Opknap topic!
+61
Elliot
Fiwen
Flower_L
_Lacey_
Monte
Luce
Viva
Marin
Pommes
Sea of Trees
kwebbeltje
Zora
mzcharlotte
Angela_1986
madam
Plien84
Katrien
Kaboutertje
Arwyn
Sunshine24
Bolleke
Coco
Theeleut
Leine
PrimaBella
smurfie
GeKKiE
Lavendel
Silver
pluisie
bolus26
loura
Makamba
Aziraphale
vlinder-19
Ooh La La!
VeryCherry
Queen
Moonlight
Mees
Blue flower
Jezzie
Zwerver
Eris
Dennenappel
Prosecco
Shisha
Jerry
*Noosa
Niekske
Ibbeltje
Sarah1985
MissD
Coccinelle
minoessepoes
Chocolate Cookie
Niki
Pandora
Olijfje
Tsjip
Ella
65 plaatsers
Pagina 12 van 13
Pagina 12 van 13 • 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13
Re: Opknap topic!
Shisha schreef:Sunshine: Wij hebben ze bij de praxis vandaan maar ze zijn gewoon bij iedere bouwmarkt te koop. Is van Cando.
Okay wist dat ze van Cando waren, maar is nog wel best prijzig. Vandaar mijn vraag waar ze gekocht zijn. Ik zag bij de GAMMA nu een actie van 25% korting
Sunshine24- Fluisteraar
- Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11
En dames, nog bezig geweest met iets?
Hier staat nu alles voor de 1e of 2e keer in de lak.
En het volgende project (nou ja, projecten) staan alweer voor de deur.
Mijn man was het er gewoon mee eens dat ik onze meubels verkoop en er nieuwe meubels voor in de plaats terug koop!
Ik was echt in shock toen hij gewoon zomaar 'oke' zei!
Dusssssss.... Ben ik nu op zoek naar een nieuwe salontafel en eetkamertafel en houten stoeltjes om op te knappen.... Het TV meubel gaan we zelf maken van steigerhout.
En morgen gaan we een secretaire ophalen dat ik op de kop heb weten te tikken!
Daar zal wel veel tijd in gaan zitten vrees ik maar dan heb je ook iets!
Hier staat nu alles voor de 1e of 2e keer in de lak.
En het volgende project (nou ja, projecten) staan alweer voor de deur.
Mijn man was het er gewoon mee eens dat ik onze meubels verkoop en er nieuwe meubels voor in de plaats terug koop!
Ik was echt in shock toen hij gewoon zomaar 'oke' zei!
Dusssssss.... Ben ik nu op zoek naar een nieuwe salontafel en eetkamertafel en houten stoeltjes om op te knappen.... Het TV meubel gaan we zelf maken van steigerhout.
En morgen gaan we een secretaire ophalen dat ik op de kop heb weten te tikken!
Daar zal wel veel tijd in gaan zitten vrees ik maar dan heb je ook iets!
Gast- Gast
Ik ben vandaag begonnen met de stoelen.
De oude bekleding is er af en 1 stoel staat nu in de lak.
De oude bekleding is er af en 1 stoel staat nu in de lak.
Gast- Gast
Leuk, dat wit Sybella! En ben je er al uit wat voor stofje er op de zitting komt? Ben erg benieuwd naar het resultaat!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Hé, wat leuk Sybella! Waar heb je die stoeltjes vandaan?
Ik ben ook weer bezig met wat projectjes. Een bureau wat bijna af is, een salontafel die ik wit aan het schilderen ben (landelijk) en een houten lampenstandaard zeg maar. O ja, en hierna ons bed..
Zal binnenkort weer wat foto's plaatsen. Zijn er nog meer mensen die bezig zijn?
Ik ben ook weer bezig met wat projectjes. Een bureau wat bijna af is, een salontafel die ik wit aan het schilderen ben (landelijk) en een houten lampenstandaard zeg maar. O ja, en hierna ons bed..
Zal binnenkort weer wat foto's plaatsen. Zijn er nog meer mensen die bezig zijn?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Er staan drie dingen te wachte . Een kinderstoel voor aan de eettafel, een klein kinderstoeltje en een kapstok.
We wachten alleem op mooier weer om te kunnen schuren....hebben geen grote schuur nm.
Die stoeltjes zijn erg leuk zeg! Maar bekleden lijkt me zo'n rotklus...of valt dat mee?
We wachten alleem op mooier weer om te kunnen schuren....hebben geen grote schuur nm.
Die stoeltjes zijn erg leuk zeg! Maar bekleden lijkt me zo'n rotklus...of valt dat mee?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik ga dit weekend met mijn eerste opknapproject starten. Mijn opa en oma hadden een hele mooie oude secretair staan, en toen zij allebei overleden mocht ik hem hebben. Ik wil hem wit schilderen.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Elliot schreef:Ik ga dit weekend met mijn eerste opknapproject starten. Mijn opa en oma hadden een hele mooie oude secretair staan, en toen zij allebei overleden mocht ik hem hebben. Ik wil hem wit schilderen.
Oude secretaires zijn prachtig
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Ik ga zeker foto's plaatsen! Het is wel een hele klus, want van binnen (achter de klep zegmaar) zitten tig laatjes, vakjes en kastjes die dus allemaal apart geschilderd moeten worden. Maar dat kan ik!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Leuk topic, wij gaan in de zomer verhuizen naar een groter huis en ben nu op zoek naar leuke meubeltjes (kringloop/mp) om op te knappen. Helemaal zin in!
Wat komen er hier ook superleuke opknappers langs zeg!
Wat komen er hier ook superleuke opknappers langs zeg!
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
@ Luce: Ik heb ze op marktplaats gevonden!
Het zijn oirschotse stoelen, zo noemen ze die tenminste.
Maar de meeste zijn zonder hartjes.
@ Flower: Ik weet het nog niet. Wil sowieso mijn vader vragen om te helpen want die heeft al vaker meubels gestoffeerd. Maar jee, wat zijn het rotstoeltjes om te verven zeg
Het zijn oirschotse stoelen, zo noemen ze die tenminste.
Maar de meeste zijn zonder hartjes.
@ Flower: Ik weet het nog niet. Wil sowieso mijn vader vragen om te helpen want die heeft al vaker meubels gestoffeerd. Maar jee, wat zijn het rotstoeltjes om te verven zeg
Gast- Gast
Ik geniet altijd weer van dit topic maar ik zal zelf ook een keer een aandeel leveren! Genoeg opgeknapt de laatste maanden namelijk. Er staan nog 4 dingen op de planning de komende maanden. Salontafel, eettafel, commode en een ledikantje. Daarna moet ik mij echt inhouden want dan is alles wel vol en klaar hier in huis...
Hier mijn buikkastje
Ons nieuwe bijzettafeltje. Het lampje er bovenop heb ik een paar jaar geleden al opgeknapt. Was een donkerbruin voetje.
En hier de oude spiegel van mijn schoonouders. Nu een mooi memo-bord in onze keuken!
Dan ga ik zo nog even proberen om foto's te plaatsten via de iPad. Daar staan nog foto's op van een paar vaasjes en ons tv-meubel.
Hier mijn buikkastje
Ons nieuwe bijzettafeltje. Het lampje er bovenop heb ik een paar jaar geleden al opgeknapt. Was een donkerbruin voetje.
En hier de oude spiegel van mijn schoonouders. Nu een mooi memo-bord in onze keuken!
Dan ga ik zo nog even proberen om foto's te plaatsten via de iPad. Daar staan nog foto's op van een paar vaasjes en ons tv-meubel.
Laatst aangepast door Tsjip op za 13 apr 2013 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10
Dit waren saaie glazen vaasjes
En ons tv-meubel
Edit: het is nog gelukt ook!
En ons tv-meubel
Edit: het is nog gelukt ook!
Laatst aangepast door Tsjip op za 13 apr 2013 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Tsjip- Prater
Wouw Tsjip, ik vind ze allemaal stuk voor stuk prachtig.
Heb je bij het buikkastje de bovenkant de originele kleur gelaten? Of is dat ook geverfd?
Heb je bij het buikkastje de bovenkant de originele kleur gelaten? Of is dat ook geverfd?
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Tjip, hoe heb je dat draad vast gemaakt? En wat voor draad heb je precies gebruikt?
Sybella, ik ga eens even zoeken op marktplaats!
Ik heb de salontafel opgeknapt. Bij de kringloop gehaald. Was donkerbruin.
En ik wil de oude opastoel van mijn opa nog opnieuw bekleden met deze stof:
Sybella, ik ga eens even zoeken op marktplaats!
Ik heb de salontafel opgeknapt. Bij de kringloop gehaald. Was donkerbruin.
En ik wil de oude opastoel van mijn opa nog opnieuw bekleden met deze stof:
Luce- Kletskop
madam schreef:Wouw Tsjip, ik vind ze allemaal stuk voor stuk prachtig.
Dankje!
De bovenkant is gelakt met de kleur 'schors'. Maar de houtnerf is nog wel goed te zien.
Tsjip- Prater
Luce schreef:Tjip, hoe heb je dat draad vast gemaakt? En wat voor draad heb je precies gebruikt?
]
Ik heb steeds lijm op het vaasje gesmeerd en toen meteen het draad eromheen gedraaid. Ik heb mijn lijmpistool hiervoor gebruikt. Het draad heb ik bij Karwei gekocht.
Jouw tafeltje is ook erg mooi!
Sowieso altijd leuk om de resultaten van iedereen hier te zien!
Tsjip- Prater
Hebben jullie nog adresjes voor leuke stofjes? Luce, waar heb jij bijvoorbeeld de stof vandaan?
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Megara schreef:Hebben jullie nog adresjes voor leuke stofjes? Luce, waar heb jij bijvoorbeeld de stof vandaan?
Gewoon even googlen. Heb het nog niet besteld. Zag dat het ergens 13,95 per meter was.
Tsjip, dan ga ik dat ook eens proberen!
Luce- Kletskop
Oh, leuk tafeltje zeg!
Ik keek net even maar als je echt op oirschotse stoelen zoekt dan heb je niet veel keus en ook allemaal in brabant. Ik heb deze ook gewoon gevonden onder stoel.
Mijn moeder vertelde dat ze officieel oirschotse stoelen heten.
Ik keek net even maar als je echt op oirschotse stoelen zoekt dan heb je niet veel keus en ook allemaal in brabant. Ik heb deze ook gewoon gevonden onder stoel.
Mijn moeder vertelde dat ze officieel oirschotse stoelen heten.
Gast- Gast
Dat memobord is leuk Tjip! Ik heb nog een paar van die stenen borrelflessen staan in verschillende maten. Die wil ik nog wit maken en dan ook deels omwikkelen met touw.
Verder heb ik nog 2 kasten staan om iets mee te doen en 2 nachtkastjes pas opgeknapt. Ga meteen even een foto maken.
Verder heb ik nog 2 kasten staan om iets mee te doen en 2 nachtkastjes pas opgeknapt. Ga meteen even een foto maken.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Beetje weinig licht nu dus niet helemaal kleurecht.
Laatst aangepast door Coccinelle op zo 2 jun 2013 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Weet niet helemaal of het hier thuis hoort, maar ik probeer het toch maar.
Het liefst zou ik een steigerhouten bureau willen, nou is mijn huidige bureau nog niet zo oud, dus eigenlijk wel zonde om deze weg te doen en een nieuwe neer te zetten. Het huidige bureau is er een van ikea, en simpel wit blad, op van die schragen. Nu dacht ik misschien kan ik wel van dat behang kopen met steigerhout patroon, maar is dat niet te kwetsbaar om op een bureau te maken, en hoe zou je dat het beste kunnen doen?
Als jullie tips hebben hoor ik die graag!
Het liefst zou ik een steigerhouten bureau willen, nou is mijn huidige bureau nog niet zo oud, dus eigenlijk wel zonde om deze weg te doen en een nieuwe neer te zetten. Het huidige bureau is er een van ikea, en simpel wit blad, op van die schragen. Nu dacht ik misschien kan ik wel van dat behang kopen met steigerhout patroon, maar is dat niet te kwetsbaar om op een bureau te maken, en hoe zou je dat het beste kunnen doen?
Als jullie tips hebben hoor ik die graag!
dr_oupy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou dan eerder op het bestaande blad steigerhout planken schroeven. Veel steviger, geen geklieder en gewoon écht steigerhout ipv een behangetje wat zo loslaat/ beschadigt.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 12 van 13 • 1, 2, 3 ... , 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Van de hak- op- de- tak topic...
» AD(H)D-topic
» Het +/- topic
» Het UP-topic
» Van de hak- op- de- tak topic...