Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 8:58

Pff ik ben moe, zoonlief wil niet slapen die is niet fit en manlief ligt ook met buikgriep op bed..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 9 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  sharky zo 11 dec 2011 - 9:16

ccc ja dit is ons eerste kindje.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Earane zo 11 dec 2011 - 9:19

WieUitgerekende datumLeeftijdenGeslachtBijzonderheden
_Lana_15 maart
Clapperdie16 maart Jongen
Earane17 maart28/28Meisje 1e kindje, wil thuis bevallen
Sharky 26 maart 32/31 Verrassing 1e kindje
Papillio 29 maart 26/30 Verrassing 1e kindje, klinische ziekenhuisbevalling
Snoepy8 april24/27 Verrassing2e kindje, wil thuis bevallen
Laurientje9 april 26/27 ?2e kindje, ziekenhuis bevalling
Lejow11 april26/21Meisje1e kindje, wil in ziekenhuis bevallen
Arden 26 april 24/26 Jongen 3e kindje, wil thuis bevallen
Rouge 27 april26/29Meisje2e kindje, moet in ziekenhuis bevallen
Shygirl8529 april26/41Jongen1e kindje, wil in ziekenhuis bevallen
Happy18 mei23/27Jongen 1e kindje
Chococupcake10 juni27/25Nog niet bekend -

Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Earane zo 11 dec 2011 - 9:33

@ monnie: Welke datum ben je uitgerekend? Dan kan je ook in de tabel.

@ sharky: Ik moet ook niks weten van een voedingskussen in bed, haha. Toen ik zo’n last had van mijn rug/zij ook geprobeerd, maar heb ‘m toen gefrustreerd het bed uitgegooid Very Happy. Wel vervelend zeg dat je zo’n last hebt van je bekken!

@ Arden: Ben je over twee maanden klaar met je studie? Of neem je een break, omdat je ‘voorlopig’ schrijft. Vind het ook echt knap dat je het zo volhoudt met 2 kinderen en eentje op komst.

@ Ccc: Wat grappig, een kerstboom met cupcakes! Past wel goed bij je naam Wink Ik heb ook vandaag onze minikerstboom opgezet, met minikerstballetjes, haha.

@ Papillio: Leuk hè, het bewegen van de baby!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  _Lana_ zo 11 dec 2011 - 9:36

Hai meiden, ik vond het ook al zo rustig! Maar gelukkig, jullie zijn er weer, haha, en hoe... Wink.

@ Earane: Dank je wel dat je me even in de tabel gezet hebt. En paars is een prachtige kleur hoor, helemaal goed!

@ Sharky: Jij ook al zo'n last van je bekken, vervelend hè! Vooral als je de hele dag bijna moet staan. Ik heb er ook zoveel last van. En als ik rustig aan doe, gaat het echt veel beter. Dus denk om jezelf.

@ Ccc: Ik herken dat gevoel niet, van die bal in je buik. Ik heb wel 1x een harde buik gehad, wat wel zo voelde, maar dat hield niet zo lang aan. Het klinkt trouwens niet als je bekken, meer als bandenpijn. Ik zou het even aankijken. En als je er geen goed gevoel bij hebt, kun je altijd even bellen.

@ Papillio: Geweldig hè, als je buik zo heen en weer gaat. Zo leuk om te zien! Hier gaat het soms ook zo tekeer, dan komen er weer een paar billetjes voorbij, haha, tenminste dat denk ik dan Wink.

@ All: Heeft iedereen het huis weer in kerstsfeer? Wij hebben de boom wel in huis, ik ga 'm denk ik morgen of dinsdag optuigen. Heb er wel weer zin in! Het staat zo gezellig.
Allemaal lekker van het weekend genoten? Ik typ even vanaf mijn tel, dus hou het kort Wink.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  CCC zo 11 dec 2011 - 10:18

Ben weer helemaal over mijn vermoeidheid heen.... Rolling Eyes

Sharky: oke, grappig... ben heel benieuwd of ik hem/ haar snel ga voelen... Zou ik wel leuk vinden smile Meestal word gezegd dat je je eerste kindje pas veel later voelt bewegen en liggen...

Laurientje: is je zoontje een beetje snel in slaap gevallen zodta jij ook lekker je bed in kon?

Earane: haha ja he! smile Hiervoor maakte ik geregeld cupcakes, ook op bestelling... Sinds dat ik zwanger ben heb ik er niks meer mee gedaan, kan me er nu ook nog niet toezetten... Wil wel voor de kraamvisite straks alvast cupcakes in stijl gaan maken, en die dan invriezen... Heb al wat leuke ideetjes in elk geval. Dus hoop dat ik er tegen die tijd zin in heb! smile
Wel leuk werkje als ik verlof heb Laughing

Ohja, en het voedingskussen... Ik weet het niet hoor... Ik vind dat ding zo hard :S Gebruik 'm voorlopig dus nog niet in bed!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:32

Ik kom me hier ook melden, het mag nu ook Wink

Ik kom ook gelijk even binnen vallen. Ik moet morgen laten weten of ik een combinatietest en nekplooimeting wil laten doen. Ik twijfel zo erg in wat ik moet doen. Wat hebben jullie gedaan en waarom?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:35

Puggle schreef:Ik kom me hier ook melden, het mag nu ook Wink

Ik kom ook gelijk even binnen vallen. Ik moet morgen laten weten of ik een combinatietest en nekplooimeting wil laten doen. Ik twijfel zo erg in wat ik moet doen. Wat hebben jullie gedaan en waarom?

Even snel en dan ga ik naar bed... wij hebben het bij de eerste wel gedaan, omdat we toen erg jong waren, ongepland zwanger en mijn vriend wilde het graag weten als er iets met ons kindje zou zijn. Voor mij hoefde het toen niet per se, en bij de tweede en derde hebben we het niet gedaan omdat we sowieso het kindje niet weg zouden laten halen. Je kan je beter voorbereiden, dat wel, maar het kan denk ik ook voor een hoop onzekerheid zorgen. Wat als je een verhoogde kans hebt, doe je dan punctie of blijf wacht je af, bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 10:38

Bedankt voor je reactie arden. Ja het is zo lastig want wat als de uitslag niet goed is wat doe je dan... Maar aan de andere kant wil ik het wel weten als er iets niet goed is. Pfff Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  CCC zo 11 dec 2011 - 10:41

Wij hebben het niet gedaan, dit omdat het kindje sowieso welkom is...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 19:35

@ Puggle, welkom! Wij hebben het niet gedaan, het kindje is sowieso welkom.

@ All, zo jullie hebben nog goed geklets gisteravond!
Ik heb deze week een lange drukke week dus was gister lekker vroeg gaan slapen.
Nu dus al weer aan het werk, de eerste baby is er al en ligt op bed, de 2de komt zo. Ben vandaag dus druk met flessen, fruithapjes, papjes, luiers, boterhammen en naar bed/uit bed halen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 21:28

Ik heb toch maar een afspraak gemaakt. Vrijdag doen ze de meting en moet ik bloed prikken.

Klinkt als een leuke werkdag snoepy! Werk ze vandaag.

Ik wil trouwens ook wel in de tabel maar hoe Idea wij zijn 26 en het is ons eerste kindje. En ik ben 25 juni uitgerekend.

Gast
Gast

Bericht  CCC zo 11 dec 2011 - 21:28

Snoepy: werk je in de kinderopvang?

Ik ben vanmorgen vroeg opgestaan om mijn vriend naar A.msterdam te brengen, stonden uiteraard lekker in de file... Nu net weer thuis, maar ben nog erg moe en hoef pas rond 15 uur op het werk te zijn... Dus ik denk dat ik nog even een uurtje ga liggen zo...

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 21:30

@ Puggle, spannend!

@ CCC, gewoon lekker nog even gaan slapen smile Ik ben gastouder.

Gast
Gast

Bericht  Rouge zo 11 dec 2011 - 23:36

@ puggle: welkom. Wij hebben geen nekplooimeting gedaan om verschillende redenen. Het is ook een gevoelskwestie hoor. Bij de 1e hebben we het ook niet gedaan.

Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad. Alles ziet er goed uit, enige is dat we volgende week nog eventjes terug moeten voor het ruggetje omdat ze er niet goed voor lag. Ook al zag dat er verder van de zijkant goed uit, ze willen toch alles 100% nauwkeurig gezien hebben.
Ondanks dat ik verder geen rare dingen had verwacht is het toch even spannend. Bij deze echo ook alles veel bewuster meegekregen. Bij de 1e (was bij verloskundige) werd er direct medegedeeld dat het een knul was waardoor ik de informatie daarna allemaal niet meer heb gehoord. De baby ligt echt plat op haar rug in mijn buik, hoofd omhoog en voetjes helemaal beneden bij mijn blaas. Wel grappig want daar voel ik haar inderdaad ook altijd trappen. Als ze maar op tijd weer in de juiste houding gaat liggen Wink
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 23:57

Fijn dat alles tot zover goed was, hopelijk ligt ze volgende week anders zodat je haar ruggetje goed kan zien.

Onze uk lag precies andersom waardoor het gezichtje lastig te zien was!

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ ma 12 dec 2011 - 0:27

@ Rouge: Wat fijn dat alles weer goed was. En helemaal niet erg om nog een keer terug te komen toch? Very Happy Wat schattig he dat je weet hoe ze ligt. Alleen draait ze nu toch nog alle kanten op?

@ Snoepy87: Hoeveel kindjes krijg je op een dag? Vandaag 2? En hoe oud zijn ze? Succes vandaag!

@ Puggle: Welkom! Wij hebben die testen niet gedaan. Ook omdat het een kansberekening is.

@All: Vandaag een rustig dagje. Een beetje rommelen in huis en een boodschapje doen. Heerlijk!
Fijne dag allemaal.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 0:53

@ Lana, ik heb nu idd 2 baby's van net 5 en 8 maanden. En mijn eigen zoon loopt ook nog rond.
Eind deze maand loopt dat af, 1 gaat weg omdat ik met verlof ga in maart, en de ander gaat weg ook omdat ik met verlof ga maar dat komt omdat ze moeilijk kan wennen en niet te veel prikkels kan hebben, dus voor haar is het ook beter.
Dus ik ben vanaf januari vrij tot 1 juli, en dan hoop ik 3 dagen helemaal vol te zitten ( max 5 kindjes van onder de 4, eigen kinderen meegerekend)

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 12 dec 2011 - 1:14

Zoo ik heb nog even heerlijk geslapen smile Trek ik de kindjes vanmiddag weer veel beter! Wink

Snoepy: heerlijk, lekker thuis aan het werk. Ik heb er ook nog een tijdje aan gedacht, maar wilde niet mijn hele huis ombouwen hiervoor... Maar met je eigen kindjes is dat heerlijk, lekker alles op je eigen manier en tempo, alle ritme's kunnen bepalen...

Rouge: wat fijn dat alles goed was! Nog een keertje teruggaan is niet zo erg toch, kun je je kindje nog een keertje zien smile

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  sharky ma 12 dec 2011 - 7:46

Puggle: welkom hier! Heb zelf geen nekplooimeting laten doen, simpelweg omdat het een kansberekening is en ik me niet de hele zwangerschap zorgen wil maken als we een verhoogde kans zouden hebben. Maar het is een gevoel hoor, en ik zie dat jij al een afspraak hebt gemaakt dus als je dat graag wilt moet je het vooral doen.
Maarre wat zijn die 12 weken bij jou voor mijn gevoel snel gegaan zeg!

Rouge: wat fijn dat alles goed was, kan me voorstellen dat je het een beetje spannend vond, dat had ik ook. Hopelijk draait de kleine zich idd nog op tijd. Vervelend dat ze het ruggetje niet goed in beeld hebben gekregen en helemaal vervelend dat je volgende week weer een echo moet Very Happy lijkt me toch een mooi geluk bij een ongeluk he!

Snoepy: wat lijkt het me leuk om gastouder te zijn! Lijkt me echt een heerlijke baan en vooral goed te combineren met je eigen kinderen.

Ccc: ben jij ook juf? of doe je wat anders met kindjes?

Lana; heerlijk he zo`n relaxdagje! wat lijkt het me trouwens bijzonder om twee babys in je buik te voelen! maar op een gegeven moment zal het volgens mij echt geen moment stil zijn in je buik he. Neem aan dat ze niet altijd tegelijk bewegen of zijn ze wel steeds samen wakker?

All: ik heb al een paar weken last van trage darmen. normaal kon ik elk dag, maar nu soms 3 dagen niet en dat is heel vervelend want ik krijg er buikpijn van (en dan denk ik dat het de baby is maar het zijn gewoon mijn darmen). ik drink al roosvice laxo (wel maar 1 glaasje per dag misschien is dat wel te weinig), drink heeeeeel veel water, beweeg me voldoende, eet bruin brood en volgens mij ook voldoende vezels en toch lijken mijn darmen met vakantie te zijn. Heeft iemand nog een goede tip voor me? ik weet dat ik ook van die zakjes bij de huisarts kan krijgen maar daar wil ik liever niet. Ik weet dat het bij de zwangerschap hoort maar vind het knap vervelend.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 7:52

Sharky, ja ik vind dat het ook snel is gegaan ja! En wat vervelend dat je zo last hebt van je darmen zeg.

Snoepy, wat een leuk werk lijkt me dat wat je doet zeg.

Ik zat net te kijken en zie dat zo'n test 140,- kost ongeveer en ik hem niet vergoed krijgt, dat vind ik toch wel jammer. Ook omdat ik al zo twijfelse om hem wel of niet te laten doen. En nu moet ik het eventueel ook zelf betalen. Het valt me wel op dat niemand het hier eigelijk heeft laten doen en in mijn omgeving ook niet. Nu voe ik me helemaal zo anders Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Rouge ma 12 dec 2011 - 8:01

@ sharky: gewoon vragen om van die zakjes joh, zijn ze voor toch?

@ puggle: heb daar niet echt bij stil gestaan dat het niet vergoed wordt, maargoed ik zou me er niet van laten weerhouden als ik het echt graag zou willen. Ligt echt aan de reden waarom je de nekplooimeting wil doen. Ik zou het niet niet-doen omdat niemand het doet. Je moet er zelf achter staan waarom je het wel/niet zou doen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 8:39

Bedankt voor je reactie rouge. Ja als mijn man zo thuis komt gaan we het er nog even goed over hebben! Ik vind het gewoon erg moeilijk.

Gast
Gast

Bericht  CCC ma 12 dec 2011 - 9:45

Puggle: klopt idd dat het niet vergoed word. Beetje jammer altijd dat soort dingen vind ik altijd, ze bieden zoiets aan maar het kost je wel handen vol met geld. Wij hebben het niet gedaan omdat het sowieso welkom is, en omdat de kansberekening voor ons te vaag was. Als er een verhoogde kans uit zou komen, weet ik van mezelf dat ik helemaal in de stress zou zitten. En trouwens, een collega van mij, heeft het wel laten doen, kwam dus een zeer verhoogde kans uit. Ze heeft zoveel bezoeken gehad in het ziekenhuis uiteindelijk om alles in de gaten te houden, maar uiteindelijk is het kindje helemaal gezond en is er niks aan de hand.
En je moet het doen omdat jij het wilt, wat iedereen om jullie heen doet hoeft jullie keuze niet te beinvloeden.

Sharky: ik werk op een B.uitenschoolse O.pvang smile Die trage darmen heb ik ook een paar weken gehad, werd er helemaal gek van. Ik kreeg toevallig een antibiotica kuurtje voor wat anders, en de bijwerkingen waren darmklachten... Daarna kon ik weer een tijdje makkelijk naar de wc. Was er heel blij mee (ondanks dat die antibiotica troep is). Tot nu toe geen last meer van gehad, maar zal straks uiteraard weer terugkomen. Bij mij gaat het ook zo'n pijn doen, loop dan zowat krom van de buikpijn :S Volgens mij doe je echt alles wat je moet doen... Miss. kun je idd proberen wat meer van die roosvicee te drinken, kijken of dat helpt. Miss. even wat dingen zoals bananen enzo vermijden (alles wat opstopt, maar weet nooit wat nou werkelijk de boel verstopt).

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 11:15

Ccc, ja klopt het is idd een en kansberekening. En ik lees veel verhalen op internet dat het niet klopte enz. ik ben mezelf lichtelijk gek aan het maken, ik weet het gewoon niet Sad

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: