grondverf zetten? En kun je het beter verven of rollen?
Ben benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben. kun je dit gewoon schuren en in de grondverf zetten? En kun je het beter verven of rollen?
pluisie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 39
Registratiedatum : 18-11-10
Pluisie het ligt eraan of er een lak of waslaag op de kast zit, dat is wat meer werk om eraf te krijgen. Verven of rollen hangt er vanaf of je een glad effect wilt of het niet erg vind als je de kwaststrepen ziet.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Ik heb een grenen kast staan die ik van binnen wit wil gaan maken en van buiten licht grijspluisie schreef:ik heb vandaag een grenen kast gekocht. Die ga ik wit maken en de binnenkant wil ik grijs maken.
Ik schuur hem op en dan verf ik hem met een roller en een kwast. Kwast gebruik ik voor waar ik met de roller niet bij kan komen. Grondverf gebruik ik eigenlijk nooit.
Heb je een voorfoto?
Gast- Gast
bedankt voor de reacties. Zaterdag haal ik de kast op. Even kijken of ik de foto kan plaatsen.
" border="0" />
" border="0" />
pluisie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 39
Mooie kast Pluisie! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik moest diep graven naar dit topic...
Maar ik ga op zoek naar een secretaire! Ik wil er 1 vinden en dan vooral 1 met kleine laatjes.
Maar ik ga op zoek naar een secretaire! Ik wil er 1 vinden en dan vooral 1 met kleine laatjes.
Gast- Gast
wc-eend schreef:
.
Iemand belang bij deze tafel? Op te halen in Zwolle
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Een hele tijd geleden onderstaand setje gekocht.
En het bankje heb ik nu opgeknapt. Ik moet alleen de binnenkant van de poten nog doen.
De stoeltjes krijgen ook het rood met witte stippeltjeszeil en het tafelblad ook.
Zodra het goed weer is ga ik aan de rest beginnen.
En het bankje heb ik nu opgeknapt. Ik moet alleen de binnenkant van de poten nog doen.
De stoeltjes krijgen ook het rood met witte stippeltjeszeil en het tafelblad ook.
Gast- Gast
Ik heb helaas geen foto's van voor, maar ik heb 6 stoelen onder mijn hoede genomen.
4 zijn zwart geworden en die zijn nu klaar, en 2 worden wit. Na het weekend ga ik ermee verder. Nu kan ik die zwarten dit weekend tenminste lekker gebruiken.
4 zijn zwart geworden en die zijn nu klaar, en 2 worden wit. Na het weekend ga ik ermee verder. Nu kan ik die zwarten dit weekend tenminste lekker gebruiken.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
TBIB schreef:
Wat een gaaf bankje is het geworden! SUper mooi!
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ibbeltje schreef:TBIB schreef:
Wat een gaaf bankje is het geworden! SUper mooi!
Thanx. Ben er ook heel blij mee
Gast- Gast
Jezzie89 schreef:Mijn vriend had van een collega een kastje gekocht voor 25 euro.
Dat hebben we samen opgeknapt.
Op de helft!
Bijna af, alleen nog de bovendeurtjes. Maar daar zit nu nog bruin glas in.
En ik wil nog andere knopjes voor de deurtjes en laatjes.
Ooooh! LOVE IT!!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
pluisie schreef:bedankt voor de reacties. Zaterdag haal ik de kast op. Even kijken of ik de foto kan plaatsen.
Ha, ik ben vandaag bijna dezelfde kast aan het schilderen! Ik heb hem vandaag helemaal geschuurd en in de grondverf gezet, morgen ga ik hem schilderen. Bij mij wordt de binnenkant wit en de buitenkant donker Groen/Grijs/. Kleur
Laatst aangepast door Lavendel op za 28 apr 2012 - 6:14; in totaal 2 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lavendel schreef:pluisie schreef:bedankt voor de reacties. Zaterdag haal ik de kast op. Even kijken of ik de foto kan plaatsen.
" border="0" />
Ha, ik ben vandaag bijna en zelfde kast aan het schilderen! Ik heb hem vandaag helemaal geschuurd en in de grondverf gezet, morgen ga ik hem schilderen. Bij mij wordt de binnenkant wit en de buitenkant Donker Groen/Grijs/. Kleur Rustique van Flexa.
Leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb een buffetkast staan om te schilderen. Wil hem aan de buitenkant grijs/blauw maken denk ik, en van binnen wit. Alleen nog even wachten op beter weer want ik wil hem buiten schuren.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Coccinelle schreef:Lavendel schreef:pluisie schreef:bedankt voor de reacties. Zaterdag haal ik de kast op. Even kijken of ik de foto kan plaatsen.
Ha, ik ben vandaag bijna en zelfde kast aan het schilderen! Ik heb hem vandaag helemaal geschuurd en in de grondverf gezet, morgen ga ik hem schilderen. Bij mij wordt de binnenkant wit en de buitenkant Donker Groen/Grijs/. Kleur Rustique van Flexa.
Leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat! Ik heb een buffetkast staan om te schilderen. Wil hem aan de buitenkant grijs/blauw maken denk ik, en van binnen wit. Alleen nog even wachten op beter weer want ik wil hem buiten schuren.
Neee niet zeggen grijs/blauw haha ik heb zeker een uur voor het verfvak gestaan omdat ik niet kon kiezen. Ik wilde ook graag een beetje een grijs/blauwe of frans blauwe kast maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik ga samenwonen en dacht dat mijn vriend een iets donkere kast beter kon waarderen.. Ik hoop dat deze kleur mooi wordt anders verf ik hem ook gewoon blauw haha..
Lavendel- Ratel
Ik was even je kleur aan het zoeken maar flexa heeft zoooveel verschillende collecties. uit welke lijn komt hij?
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Coccinelle schreef:Ik was even je kleur aan het zoeken maar flexa heeft zoooveel verschillende collecties. uit welke lijn komt hij?
Haha dat kan ik me voorstellen, het was was histor ipv flexa en heet caracteristique.
Lavendel- Ratel
Doedel schreef:Ik ga zondag mijn secretaire ophalen...
Ik heb er nu 2 Dus ik ga ze allebei opknappen.
Gast- Gast
Leuk! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Hoe gaat het met jullie projectjes?
Ik heb een kastje klaar, voor foto ben ik vergeten te maken.
Vandaag bij de kringloop iets vergelijkbaars gekocht dus dat wordt de volgende. Heb al een tijd een tafeltje staan die ik ook nog steeds moet verven en ben met mijn moeder bezig met stoelen op te knappen.
Ik heb een kastje klaar, voor foto ben ik vergeten te maken.
Vandaag bij de kringloop iets vergelijkbaars gekocht dus dat wordt de volgende. Heb al een tijd een tafeltje staan die ik ook nog steeds moet verven en ben met mijn moeder bezig met stoelen op te knappen.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
Dit wordt mijn (allereerste) project... Ik weet niet hoe ik hem moet aanpakken (licht schuren voldoende? of juist niet etc).
Maar het wordt mijn boekenkast en hij wordt wit. Wil de achterwand een andere kleur doen lichtjes zodat het niet een "klinische" kast wordt. Maar de kleur die ik de binnenwand wil geven moet wel bij mijn bruine muur passen...
Maar het wordt mijn boekenkast en hij wordt wit. Wil de achterwand een andere kleur doen lichtjes zodat het niet een "klinische" kast wordt. Maar de kleur die ik de binnenwand wil geven moet wel bij mijn bruine muur passen...
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Ik zou de kast idd gaan schuren. Zit er veel lak op? Zo ja, dan eerst met grof schuurpapier schuren en daarna met fijn schuurpapier. Daarna een laag lak (of grondverf). Als die droog is dan weer fijn schuurpapier heel licht opruwen. Daarna de 2e laag lak
Weet je al welke kleur je aan de binnenkant wilt doen?
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Registratiedatum : 12-01-11
Ooh La La! schreef:Ik zou de kast idd gaan schuren. Zit er veel lak op? Zo ja, dan eerst met grof schuurpapier schuren en daarna met fijn schuurpapier. Daarna een laag lak (of grondverf). Als die droog is dan weer fijn schuurpapier heel licht opruwen. Daarna de 2e laag lak
Thanks! Nee gelukkig zit er niet veel lak op. Dus gewoon met fijn schuurpapier moet voldoende zijn denk ik. Volgende week maar eens verf halen met de kortingsbonnen.
Heb er totaal geen zin in, maar dat komt wel asl ik bezig ben denk ik haha. Eind resultaat zal erg mooi staan bij de rest van mijn interieur en daar kijk ik dan wel weer naar uit
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Pagina 6 van 13 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Van de hak- op- de- tak topic...
» AD(H)D-topic
» Het +/- topic
» Het UP-topic
» Van de hak- op- de- tak topic...