Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding....

+28
schuddebuikje
meisje
Linda
Liadan
Famke
Spring
Susan
Printje
snoezel
Fiebje
Mamsie
PiP
sheila123
Flower_L
Flip Fluitketel
Happydobby
nillis
Ayla
blondje1313
maiadebij
Vancity_girl
studiebol
Dora
Darius
Nijntje
Star007
Nana
joyce0606
32 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  blondje1313 vr 18 nov 2011 - 22:26

Wil je kolven om een voorraad op te bouwen? Dan is het een goed idee.
Als je het doet omdat je je borsten leeg wilt hebben kun je het misschien maar beter niet doen, dan wennen je borsten eraan dat ze veel moeten produceren en blijft het zo, anders wordt het als het goed is vanzelf minder als de kleine niet zoveel nodig heeft (als ik alles goed begrepen heb Wink)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Famke vr 18 nov 2011 - 22:29

Gelukkig gaat het al beter! Het wordt steeds makkelijker en minder pijnlijk (als het goed is)

Dat je lekt wil niet zeggen dat je teveel melk hebt, je krijgt een toeschietreflex als reactie op je kindje. Ik zou zeker niet gaan na kolven. Als je dat wel gaat doen dan verhoog je de vraag en gaat dus ook het aanbod omhoog, dus dan krijg je nog meer melk.
Dus gewoon zoogcompressen gebruiken, of van die lillypadz tegen het lekken.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 23:01

blondje1313 schreef:Wil je kolven om een voorraad op te bouwen? Dan is het een goed idee.
Als je het doet omdat je je borsten leeg wilt hebben kun je het misschien maar beter niet doen, dan wennen je borsten eraan dat ze veel moeten produceren en blijft het zo, anders wordt het als het goed is vanzelf minder als de kleine niet zoveel nodig heeft (als ik alles goed begrepen heb Wink)

Eens.

Al is het lekken hier nog steeds heel extreem. Gisteren was ik een uurtje later dan normaal, en ineens krijg ik dan een toeschietreflex, en ben ik zeiknat. Zit je dan op een verjaardag. En dat met zoogcompressen. Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 23:02

_MamaRosa_ schreef:
blondje1313 schreef:Wil je kolven om een voorraad op te bouwen? Dan is het een goed idee.
Als je het doet omdat je je borsten leeg wilt hebben kun je het misschien maar beter niet doen, dan wennen je borsten eraan dat ze veel moeten produceren en blijft het zo, anders wordt het als het goed is vanzelf minder als de kleine niet zoveel nodig heeft (als ik alles goed begrepen heb Wink)

Eens.

Al is het lekken hier nog steeds heel extreem. Gisteren was ik een uurtje later dan normaal, en ineens krijg ik dan een toeschietreflex, en ben ik zeiknat. Zit je dan op een verjaardag. En dat met zoogcompressen. Neutral Als ik de ene borst geef, lekt de ander ook heel erg, en dat wordt nog niks minder helaas. Maarja, aan de andere kant voeding genoeg, en dat is ook mooi natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 23:18

Ik heb de mazzel dat ik gewoon niet lek, maar als ze dan langer doorslapen als normaal en ik niet wakker word om te kolven is dat echt pijnlijk.
En ik heb helaas niet genoeg voor allebei zoals MR.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  joyce0606 za 19 nov 2011 - 0:58

Ik lek echt heel erg. Gister kwam er serieus een straal uit!! Vanacht heb ik na zijn 3 uur voeding even mijn bh los gelaten en dus zonder compressen. Het mannetje werd om 6 uur wakker en lag een beetje te jengelen, het duurt voor mij even voordat ik hem pak, omdat hij wel goed wakker moey zijn. Maar ik ben dan aan beide kledder nat!

Ik vroeg het mij af, want vind het ook wel lekker zonder bh te slapen, maar dat zit er echt niet in!

Wanneer zijn jullie begonnen met voorraad maken, ik ga straks 3 hele.dagen werken. En wil wel beetje optijd beginnen met hem het flesje leren (3 weken van te voren??)
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Liadan za 19 nov 2011 - 1:03

Oefenen met een flesje kan je beter eerder mee beginnen dan 3 weken van tevoren. Ze adviseren te beginnen met oefenen als je kindje 4 tot 6 weken oud is, daarna is de kans groter dat ze de fles gaan weigeren.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Liadan za 19 nov 2011 - 1:04

Oja en die straaltjes, dat is normaal smile . Ik had regelmatig als ik aan het douchen was dat het er zo uit liep en ook 's nachts waren mijn kleren en bed in het begin nat. Ik sliep op een dikke badhanddoek.
Nu kan ik helaas nog niet zonder zoogcompressen, heb het van de week geprobeerd maar toen had ik alweer een natte plek in mijn kleren zitten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 2:48

joyce0606 schreef:

Ik vroeg het mij af, want vind het ook wel lekker zonder bh te slapen, maar dat zit er echt niet in!


Ik slaap dus ook nog met bh, en zonder pyjama omdat dat makkelijker is met de nachtvoedingen. Maar krijg het nu wel koud, haha! Bh heb ik de vorige keer ook 16 maanden gedragen, de gehele borstvoedingsperiode dus, omdat ik echt niet zonder compressen kan, zelfs met heb ik heel vaak mijn bed nat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Darius za 19 nov 2011 - 2:50

Haha, ja dan heb je in plaats van 1 douchekop 3 douchekoppen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Linda za 19 nov 2011 - 2:50

Inderdaad niet te laat beginnen met flesje oefenen, uiteraard ook niet te vroeg.
Ik moest even naar een begrafenis toen dl 4 weken oud was. Het lukte haar vrij goed om uit het flesje te drinken, dus ik: dat is mooi, kan ze dat ook. Daarna vee te lang niet meer geoefend, gevolg: dl dronk niet uit een flesje. En dat heeft ze ook nooit meer gedaan. Dus mijn advies: daarna ook regelmatig blijven oefenen.

Ik lek na bijna een jaar nog steeds. Ik heb de zoogcompressen hard nodig overdag. 's Nachts lig ik op een badhandoek. Het schijnt dat je borsten het snelst "zindelijk" worden 's nachts, als je gewoon bloot gaat slapen. Hydrofieldoekje erbij, die sloeg ik om me heen.
M'n dochter drinkt sinds deze week een heel stuk minder (paar weken geleden nog zo'n 8 keer, nu 3 a 4). Dus ik heb weer gigantische stuwing. Nu slaap ik weer met een beha aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Linda za 19 nov 2011 - 2:51

_MamaRosa_ schreef:
joyce0606 schreef:

Ik vroeg het mij af, want vind het ook wel lekker zonder bh te slapen, maar dat zit er echt niet in!


Ik slaap dus ook nog met bh, en zonder pyjama omdat dat makkelijker is met de nachtvoedingen. Maar krijg het nu wel koud, haha! Bh heb ik de vorige keer ook 16 maanden gedragen, de gehele borstvoedingsperiode dus, omdat ik echt niet zonder compressen kan, zelfs met heb ik heel vaak mijn bed nat.

Ik had ook steeds zulke koude armen, dus toen ben ik een tijdje bolero's gaan dragen, ideaal!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 6:47

In het begin lekte ik ook hoor en kon niet zonder bh slapen. Met douchen lek ik wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  maiadebij za 19 nov 2011 - 9:16

Bij J heb ik bijna niet gelekt, wel fijn hoor om zonder BH te slapen. Ik slaap trouwens met een hempje/ voedingsshirt en dan een nachthemd (met lange mouwen!) erover. Als ik voed schuif ik mijn nachthemd omhoog en het hempje omlaag zodat ik niet koud wordt.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 9:23

joyce0606 schreef:Ik lek echt heel erg. Gister kwam er serieus een straal uit!! Vanacht heb ik na zijn 3 uur voeding even mijn bh los gelaten en dus zonder compressen. Het mannetje werd om 6 uur wakker en lag een beetje te jengelen, het duurt voor mij even voordat ik hem pak, omdat hij wel goed wakker moey zijn. Maar ik ben dan aan beide kledder nat!

Ik vroeg het mij af, want vind het ook wel lekker zonder bh te slapen, maar dat zit er echt niet in!

Wanneer zijn jullie begonnen met voorraad maken, ik ga straks 3 hele.dagen werken. En wil wel beetje optijd beginnen met hem het flesje leren (3 weken van te voren??)

met een flesje oefenen kun je beter veel eerder doen. Tot ongeveer zes weken hebben kinderen een zuigreflex (en dat is dus iets anders dan een zuigbehoefte). Door dit zuigreflex 'weten' kinderen hoe ze uit de fles of borst moeten drinken. Tot een week of zes (en bij sommige kinderen zelfs tot een week of 4) bestaat dit zuigreflex, daarna neemt dit af en zullen kinderen niet meer overal op gaan zuigen. Als jij niet voor die tijd bent begonnen met het oefenen met een flesje, dan is de kans groot dat je zoontje problemen krijgt met het uit een flesje leren drinken.
Deze reflex zorgt er dus ook voor dat een kindje met vier of zes weken prima uit een flesje kan drinken, maar met 10 weken ineens niet meer als je dit niet bij houdt. Mijn advies is dus: rond de vier weken mee beginnen en regelmatig (meerdere keren per week) blijven doen tot hij naar een KDV gaat. Met vier weken is je zoontje gewend aan uit de borst drinken, dus de kans dat er dan tepel/speenverwarring ontstaat is niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 9:24

Ik heb ook vreselijk gelekt.. Daar zie ik nu haast weer het meest tegen op.

Als ik mijn zoontje voedde was hij heek vaak zeik nat.. Alles was altijd nat..
Natte kleding, nat bed enz daardoor had ik t ook hele dagen koud..
Zoogcompressen en lillypadz enz hielpen niets, ja een babypamper dat ging redelijk.
Als ik aan de ene borst mijn zoontje had kon ik onder die andere letterlijk een bekertje houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Ayla za 19 nov 2011 - 9:28

Kun je mooi voorraadje opbouwen Laughing Is het geen idee om dan bij deze baby een ding wat je gebruikt om te kolven op je borst te zetten zodat het niet "verloren" gaat?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 9:30

Ja idd das dan weer een voordeel, ik deed t op den duur ook zo, dan hield ik gewoon t kolf apparaat er tegen en stoomde er vanzelf al behoorlijk wat in. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Ayla za 19 nov 2011 - 9:56

Ja als het toch loopt... Beter teveel als te weinig toch haha.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  maiadebij za 19 nov 2011 - 10:27

Ik dacht ook toen J 10 weken was, wel even het flesje te introduceren. Helaas pindakaas, ze heeft nooit uit het flesje gedronken...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  meisje za 19 nov 2011 - 10:33

maiadebij schreef:Ik dacht ook toen J 10 weken was, wel even het flesje te introduceren. Helaas pindakaas, ze heeft nooit uit het flesje gedronken...

Maia, ben je altijd thuis bij de kinderen? Want ik meen ooit gelezen te hebben dat J. nog veel voedingen krijgt. Klopt dat? Want als ze geen flesje wil, moet je dus ook altijd alle voedingen 'live' geven.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  maiadebij za 19 nov 2011 - 10:57

Klopt ze krijgt alle voedingen live. Ik werk 2,5 dag, maar ging eerst 2 x per dag naar huis (5 min rijden gelukkig) en sinds ze 1 jaar is 1 x per dag maar huis om te voeden. Verder drinkt ze sinds ze 1 is ook ander drinken uit een beker natuurlijk. Op de dagen dat ik niet werk drinkt ze overdag nog 3 x.
Naast mijn werk ga ik eigenlijk nooit lang weg zonder de kinderen. Ik ben dan weer optijd thuis om te voeden.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  schuddebuikje za 19 nov 2011 - 11:10

hihih nu moet ik ook wel lache. ik kolfde ook de eerste 2 weken de voedingen. ik zat thuis op de bank met een kolf aan de ene kant een een maatbeker aan de andere kant Embarassed en daar zat nog aardig wat in......
en als ik geen bh droeg en ik in de nacht uit me bed moest liep er een heel spoor van melk door het husi heen... bah wat vond ik dat vies
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  teletascha zo 20 nov 2011 - 1:19

schuddebuikje schreef:hihih nu moet ik ook wel lache. ik kolfde ook de eerste 2 weken de voedingen. ik zat thuis op de bank met een kolf aan de ene kant een een maatbeker aan de andere kant Embarassed en daar zat nog aardig wat in......
en als ik geen bh droeg en ik in de nacht uit me bed moest liep er een heel spoor van melk door het husi heen... bah wat vond ik dat vies

dat had ik dus ook in de kraamweek!! Oh, wat voelde ik me vies. Van boven aan het lekken, en aan de onderkant kwam ook vanalles eruit waarvan ik dacht hoe is dat in godsnaam mogelijk :face: confused
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Lejow zo 20 nov 2011 - 1:21

teletascha schreef:
schuddebuikje schreef:hihih nu moet ik ook wel lache. ik kolfde ook de eerste 2 weken de voedingen. ik zat thuis op de bank met een kolf aan de ene kant een een maatbeker aan de andere kant Embarassed en daar zat nog aardig wat in......
en als ik geen bh droeg en ik in de nacht uit me bed moest liep er een heel spoor van melk door het husi heen... bah wat vond ik dat vies

dat had ik dus ook in de kraamweek!! Oh, wat voelde ik me vies. Van boven aan het lekken, en aan de onderkant kwam ook vanalles eruit waarvan ik dacht hoe is dat in godsnaam mogelijk :face: confused

Och, wat kijk ik er naar uit laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 3 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum