Namen die je niet zo vaak hoort
+73
**_pearl_**
Eris
Blair
Roza
TukTuk
Lady Starstruck
maiadebij
Tinkie
mzcharlotte
Puk
rapa nui
Bolleke
Blond
Happy
Kat1980
Tsjip
Printje
Salander
Aggi
Pandora
Caramba
Flower_L
Muis
Merai
Lavendel
Zora
Chelle
Blueschick
Liadan
_Mashimaro_
MissBlunt
Fearie
Lejow
Highway
RYW
Pussycat
smooch
CCC
Zwerver
Monte
Fiebje
Bloem86
-Ieniemienie-
mauwmauw
Diese
Shisha
L!ND@
Rumble
Shy
Bosjesvrouw
*Lookie*
Roodkapje
Paper Crown
Theeleut
moepie
Happydobby
Susan
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
VeryCherry
Rush
Kayleigh
liesje
Parisienne
Floor
Novalee
Annie24
SarahKey
Supertalentje
Marin
M@niek
PapillonRose
JD
77 plaatsers
Pagina 10 van 12
Pagina 10 van 12 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12
Re: Namen die je niet zo vaak hoort
of aan bieke van fc de kampionen of thuis een van de twee series uit belgie hahaPandora schreef:SarahKey schreef:Lieskuh schreef:Een straat verder is een baby geboren die Biek heet! Ook al zo'n naam waarvan ik meteen denk ochgerm het kindje.
Biek is volgens mij een naam die in Belgie vaak voorkomt. Al zit ik te twijfelen tussen Biek en Briek.
Maar dan nog, ik zou ook even denken van, ach gossie!
Maar dat denk ik ook over kindjes die Vlinder, Spijker, Bloem, Lente en Lieve worden genoemd.
Dan moet ik denken aan Lambiek!
**_pearl_**- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10
Blijkbaar! Maar ik blijf hem mooi vinden!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Mij boeit dat ook niet zoveel. E.mma vonden we al jaren mooi, en komt ook al jaren in de top 10 voor, en toch hebben we die wel gekozen. In onze omgeving hoor je 'm niet heel erg vaak gelukkig, dat scheelt weer.
En E.lin stond ook al een paar jaar vast, en die hoor je nu ook heel erg veel. Tja, dat kun je toch niet van tevoren weten. Wij vinden het mooi, dus die namen zijn het gewoon geworden.
En E.lin stond ook al een paar jaar vast, en die hoor je nu ook heel erg veel. Tja, dat kun je toch niet van tevoren weten. Wij vinden het mooi, dus die namen zijn het gewoon geworden.
Gast- Gast
Sowieso... veel van die top 10 namen hoor ik in mijn omgeving amper, terwijl ik dan weer wel namen hoor die helemaal niet zo in zijn. Je hebt altijd een kans dat je kind in de klas komt te zitten met een naamgenootje. Natuurlijk is de kans bij de ene naam statistisch veel groter dan bij de andere naam, maar ik zou persoonlijk niet dé naam, de voornaam die je het allermooiste vindt en die je altijd al hebt willen kiezen, laten schieten omdat net iets teveel anderen je voor waren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Dus als er een naam is die jij altijd mooi hebt gekomen en die naam komt in de top 10 dan vind jij 'm acuut niet mooi meer?
Dan vind ik het nog steeds een mooie naam,maar zal ik hem minder snel aan mijn kind geven. Dan zou ik m eerder als 2e naam geven ofzo.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
Gast- Gast
Sofie met een f zie je niet zo vaak, met die schrijfwijze vind ik het nog best origineel, maar goed, je hoort het verschil natuurlijk niet tussen een ph en een f, dus daar heb je jammer genoeg weinig aan.
Overigens ken ik volgens mij geen enkel kind van de leeftijd van Ezra en Yrsa dat Sophie heet, alleen een paar volwassen Sophies.
Overigens ken ik volgens mij geen enkel kind van de leeftijd van Ezra en Yrsa dat Sophie heet, alleen een paar volwassen Sophies.
Susan- Lady Post-a-lot
Arden schreef:Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
en ik ken dus serieus geen enkele sofie/sophie onder de 10! Ik heb op 2 scholen stage gelopen en ook daar geen enkele sophie/sofie
Gast- Gast
Ik wel De dochter van mijn collega! Is 3 jaar nu
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik wel. Heel veel. Vooral op stage, meerdere in een klas.Rejoy. schreef:Arden schreef:Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
en ik ken dus serieus geen enkele sofie/sophie onder de 10! Ik heb op 2 scholen stage gelopen en ook daar geen enkele sophie/sofie
Gast- Gast
De naam van I. had ik nog nooit eerder gehoord en staat ook niet in de top 10/50/100. Nu blijken er nog 2 jongens met dezelfde naam hier in het dorp te wonen. Een daarvan is 2 maand ouder dan I., dus een reeële kans dat ze samen in de klas komen te zitten.
Had ik vantevoren altijd gezegd dat ik nooit een naam zou kiezen waarvan er meerdere in een klas zouden komen te zitten, komt het mogelijk toch zo uit...
Je weet het dus nooit vantevoren.
Had ik vantevoren altijd gezegd dat ik nooit een naam zou kiezen waarvan er meerdere in een klas zouden komen te zitten, komt het mogelijk toch zo uit...
Je weet het dus nooit vantevoren.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Smikkell schreef:Ik wel. Heel veel. Vooral op stage, meerdere in een klas.Rejoy. schreef:Arden schreef:Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
Hier komt ie ook echt veel voor. Het zal ook wel per regio verschillen. De naam van onze zoon hoor je hier amper, terwijl die op 5 stond toen we m gaven. Onze dochter heeft een veel minder voorkomende naam en zij was de 3e op de groep van het KDV die zo heet (wisten we trouwens niet, die anderen zaten op andere dagen).
Gast- Gast
maiadebij schreef:Tinkie schreef:De namen van onze kinderen hoor je ook niet zo vaak: N.ordin en N.ila.
Verder had ik Ilan en Noria nog op mijn lijstje staan.
heb je een buitenlandse partner?
N.ila en N.oria vind ik ook erg mooi. Mochten we ooit nog een dochter krijgen past het ook nog wel J.ennah en N.ila
Ik heb geen buitenlandse partner, het zijn gewoon namen die we mooi vonden.
Wist eerst ook niet dat N.ordin een Arabische naam was. Vind de betekenis wel heel erg mooi. Dat past ook wel bij ons.
N.ila is dan weer een Hindoestaanse naam wat "diep" betekend.
Ilan is een Hebreeuwse naam en dat betekend "boom".
Ik vind het ook mooi klinken J.ennah en N.ila
Tinkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 113
Rejoy. schreef:Arden schreef:Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
Ik sta inmiddels al jaren voor de klas maar heb ook nog nooit een sofie/sophie in de klas gehad.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Rejoy. schreef:Arden schreef:Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
Ik sta inmiddels al jaren voor de klas maar heb ook nog nooit een sofie/sophie in de klas gehad.
Misschien verhuizen naar waar jullie wonen
Gast- Gast
Arden schreef:Printje schreef:Rejoy. schreef:Arden schreef:Wij vinden Sofie erg leuk maar ik vind dat toch echt teveel voorkomen, en niet met kans dat er 1 andere in de klas zit, maar 3 of 4 anderen. Dat vind ik echt teveel van het goede!
Misschien verhuizen naar waar jullie wonen
hahaha ja inderdaad. En ik zit te denken maar ik weet zo maar 3 sophie's bij ons op school, en we hebben ruim 400 leerlingen.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik zat eens te kijken naar de spreiding en in deze gemeente zijn er 6 Sophies geboren in 2010 en 5 Sofies. Dat zijn dus 11 kinderen in dat jaar, en we hebben 5 (of 6?) scholen. De kans is dan dus wel erg groot dat je met meerdere in een klas zit.
Ach ja als het bij de eerste naam past, gebruiken we het als tweede naam hebben we al besloten
Ach ja als het bij de eerste naam past, gebruiken we het als tweede naam hebben we al besloten
Gast- Gast
Hier heeft zoon een populaire naam, en dochter niet (6 keer gegeven in 2010 geloof ik).
Zoon is de 1e op de basisschool met die naam, en verder hier in dorp ook nog niet gehoord. Terwijl ik de naam van dochter hier in dorp nu al 4 keer gehoord heb.
Zoon is de 1e op de basisschool met die naam, en verder hier in dorp ook nog niet gehoord. Terwijl ik de naam van dochter hier in dorp nu al 4 keer gehoord heb.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
De naam van onze zoon stond geloof ik in 2010 ook in de top 10 maar op de school waar ik werk niemand met dezelfde naam.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:De naam van onze zoon stond geloof ik in 2010 ook in de top 10 maar op de school waar ik werk niemand met dezelfde naam.
Nee, ik ken ook geen kinderen met de naam van jouw zoon.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:De naam van onze zoon stond geloof ik in 2010 ook in de top 10 maar op de school waar ik werk niemand met dezelfde naam.
Ik ook niet (als ik tenminste de goede naam in mn hoofd heb maar denk het wel).
Gast- Gast
Arden schreef:Susan schreef:Printje schreef:De naam van onze zoon stond geloof ik in 2010 ook in de top 10 maar op de school waar ik werk niemand met dezelfde naam.
Ik ook niet (als ik tenminste de goede naam in mn hoofd heb maar denk het wel).
mmm weten jullie de naam ja? Natuurlijk vanuit facebook dan denk ik, volgens mij heb ik hem hier nooit neergezet. En arden dan ben ik wel benieuwd wie jij bent, ik heb heel veel mensen op facebook waarvan ik eignelijk niet precies weet wat hun naam hier is.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik weet de naam wel ja, volgens mij heb je 'm ook wel eens in een PM genoemd.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik weet de naam wel ja, volgens mij heb je 'm ook wel eens in een PM genoemd.
ow ja dat kan wel idd, maar jou heb ik ook op facebook, maar van Arden ben ik nu wel benieuwd.
Printje- Lady Post-a-lot
Pagina 10 van 12 • 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12
Soortgelijke onderwerpen
» Mooie Hollandse namen die je niet zoveel hoort
» We komen er niet uit - namen
» Wanneer passen 2 namen niet bij elkaar?
» Hoort dit?
» Hoort dit?
» We komen er niet uit - namen
» Wanneer passen 2 namen niet bij elkaar?
» Hoort dit?
» Hoort dit?
Pagina 10 van 12
Permissies van dit forum: