Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namen die je niet zo vaak hoort

+73
**_pearl_**
Eris
Blair
Roza
TukTuk
Lady Starstruck
maiadebij
Tinkie
mzcharlotte
Puk
rapa nui
Bolleke
Blond
Happy
Kat1980
Tsjip
Printje
Salander
Aggi
Pandora
Caramba
Flower_L
Muis
Merai
Lavendel
Zora
Chelle
Blueschick
Liadan
_Mashimaro_
MissBlunt
Fearie
Lejow
Highway
RYW
Pussycat
smooch
CCC
Zwerver
Monte
Fiebje
Bloem86
-Ieniemienie-
mauwmauw
Diese
Shisha
L!ND@
Rumble
Shy
Bosjesvrouw
*Lookie*
Roodkapje
Paper Crown
Theeleut
moepie
Happydobby
Susan
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
VeryCherry
Rush
Kayleigh
liesje
Parisienne
Floor
Novalee
Annie24
SarahKey
Supertalentje
Marin
M@niek
PapillonRose
JD
77 plaatsers

Pagina 9 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Namen die je niet zo vaak hoort - Pagina 9 Empty Re: Namen die je niet zo vaak hoort

Bericht  Lady Starstruck zo 20 nov 2011 - 1:22

Ik heb eens gehoord dat mensen hun kind Gras hebben genoemd. Niet mijn keuze.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen die je niet zo vaak hoort - Pagina 9 Empty Re: Namen die je niet zo vaak hoort

Bericht  Lejow zo 20 nov 2011 - 1:28

Lady Starstruck schreef:Ik heb eens gehoord dat mensen hun kind Gras hebben genoemd. Niet mijn keuze.

Dan wordt nummer 2 Hooi... of wiet Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje zo 20 nov 2011 - 1:31

Ik ken een jongen die heet K.erst .... Ook niet mijn keuze smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Lady Starstruck zo 20 nov 2011 - 1:36

Lejow schreef:
Lady Starstruck schreef:Ik heb eens gehoord dat mensen hun kind Gras hebben genoemd. Niet mijn keuze.

Haha ja ik vond het echt ongelooflijk toen ik het hoorde. Arm kind.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 1:46

AngelNyn schreef:
Lieskuh schreef:Ik vind namen echt verschrikkelijk waarvan je moet vragen hoé je het uit moet spreken. Fijn voor je kind, die kan de rest van zijn/haar leven uitleggen hoe de naam óf geschreven óf uitgesproken wordt. Ik snap ook nooit zo waarom iemand een originele naam mee moet krijgen. Je kind blijft toch wel one of a kind.

9 van de 10 namen die ik hier voorbij zie komen vind ik dan ook echt verschrikkelijk.
+1

Ik had dat als kind altijd al en dan heb ik niet eens zo'n aparte naam.. Maar heel vaak werd er dan n.ienke geschreven, of soms werd mijn naam uitgesproken als n.ijnke..
Heel irritant als kind zijnde!
dat komt waarschijnlijk doordat iedereen het tegenwoordug heel erg 'anders dan anders' wil schrijven. Zo zie je ineens Yens, kun je ook je hele leven verbeteren, yelle, djim, thom enz enz. Ook bij tygo zijn naam hoor, tigo, tycho, tychow enz

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 2:00

Ik vond Jip een leuke naam, maar Dion vond het belachelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Roodkapje zo 20 nov 2011 - 2:01

Lieskuh schreef:
AngelNyn schreef:
Lieskuh schreef:Ik vind namen echt verschrikkelijk waarvan je moet vragen hoé je het uit moet spreken. Fijn voor je kind, die kan de rest van zijn/haar leven uitleggen hoe de naam óf geschreven óf uitgesproken wordt. Ik snap ook nooit zo waarom iemand een originele naam mee moet krijgen. Je kind blijft toch wel one of a kind.

9 van de 10 namen die ik hier voorbij zie komen vind ik dan ook echt verschrikkelijk.
+1

Ik had dat als kind altijd al en dan heb ik niet eens zo'n aparte naam.. Maar heel vaak werd er dan n.ienke geschreven, of soms werd mijn naam uitgesproken als n.ijnke..
dat komt waarschijnlijk doordat iedereen het tegenwoordug heel erg 'anders dan anders' wil schrijven. Zo zie je ineens Yens, kun je ook je hele leven verbeteren, yelle, djim, thom enz enz. Ook bij tygo zijn naam hoor, tigo, tycho, tychow enz

Ja dat hou je . Wij schrijven M.yrthe, anderen M.irte, M.irthe, M.yrte.
Ik weet niet of dat is om het anders als anders te schrijven hoor, wij kozen deze schrijfwijze omdat we dat het mooist vonden, niet om anders dan anders te zijn. Het past ook mooier bij haar andere namen vinden wij. S.ophie C.elisa, qua uitspraak maakt het natuurlijk niets uit.
Ik ken trouwens alleen maar T.ycho 's ( 2stuks). Wellicht heeft woonomgeving etc er ook nog iets mee te maken? Ik vind Y.ens op die manier echt afgrijzelijk staan, terwijl J.ens echt superleuk is smile

Laatst aangepast door Roodkapje op zo 20 nov 2011 - 2:05; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 2:03

Susan schreef:Ik vond Jip een leuke naam, maar Dion vond het belachelijk.

Voor een meisje of een jongetje? Ik vind het wel leuk, mijn man zou het ook idioot vinden.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje zo 20 nov 2011 - 2:04

Susan schreef:Ik vond Jip een leuke naam, maar Dion vond het belachelijk.

Zo heet de chihuahua van mijn zusje:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  TukTuk zo 20 nov 2011 - 2:12

Lieskuh schreef:
AngelNyn schreef:

+1

Ja je houdt dat idd toch wel.. Maar het was als kind zijnde wel vervelend. N.ynke zie je schijnbaar in friesland wel veel vaker, maar waar wij woonden was het toch eerder N.ienke.
Overigs vind ik zelf N.ienke mooier, maarja daar dachten mijn ouders dus anders over..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Highway zo 20 nov 2011 - 2:18

Lejow schreef:

Mijn tante heet Wiet :P
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 2:24

Mijn twee nichten heten B.youx (Biesjoe, toch wel veelvoorkomend qua winkel maar niet als naam?) en G.hioya (Djoj-ja)

Laatst aangepast door Babydoll op zo 20 nov 2011 - 2:31; in totaal 1 keer bewerkt
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 2:30

Ik zou mijn kind nooit zo noemen maar Byoux vind ik best mooi!
Zo vind ik Parel bijvoorbeeld ook mooi, en Zilver.
Kreeg het er (godzijdank voor het kind waarschijnlijk) niet doorheen haha

Gast
Gast

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 2:32

Ik vond D.emelza ook altijd heel mooi, en Isobel.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond zo 20 nov 2011 - 4:05

Babydoll schreef:Ik vond D.emelza ook altijd heel mooi, en Isobel.

Sorry, maar deze naam vind ik echt iets voor een heks uit een Disney film Embarassed
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 4:13

Twee vriendinnen van me heten zo, en t zijn hele lieve meiden hahaha Very Happy. Namen die ik altijd heel appart vond komen steeds vaker voor. Het is moeilijk nu nog een naam te vinden die uniek is, tenzij je zelf gaat verzinnen, wat ook heel mooi is natuurlijk.

J.oaquin was ook nog niet zo populair in 2007, nu wel, ook op allerlei andere manieren geschreven, Joachiem, Joakiem.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happy zo 20 nov 2011 - 4:38

Ik las gister in de wij jonge ouders over een jongentje genaamd Yent, Ik vind m wel leuk, maar als je het googled krijg je vooral Yentl. Een meisjesnaam dus. Dat zorgt vast voor verwarring/commentaar.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 4:38

Ik ken ook Yente en Yenthe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happy zo 20 nov 2011 - 4:39

Dat bedoel ik dus haha :P

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Eris zo 20 nov 2011 - 4:42

Een kennis heeft een zoontje met de naam Polle. Vind ik wel een leuke naam, al zal ik er zelf niet voor kiezen.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  JD zo 20 nov 2011 - 4:46

Ik heb op dit moment bij mij op t kdv 3 broertjes zitten: storm, splinter, en de jongste telg is pas geboren....spyker.... Ik vind t zielig.

Met de topic wil ik ook niet zeggen dat ik mijn kind aparte namen zou geven hoor...-k hou alleen niet van top10 namen:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 5:39

Dus als er een naam is die jij altijd mooi hebt gekomen en die naam komt in de top 10 dan vind jij 'm acuut niet mooi meer?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blair zo 20 nov 2011 - 5:40

Storm vind ik wel een leuke naam, de rest niet.

Wat ik echt een afschuwelijke naam vind is Teil of Tijl, ik denk ook omdat ik me tong dubbel moet leggen wil ik die naam fatsoenlijk zeggen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Bericht  Shisha zo 20 nov 2011 - 5:42

Dat had ik met Noah. Ik vond/vind het zo'n mooie naam en je hoorde hem bijna nooit destijds en ineens kwam er een golf van Noah's ter wereld. laughcry
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 5:46

Tja, blijkbaar waren veel mensen het met je eens over die naam dan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: