Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OV chipkaart irritaties!

+10
silly-one
Herfstblaadjes
Jeanette
bolus26
Paper Crown
Krullebol
Imperfect
GreenGrass
Makamba
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover ma 12 dec 2011 - 23:40

Ik snap dat jullie het goed bedoelden en waardeer de info/hulp ook wel. Ik vraag hoe het kan van die 147 als ik nooit daarover heen ben gegaan, heb voor nog geen €100,- opgeladen en krijg ik geen antwoord op.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  silly-one ma 12 dec 2011 - 23:46

Dan vind ik jou manier van reageren op mensen die tips geven niet echt iets met respect.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 0:43

Jouw probleem!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  silly-one di 13 dec 2011 - 0:45

ik zit er niet echt mee. Het is meer een tip voor jou.
En de manier waarop je nu reageert is iets waarmee je geen vrienden maakt en dat hoeft ook niet, maar dan moet je ook niet raar meer opkijken als mensen je niet meer willen helpen of lullig gaan reageren in je topics.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Jeanette di 13 dec 2011 - 1:04

laughcry
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Snoopy di 13 dec 2011 - 4:23

Caribbeanlover schreef:Ik heb laatst de kaart van m'n man gebruikt omdat ik eigenlijk niet zo goed meer met die van mij durf aangezien ik niet weet of ik het red en steeds opladen is blijkbaar overbodig.

Ik heb gebeld, maar niemand kon mij helpen en wist geen eens wat het bedrag rechts in beeld betekende. Omdat ik een anonieme heb kan er dus niks worden nagegaan. Hoezo partijdig?!

Heb die dag dus bijgehouden welke bedragen zowel links al rechts in beeld waren te zien bij het uitchecken en die direct genoteerd.
De bedragen die steeds rechts in beeld stonden klopte wel, maar dan nog snap ik niet hoe ik aan dat bedrag van € 147, nog wat kom.

Ik kan proberen zonder op te laden met m'n eigen kaart te reizen, maar het gevold is dan dat ik niet genoeg heb om uit te checken.

Denk dat ik toch maar een persoonlijke ga nemen, want dit is 10x niks!


Je hoeft niet altijd er vanuit te gaan dat mensen je meteen willen benadelen.
Telefonische niet helpen heeft niks met partijdigheid te maken, maar ze zullen het simpel weg niet KUNNEN.
Bij een persoonlijke kaart kunnen ze online je gegevens bekijken omdat die zijn geregistreerd. Bij een anonieme kaart zijn deze niet geregistreerd en kunnen ze je simpelweg niet helpen.
Bij een loket of automaat kan dat wel omdat ze dan je kaart bij een machine kunnen houden, je kan moeilijk je kaart door de telefoon aangeven of niet dan?
Maar op een station bijvoorbeeld kan je dat ding gewoon voor het automaat houden en dan zie je wat er op staat. Probleem opgelost toch?
Die 147 kan ik niet verklaren, misschien een komma verkeerd gezien?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Raindrop di 13 dec 2011 - 4:34

Kan je bij je bankgegevens/overschrijvingsgegevens niet zien hoeveel geld je op je ov-chipkaart heb gezet?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 6:38

Caribbeanlover schreef:Ik heb laatst de kaart van m'n man gebruikt omdat ik eigenlijk niet zo goed meer met die van mij durf aangezien ik niet weet of ik het red en steeds opladen is blijkbaar overbodig.

Ik kan proberen zonder op te laden met m'n eigen kaart te reizen, maar het gevold is dan dat ik niet genoeg heb om uit te checken.

Ik begrijp het even niet meer CBL. Je zegt dat je niet durft te reizen met je kaart omdat je bang bent dat je het niet redt maar je weet toch zeker dat je EUR147,- in beeld hebt zien staan? Of denk je toch een komma over het hoofd gezien te hebben?

Waarom ga je niet gewoon naar een oplaadpunt en ga je na wat het huidige saldo van je kaart is? Dat kun je namelijk gewoon zien op zo'n automaat. Staat er inderdaad EUR147,- euro op dan kun je voorlopig vooruit. Staat er EUR1,47 op dan kun je hem gelijk opladen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 9:01

Snoopy schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik heb laatst de kaart van m'n man gebruikt omdat ik eigenlijk niet zo goed meer met die van mij durf aangezien ik niet weet of ik het red en steeds opladen is blijkbaar overbodig.

Ik heb gebeld, maar niemand kon mij helpen en wist geen eens wat het bedrag rechts in beeld betekende. Omdat ik een anonieme heb kan er dus niks worden nagegaan. Hoezo partijdig?!

Heb die dag dus bijgehouden welke bedragen zowel links al rechts in beeld waren te zien bij het uitchecken en die direct genoteerd.
De bedragen die steeds rechts in beeld stonden klopte wel, maar dan nog snap ik niet hoe ik aan dat bedrag van € 147, nog wat kom.

Ik kan proberen zonder op te laden met m'n eigen kaart te reizen, maar het gevold is dan dat ik niet genoeg heb om uit te checken.

Denk dat ik toch maar een persoonlijke ga nemen, want dit is 10x niks!


Je hoeft niet altijd er vanuit te gaan dat mensen je meteen willen benadelen.
Telefonische niet helpen heeft niks met partijdigheid te maken, maar ze zullen het simpel weg niet KUNNEN.
Bij een persoonlijke kaart kunnen ze online je gegevens bekijken omdat die zijn geregistreerd. Bij een anonieme kaart zijn deze niet geregistreerd en kunnen ze je simpelweg niet helpen.
Bij een loket of automaat kan dat wel omdat ze dan je kaart bij een machine kunnen houden, je kan moeilijk je kaart door de telefoon aangeven of niet dan?
Maar op een station bijvoorbeeld kan je dat ding gewoon voor het automaat houden en dan zie je wat er op staat. Probleem opgelost toch?
Die 147 kan ik niet verklaren, misschien een komma verkeerd gezien?

Nou van dat ik me kaart bij een machine kan houden hebben ze niks over verteld dus dat wist ik niet. Het stomme is dat ze niet alles kunnen uitdraaien wat ik tot nu toe heb verbruikt alleen bijv. wat ik die dag zelf heb verbruikt maar dat kan ik zelf ook wel zien.

Nee heb geen komma verkeerd gezien, want was echt verbaasd dat het zoveel was.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 9:02

Zusje schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik heb laatst de kaart van m'n man gebruikt omdat ik eigenlijk niet zo goed meer met die van mij durf aangezien ik niet weet of ik het red en steeds opladen is blijkbaar overbodig.

Ik kan proberen zonder op te laden met m'n eigen kaart te reizen, maar het gevold is dan dat ik niet genoeg heb om uit te checken.

Ik begrijp het even niet meer CBL. Je zegt dat je niet durft te reizen met je kaart omdat je bang bent dat je het niet redt maar je weet toch zeker dat je EUR147,- in beeld hebt zien staan? Of denk je toch een komma over het hoofd gezien te hebben?

Waarom ga je niet gewoon naar een oplaadpunt en ga je na wat het huidige saldo van je kaart is? Dat kun je namelijk gewoon zien op zo'n automaat. Staat er inderdaad EUR147,- euro op dan kun je voorlopig vooruit. Staat er EUR1,47 op dan kun je hem gelijk opladen.

Ik zie wel eens van die losse apparaten staan,maar ik zal dan wel van mars ofzo komen, want geen idee hoe dat werkt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:04

Caribbeanlover schreef:Ik zie wel eens van die losse apparaten staan,maar ik zal dan wel van mars ofzo komen, want geen idee hoe dat werkt.

Haha, hoe laad jij je chip op dan? Je steekt gewoon je kaart erin en dan zie je een menu. Rechts zie je iets over je account staan geloof ik en als je daar dan heen gaat kun je je saldo checken. Desnoods vraag je iemand in de winkel je te helpen. Als het rustig is doen ze dat graag smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:12

Zusje schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zie wel eens van die losse apparaten staan,maar ik zal dan wel van mars ofzo komen, want geen idee hoe dat werkt.

Haha, hoe laad jij je chip op dan? Je steekt gewoon je kaart erin en dan zie je een menu. Rechts zie je iets over je account staan geloof ik en als je daar dan heen gaat kun je je saldo checken. Desnoods vraag je iemand in de winkel je te helpen. Als het rustig is doen ze dat graag smile.

Account? Bij mij staat er zoiets als saldo opvragen. Weet je meteen of die 147 euro er nou wel of niet op staat smile

Ik heb geen OV-chip-ergenissen trouwens. Werkt prima bij mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:15

Ja ik weet niet meer precies wat er staat maar het is rechts in beeld in ieder geval Very Happy. Ach, stop gewoon je kaart erin, het systeem wijst zich wel vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:17

Ik snap echt helemaal niet wat je bedoeld en wat nu het probleem is. Dat apparaat wijst zichzelf toch uit, of ben ik nu blond geworden ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 9:19

Ik heb trouwens geen zin om het hele topic door te lezen, beetje veel leeswerk met alleen maar een hoop verwijten over en weer, maar die 147 euro, in wélk beeld heb je dat dan gezien? Van welk apparaat? Bij het uitchecken? Of bij het opladen?
In beide gevallen denk ik trouwens dat dat gewoon het totale saldo is wat er momenteel op staat. In dat geval zou ik even je bankrekening checken, volgens mij gaf je namelijk in de beginpost aan dat het opwaarderen niet helemaal lukte, misschien heb je hem toen onbwust wel meerdere keren opgeladen en staat die 147 er daarom op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 10:50

Zusje schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zie wel eens van die losse apparaten staan,maar ik zal dan wel van mars ofzo komen, want geen idee hoe dat werkt.

Haha, hoe laad jij je chip op dan? Je steekt gewoon je kaart erin en dan zie je een menu. Rechts zie je iets over je account staan geloof ik en als je daar dan heen gaat kun je je saldo checken. Desnoods vraag je iemand in de winkel je te helpen. Als het rustig is doen ze dat graag smile.

Haha dat opladen kon wel en daar is ook alles mee gezegd. Wist niet dat je daarmee ook kan zien hoeveel er op staat dus dat je de kaart erin doet alleen om dat te zien.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover di 13 dec 2011 - 10:51

Maple schreef:Ik heb trouwens geen zin om het hele topic door te lezen, beetje veel leeswerk met alleen maar een hoop verwijten over en weer, maar die 147 euro, in wélk beeld heb je dat dan gezien? Van welk apparaat? Bij het uitchecken? Of bij het opladen?
In beide gevallen denk ik trouwens dat dat gewoon het totale saldo is wat er momenteel op staat. In dat geval zou ik even je bankrekening checken, volgens mij gaf je namelijk in de beginpost aan dat het opwaarderen niet helemaal lukte, misschien heb je hem toen onbwust wel meerdere keren opgeladen en staat die 147 er daarom op.

Die 147 zag ik toen ik uitcheckte rechts in beeld van dat apparaat in de bus.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 10:58

Caribbeanlover schreef:
Zusje schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik zie wel eens van die losse apparaten staan,maar ik zal dan wel van mars ofzo komen, want geen idee hoe dat werkt.

Haha, hoe laad jij je chip op dan? Je steekt gewoon je kaart erin en dan zie je een menu. Rechts zie je iets over je account staan geloof ik en als je daar dan heen gaat kun je je saldo checken. Desnoods vraag je iemand in de winkel je te helpen. Als het rustig is doen ze dat graag smile.

Haha dat opladen kon wel en daar is ook alles mee gezegd. Wist niet dat je daarmee ook kan zien hoeveel er op staat dus dat je de kaart erin doet alleen om dat te zien.

Ja dat kan, moet je maar even kijken naar alle mogelijkheden als je je kaart in die automaat stopt smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast di 13 dec 2011 - 11:01

Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik heb trouwens geen zin om het hele topic door te lezen, beetje veel leeswerk met alleen maar een hoop verwijten over en weer, maar die 147 euro, in wélk beeld heb je dat dan gezien? Van welk apparaat? Bij het uitchecken? Of bij het opladen?
In beide gevallen denk ik trouwens dat dat gewoon het totale saldo is wat er momenteel op staat. In dat geval zou ik even je bankrekening checken, volgens mij gaf je namelijk in de beginpost aan dat het opwaarderen niet helemaal lukte, misschien heb je hem toen onbwust wel meerdere keren opgeladen en staat die 147 er daarom op.

Die 147 zag ik toen ik uitcheckte rechts in beeld van dat apparaat in de bus.

Dat is idd het bedrag wat erop staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Muurvlindertje di 13 dec 2011 - 11:03

De oplossing: fietsen, een taxi nemen of gewoon een auto kopen.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover wo 14 dec 2011 - 8:04

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik heb trouwens geen zin om het hele topic door te lezen, beetje veel leeswerk met alleen maar een hoop verwijten over en weer, maar die 147 euro, in wélk beeld heb je dat dan gezien? Van welk apparaat? Bij het uitchecken? Of bij het opladen?
In beide gevallen denk ik trouwens dat dat gewoon het totale saldo is wat er momenteel op staat. In dat geval zou ik even je bankrekening checken, volgens mij gaf je namelijk in de beginpost aan dat het opwaarderen niet helemaal lukte, misschien heb je hem toen onbwust wel meerdere keren opgeladen en staat die 147 er daarom op.

Die 147 zag ik toen ik uitcheckte rechts in beeld van dat apparaat in de bus.

Dat is idd het bedrag wat erop staat.

Nou dat is het dus niet aangezien wat ik vandaag ontdekt heb.
Heb de kaart in de houder gedaan en ook die van mijn man en bij beide gaf die aan dat de max. tot € 150,00 dus tot dat bedrag kan ik opladen.
Snap dus niet dat die € 147,00 toen in beeld kwam, wat ik overigens 2x heb meegemaakt.
Er stond nog maar € 1.35 ongeveer op dus is het maar goed dat ik die van mijn man had gebruikt.


Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Caribbeanlover wo 14 dec 2011 - 8:05

Muurvlindertje schreef:De oplossing: fietsen, een taxi nemen of gewoon een auto kopen.

Fietsen = te ver
Taxi= Te duur
Auto= Ook te duur, niet iedereen heeft daar geld voor he.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 8:53

Caribbeanlover schreef:Heb de kaart in de houder gedaan en ook die van mijn man en bij beide gaf die aan dat de max. tot € 150,00 dus tot dat bedrag kan ik opladen.
Snap dus niet dat die € 147,00 toen in beeld kwam,

Waarom zou dat niet kunnen, 147 is toch onder de 150, of ben ik gewoon een beetje seniel aan het worden?

Maargoed, dan snap ik het ook niet meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  girli wo 14 dec 2011 - 9:04

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Heb de kaart in de houder gedaan en ook die van mijn man en bij beide gaf die aan dat de max. tot € 150,00 dus tot dat bedrag kan ik opladen.
Snap dus niet dat die € 147,00 toen in beeld kwam,

Waarom zou dat niet kunnen, 147 is toch onder de 150, of ben ik gewoon een beetje seniel aan het worden?

Maargoed, dan snap ik het ook niet meer.
Volgens mij is het minimale oplaadbedrag 5 euro, dus dan zou het wel meer zijn.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gast wo 14 dec 2011 - 9:44

girli schreef:
Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Heb de kaart in de houder gedaan en ook die van mijn man en bij beide gaf die aan dat de max. tot € 150,00 dus tot dat bedrag kan ik opladen.
Snap dus niet dat die € 147,00 toen in beeld kwam,

Waarom zou dat niet kunnen, 147 is toch onder de 150, of ben ik gewoon een beetje seniel aan het worden?

Maargoed, dan snap ik het ook niet meer.
Volgens mij is het minimale oplaadbedrag 5 euro, dus dan zou het wel meer zijn.
Laat maar, ik snap er nu niets meer van :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV chipkaart irritaties! - Pagina 3 Empty Re: OV chipkaart irritaties!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum