Opknap topic!
+61
Elliot
Fiwen
Flower_L
_Lacey_
Monte
Luce
Viva
Marin
Pommes
Sea of Trees
kwebbeltje
Zora
mzcharlotte
Angela_1986
madam
Plien84
Katrien
Kaboutertje
Arwyn
Sunshine24
Bolleke
Coco
Theeleut
Leine
PrimaBella
smurfie
GeKKiE
Lavendel
Silver
pluisie
bolus26
loura
Makamba
Aziraphale
vlinder-19
Ooh La La!
VeryCherry
Queen
Moonlight
Mees
Blue flower
Jezzie
Zwerver
Eris
Dennenappel
Prosecco
Shisha
Jerry
*Noosa
Niekske
Ibbeltje
Sarah1985
MissD
Coccinelle
minoessepoes
Chocolate Cookie
Niki
Pandora
Olijfje
Tsjip
Ella
65 plaatsers
Pagina 7 van 13
Pagina 7 van 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Re: Opknap topic!
Als er niet veel lak op zit zou ik het inderdaad licht opschuren (tot het niet meer glimt) en dan lakken. Als je glanzende verf gebruikt zou ik het wel eerst in de grondverf zetten (1 laag) en dan lakken. Met matte verf zijn 2 lagen verf meestal wel voldoende!
Ben benieuwd naar het resultaat! Als je eenmaal begint valt het wel mee
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
ik heb 1 secretaire opgeknapt, die donkere moet nog. Hij was op de foto nog niet helemaal klaar en ik moet nog nieuwe knopjes halen van de week.
Gast- Gast
Erg leuk doedel! Watvoor verf heb je gebruikt en watvoor techniek? En waar ga je knopjes halen? Geloof dat ze die bij xenos hebben toch? Heb voor mn nieuwe project ook knopjes nodig.
*Noosa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11
*Michelle schreef:Erg leuk doedel! Watvoor verf heb je gebruikt en watvoor techniek? En waar ga je knopjes halen? Geloof dat ze die bij xenos hebben toch? Heb voor mn nieuwe project ook knopjes nodig.
De goedkoopste grondverf van de Action, die verdunnen met terpentine en dan met een spons opbrengen... Heel simpel
Gast- Gast
Die is erg leuk geworden zeg!!!
Komt ie in de woonkamer te staan?
GeKKiE- Prater
- Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
GeKKiE schreef:Die is erg leuk geworden zeg!!!
Ja die staat in de woonkamer, mijn computer staat er op
Gast- Gast
Voor!
Dit is het eindresultaat!!
Dit is het eindresultaat!!
pluisie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 39
Ooh La La! schreef:Als er niet veel lak op zit zou ik het inderdaad licht opschuren (tot het niet meer glimt) en dan lakken. Als je glanzende verf gebruikt zou ik het wel eerst in de grondverf zetten (1 laag) en dan lakken. Met matte verf zijn 2 lagen verf meestal wel voldoende!
En ONTVETTEN!!!
(en grondverf vraag ik me af of dat nodig is... Dat is bedoelt om ervoor te zorgen dat de verf niet in het hout zuigt. Maar als er al een (lak)laag opzit, die je ligt opschuurt, zal je verf niet in het hout zuigen...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:Ooh La La! schreef:Als er niet veel lak op zit zou ik het inderdaad licht opschuren (tot het niet meer glimt) en dan lakken. Als je glanzende verf gebruikt zou ik het wel eerst in de grondverf zetten (1 laag) en dan lakken. Met matte verf zijn 2 lagen verf meestal wel voldoende!
En ONTVETTEN!!!
(en grondverf vraag ik me af of dat nodig is... Dat is bedoelt om ervoor te zorgen dat de verf niet in het hout zuigt. Maar als er al een (lak)laag opzit, die je ligt opschuurt, zal je verf niet in het hout zuigen...)
Hmm oke. Misschien moet ik dan inderdaad die hele kast licht opschuren ontvetten en dan met de verf die ik wil beginnen met aanbrengen...
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
ontvetten vóór het opschuren heb ik altijd geleerd
Als je eerst schuurt, dan ontvet, is er een veel groter oppervlak dat je moet ontvetten (door al die kleine 'krasjes' van 't schuren). Dus eerst ontvetten (met ammoniak in water), opschuren, even met 'n doekje erlangs om het 'schuursel' we te halen en dan verven. Wat voor verf ga je gebruiken? Ik vind een rollertje namelijk vaak veel fijner werken dan een kwast (weet niet waar jij 't mee gaat doen?). En voor iedere soort verf, heb je weer een ander soort kwast/roller nodig
(Ă©n, verf op terpentinebasis, droogt minder snel, maar is wel 'sterker' dan verf op waterbasis) succes
Als je eerst schuurt, dan ontvet, is er een veel groter oppervlak dat je moet ontvetten (door al die kleine 'krasjes' van 't schuren). Dus eerst ontvetten (met ammoniak in water), opschuren, even met 'n doekje erlangs om het 'schuursel' we te halen en dan verven. Wat voor verf ga je gebruiken? Ik vind een rollertje namelijk vaak veel fijner werken dan een kwast (weet niet waar jij 't mee gaat doen?). En voor iedere soort verf, heb je weer een ander soort kwast/roller nodig
(Ă©n, verf op terpentinebasis, droogt minder snel, maar is wel 'sterker' dan verf op waterbasis) succes
Jerry- Ratel
Jerry schreef:ontvetten vóór het opschuren heb ik altijd geleerd
Ik wil het liefste dat ik er zo min mogelijk keren overheen hoef. Dus dan maar op terpetine basis denk? Moet die nog verdunt worden? Maar wil een roller gaan gebruiken ja al heb ik voor de deurtjes en de bovenkant een kwast nodig want met een roller is dat niet te doen.
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Punk'd schreef:Leeuk! Ik hou zelf ook echt van dingen opknappen of helemaal zelf maken. Hier wat foto's van dingen die ik zelf heb gemaakt.
Vlinders op muur in de gang
haha ik vind het echt heel leuk om te doen.. dat is wel duidelijk
Vind de vlinders erg leuk, met wat voor verf heb je ze geschilderd?
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Jerry schreef:Ooh La La! schreef:Als er niet veel lak op zit zou ik het inderdaad licht opschuren (tot het niet meer glimt) en dan lakken. Als je glanzende verf gebruikt zou ik het wel eerst in de grondverf zetten (1 laag) en dan lakken. Met matte verf zijn 2 lagen verf meestal wel voldoende!
En ONTVETTEN!!!
Ontvetten inderdaad, vergeten er bij te zeggen.
Grondverf gebruik je niet alleen voor het zuigen. Maar goed, Ik heb ook nietgezegd dat grondverd verplicht is.
Ik gebruik het wel met glanzende verf. Uit ervaring weet ik dat het eindresultaat dan mooier wordt.
Ooh La La!- Prater
ook weer wat geleerd
Jerry- Ratel
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen. Heb inmiddels zoveel meubels etc opgeknapt, en steeds op een andere manier, daar leer je wel van
Ooh La La!- Prater
wauw dit is echt mooi, Ik heb ook nog z'n kastje ga het ook zo doen. Wat voor spons heb je gebruikt schuurspons of een grote. En moet je ook ronddraaien ofzo dan ?Doedel schreef:ik heb 1 secretaire opgeknapt, die donkere moet nog. Hij was op de foto nog niet helemaal klaar en ik moet nog nieuwe knopjes halen van de week.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Iemand nog wat opgeknapt? Ik ben ondertussen begonnen aan mijn buffetkast, heb de binnenkant in de witte grondverf gezet. Moet denk ik nog een keer, want de kast zuigt de verf behoorlijk op.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar tafel van steigerhout van Jolicious.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar tafel van steigerhout van Jolicious.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Euhm, ja pas een krukje, even kijken of ik voor-foto's heb
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Heb 2 weken geleden een tuintafel gemaakt voor een vriend, voor z'n verjaardag.
Hij was er echt super blij mee!!
Hij was er echt super blij mee!!
Ooh La La!- Prater
Pippa schreef:Ik wil jou wel als vriendin
Ooh La La!- Prater
Pippa schreef:Ik wil jou wel als vriendin
+1! Doe mij ook zo'n tafel.
Wat heeft het je al met al gekost aan materiaal?
Gast- Gast
Ik was in totaal 150 euro kwijt.
Schroeven had ik nog liggen, maar aan de andere kant, dat is het geld ook niet
Schroeven had ik nog liggen, maar aan de andere kant, dat is het geld ook niet
Ooh La La!- Prater
Pagina 7 van 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic