Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 30 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 23:44

Tijdens mijn zwangerschap heb ik eigenlijk ook nauwelijks iets met mijn hobby's gedaan. Ook ik bakte en kookte bijvoorbeeld graag, maarja, het is logisch dat als je zo misselijk bent dat je daar dan even niet aan moet denken. Ik kom nu overigens wel weer op een punt dat ik zin krijg om dingen te gaan doen en ondernemen.

Andere hobby van mij: reizen. Ben dan ook nu bezig met wat rond neuzen op internet naar vakantiehuisjes voor de eerste vakantie van man, tiramisu en ukkepuk smile Niet te snel hoor, en ik ga ook nog niet boeken. Eerst dalijk maar eens wennen aan ons leven als gezinnetje. Maar ik hoop ergens in het najaar wel weer een keertje lekker weg te gaan. Terwijl ook dát iets is waar ik de afgelopen maanden niet aan moest denken.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 30 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 23:58

@ Lejow, dat is ook niet zo gek toch, komt vanzelf wel weer ( of niet, dan moet je wat anders verzinnen :P )

Nou net een berg was opgevouwen en een nieuwe aangezet, houd nooit op, en dan komt er straks met een baby nog meer bij :S haha..
Nu even broodje aan het eten en dan gaan we zo samen even slapen. Hopelijk kunnen we vanmiddag dan even naar buiten want dat binnen zitten ben ik nu wel beu, en heb geen auto dus weg kan ik ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 0:11

Denk dat het straks wel weer terug komt hoor Lejow. Misschien op het laatst als je ook nesteldrang krijgt. (al heb ik dat nog nooit gehad haha) Sta je dan weer taarten te bakken. Lekker voor de kraamvisite. :P

Snoepy: verschrikkelijk he die was. Het houdt inderdaad nooit op. Ik had al bedacht dat de baby in het begin maar gewoon in zijn kleertjes van overdag moet slapen. Dat scheelt was. :P Bij mijn zoon deed ik elke dag een pyama aan en de kleren in de was.. Nu gaat dat vast niet lukken.
Ik ben nu ook bezig met een berg was. Mijn vriend gaat 2 weken op 'vakantie' en die wil ik toch graag frisse kleren mee geven dus nu moet alles nog ff gewassen worden. ( combinatie van een evil schoonmoeder en nesteldrang denk ik. :P )

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 2:16

Ja ik ga dat ook maar doen en niet meteen meer alles de was in, want je blijft bezig! Nu kan ik het mooi bijhouden maar als ik na mijn verlof weer aan het werk ga dan heb ik daar minder tijd voor.

Zo hebben mooi even een middagtukje gedaan samen, heerlijk! Very Happy ( al voel ik me wel een oud vrouwtje haha)
Maar het is nog steeds rot weer dus naar buiten gaan zit er niet in.
Dan maar wat anders bedenken wat ik zo even kan doen met zoonlief..

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:19

Ok, scheelt weer, ben dus niet de enige haha

Pfff ik moet straks ook de was opvouwen, zo geen zin in!

Verder baal ik.. ik heb eerste kerstdag het behang voor de babykamer besteld. Zou 3 tot 5 dagen levertijd zijn, had al op wat langer gerekend vanwege de kerst, maar nu blijkt dat de fabriek tussen kerst en oud en nieuw dicht is geweest, dus dat het behang deze week ook sowieso nog niet binnen komt Sad
En ik keek er zo naar uit om eind deze week de meubeltjes en alles er in te hebben, verdorie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 2:21

Oh dat is balen lejow!

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 2:26

Ja, speciaal mijn schoonvader geregeld om te komen behangen. Ik heb deze week nog vakantie, dus kon ik mooi alles in de gaten houden :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 2:27

Ja dat was handig geweest!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 3:05

Lejow ; balen! Gelukkig hoef je nog niet te bevallen :P

Yvonne ; wij hebben nu ook ontzettend veel was! Vooral ook omdat L heel veel spuugt, dan moet ik haar sowieso wel 1x per dag omkleden en de hydrofieldoeken, spuugdoeken en slabben zijn niet aan te slepen. Het wassen zelf gaat nog wel, maar dat vouwen pfff ik strijk ook echt alleen nog maar de hoognodige dingen!

Gast
Gast

Bericht  Happy di 3 jan 2012 - 4:12

Balen Lejow, Kan me voorstellen dat je lekker wil rommelen in het kamertje Very Happy Nog even geduld hebben dus..

Brr ik begin behoorlijk last van bandenpijn te krijgen, vind het soms wel eng, dat het ineens zon pijn kan doen. Maar het is gelukkig niet schadelijk en met rust/niet bewegen gaat het vrijwel meteen over.

Slikken jullie trouwens nog steeds zwangerschapsvitamine's? Mijn Gravitamon is bijna op en weet niet of ik nu weer een nieuw potje moet halen?

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 4:25

Ja die slik ik nog, kan wel wat extra's gebruiken tijdens een zwangerschap smile

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie di 3 jan 2012 - 4:25

Happy schreef:Balen Lejow, Kan me voorstellen dat je lekker wil rommelen in het kamertje Very Happy Nog even geduld hebben dus..

Brr ik begin behoorlijk last van bandenpijn te krijgen, vind het soms wel eng, dat het ineens zon pijn kan doen. Maar het is gelukkig niet schadelijk en met rust/niet bewegen gaat het vrijwel meteen over.

Slikken jullie trouwens nog steeds zwangerschapsvitamine's? Mijn Gravitamon is bijna op en weet niet of ik nu weer een nieuw potje moet halen?

Embarassed slik 1x per 2 weken een vitaminepil geloof ik.. Vergeet het steeds en eet toch wel gevarieerd dus ga er vanuit dat de kleine voldoende binnen krijgt. Al had ik me in het begin zo goed voorgenomen om de extra zwpillen te slikken toch niet gelukt..
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  piene1983 di 3 jan 2012 - 4:48

Ik gebruik nog steeds de Gravitamon, mocht het niet baten dan schaadt het in ieder geval ook niet. Iedere ochtend een pil met vitamientjes en een pil tegen de hoge bloeddruk ( 's avonds ook een), heel apart want voor de zwangerschap slikte ik niets en toch vergeet ik het nooit...

Vrijdag weer naar de gyn om mijn bloeddruk te laten controleren. Ik ben nog erg opgejaagd en snel ( heel) moe dus ik heb het vermoeden dat het nog niet goed is. Ik zie er echt zo tegenop om maandag weer aan het werk te gaan... Bah! Komt ook door de sfeer op mijn werk die maakt dat ik me een zeikerd voel. Op mijn werk zijn ze van het type "Ik ben zo ziek maar ga toch aan het werk omdat ik werken zooooo belangrijk vind" en ondertussen lekker iedereen aansteken.... Ik klaag niet gauw en ben behoorlijk autonoom maar ik voel me zo in de gaten gehouden, jakkes. Dat helpt mijn bloeddruk ook niet. Ondertussen let ik heel sterk op mijn inname van suiker, zout en cafeïne en houd ik mijn rust dus mijn best doe ik in ieder geval!

Mijn vriend is nu met mijn zwager het kamertje halen, dat hebben we van een collega van mij gekocht. Heel leuk wit setje wat er nog keurig uitziet. Ik kan niet wachten om te zien hoe het staat in het kamertje boven. We hebben maar een heel klein kamertje, ik denk 2mx2m maar dat is vanaf het begin dat we hier wonen al het babykamertje. Er is nog een grote kamer van 5mx3m waar we onze kasten hebben staan en die wilde ik eigenlijk niet opofferen... Wat heeft een kleintje tenslotte aan een gigantische kamer als ik die ruimte voorlopig nog goed kan gebruiken.... Ik ben zo benieuwd! Zodra het staat gaan we kijken wat we doen met verdere aankleding maar gezien de grootte van de ruimte denk ik dat het wit is en blijft. Een beetje sereen in combi met grijs of iets dergelijks. Grijs omdat we niet willen dat iedereen weet wat het geslacht van ons kindje gaat worden.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 4:57

Hier hebben we ook een redelijk klein babykamertje, ik denk 2x3m ongeveer. We hebben ook nog een grotere kamer, die in principe nog geen functie had (we wonen pas in dit huis sinds november en woonden hiervoor véél kleiner), maar ik vind een grote kamer zo groot voor zo'n kindje! Over een paar jaar als een slaapkamer wat meer functie gaat krijgen dan zie ik het wel gebeuren dat ons kindje naar de grotere kamer gaat. Tot die tijd blijft het logeerkamer/rommelhok.

Ik hoop dat er toch in ieder geval wat verbetering in je bloeddruk zit Piene. Dat zou fijn zijn.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 5:05

Onze baby kamer is echt groot haha. 4,5 x bijna 3 zo ongeveer.. Maar het is naast onze slaapkamer, de enige slaapkamer op die verdieping, dus weinig andere keuze.
Vroeger bestond onze slaapkamer uit twee kleine slaapkamertjes, misschien dat we dat in de toekomst weer gaan doen. Dat wij dan naar de huidige babykamer gaan, en de 2 kindjes in de slaapkamer kunnen waar we er 2 van maken.
Onze slaapkamers liggen op de 2e verdieping, de woonkamer op de 1e en dan hebben we op de BG nog een slaapkamer, maar zie het niet zitten om een peuter 2 verdiepingen lager dan ons te laten slapen, mocht er een tweede kindje komen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 5:23

Ik heb wel geteld een week of twee de vitamine pillen geslikt.. Embarassed
Ik vergeet t gewoon altijd en krijg ze ook moeilijk weg...
Er staat hier nog een vol doosje dus op t aanrecht..

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 5:24

Ik slikte vitamine pillen, maar werd er doodziek van, en nu durf ik ze niet meer te slikken..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 5:27

Lejow schreef:Ik slikte vitamine pillen, maar werd er doodziek van, en nu durf ik ze niet meer te slikken..

Heel raar want ik had ook juist t idee dat door die pillen ik meer misselijk was idd en ik kreeg er volgens mij ook meer acne door..

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 5:30

Lejow schreef:Ik slikte vitamine pillen, maar werd er doodziek van, en nu durf ik ze niet meer te slikken..

+1
hier ook zo ja. Ik werd er misselijker van, spuugde het uit. Heb het wel nog meerdere malen geprobeerd, maar nu durf ik niet zo goed meer.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 3 jan 2012 - 5:30

Ik kreeg hele heftige krampaanvallen in mn buik en het kwam er zowel van onder als van boven uit. Moest een paar keer op de badkamervloer gaan liggen om te voorkomen dat ik flauw zou vallen.
Precies de 2 ochtenden nadat ik 's avonds die pil ingenomen had. Toen ik het de volgende avond niet deed, had ik de derde ochtend ook nergens last van..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  CCC di 3 jan 2012 - 7:50

Zo lekker druk hier weer! smile

Ik ben eindelijk klaar met werken, was een lange, drukke dag... Maar wel geslaagd...

Ik slik nog steeds vitamines en heb van de week van dat ijzerspul gehaald (die vloeistof), voelde me nl. niet helemaal lekker en chill... Nu een aantal dagen achter elkaar 2x per dag genomen en merk meteen verbetering dus wslijk was mijn ijzergehalte laag.

Leuk dat iedereen lekker met het kamertje aan de slag gaat zeg!

Ik had een draagdoek via MP besteld, heb hem binnen en hij is helemaal nieuw in de verpakking met boekjes en dat voor ruim minder dan de helft van de prijs. Ben er blij mee! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Monnie di 3 jan 2012 - 9:05

@ccc: ik wil ook een fotoshoot gaan doen, dan met mijn zoontje erbij. maar heb me er verder nog niet in verdiept.

@snoepy: mijn zoontje heeft dat laatst ook een ruime week gehad, gewoon om 5u wakker, pff. Nu is het weer na 7.30u gelukkig. Hopelijk duurt het bij jullie ook niet lang meer.

@happy: ik slik nog wel steeds de vitamines. Maar meer omdat nu vitamine D ook aangeraden wordt extra te slikken, zit daar ook in.

@all: nou afgelopen nacht was weer zo'n slapeloze nacht. Wordt helemaal gek van dat gehoest. Morgen wel weer werken, dus hopelijk iets meer slaap aankomende nacht. Was vandaag al niet vooruit te branden op mijn werk, ben mooi wat eerder weg gegaan. Verder geen bijzonders hier!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  Clapperdie di 3 jan 2012 - 9:57

Mad

Even mn frustratie kwijt hoor!

Wij hebben 2 katten thuis. Ik wil niet dat de katten op bed komen maar mijn vriend vindt het niet zo erg. Nu liggen ze dus soms wel op bed. De katten weten dat als ze aan mijn kant komen ik ze er af trap (wel zacht hoor) dus ze liggen altijd aan de kant van mijn vriend. Nou oké als hij onder een harendeken wilt liggen. (katten zijn trouwens langharig, persen)

Nu hebben we sinds begin dit jaar een doorgang tussen onze berging (kon eerst alleen via buiten daar komen) en de slaapkamer. Hier zit geen deur maar een gordijn om het af te sluiten. Het kattenluik zit alleen in de bergingdeur dus de katten kunnen nu als ze buiten zijn naar binnen komen via de slaapkamer. Vaak doe ik het luikje dicht maar vanwege het slechte weer kunnen ze van buiten naar binnen..

Een van de katten was heel de dag al aan het kutten, binnen/buiten/binnen/buiten werd er helemaal kriegel van.. Steeds uit de slaapkamer halen en dat ging opzich goed tot zojuist. Loop ik de slaapkamer binnen ligt ze gvd op bed op MIJN kussen nog wel!!!! Ohhh wat was ik boos zeg. heb haar nog net niet aan haar staart de slaapkamer uitgeslingerd.. Ze verstopte zich onder het bed en ik in mijn woede op de grond gedoken en haar er onder vandaan gesleept.. Ze wist niet hoe snel ze weg moest rennen en verstopte zich onder de tafel..

Ik meteen last van mn rug.. Kan niet meer zulke acties uitvoeren en mn vriend maar lachen toen ik hem net smste (hij werkt nu).

Ok, nu kwam ze net wel weer bij me om het goed te maken dus het is weer goed maar ohh kon het er echt niet bij hebben! Nu ook nog het bed afhalen en opdekken. Geen zin in..

Denk dat het ook wel deels hormonaal is hoor. Hebben jullie dit ook tegen jullie huisdiertjes?
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 3 jan 2012 - 21:32

Wat leuk dat je al een draagdoek hebt, ccc! Kan me goed voorstellen dat je er blij mee bent. Ik wil er ook nog één gaan aanschaffen, maar dat komt nog wel.

Hmpf. Ik kan me je frustratie goed voorstellen Clapperdie. En katten weten ook écht wel wat wel en niet mag. Het is niet dat ze 'per ongeluk' op bed belanden.

@All; ik had vannacht een zéér bijzondere droom. Baby was geboren, en man nam baby mee naar zijn werk om ermee te showen. Eind van de dag komt hij thuis, zonder baby. Wat er nou was gebeurd? Hij had baby verkocht. Was ik toch wel even heel erg blij dat ik wakker werd met baby veilig in mijn buik. Ja ja, rare dromen blijven aanwezig laughcry

Gast
Gast

Bericht  Earane wo 4 jan 2012 - 0:08

@ Vitaminepillen: Ik slik elke ochtend een vitaminepil van davitamon en een visolie-capsule. Toen ik probeerde om zwanger te worden, vergat ik bijna altijd foliumzuur te slikken. De weken voor de positieve test vergat ik het ineens niet meer en deze pillen ben ik eigenlijk ook vrijwel nooit vergeten te slikken. Scheelt wel dat ik er niet beroerd van word o.i.d.

@ Monnie: Wat vervelend die slapeloze nachten! Heb je afgelopen nacht beter geslapen?

@ Ccc: Leuk, een draagdoek! Ik wil er ook nog een, maar er zijn zoveel verschillende! Moet me er nog even in gaan verdiepen.

@ Clapperdie: Kan me goed voorstellen dat je gefrustreerd bent door je katten! Dat is wel lastig dat de katten nu wel zomaar op de slaapkamer kunnen komen doordat er nu een doorgang zit. Misschien kan je er iets neerzetten waardoor ze de berging niet als doorgang gebruiken? Haha, ik ben ook wel eens boos op mijn katten. Sinds de zwangerschap lopen de irritaties behoorlijk hoog op. Een van de katten is zo ontzettend aanhankelijk geworden sinds ik zwanger ben, dat ik er soms helemaal kriegel van word. Dan ben ik met iets bezig op de laptop en loopt ze steeds voor het beeld langs. Als ik de deur dichthoud dan blijft ze krabben en miauwen. Ze loopt voor mijn voeten... Het is een ontzettend lief beest, maar soms kan ik er gewoon niet tegen. En de andere kat komt steeds met hele vieze pootjes door kattenluik naar binnen... we hebben licht laminaat beneden liggen dus overal pootjes dan. Kan ik weer gaan dweilen. Maar goed, ik kan me jouw frustratie dus wel goed voorstellen Wink.

@ Tiramisu: Gelukkig was het een droom! Ik heb ook echt rare dromen sinds ik zwanger ben, maar ik droom eigenlijk bijna nooit over zwangerschap/baby's! Terwijl veel zwanger vrouwen dat juist wel schijnen te doen.

@ All: Wanneer gaan jullie met verlof? Ik loop nu stage en ik ga proberen om tot 36 weken stage te lopen. Lijkt me wel fijn 2 extra weken met de kleine na de bevalling.

Ik zag vanochtend op de weegschaal dat ik nu echt 10 kilo ben aangekomen Sad. Ben wel benieuwd hoeveel andere zwangeren of moeders tijdens hun zwangerschap zijn aangekomen. Ga er wel even een apart topic voor openen.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: