Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namen die je niet zo vaak hoort

+73
**_pearl_**
Eris
Blair
Roza
TukTuk
Lady Starstruck
maiadebij
Tinkie
mzcharlotte
Puk
rapa nui
Bolleke
Blond
Happy
Kat1980
Tsjip
Printje
Salander
Aggi
Pandora
Caramba
Flower_L
Muis
Merai
Lavendel
Zora
Chelle
Blueschick
Liadan
_Mashimaro_
MissBlunt
Fearie
Lejow
Highway
RYW
Pussycat
smooch
CCC
Zwerver
Monte
Fiebje
Bloem86
-Ieniemienie-
mauwmauw
Diese
Shisha
L!ND@
Rumble
Shy
Bosjesvrouw
*Lookie*
Roodkapje
Paper Crown
Theeleut
moepie
Happydobby
Susan
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
VeryCherry
Rush
Kayleigh
liesje
Parisienne
Floor
Novalee
Annie24
SarahKey
Supertalentje
Marin
M@niek
PapillonRose
JD
77 plaatsers

Pagina 8 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Namen die je niet zo vaak hoort - Pagina 8 Empty Re: Namen die je niet zo vaak hoort

Bericht  Bolleke za 19 nov 2011 - 22:37

Rapa Nui, nee ik ben in November geboren, dus niet midden in de zomer gelukkig. Mijn ouders vonden het een mooie naam, en ik den dat ik die sowieso gekregen had al was ik in de Lente geboren..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen die je niet zo vaak hoort - Pagina 8 Empty Re: Namen die je niet zo vaak hoort

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 22:41

Wat een leuke meiden zijn jullie Roodkapje!smile

Gast
Gast

Bericht  liesje za 19 nov 2011 - 22:44

ik ken iemand die zijn derder kindje broer heeft genoemd. mijn smaak is het niet
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui za 19 nov 2011 - 22:48

liesje schreef:ik ken iemand die zijn derder kindje broer heeft genoemd. mijn smaak is het niet

Ik had een oudere collega die Broer heet. Vond ik eerst erg wennen met aanspreken en af en toe ook wat verwarrend. Vond het wel een naam die paste bij zijn leeftijd/uit die tijd ook al had ik hem zelf nog nooit eerder echt gehoord, alleen in oude boeken waar iemand bv ook Zus heet.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 22:52

Ik vind namen echt verschrikkelijk waarvan je moet vragen hoé je het uit moet spreken. Fijn voor je kind, die kan de rest van zijn/haar leven uitleggen hoe de naam óf geschreven óf uitgesproken wordt. Ik snap ook nooit zo waarom iemand een originele naam mee moet krijgen. Je kind blijft toch wel one of a kind.

9 van de 10 namen die ik hier voorbij zie komen vind ik dan ook echt verschrikkelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 22:54

Een straat verder is een baby geboren die Biek heet! Ook al zo'n naam waarvan ik meteen denk ochgerm het kindje.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 23:10

liesje schreef:ik ken iemand die zijn derder kindje broer heeft genoemd. mijn smaak is het niet

Hier in Limburg hoor je best vaak de naam Breur.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje za 19 nov 2011 - 23:21

Lieskuh schreef:Ik vind namen echt verschrikkelijk waarvan je moet vragen hoé je het uit moet spreken. Fijn voor je kind, die kan de rest van zijn/haar leven uitleggen hoe de naam óf geschreven óf uitgesproken wordt. Ik snap ook nooit zo waarom iemand een originele naam mee moet krijgen. Je kind blijft toch wel one of a kind.

9 van de 10 namen die ik hier voorbij zie komen vind ik dan ook echt verschrikkelijk.

O.livier lijkt zo simpel, maar zelfs dat wordt op tig manieren uitgesproken... Op z'n Engels, Frans en Nederlands... Hoe makkelijk soms een naam ook is, ze krijgen het toch wel voor elkaar het moeilijker te maken dan dat het is...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Aggi za 19 nov 2011 - 23:21

Pandora schreef:
Aggi schreef:Heb veel mooie namen langs zien komen, maar ook namen waar ik mijn bedenkingen bij heb... maargoed een naam is ook iets persoonlijks natuurlijk en ja een kindje moet er zijn of haar hele leven mee doen.
De naam van onze zoon ben ik hier niet tegen gekomen, je gaat hem wel steeds meer horen vind ik.
Heb hier wel een mooie meisjes naam voorbij zien komen, en die vind ik wel erg mooi voor als wij in de toekomst een dochtertje zouden krijgen en dat is de naam, Nomi. Erg mooi, moet ik onthouden dus hahaha.

Mag ik vragen hoe je zoontje heet? Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken voor een eventueel broertje voor F.

Mijn zoontje heet R.oan.
We spreken het wel met de w klank uit. Maar we vonden deze manier van schrijven mooier dan met een w er tussen.

Vind F.ardau ook een erg mooie naam moet ik zeggen Very Happy
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  TukTuk za 19 nov 2011 - 23:26

Lieskuh schreef:Ik vind namen echt verschrikkelijk waarvan je moet vragen hoé je het uit moet spreken. Fijn voor je kind, die kan de rest van zijn/haar leven uitleggen hoe de naam óf geschreven óf uitgesproken wordt. Ik snap ook nooit zo waarom iemand een originele naam mee moet krijgen. Je kind blijft toch wel one of a kind.

+1

Ik had dat als kind altijd al en dan heb ik niet eens zo'n aparte naam.. Maar heel vaak werd er dan n.ienke geschreven, of soms werd mijn naam uitgesproken als n.ijnke..
Heel irritant als kind zijnde!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Pandora za 19 nov 2011 - 23:30

Aggi schreef:
Pandora schreef:
Aggi schreef:Heb veel mooie namen langs zien komen, maar ook namen waar ik mijn bedenkingen bij heb... maargoed een naam is ook iets persoonlijks natuurlijk en ja een kindje moet er zijn of haar hele leven mee doen.
De naam van onze zoon ben ik hier niet tegen gekomen, je gaat hem wel steeds meer horen vind ik.
Heb hier wel een mooie meisjes naam voorbij zien komen, en die vind ik wel erg mooi voor als wij in de toekomst een dochtertje zouden krijgen en dat is de naam, Nomi. Erg mooi, moet ik onthouden dus hahaha.

Mag ik vragen hoe je zoontje heet? Ik kan ook nog wel wat inspiratie gebruiken voor een eventueel broertje voor F.

Mijn zoontje heet R.oan.
We spreken het wel met de w klank uit. Maar we vonden deze manier van schrijven mooier dan met een w er tussen.

Vind F.ardau ook een erg mooie naam moet ik zeggen Very Happy

Ik vind de naam van jullie zoontje ook leuk, daar houden wij ook van. Kort maar krachtig zeg maar.
F.ardau is ook heel simpel in onze ogen maar ik kwam er achter (o.a. door het forum en mijn antilliaanse buurvrouw) dat men toch niet altijd weet hoe het uitgesproken wordt. Je zegt echt F.ardau zoals je het schrijft maar mijn buurvrouw dacht dat het F.ardoe was en hier op het forum (geloof ik) werd gedacht dat het F.ardoo was.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 23:31

Wij hebben ons zoontje een pure hollandse naam gegeven, die je eigenlijk bijna nooit meer hoort bij kindjes. Namelijk T.onnie. Afgelopen jaren kreeg maar 1 kindje per jaar deze naam. Er zal dus niet zo heel snel een ander kindje in zijn klas zitten die ook deze naam heeft.

Veder vind ik buitenlandse namen ook heel erg mooi. Als we een dochter hadden gekregen had zij een Scandinavische naam gekregen (en dus absoluut niet hollands ;-). Namelijk: S.venja. Ik denk niet meer dat we de naam in de toekomst gaan gebruiken (hoe mooi ik hem ook vindt). Maar het past totaal niet bij de naam van onze zoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 23:43

Aggi, R.oan en Rowan staat op nr 20 nu in de lijst met meest voorkomende namen! Het wordt steeds populairder. Ik vind het ook een mooie naam.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 19 nov 2011 - 23:48

Arden schreef:Aggi, R.oan en Rowan staat op nr 20 nu in de lijst met meest voorkomende namen! Het wordt steeds populairder. Ik vind het ook een mooie naam.

Vond ik ook altijd een leuke naam, totdat er op mijn werk een heel heeel heeel heeeel vervelend, onaardig kind was dat zo heette...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Pandora za 19 nov 2011 - 23:49

Zomersproetjes schreef:Wij hebben ons zoontje een pure hollandse naam gegeven, die je eigenlijk bijna nooit meer hoort bij kindjes. Namelijk T.onnie. Afgelopen jaren kreeg maar 1 kindje per jaar deze naam. Er zal dus niet zo heel snel een ander kindje in zijn klas zitten die ook deze naam heeft.

Veder vind ik buitenlandse namen ook heel erg mooi. Als we een dochter hadden gekregen had zij een Scandinavische naam gekregen (en dus absoluut niet hollands ;-). Namelijk: S.venja. Ik denk niet meer dat we de naam in de toekomst gaan gebruiken (hoe mooi ik hem ook vindt). Maar het past totaal niet bij de naam van onze zoon.

S.venja vind ik mooi! Ook Finja of Fenja vind ik leuk en gister bij Ushi & Van Dijk hoorde ik Inger, vind ik ook heel erg leuk en vind ik ook wel bij F.ardau passen maar mijn man vindt het niet mooi.
Wij hebben nog een meisjesnaam die F.ardau eerst zou krijgen dus deze bewaren we voor een eventueel zusje en houd ik dus nog geheim :P
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Pandora za 19 nov 2011 - 23:50

Lejow schreef:
Arden schreef:Aggi, R.oan en Rowan staat op nr 20 nu in de lijst met meest voorkomende namen! Het wordt steeds populairder. Ik vind het ook een mooie naam.

Vond ik ook altijd een leuke naam, totdat er op mijn werk een heel heeel heeel heeeel vervelend, onaardig kind was dat zo heette...

Haha.... dat hadden wij met de naam Niels, vond ik leuk voor een jongen maar mijn man had daar ook "negatieve gevoelens" bij zeg maar....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 23:51

Pandora schreef:
Lejow schreef:

Haha.... dat hadden wij met de naam Niels, vond ik leuk voor een jongen maar mijn man had daar ook "negatieve gevoelens" bij zeg maar....

Ik vind Max nu leuk voor een jongen maar mijn vriend vindt het een hondennaam. Tsja..

Gast
Gast

Bericht  Roza za 19 nov 2011 - 23:54

Charlie schreef:

Ik weet niet waar in Limburg jij woont, maar hier heb ik die naam nog nooit gehoord!

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Salander za 19 nov 2011 - 23:55

Ik ken ook een jongen die Pro heet. En ik was ergens en toen riep een vader zijn kind met de naam Toeter, ik hoopte dat dat een roepnaam/koosnaam was...

Laatst aangepast door Salander op za 19 nov 2011 - 23:58; in totaal 1 keer bewerkt
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Bericht  SarahKey za 19 nov 2011 - 23:57

Lieskuh schreef:Een straat verder is een baby geboren die Biek heet! Ook al zo'n naam waarvan ik meteen denk ochgerm het kindje.

Biek is volgens mij een naam die in Belgie vaak voorkomt. Al zit ik te twijfelen tussen Biek en Briek.
Maar dan nog, ik zou ook even denken van, ach gossie!

Maar dat denk ik ook over kindjes die Vlinder, Spijker, Bloem, Lente en Lieve worden genoemd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 23:57

Roza schreef:
Charlie schreef:

Ik weet niet waar in Limburg jij woont, maar hier heb ik die naam nog nooit gehoord!

Dat kan, ik neem aan dat jij niet alle mensen in Limburg kent lol! .

Gast
Gast

Bericht  Pandora zo 20 nov 2011 - 0:02

SarahKey schreef:
Lieskuh schreef:Een straat verder is een baby geboren die Biek heet! Ook al zo'n naam waarvan ik meteen denk ochgerm het kindje.

Biek is volgens mij een naam die in Belgie vaak voorkomt. Al zit ik te twijfelen tussen Biek en Briek.

Maar dat denk ik ook over kindjes die Vlinder, Spijker, Bloem, Lente en Lieve worden genoemd.

Dan moet ik denken aan Lambiek! Very Happy
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Pandora zo 20 nov 2011 - 0:03

Pandora schreef:
SarahKey schreef:

Dan moet ik denken aan Lambiek! Very Happy

Oo... en Briek betekent "scheef" of "raar" in het Fries!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Supertalentje zo 20 nov 2011 - 0:11

Namen die je schrijft als Henk maar uitspreekt als Piet vind ik ook irritant, maar hoe makkelijk je het ook maakt, vaak blijven mensen het vragen als ze de naam niet kennen, dus wat dat betreft maakt dat ook niet uit.
Mijn oudste broertje heet M.arnin (zelfde als Marnix) en hij moet dit altijd spellen, mijn oudste zusje heet N.arada en dit blijkt ook vaak lastig terwijl je ze gewoon uitspreekt zoals je ze schrijft.

Ik vind originele wel mooi, onze namen zijn gewoon bestaande namen (dus niet gehusseld met een potje scrabble) en hebben een betekenis, maar komen in NL gewoon minder vaak voor (N.arada komt wel vaker voor in Amerika bijv). Ik associeer namen altijd met mensen die zo heten, merken, films etc en dan vind ik ze al gauw niet leuk meer.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  SarahKey zo 20 nov 2011 - 0:24

Arden schreef:
Pandora schreef:
Lejow schreef:

Ik vind Max nu leuk voor een jongen maar mijn vriend vindt het een hondennaam. Tsja..

Haha heel herkenbaar hier. Zo zou ik , als we een zoon mogen krijgen, het kind nooit Senna noemen. Omdat ik twee mannelijke Senna's ken die heel erg onhandelbaar zijn en zelfs van scholen af worden 'getrapt'.

Max vind ik ook een hondennaam, zelfde als Bo/Beau,Kelly en Indy. Maar Indy komt omdat mijn hondje zo heet. I love you

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: