Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 33 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:30

Tijdens de eerste opname met 32 weken is mijn baarmoederhals gemeten ja - die was bij binnenkomst aan het begin van de dag een ruime 4 centimeter, aan het einde van de dag nog maar 28mm. Daarna hebben ze het niet meer gemeten met een inwendige echo. Het laatste wat ik gehoord heb is dat hij verweekt is en ik geloof drie kwart verstreken, dus nog geen ontsluiting gelukkig.

Ze vertelden inderdaad dat met name bij een natuurlijke bevalling de kansen erg goed zijn - door de stress die het met zich mee brengt inderdaad. Bij een keizersnede zouden er al veel meer complicaties te verwachten zijn. Mochten je kindjes snel mee naar huis? Een tweeling komt sowieso ook vaak wat eerder toch? Het geschatte gewicht van ons kindje is heel erg netjes dus ook wat dat betreft zijn er weinig problemen te verwachten mocht het nu komen. Dat soort dingen geven wel rust.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 33 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:32

Stofzuiger schreef:En toen moesten ze komen... komen ze niet eens spontaan... Eigenwijsjes!

En dát zie ik hier dus ook nog wel gebeuren trouwens :') Eerst papa en mama +familie/vrienden weken in spanning laten zitten, en dan vervolgens als het eenmaal mág niet meer willen komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:40

Ik moest vlg protocol 72 uur blijven, dus zou donderdagavond met ontslag mogen, maar dat mocht niet ivm kraamzorg wat dan niet meer kan.
Maar ik had ook zwangerschapsdiabetes, dus de kindjes werden 24 uur bloedsuiker geprikt, ik had hypertensie de dag na de bevalling, dus nierfunctie moest extra geprikt, moest zelf nog een ijzerinfuus hebben en de kindjes werden geel dus moesten ook nog een keer extra geprikt worden vrijdag's. Dus al met al had ik ook niet eerder naar huis gemogen.

Bij mij was het met 18 weken 42 mm/ 23 weken 24 mm/ 25 weken 20 mm enz. Met 33 weken had ik 1 cm ontsluiting en met 35 weken 3 cm. Dus het ging wel door, maar heel langzaam.
Het heeft iedereen verbaasd dat het nog zo lang goed gegaan is.

Hoe zwaar wordt je kindje geschat? Al is rijpheid belangrijker als gewicht natuurlijk, en longrijping heb je gehad toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:44

Tiramisu schreef:
Stofzuiger schreef:En toen moesten ze komen... komen ze niet eens spontaan... Eigenwijsjes!

En dát zie ik hier dus ook nog wel gebeuren trouwens :') Eerst papa en mama +familie/vrienden weken in spanning laten zitten, en dan vervolgens als het eenmaal mág niet meer willen komen.
Haha, ik heb er van eerst serieuze wee 10 weken over gedaan (25+6 opgenomen met weeen etc, met 35+6 bevallen).
Toen ik die ochtend overgeplaatst werd naar V (ziekenhuis met NICU omdat het leek dat ik echt ging bevallen) zeiden ze nog: 'Sommigen vrouwen krijgen eerst longrijping en remming en worden daarna ingeleid'. Ik zei gelijk: 'O, daar ga ik voor'.
Tijdens de ambulance rit naar V heb ik wel 1000x gezegd: 'Ik ga echt niet bevallen, ik doe het niet'. Dat heb ik daar op de verloskamer ook vol gehouden en het is me nog gelukt ook Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:55

Longrijping heb ik gehad ja. En weet je dat ik het geschatte gewicht op dit moment écht even niet meer weet? Embarassed Het is gisteren weer gemeten en me ook verteld, maar door alle info heb ik het even niet opgeslagen. Met 32+1 werd het geschat op 2127 gram. Als het nu tot de 40 weken zou blijven zitten en door zou groeien zoals het nu doet, zou het dán tussen de 3000 en 3500 gram wegen. Dat zou heel mooi op schema en gewoon erg netjes zijn (dát heb ik dan weer wel onthouden).

Telkens wanneer ik weer opgenomen word met weeën is er ook weer verandering. Het gaat inderdaad héél langzaam. Net alsof mijn lichaam eigenlijk al wel wil bevallen maar ergens ook weet dat het daar nog het moment niet voor is.

Ik ben hier meteen in een ziekenhuis terecht gekomen met een NICU. Dat is hier niet ver vandaan en mócht het dan doorzetten dan zou ik meteen op de juiste plaats zijn, heel prettig. Daar ben ik nu ook onder controle, en het geeft een heel veilig gevoel. Weten dat mocht het zich doorzetten, dat er dan geen plek is waar je beter kunt zijn dan daar.

Tijdens de ambulance rit naar V heb ik wel 1000x gezegd: 'Ik ga echt niet bevallen, ik doe het niet'. Dat heb ik daar op de verloskamer ook vol gehouden en het is me nog gelukt ook Laughing

Misschien is dát gewoon de truc! Tot nu toe had ik ook telkens de gedachte 'ik wil écht nog niet bevallen', maar mocht het nu weer op gang komen, dan mag het ook gewoon komen van mij. Is kijken of het dan ook helpt als ik heel hard ga zeggen 'ik ga nú bevallen, ik doe het! Ik doe het!'. Maar liever blijft het nu gewoon een weekje rustig natuurlijk Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 2:06

Dat deed ik de laatste 1,5 week ook, denken: Kom nu maar, ik wil zelf bevallen en niet ingeleid worden, maar daar waren mijn kids het niet mee eens Laughing
Ik schreef altijd alles gelijk op in mijn agenda, anders wist ik het ook niet meer als ik thuis kwam. Al rondde ik de getallen dan wel af, de precieze grammen bleven ook niet hangen. Zwangerschapsdementie? :P

Bij mijn groeiecho van 33+1 werden ze geschat op 2000 & 2500 gram. En met 35+6 was dat 2495 & 2875 gram geworden.
Met 35+2 weken heb ik nog een echo gehad, maar die heb ik niet opgeschreven zie ik nu. Op die dag werd ook beslist dat ik ingeleid zou worden, en alleen dat bleef hangen Wink .

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:46

Wat een kletskousen zijn jullie zeg! Ik ga proberen even te reageren..

@ Tiramisu, wat goed alweer bijna 36 weken! Vandaag ben ik er weer lekker op uit geweest, zoonlief word helemaal hieper als hij niet naar buiten kan een paar dagen.

@ Lana, wat goed dat je kindjes het zo goed doen. Kaartje ook al af Very Happy Goed bezig! hahah Ben benieuwd na het kamertje!
Lekker dat je zo lang hebt geslapen vandaag! Heerlijk!

@ Lejow, jammer dat het helemaal niks vind, hopelijk vind je het moederschap straks wel leuk Wink

@ Shygirl, Spannend over 5 weken trouwen, kan me voorstellen dat je af en toe in de stress raakt. Ik zou die jurk gewoon bestellen Very Happy

@ CCC, ow een meisje leuk! Had nog helemaal niet gezien haha.. En een box gescoord, goed bezig!

Zo nu ben ik weer een beetje bij geloof ik smile

Vandaag eerst naar mijn moeder geweest op de koffie, vanmiddag samen even geslapen en daarna naar de bibliotheek geweest. Een pasje aangevraagd voor zoon en meteen wat boekjes uitgezocht die we net lekker gelezen hebben. Erg leuk!
Nu even luieren en straks eten klaar maken, was de bedoeling dat we stampot gingen eten maar vriend is gister de helft vergeten te halen dus we eten broodje knakworst.. haha.. beetje ongezond maar ach, volgende week maar weer fatsoenlijk eten!

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 6 jan 2012 - 6:04

Nou heb het rolgordijn hoor! Die is weer binnen! Ook maar meteen weer een stuk van de babykamer opgeruimd, want mijn vriend is zo lief om elke keer rotzooi te verplaatsen en die kamer weer vol te bouwen... Word er een beetje gestoord van eerlijk gezegd. Twisted Evil Vanavond maar eens even goed praten over rotzooi verplaatsen... Want hier word ik echt niet vrolijk van... Of zijn dit weer de hormonen? Ook even gekeken voor verf... Vind dat altijd zoo lastig... al die tinten... Straks rustig met het behang erbij maar weer eens even kijken...

Tiramisu: hoop voor je dat wanneer het weer begint het goed door gaat zetten... Denk dat het nu best onzeker is allemaal voor jullie. Ga je nog wel rustig de deur uit enzo?

Snoepy: ach ook lekker toch! Hier eet ik vanavond wraps met gehakt... Mijn vriend weet weer niet hoelaat hij thuis is vanavond omdat er morgen weer een belangrijke dag is voor de HACCP keuring...
Vind het leuk die nieuwe functie, maar hoop wel dat het over een paar weken wat rustiger is... Hij word constant gebeld door het personeel, elke keer problemen ed. Ook niet leuk voor hem zo op deze manier.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 6:44

Snoepy: ja toch wel bestellen?
Ik weet ook niet hoe ik over 5 weken ben gegroeid, bestellen en leveren gaat wel snel heb ik gelezen op de website, en ik vindt hem zo mooi!

Ik ga vanavond nog even reageren, zit nu in de auto net op weg naar huis terug van dagje shoppen. As mannetje is in ieder geval geslaagd voor kleding voor "de" dag Very Happy
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 6:50

http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/TULG.html

Dit is hem!

Laatst aangepast door Shygirl85 op vr 6 jan 2012 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 6:51

Hij is wel erg mooi!
Maar ziet er uit als rekbare stof toch? Dus volgens mij kan daar wel een aardig buikje in groeien. Het is tenslotte een positiejurk...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 7:43

Ja dat is wel zo, maar als ik hem nu bestel ben ik toch bang dat hij dan niet meer goed zit haha. Twijfel ook over de maat. Ik denk 38-40 maar twijfel nu over alles haha. Zal er wel bij horen denk ik Embarassed
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 7:45

Gewoon de maat nemen die je altijd neemt. Ik heb normaal jurkjes maat M, en heb ik in positiejurkjes nu ook.
Zelfde als 40 voor spijkerbroek, en in mijn positiespijkerbroek ook
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 8:23

Lejow schreef:Gewoon de maat nemen die je altijd neemt. Ik heb normaal jurkjes maat M, en heb ik in positiejurkjes nu ook.
Zelfde als 40 voor spijkerbroek, en in mijn positiespijkerbroek ook

Oke top!
Dan moet ik er gewoon voor gaan! Hij zit nu al 3 maanden in mijn hoofd, dan is het wel duidelijk hè?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 8:35

Hup bestellen.. Twisted Evil
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC vr 6 jan 2012 - 8:37

Mooie jurk! En eens met Lejow, gewoon bestellen het is een positiejurk! smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 10:33

Shygirl85 schreef:http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/TULG.html

Dit is hem!

Moooooooooooooooooi!!

Als ik die site zie denk ik: Ik wil een 3e en dan een bruiloft van iemand zodat ik daar kan shoppen, wat hebben ze mooie jurken, die wil ik!! Laughing

Gast
Gast

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 11:16

Wat leuk dat jullie hem allemaal zo mooi vinden!

Alleen... Als ik hem nu bestel heb ik nog maar een week om hem terug te sturen als hij niet goed zit. Kan dan toch beter nog even wachten of toch niet? Beter misschien nog 1 of 2 weekjes? Vraag me ook af of het wel staat bij de kleding van mijn vriend haha. Ik voel mij hier de supermuts nu nerd

Ohja! Als ik mij niet vergis heb ik net ukkie gevoeld! Beetje zo'n plop ofzo? Haha paar keer ook dus ben bijna overtuigd.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 11:19

BESTEL DIE JURKKKK Twisted Evil

Ja het begint idd een beetje als plopjes!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC vr 6 jan 2012 - 11:20

Bestellen die jurkkk! Anders krijg je echt spijt joh!

Enne... ik had spiertrekking gevoel de eerste paar weken... nu zijn het plopjes en trapjes... Heel zachtjes nog... I love you

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 6 jan 2012 - 11:22

Hee, CCC, slapen jij! Ksst Twisted Evil Cool
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 18:10

Stofzuiger schreef:
Shygirl85 schreef:http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/TULG.html

Dit is hem!

Moooooooooooooooooi!!

Als ik die site zie denk ik: Ik wil een 3e en dan een bruiloft van iemand zodat ik daar kan shoppen, wat hebben ze mooie jurken, die wil ik!! Laughing

Leuk Very Happy
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 18:15

Lejow schreef:BESTEL DIE JURKKKK Twisted Evil

Ja het begint idd een beetje als plopjes!

Maar euhm lejow.. Embarassed
Het is wel zo.. Als ik nu nog even wacht met bestellen dan heb ik nog ruimte om te groeien!

Maar ben je ervan overtuigd dat het goed is? Anders heb ik wel iemand om aan te wijzen
om er de schuld van te geven Twisted Evil
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shy vr 6 jan 2012 - 18:16

Ohja plopjes zijn leuk! I love you
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 19:41

Mooi shy! Gewoon bestellen hoor, daar past je buik straks echt nog wel in!!

Nou wij zitten weer beneden, zoonlief heeft tot 7 uur geslapen maar mocht van mij nog wel langer ben zo moehoe..
Hij was gister aan het spoken, denk dat hij eng gedroomd had ofzo maar heeft iig een tijd wakker gelegen.
Vandaag gaan we een nachtje weg, ik dacht dat we al vanaf 14.00 in het hotel konden maar blijkt nu pas 15.00 uur te zijn :S Mooi balen dus! En morgen weer voor 11 uur eruit.. nou ja we zijn er iig even een nachtje uit smile
Zoonlief gaat voor het eerst bij schoonouders logeren, ben wel benieuwd hoe dat gaat, de vorige keren had hij bij mijn moeder geslapen en dat ging hartstikke goed.

Fijne dag!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 33 van 40 Vorige  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: