Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Darius
joyce0606
Tania
Bruintje Beer
Mamsie
Nana
Pien
Flower_L
piene1983
Jazzlyn
Laced
SarahKey
Cranberrie
_Lana_
Papillio
sharky
Supertalentje
meisje
miss piggy
Happy
Clapperdie
Shy
Aimee
Monnie
Jasmine
CCC
Rouge
koNijntje
Lejow
Earane
34 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 11:31

Ik wil hier graag even melden dat ik met weeënremmers in het ziekenhuis lig. Na de afgelopen week al meer harde buiken te hebben gehad werden ze gisteravond pijnlijk. Ik maakte me nog niet zo'n zorgen, tot ik vanochtend wakker werd van de pijn en er elk kwartier een harde buik te voelen was. Verloskundige gebeld die meteen is gekomen en me heeft overgedragen wanneer het UMC.

Ik krijg nu weeënremmers en 4x om de 12 uur een injectie voor de longrijping. Woensdagochtend gaan de weeënremmers er af en mocht het zich dan toch doorzetten dan laten ze het kindje komen.

Voor alsnog nemen de weeën nog niet echt af ondanks de remmers. Helpen jullie hopen dat ons kindje gewoon nog zeker vijf weken blijft zitten?

Liefs

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 11:47

Oh jeetje wat heftig zeg! Ik duim voor je dat de weeen af gaan nemen. hug

Gast
Gast

Bericht  Shy ma 12 dec 2011 - 12:14

Oh tiramisu dat is niet niks!
Ik help hopen smile
Je ligt in het UMC in (Utrecht?)
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow ma 12 dec 2011 - 18:45

Ach jee Tiramisu, de zwangerschap zit je ook niet mee ook he Sad
Heel veel sterkte!!! En ik duim echt heel hard voor jullie!

All,
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en schrok toch best wel.. Zit nu bijna aan de 80 kilo, dat betekent dat er al 8 kilo aan zit en ik ben voor mijn gevoel 'pas' 23 weken Sad Ik vind dat eigenlijk best wel veel al, of ligt het aan mij :S

*edit* hmm als ik de 'groei' curve volg, zit ik nog steeds netjes op de groene lijn = gemiddeld...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 19:00

Tiramisu, jeetje dat is schrikken zeg, hopelijk gaan de remmers toch nog helpen!! Sterkte, het zit je echt niet mee he!

Lejow, ik vind het eerlijk gezegd ook best veel klinken. Die curve klopt niet helemaal he, het maximum wat ze met de groene lijn aanhouden is een paar kilo hoger dan in NL. Maar je weet niet hoe het vanaf nu gaat lopen... bij mijn zoon kwam ik op het einde pas kilo's aan (wel veel vocht wat ik zo weer kwijt was) en had ik 20 kg erbij, bij mijn dochter ging het veel geleidelijker en kwam ik ook 20 kg aan. Zolang je let op wat je eet (en dat zul je wel doen aangezien je zo misselijk bent) zou ik me niet al te druk maken hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 19:07

Jeetje Teramisu.. Sterkte meis!! hug

Lejow acht kilo klinkt idd best veel ja.. Bij mijn zoon was ik op t einde ook 22 kg zwaarder maar dat was echt van de laatste weken pas.. Naja bekijk t maar zo: alles voor een gezonde baby toch?

Gast
Gast

Bericht  Shy ma 12 dec 2011 - 19:09

Even ego!
Om 09.00 hebben we dan eindelijk de 20 weken echo smile
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 19:19

@ Tiramisu, oh jeetje Sad Ik ga heel hard duimen dat jullie uk voorlopig blijft zitten! Sterkte!

@ Lejow, ja dat is wel veel maar wie weet gaat het nu heel langzaam, eet je wel normaal?

@ Shy, spannend veel plezier!

Gast
Gast

Bericht  sharky ma 12 dec 2011 - 19:26

tiramisu wat heftig zeg, wat zullen jullie geschrokken zijn!hopelijk doen de weeenremmers hun werk en blijft jullie baby nog een paar weken lekker warm bij mama in de buik. Sterkte!

Lejow ik heb er ook al 8 kilo aanplakken ben wel 'al' 25 weken. Dus het is niet zo gek dat jij ook al 8 kg bij bent gekomen. Maar die 80 op de weegschaal is niks he, ik raak m ook al bijna brrrrr en waarschijnlijk gaan we dr nog vet overheen.

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Shy ma 12 dec 2011 - 19:50

Snoepy87 schreef:@ Tiramisu, oh jeetje Sad Ik ga heel hard duimen dat jullie uk voorlopig blijft zitten! Sterkte!

@ Lejow, ja dat is wel veel maar wie weet gaat het nu heel langzaam, eet je wel normaal?

@ Shy, spannend veel plezier!
Dank je!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Clapperdie ma 12 dec 2011 - 20:07

hug Jeetje Tiramisu wat schrikken zeg! Ik hoop dat jullie kleintje nog lekker een paar weken blijft zitten! Houd je ons een beetje op de hoogte?

Ik ben nu zo'n 8 a 9 kilo aangekomen bounce hoop dat er nu niet een kilo per week bijkomt haha
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  _Lana_ ma 12 dec 2011 - 20:16

@ Lejow: 8 kilo valt opzich wel mee, als je gewoon normaal eet, dan is het prima toch? Het lijkt alleen best veel, ook omdat je eigenlijk alleen maar misselijk en beroerd bent geweest. Niet druk om maken hoor. Ik sta nog steeds in de min wat mijn gewicht betreft, ook omdat ik aan het begin afgevallen was door de misselijkheid. Maar er zal vast nog wel wat bijkomen Wink.

@ Tiramisu: Jeetje meid, wat heftig zo plotseling! Ik ga heel erg hard duimen voor je!! Veel sterkte!

@ Shy: Spannnend! Veel plezier vandaag!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ ma 12 dec 2011 - 20:20

@ Sharky: Het is ook heel erg bijzonder om 2 kleintjes in je buik te hebben. Ze trappelen door elkaar heen, haha, dus ik weet soms niet precies wie wie is. Ze liggen zeg maar boven elkaar. Af en toe zijn het wel druktemakertjes, hahha, zo leuk!

Wat vervelend van je darmen! En je hebt er al alles aan gedaan. Dan toch maar even bellen voor die zakjes? Dit is ook niks. En hoe is het nu eigenlijk met je bekken? Ben je alweer begonnen met werken? En hoe gaat dat?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 20:40

Ik had alleen maar op deze pagina gereageerd dus nu nog even op de vorige smile

@ Mijn werk, ja het is ideaal werk nu met eigen kindjes die nog iet naar school gaan. Het is ook erg leuk maar ook best zwaar soms smile

@ Sharky, ik wou roosvicee laxo zeggen maar dat doe je al, dan zou ik gewoon bellen om de zakjes. Ik heb er deze zwangerschap ook meer last van maar de laxo helpt hier goed.

@ Puggle, jee wat een geld dan weer, maar je moet doen wat goed voelt voor jullie en niet om wat de omgeving doet.

Nou dat was het volgens mij smile

Zoonlief had gister over gegeven maar gelukkig bleef het bij 1 keer.
Wij hadden zondag gezwommen en heb nu weer last van mijn bekken, dat was de vorige keer ook al zo. Dat word geen zwangerschapszwemmen dus. Ben bang dat ik voor iets anders nu te laat ben.

Gast
Gast

Bericht  CCC di 13 dec 2011 - 0:21

Tiramisu: dat is flink schrikken zeg! Hoop dat de remmers zijn werk goed doen en dat de baby nog even een paar weekjes blijft zitten.

Puggle: ik denk dat je je heel goed moet bedenken waarom je de test gaat doen, als je het doet en er komt ene hoge kansberekening uit? Wat doe je dan? Een vriendin van mij zei laatst: als je de test doet, zegt het eigenlijk al dat je dan niet verder wilt met de zwangerschap op het moment dat er een hoge kans uitkomt. Ik vind dit lastige onderwerpen, weet niet zo goed wat ik hiervan vind eigenlijk. Ook naast de kansberekening kan er altijd iets anders met het kindje zijn, en dat zien ze geloof ik niet met deze testen. Ik heb er nooit over na hoeven denken over het wel of niet doen, dus denk dat je dat eerst helder voor jezelf moet krijgen wat je zou doen met een hoge kansberekening.

Lejow: ja het klinkt veel, maar volgens mij let je goed op je eten toch? Zou gewoon gezond en regelmatig blijven eten, die kilo's gaan er straks wel weer af. Ik ben tot nu toe niks aangekomen nog... Mensen blijven ook in mijn omgeving zeggen dat ik erg afgevallen ben... Ben benieuwd hoe het uiteindelijk met mij gaat verlopen qua aankomen...

Snoepy: balen dat je zo'n last van je bekken hebt na het zwemmen, dat zou juist alles moeten ontlasten in het water.

Shygirl: veel plezier vandaag bij de echo! smile

Iemand al bezig met de kinderkamer en er al foto's van gemaakt? smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Cranberrie di 13 dec 2011 - 4:39

@ Tiramisu; schirkken zeg! Hopelijk gaat het snel beter!

Hier alles oke! Begin alleen last van mijn rug en bekken te krijgen. Heb al een voedingskussen gekocht, maar weet nog niet zo goed wat daarmee de juiste houding is. Kan binnen een week bij de fysio terecht gelukkig. Opstaan is lastig, daarna gaat het wel weer, maar halverwege de dag loop ik alweer te waggelen. 's Avonds is het nog minder best. Ben nu 22 weken dus hoop dat de fysio wat oefeningen heeft, moet nog wel ff Wink.
Op de 20 weken echo was alles goed!! Wat een opluchting! VOnd het toch wel heel erg spannend.
In de kerstvakantie gaan we de babykamer in orde maken, barst van de ideeen!!!
Cranberrie
Cranberrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 52
Punten : 63
Registratiedatum : 19-12-10

Bericht  Earane di 13 dec 2011 - 4:46

Wow, Tiramisu, die had ik nog niet zien aankomen. Ik ga duimen dat de kleine nog een paar weken blijft zitten! Veel sterkte hug

@ Kilo's: Ik ben ook al 8 kilo aangekomen zag ik op de weegschaal, bij 26 weken. Vind het ook nogal veel, maar zie dat er meer meiden zijn! Dan zal het nog wel meevallen. Hopelijk gaat het bij ons op het eind niet ineens heel hard met de kilo's Wink

@ Puggle: Welkom! Wij hebben besloten de test niet te doen omdat het toch maar een kansberekening is en ik mij niet onnodig zorgen wil maken. Maar het is heel persoonlijk, dus je moet doen wat je gevoel je ingeeft.

Verder ben ik het even kwijt! Hier gaat het prima, heb vrij weinig last meer van lage rugpijn en mijn zij. Slaap daardoor weer wat beter. De rust heeft mij toch wel goed gedaan dus! Verder niet veel bijzonders te melden. Morgen ben ik jarig, mijn laatste verjaardag zonder een kindje. Nou ja, wel in mijn buik natuurlijk Wink

Oh ja, ik word zo gek van het twijfelen! Ik kan de laatste tijd over alles twijfelen en nu ook weer over de naam. Al weken spreken we de kleine aan met haar naam en ben er al helemaal gewend. Ben ik ineens bang of de naam toch geen aso-naam is, haha. Terwijl ik weet dat het echt niet zo is. Ga mijzelf straks vast uitlachen omdat ik mij voor niks zo druk heb gemaakt!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Earane di 13 dec 2011 - 4:48

@ ccc: Wij hebben de meubels wel al op de kinderkamer staan, maar de muren moeten nog geverfd worden. Gaan we doen in de kerstvakantie. Zal daarna wel even foto's maken!

@ Cranberrie: Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! Balen van je bekkenklachten... hopelijk heb je baat bij de fysiotherapie.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 5:03

@ Cranberrie, fijn dat de echo goed was!

@ Earane, haha dat twijfelen ken ik wel, ik twijfel ook over onze meidennaam soms terwijl die sinds de vorige zwangerschap al vast staat Very Happy

@ Shy, hoe was de echo?

@ CCC, wij veranderen de baby kamer na de geboorte als we weten wat het is smile Nu is een neutrale kamer met jongensaccessoires.

Ik ben benieuwd hoe het tiramisu gaat!

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 13 dec 2011 - 5:59

@ all, ik let een beetje op mn eten Embarassed Ik heb een brie verslaving, en afgelopen weekend in Oberhausen heb ik ook niet echt netjes gegeten. Dat gaan we vanaf aankomend weekend dus anders doen, want moet de kerstdagen nog door nerd
Wat is een beetje lekker, mager broodbeleg (behalve filet grrrrrr)? Heb nu philedelphia light en sandwich spread bedacht.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shy di 13 dec 2011 - 6:09

Hier was ook alles goed! Was leuk maar inderdaad ook heel spannend, ik had de wekker gezet om 07.15 maar was er een uur eerder uit omdat ik niet meer kon slapen haha

Heb nog een paar mooie plaatjes I love you

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Foto-4GHIEK86
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Foto-BXJ8LFEW
Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 10 Foto-ESMY7QFZ
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lejow di 13 dec 2011 - 6:34

Leuk Shy, fijn dat alles goed is!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 7:56

Bleh heb last van mijn maag en steeds harde buiken..

Rennie mag je toch hebben?

Gast
Gast

Bericht  sharky di 13 dec 2011 - 8:26

Shy wat fijn dat de echo goed was!

Gewicht; blij dat Lejow en ik niet de enige zijn die al 8 kilo zijn aangekomen! Toch een normaal gewicht tot nu toe denk ik dan als bij jullie de teller ook op 8 kilo staat.

Lejow: ik let ook niet zo super erg op mijn eten hoor. Ik eet elke dag voldoende fruit en groente en als ik zin heb in wat lekkers dan pak ik dat gewoon. Maar dat deed ik voor de zwangerschap ook al dus daar zitten die 8 kilo niet in denk ik. Ach weet je, soms moet je gewoon ff wat lekkers pakken.

Laurientje: geen idee of je een rennie mag pakken, kan ik je niet mee helpen. Wel vervelend dat je zo`n last hebt van je maag en harde buiken.

Ben ook wel erg benieuwd hoe het met Tiramisu gaat!

Lana: met mijn bekken gaat het eigenlijk nog steeds hetzelfde. het blijft een vervelend probleem maar de pijn is tot nu toe stabiel. Ga 1x per week naar de bekkentherapeut en doe aan zw. en fit gym bij de fysio en dat lijkt mij er wel een beetje doorheen te helpen. Ik werk inmiddels weer fulltime met hier en daar wat aanpassingen (niet bukken, veel afwisseling tussen lopen en zitten, als ik sta blijf ik een beetje heen en weer wiegen enz. allemaal dingetjes die eraan bijdragen dat het tot nu toe best gaat. Al heb ik me best al een paar keer afgevraagd waarom ik het mezelf toch aandoe om weer te gaan werken.)
Ja het zal echt een drukte zijn in jouw buik met die kleintjes! zo bijzonder! ben eigenlijk wel benieuwd naar een buikfoto van jouw buik, hoe ziet jouw buik er met twee babys uit?

ccc: aha b.s.o leuk hoor, om daar te werken! maar ook pittig zo nu en dan lijkt me.

Trouwens dat verboden eten, daar heb ik totaal geen behoefte aan. Maar dat at ik van te voren ook eigenlijk nooit. Carpacio wel maar om nou te zeggen poehpoeh daar heb ik nou zo`n zin in.... nee.
Heb meer zin in chocolade Very Happy ooooooh dat smaakt zo lekker nu Very Happy
Heb trouwens zakjes voor mijn stoelgang gehaald vandaag. Heb movicolon gekregen, heeft een van jullie dat al eens in de zwangerschap gebruikt? mag namelijk alleen in overleg met de arts staat in de bijsluiter. Maar heb telefonisch gezegd dat ik 25 weken zwanger ben en heb het ook nog in de apotheek gevraagd en beiden zeiden ze dat het geen kwaad kon. Maarja de bijsluiter is wel iets voorzichtiger dus nu ben ik weer zo`n schijterd die het niet zomaar durft te pakken (althans was ik maar een schijterd dan had ik het niet nodig :P )

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 8:41

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Die steun doet me, hoe gek dat ook klinken mag, goed. Bij deze even een update.

Afgelopen nacht was erg heftig. Ondanks dat ik (mijn buik) redelijk rustig de nacht in ging werd ik rond 2u wakker met weeën die samengingen met veel kramp en iedere vijf minuten kwamen. Het ebde ook niet weg, maar omdat de inwendige onderzoeken ook weer wee opwekkend kunnen werken werd er voor gekozen behalve ctg en veel voelen aan de buitenkant van de buik weinig actie te ondernemen. Ik was erg bang dat het door zou zetten, maar rond half zeven is het toch weer rustiger geworden.

Vandaag overdag heb ik het idee dat de remmers wel wat doen. Ik heb wat minder veel harde buiken en ze komen niet meer met de regelmaat die er eerder wel in zat. Vanavond heb ik de derde longrijpingsprik gehad, morgen de laatste. Daarna gaan de remmers eraf en dan wordt het spannend of de weeën zich toch doorzetten of niet. Ook kijk ik erg op tegen de nacht, omdat dat toch het moment was de laatste nachten waarop de activiteit het heftigste was.

Vandaag heb ik een echo gehad om te kijken naar het kindje. Dat wordt nu geschat op 2127 gram, dus dat is heel erg netjes. De verwachtingen voor het kindje, mocht het nu komen, zijn goed.

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: