Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namen die je niet zo vaak hoort

+73
**_pearl_**
Eris
Blair
Roza
TukTuk
Lady Starstruck
maiadebij
Tinkie
mzcharlotte
Puk
rapa nui
Bolleke
Blond
Happy
Kat1980
Tsjip
Printje
Salander
Aggi
Pandora
Caramba
Flower_L
Muis
Merai
Lavendel
Zora
Chelle
Blueschick
Liadan
_Mashimaro_
MissBlunt
Fearie
Lejow
Highway
RYW
Pussycat
smooch
CCC
Zwerver
Monte
Fiebje
Bloem86
-Ieniemienie-
mauwmauw
Diese
Shisha
L!ND@
Rumble
Shy
Bosjesvrouw
*Lookie*
Roodkapje
Paper Crown
Theeleut
moepie
Happydobby
Susan
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
VeryCherry
Rush
Kayleigh
liesje
Parisienne
Floor
Novalee
Annie24
SarahKey
Supertalentje
Marin
M@niek
PapillonRose
JD
77 plaatsers

Pagina 11 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Ga naar beneden

Namen die je niet zo vaak hoort - Pagina 11 Empty Re: Namen die je niet zo vaak hoort

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 8:59

Printje schreef:
Arden schreef:
Susan schreef:
Printje schreef:De naam van onze zoon stond geloof ik in 2010 ook in de top 10 maar op de school waar ik werk niemand met dezelfde naam.

Nee, ik ken ook geen kinderen met de naam van jouw zoon.

Ik ook niet (als ik tenminste de goede naam in mn hoofd heb maar denk het wel).

mmm weten jullie de naam ja? Natuurlijk vanuit facebook dan denk ik, volgens mij heb ik hem hier nooit neergezet. En arden dan ben ik wel benieuwd wie jij bent, ik heb heel veel mensen op facebook waarvan ik eignelijk niet precies weet wat hun naam hier is.

Met welke letter begint ie? Ik weet het niet zeker hoor. Maar wij hebben elkaar niet op FB.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Namen die je niet zo vaak hoort - Pagina 11 Empty Re: Namen die je niet zo vaak hoort

Bericht  Printje zo 20 nov 2011 - 8:59

Arden met een r
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania zo 20 nov 2011 - 9:00

Arden schreef:Ik zat eens te kijken naar de spreiding en in deze gemeente zijn er 6 Sophies geboren in 2010 en 5 Sofies. Dat zijn dus 11 kinderen in dat jaar, en we hebben 5 (of 6?) scholen. De kans is dan dus wel erg groot dat je met meerdere in een klas zit.

Ach ja als het bij de eerste naam past, gebruiken we het als tweede naam hebben we al besloten Wink

Waar kan je die spreiding zien?

Wij vonden Emma en Julia al jaren heel mooi maar we (nou ja vooral ik) vinden het toch erg jammer dat die namen zo vaak voorkomen. We hebben nu een andere naam die veel minder voorkomt maar nog wel een 'normale' bekende naam.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 9:02

Ezra komt wel voor in de top 250, maar als meisjesnaam, Yrsa komt er volgens mij helemaal niet in voor, maar ik had ook wel namen op mijn lijstje staan die er wel in voorkomen, zoals Thomas en Elin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:03

Printje schreef:Arden met een r

Ja dan wist ik m. Ik heb je net ook gezien in de lijst van Susan (zat me af te vragen of ik de goede naam had Wink). Kan ik m niet onthouden hebben van toen je net bevallen was? Ik weet het anders ook niet, ik wist m gewoon Wink

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 20 nov 2011 - 9:05

Arden schreef:

Ja dan wist ik m. Ik heb je net ook gezien in de lijst van Susan (zat me af te vragen of ik de goede naam had Wink). Kan ik m niet onthouden hebben van toen je net bevallen was? Ik weet het anders ook niet, ik wist m gewoon Wink

hahaha het geeft natuurlijk ook niets maar was benieuwd hoe je het wist. In mijn facebooknaam staat hij idd ook. Ik ben bevallen op valentijnsdag en mijn man was toen ziek dus misschien heb je het daarom onthouden?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:05

Printje schreef:
Arden schreef:

hahaha het geeft natuurlijk ook niets maar was benieuwd hoe je het wist. In mijn facebooknaam staat hij idd ook. Ik ben bevallen op valentijnsdag en mijn man was toen ziek dus misschien heb je het daarom onthouden?

Ik weet het niet. Sommige namen onthou ik, de meeste niet tegenwoordig eigenlijk haha.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 9:06

Volgens mij heb je het ook wel eens op het forum verteld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 9:07

Ja, ik heb een topic gevonden waarin je zijn naam noemt, dus je hebt het wel verteld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje zo 20 nov 2011 - 9:09

Susan schreef:Ja, ik heb een topic gevonden waarin je zijn naam noemt, dus je hebt het wel verteld.

ow oke...maakt ook niet zoveel uit. Ik probeer er altijd op te letten om het niet te doen maar heb er niet echt een belangrijke reden voor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  kwak zo 20 nov 2011 - 9:15

de naam van onze dochter hoor je ook niet vaak en als je het hoort is het een jongetje die dezelfde naam heeft.
ze heet D. (ik haal het zo weer weg)

als we nog een meisje krijgen hebben we daar ook al een naam voor, een naam die heel weinig voorkomt maar goed past bij D. haar naam.
'kzal hem niet noemen, er zitten hier bekenden Wink

Laatst aangepast door kwak op zo 20 nov 2011 - 10:19; in totaal 1 keer bewerkt
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Cato zo 20 nov 2011 - 9:46

Mijn oppaskindje van vroeger heet D.jinz, hoor je ook niet zo vaak.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 9:49

Ik zat die lijst van de SVB nog eens door te kijken vandaag en er is ook een Skywalker geboren.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 11:38

Mijn eigen naam is vrij uniek in Nederland, maar in het buitenland komt ie wat vaker voor. Een kortere variant van mijn naam komt wel vaker voor. En ondanks dat mijn naam geschreven wordt zoals je 'm uitspreekt, krijg ik nog bijna elke dag de vraag hoe je mijn naam schrijft.. om horendol van te worden!

Maar ik lees hier namen (Sal, Mesa, Fender) en zulke namen zou ik nooit aan mijn toekomstige kinderen geven.. Sal is Spaans voor zout en Mesa is Spaans voor tafel. En Fender is een andere benaming voor een stootwil, een rubberen "boei" die tussen een schip en de kant wordt gehangen om de boot te beschermen....

Ik denk dat de naam van een kind dus vooral met associaties te maken heeft. Zoals sommige mensen hier zeggen hun kind een bepaalde naam niet te willen geven omdat ze andere (irritante) kinderen met een dergelijke naam kennen..

Overigens zou ik zelf graag Hollandse namen geven, zoals Emma, Julia, etc, maar mijn vriend vindt dat niks. Een buitenlandse naam (spaans, engels, scandinavisch) vind ik wel erg mooi, maar dat is een beetje afhankelijk van het uiterlijk van het kindje. Een spaanse naam (zoals Mercedes) vind ik niet passen bij blanke huid en blauwe/groene ogen (zoals mijn vriend) maar wel weer bij donkere ogen en een iets getinter huidje (zoals ik). Dus dat wordt nog wat!

Mijn buren hebben trouwens 3 kinderen en die hebben de namen Ivo, Iga en Igor... niét mijn keuze, maar goed, het zijn ook geen Nederlanders smile

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 11:49

Emma en Julia zijn toch geen Hollandse namen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shy zo 20 nov 2011 - 12:12

Susan schreef:Emma en Julia zijn toch geen Hollandse namen?
Nee, Emma is frans en julia Latijn
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 20 nov 2011 - 23:36

Susan schreef:Emma en Julia zijn toch geen Hollandse namen?

ik vind ze persoonlijk wel in de categorie "Hollandse namen" vallen eigenlijk smile

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 20 nov 2011 - 23:51

Ik vind het meer universele namen. Bij Hollandse namen denk ik meer aan Willemijn, Brechtje, Aafke, dat soort namen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 22 nov 2011 - 4:21

Mijn naam wordt ook uitgesproken zoals je m schrijft, toch heb ik al de meest vreselijke variaties op mijn naam gehoord. Als je m niet kan uitspreken, zeg dan alsjeblieft gewoon K.irs en niet K.irstin (wat vaak wordt uitgesproken als Kirsten of Kristen, zo heet ik nou eenmaal niet!!). Plak daar overigens mijn achternaam bij en je hebt algehele ellende. Ik spel altijd alles, voor en achternaam.

Gast
Gast

Bericht  Shy di 22 nov 2011 - 22:42

_Leaf_ schreef:Mijn naam wordt ook uitgesproken zoals je m schrijft, toch heb ik al de meest vreselijke variaties op mijn naam gehoord. Als je m niet kan uitspreken, zeg dan alsjeblieft gewoon K.irs en niet K.irstin (wat vaak wordt uitgesproken als Kirsten of Kristen, zo heet ik nou eenmaal niet!!). Plak daar overigens mijn achternaam bij en je hebt algehele ellende. Ik spel altijd alles, voor en achternaam.
Nou moet ik zeggen dat ik nu wel heel benieuwd ben naar jouw achternaam haha.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Puk za 3 dec 2011 - 0:59

Als wij ooit een dochter mogen krijgen zou ik haar dolgraag Lexie willen noemen:-) Maaar mijn vriend is het daar niet zo mee eens, hihi!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Susan za 3 dec 2011 - 1:03

Ik heb ooit invalwerk gedaan op een kinderdagverblijf waar een meisje zat dat zo heette, dat was wel een ontzettend schattig kindje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 1:39

Ik was gisteren aan het werk en toen hoorde ik de naam Inoa vallen. Het was echt een heel schattig klein meisje en die naam pastte gewoon echt bij haar smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 1:44

Mijn nichtje heet E.nola, moest ik ook wel even aan wennen.

Gast
Gast

Bericht  M@niek za 3 dec 2011 - 4:09

Oreo schreef:Mijn eigen naam is vrij uniek in Nederland, maar in het buitenland komt ie wat vaker voor. Een kortere variant van mijn naam komt wel vaker voor. En ondanks dat mijn naam geschreven wordt zoals je 'm uitspreekt, krijg ik nog bijna elke dag de vraag hoe je mijn naam schrijft.. om horendol van te worden!

Maar ik lees hier namen (Sal, Mesa, Fender) en zulke namen zou ik nooit aan mijn toekomstige kinderen geven.. Sal is Spaans voor zout en Mesa is Spaans voor tafel. En Fender is een andere benaming voor een stootwil, een rubberen "boei" die tussen een schip en de kant wordt gehangen om de boot te beschermen....

Ik denk dat de naam van een kind dus vooral met associaties te maken heeft. Zoals sommige mensen hier zeggen hun kind een bepaalde naam niet te willen geven omdat ze andere (irritante) kinderen met een dergelijke naam kennen..

Overigens zou ik zelf graag Hollandse namen geven, zoals Emma, Julia, etc, maar mijn vriend vindt dat niks. Een buitenlandse naam (spaans, engels, scandinavisch) vind ik wel erg mooi, maar dat is een beetje afhankelijk van het uiterlijk van het kindje. Een spaanse naam (zoals Mercedes) vind ik niet passen bij blanke huid en blauwe/groene ogen (zoals mijn vriend) maar wel weer bij donkere ogen en een iets getinter huidje (zoals ik). Dus dat wordt nog wat!

Mijn buren hebben trouwens 3 kinderen en die hebben de namen Ivo, Iga en Igor... niét mijn keuze, maar goed, het zijn ook geen Nederlanders smile

Maar ja dat weet je toch ook niet vantevoren, je kunt moeilijk wachten met een naam geven totdat het kindje zich een bepaald uiterlijk heeft ontwikkeld/gevormd!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 12 Vorige  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: