Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding....

+28
schuddebuikje
meisje
Linda
Liadan
Famke
Spring
Susan
Printje
snoezel
Fiebje
Mamsie
PiP
sheila123
Flower_L
Flip Fluitketel
Happydobby
nillis
Ayla
blondje1313
maiadebij
Vancity_girl
studiebol
Dora
Darius
Nijntje
Star007
Nana
joyce0606
32 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoeding.... - Pagina 2 Empty Re: Borstvoeding....

Bericht  sheila123 zo 13 nov 2011 - 8:47

Happydobby schreef:Bij mij veroorzaakte tepelhoedjes juist kloven.
Het beste is na de voeding een druppel moedermelk erop laten drogen.
En ja kloven doen pijn, bij mij bloede het op dag 3 zo erg dat mijn zoontje gewoon mijn bloed dronk.

Een lactatiedeskundige kan met je meekijken.

Oh ja bij mijn oudste was het ook tot bloedens toe op dag 3!! Ik had niks in de gaten totdat ze bloed opgaf...schrok me dood!!!

Laatst aangepast door sheila123 op zo 13 nov 2011 - 8:50; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sheila123 zo 13 nov 2011 - 8:50

Allereerst nog gefeliciteerd natuurlijk met je ventje en heel veel succes meid! Hier was het de eerste week echt vreselijk maar de 2e week ging het stukken beter en ik heb 11 maanden borstvoeding gegeven!! Ben blij dat ik het heb mogen doen. Mijn kleinste meisje krijgt nu ook nog (gedeeltelijk) bv en ik hoop het weer net zo lang vol te houden.

Laatst aangepast door sheila123 op zo 13 nov 2011 - 8:52; in totaal 2 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  PiP zo 13 nov 2011 - 8:51

Bij mij deed het ook zo`n vreselijk pijn en deed was achteraf spruw, dat was op dat moment ècht niet te zien...
Ik ben na een paar dagen Fulltime gaan kolven.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 8:54

Ik herken me in jouw verhaal, alleen ben ik wel naar 3 dagen gestopt..mijn man zei, lieverd laat je aub niet onnodig pijnigen, wil het niet, lukt het niet, stop er dan mee!

Nou dat heb ik gedaan....ik kreeg daarna wel last van ontzettende stuwing, maar ik had echt zo'n pijn dat ook de kraamhulp toch ook uit eindelijk zei stop er dan mee...

Van flesvoeding worden ze ook wel groot hoor Wink :P

Gast
Gast

Bericht  Dora di 15 nov 2011 - 3:33

Hoe gaat het nu?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  joyce0606 di 15 nov 2011 - 4:29

Schrijf ik heel verhaal.. Loopt die schijt telefoon weer vast! Maar goed overnieuw dan.

Eergister heb ik nog het spoednummer gebeld. Hij niesde bloed op en er liep bloed uit zijn mondje, de grond zakte onder mij voeten vandaan.!

"gelukkig" kwam het van mjjn kloof die open was gegaan. Maar op dat moment zag ik niets aan mijn tepel, en dacht ik er ook niet aan. Blinde paniek!

Het gaat nu wel beter, het aanhappen is nog wel goed pijnlijk, maar zodra hij drinkt is het goed uit te houden.. Ik knijp nu mijn tepel samen zodat hij mijn hele tepel pakt en niet een puntje. Ik denk dat dit de truc is...tenmimste dat hoop ik! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Mamsie di 15 nov 2011 - 4:45

Dat is zeker een truc want je baby moet gewoon die hele tepel en tepelhof in zn mondje nemen zeg maar. Als ze enkel alleen op je tepel zuigen doet het goed zeer ja.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  joyce0606 di 15 nov 2011 - 4:59

Ik heb ook 2 dagen extra gekregen omdat hij af valt, omdanks hij toch goed drinkt, krijgt hij tog te weinig binnen. Hij valt snel in slaap bij een voeding. Vorige keer heeft de kraamzorg er 1,5 uur over gedaan om hem wakker te krijgen, uiteindelijk maar uitgekleed. Pff...zo zielig om te zien...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 5:58

Kolf je al Joyce?

Gast
Gast

Bericht  Fiebje di 15 nov 2011 - 7:11

Je kan voor het voeden ook je tepel ff ijzen dan doet het aanhappen minder pijn.
En idd een andere houding voeden dan pakt hij de tepel anders en geeft de kloof wat meer rust.
Na het voeden dik insmeren met bepathencreme en even laten opdrogen daar herstellen ze ook snel van.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  maiadebij di 15 nov 2011 - 8:36

Voedt je op verzoek of volgens een schema? Want voeden op verzoek lijkt mij het beste, echt aanleggen aanleggen aanleggen, zoveel als hij wilt. Ook al is dat elk half uur. Daarmee zorgt je kindje je er zelf voor dat hij genoeg binnen krijgt.

Fijn dat het wel iets beter gaat! Hopelijk gaat het nu steeds iets beter.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  joyce0606 di 15 nov 2011 - 22:52

Ik kolf niet.

Ik geef op verzoek. En overdag moet hij wakker gemaakt worden van de kraamzorg als hij langer dan 3 uur ligt. Snachts komt hij uit zichzelf om de 3 uur.

Straks weer in badje en wegen. Ik ben benieuwd want hij heeft goed gegeten vanacht!

Hij heeft sinds dat hij 2 dagen oud is een ontzertend snotoog. Heel veel natte en aangekoekte gele oogsnot. Hij kan zijn oogje niet meer open doen. We maken dit 1x op een dag schoon. Omdat je anders het zou stimuleren...iemand een goude tip? Ik vind het zo zielie, maar meer kun je niet doen dan wachten tot het vanzelf over gaat. Hij is ook flink verkouden! Dus voorlopig komen er geen snoterige mensen/kinderen meer binnen....
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Happydobby di 15 nov 2011 - 23:15

joyce0606 schreef:

Hij heeft sinds dat hij 2 dagen oud is een ontzertend snotoog. Heel veel natte en aangekoekte gele oogsnot. Hij kan zijn oogje niet meer open doen. We maken dit 1x op een dag schoon. Omdat je anders het zou stimuleren...iemand een goude tip? Ik vind het zo zielie, maar meer kun je niet doen dan wachten tot het vanzelf over gaat. Hij is ook flink verkouden! Dus voorlopig komen er geen snoterige mensen/kinderen meer binnen....

Het oogje meerdere keren per dag schoonmaken met uitgekookt water, 1 streek met 1 stuk watje, bij ons was het na 2 weken weg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij di 15 nov 2011 - 23:18

ach arm mannetje... zo'n oogje heeft Jennah ook gehad de eerste weken. Ik maakte het schoon met wat borstvoeding op een watteschijfje, het werd er wel iets beter van, maar voor het echt helemaal weg was waren we wel een paar weken verder.

Is het een idee om overdag te voeden als hij wakker wordt? En hem er niet wakker voor te maken? Als je hem wakker maakt is hij niet helemaal fit, en misschien nog te moe om goed te drinken. Als hij goed geslapen heeft, heeft hij misschien meer energie om goed te drinken. Zo komt hij waarschijnlijk op eigen houtje in een ritme die goed bij jullie past.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  maiadebij di 15 nov 2011 - 23:19

en inderdaad maar 1x vegen van buiten naar binnen en dan een nieuw watteschijfje pakken.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl wo 16 nov 2011 - 0:40

maiadebij schreef:
Is het een idee om overdag te voeden als hij wakker wordt? En hem er niet wakker voor te maken? Als je hem wakker maakt is hij niet helemaal fit, en misschien nog te moe om goed te drinken. Als hij goed geslapen heeft, heeft hij misschien meer energie om goed te drinken. Zo komt hij waarschijnlijk op eigen houtje in een ritme die goed bij jullie past.

Volgens mij is hij valt hij nog af ( toch Joyce?) hier was dat ook zo en toen moesten we D perse om de 2 uur overdag en om de 3 uur s'nachts wakker maken om te drinken. Nadat ze over haar geboorte gewicht was mocht ze pas zelf haar ritme bepalen, dit duurde ongeveer 2 weken geloof ik.
Het idee van Maia klinkt wel logisch natuurlijk maar misschien kan je beter nog even doen wat de kraamzorg/VK adviseren tot hij goed gaat groeien en je borstvoeding goed op gang is. Heb je al contact gehad met een lactatiedeskundige?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  snoezel wo 16 nov 2011 - 0:50

maiadebij schreef:ach arm mannetje... zo'n oogje heeft Jennah ook gehad de eerste weken. Ik maakte het schoon met wat borstvoeding op een watteschijfje, het werd er wel iets beter van, maar voor het echt helemaal weg was waren we wel een paar weken verder.

+1
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Printje wo 16 nov 2011 - 0:54

Happydobby schreef:
joyce0606 schreef:

Het oogje meerdere keren per dag schoonmaken met uitgekookt water, 1 streek met 1 stuk watje, bij ons was het na 2 weken weg.

Ons mannetje had ook zo'n oog. Onze vk vertelde dat kinderen die in het ziekenhuis geboren worden dit vrijwel allemaal krijgen. Ook wij hebben meerdere malen per dag het oogje schoongemaakt zoals het hierboven beschreven staat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 1:05

Dat ontstoken oogje hebben ze hier alle 4 gehad, ook mijn zoontje die thuis is geboren. Duurde zeker bij de jongste 2 wel bijna 2 maanden voor het over was.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 wo 16 nov 2011 - 1:12

ik zou het best meerdere keren per dag schoon willen maken, maar de kraamzorg zegt dat jehet dan alleen maar stimuleerd, en dat het dan erger wordt. ik doe het nu voor het badje, met inderdaad afgekoeld gekookt water met een watje, en dan per watje 1 veeg.

wat betreft de voeding gaat het een stuk beter! alleen het aanhappen is nog vrij pijnlijk (dit door de kloof) maar als hij eenmaal vast zit, voelt het oke en geen pijn meer, meer een trekkerig gevoel maar dat is niet verwonderlijk natuurlijk.

overdag moet ik hem wakker maken van de kraamhulp om de 3 uur. 's nachts mag hij zijn eigen ritme aanhouden. hij lijkt erg op zijn vader, want het duurt wel even voordat hij goed wakker is om te eten. ik had eigenlijk ook wel zoiets van laat hem lekker knorren, maar de kraamzorg zei dat het slecht is voor zijn bloedsuiker als hij te lang ertussen laat zitten. ach ze kunnen mij alles vertellen, ik ben ook nog maar 6 dagen moeder smile

vanacht ging eigenlijk super, hij werd zelf wakker en bleef goed door drinken! dat was ook wel te zien want hij is aangekomen!! super goed! want hij zat wel op het randje...nu hopen dat het zo goed blijft gaan, maar ik heb er wel vetrouwen in!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan wo 16 nov 2011 - 1:17

Ik maakte het wel meer keer per dag schoon, ik deed het met een gaasje met water. Later heb ik het ook wel eens met moedermelk gedaan, dat werkt goed.

Het klopt dat je ze overdag moet wakker maken, later werd het bij ons om de vier uur en 's nachts zes uur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  maiadebij wo 16 nov 2011 - 2:24

wat fijn dat hij goed gedronken heeft en aangekomen is!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Spring wo 16 nov 2011 - 2:31

Fijn dat het goed gaat nu!

En van harte gefeliciteerd! (dat had ik nog niet gedaan :P )
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  studiebol wo 16 nov 2011 - 4:14

Jocye, dat verhaal van de bloedsuikerspiegel is ook aan ons vertelt hoor, denk niet dat ze je iets wijs willen maken Very Happy Wij maken de meiden ook om de 3 uur wakker overdag, omdat ze anders niet aan hun aantal voedingen komen. Snachts mogen wij er maximaal 6 uur tussen laten zitten, maar de meiden komen snachts netjes om de 4 uur dus dat is gewoon prima.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  joyce0606 vr 18 nov 2011 - 22:08

Nu ik mijn tepel voorvorm gaat het echt heel goed. Het aanhappen is nog wel pijnlijk, maar dat moet genezen.

Nog even een vraag. Ik heb geen stuwing, maar heb wel het idee dat ik veel melk heb. Zodra de kleine edn huiltje geeft stroomt het echt leeg en ben ik zeiknat. Is het een idee dat ik kolf nadat de kleine is geweest?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: