Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitgerekend in November, December of Januari

+24
Fiebje
Clapperdie
koNijntje
peach
pitbullgup
Muppetje
Laced
Ayla
blondje1313
Jade
Aimee
meisje
Tiara
Star007
lief
Poisongirl
Amber-
Supertalentje
mickey
*Lookie*
studiebol
liesje
joyce0606
Floor
28 plaatsers

Pagina 25 van 30 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 30  Volgende

Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 25 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Aimee za 17 dec 2011 - 2:11

Nicci: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken! Goed rustig aan doen hoor, het is niks als je last blijft houden van je bekken omdat je jezelf voorbij loopt...
Wij hebben geen liggingsecho, maar een groeiecho omdat de baby steeds iets te klein is. Dus we hebben vanaf de 20 weken al ongeveer 10 echo's gehad; ze houden hem goed in de gaten Very Happy Wat gek dat de VK niet kan voelen hoe jullie baby ligt. Heb je zoveel last van harde buiken? Of heb je zulke harde buikspieren?
Gelukkig bemoeien mijn (schoon)ouders zich niet met wie wij een kaartje gaan sturen Wink Ik ga ook echt niet alle verre familie wat sturen. Naaste familie, vrienden, en collega's en dan vind ik het wel weer goed. De rest leest het wel op facebook!

Supertalentje: Jij ook al zo'n hoofdpijn, vervelend joh! De informatieavonden waren opzich wel interessant, maar er is niets verteld wat ik nog echt niet wist. Bij de hoogzwangerenavond vertellen ze in het heel kort over weeën, vruchtwater, wanneer je mag bellen, hoe je partner je het best kan ondersteunen etc. Ik denk niet dat je het echt mist als je er niet heen gaat Wink
Ik denk dat baby's af en toe ook gewoon hun moeder eens willen pesten. Weetje hoe saai, de hele dag maar een beetje op je kop in het water liggen. Niks kunnen zien, niet eens meer normaal kunnen draaien... Af en toe willen ze ook wel eens een verzetje denk ik. Dus gaan ze zo stil mogelijk liggen en dan kijken hoe lang het duurt voordat mama zo in de stress is dat ze weer naar de VK raced... Mad
Jullie hebben dus ook zoveel betaald voor het kaartje! Volgens mij komt het ook doordat 50 er dan opzich wel weer weinig zijn, waardoor de drukkosten in verhouding heel hoog zijn... Nou, als ik echt niets anders kan vinden wordt dit het ook gewoon hoor. Pff, ik heb er inmiddels zelfs nachtmerries van.
Wat goed dat jullie baby zo gemiddeld is! Een baby uit het boekje, wat wil je nog meer? Wink En je bed al op klossen! Heb je nu een trappetje nodig om er in te komen? Gezellig weekend zo met je zussies! Waren jullie ook met vier kinderen thuis vroeger? Of zijn het ook stief/halfzusjes?

Nou, ik heb net nog even lekker gewinkeld en gelunched met een vriendin. Straks op visite bij mn oma en vanavond eten bij een andere vriendin. Vandaag even druk en dan morgen rustig aan doen, alleen 's avonds bij mn ouders eten (vriend heeft avonddienst, dus ik hoef lekker twee dagen niet te koken).
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitgerekend in November, December of Januari - Pagina 25 Empty Re: Uitgerekend in November, December of Januari

Bericht  Gast za 17 dec 2011 - 4:18

Supertalentje:

Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn had! Lekker rustig aan doen ook hoor, je hoeft nog maar eventjes! Hier het bed nog niet op klossen, die worden volgende week dinsdag bezorgd. Kom je er nog een beetje fatsoenlijk in en uit? Ik ben zoooo bang dat ik de eerste nacht op mijn smoel kletter hé, als die klossen er onder zitten :p. Ik ga zo vaak 's nachts naar de wc dat ik ik het inmiddels slapend kan, maar als mijn bed ineens mega hoog is val ik er natuurlijk zo uit hahaha. Hoe ging dat bij jou? Of ben je er zo aan gewend?

Wat goed SPBABY! cheers Precies op de lijn!!! Dus de stress was alleen voor jou even vervelend maar niet voor de baby. Nu nog een gemiddelde bevalling en alles komt goed Very Happy Fijn weekend en veel plezier met je zusjes vanavond!

Aimee:
Wat leuk zoveel echo's. De reden natuurlijk niet, maar wij hebben nu pas 2 echo's gehad dus vind die 3e nog wel even heel leuk. (Bij de eerste was het een boontje van 8 weken en de 20 weken echo natuurlijk). Hoe is de baby ondertussen? Nog steeds te klein of begint ie al bij te trekken? Ook al zo'n drukke dag gehad vandaag! Wel lekker zo op pad hoor. Dat red ik nu niet meer met mijn bekken, helaas (Wel heel goed voor de portomonnee haha). Wel veel visite gehad vandaag, had om 9.45 al de eerste op de koffie en net is de laatste weggeaan, vanavond nog naar een verjaardag en morgen hier ook lekker nietsen!

Lekker 2 dagen niet koken. Ik ben daar zo'n ramp in de laatste weken. Nouja, eigenlijk al mijn hele zwangerschap.. ik vind avondeten niets aan. Heb ook niet zo heel veel honger meer de laatste weken. Hoe zit dat bij jullie? Veel trek in gekke dingen of wordt dat al minder?

En hebben jullie een drukke Kerst voor de boeg!? Wij blijven heerljik thuis! Volgende week mega veel boodschappen doen en we koken allebei 1 dag voor elkaar. Maar we gaan lekker een paar dagen Kerstfilms kijken, eten, drinken, kletsen.. nog maar even flink genieten van de rust!! ZIN IN jump jump

Fijne avond allemaal en lekker relaxen morgen. En oja, Supertalentje: ook nog niet bevallen hé! Hahaha

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje zo 18 dec 2011 - 3:41

@Aimee: Lijkt me toch een geruststelling als je naar al die info-avonden bent geweest. Ik denk dat ik met weeen gelijk bij de VK zit, ben zo bang dat ik te laat bel en dan thuis moet bevallen ivm ontsluiting, haha! Ik moest lachen om je stukje dat het zo saai is binnen Laughing Hoe is het verder met jouw baby?
Onze geboortekaartjes vielen me nog mee, ik weet niet wat anderen betaald hebben, maar onze trouwkaarten waren een stuk duurder. Geen nachtmerries krijgen van je geboortekaartjes hoor, haha! Wat zegt je vriend ervan? Zoekt hij nog mee naar andere kaartjes?
Het bed op klossen is echt cool, haha! Het is een klim om erop te komen, maar eraf is makkelijker. Ik heb wel doodsangsten uitgestaan toen ik samen met mijn man op het bed sliep vrijdag, ik was echt bang dat het zou gaan schuiven of dat er iets onder vandaan zou breken, maar het is alweer zondag en het bed (met klossen) staat nog gewoon, haha!
Ik heb 4 volle zusjes en 2 volle broertjes (totaal 7 kids thuis) en een half broertje. De verjaardag was wel gezellig, maar ik vind mijn oudste zusje (die jarig was) altijd een beetje irritant, haha! En al die vieze kleffe handen op mijn buik waren om gek van te worden, ik heb het zoveel mogelijk geprobeerd te vermijden, maar je kunt moeilijk zeggen: "blijf er eens even vanaf" :P
Ik hoop dat je een beetje bijkomt vandaag van je drukke dag gister, ik blijf me erover verbazen hoeveel jullie allemaal nog doen op een dag! Veel plezier vanavond bij je ouders!

@Nicci: Haha, je valt niet uit je bed! Je slingert je benen over de rand en dan laat je je zakken tot je met je voeten op de grond staat Very Happy . anders even oefenen overdag? :P
Ik hoop dat ik niet als 'straf' een loeizware bevalling krijg, dat zul je net zien laughcry Heb jij ook rondgevraagd bij je moeder, tantes, zussen etc hoe hun bevalling is geweest?
En vond je het genoeg die 2 echo's die je hebt gehad? Je krijgt ook nog een liggingsecho, toch?

Dat met avondeten heb ik ook. Ik zit na een paar happen gewoon al vol, maar heb een uur later wel weer 'honger' Embarassed Ik maak gewoon heel weinig klaar als avondeten (een blokje spinazie/klein blikje groenten, 2 aardappeltjes en van die kleine barbequevleesjes waar ik er dan 1 of 2 van klaarmaak) en verder eet ik veel brood en fruit. Wat ik dan op dat brood gooi maakt me niks uit (plakje vleeswaren of juist hagelslag) ik neem altijd het allerdonkerste brood met pitjes dus dan heb ik toch nog het idee dat ik 'gezond' eet. En ik eet vaak tussendoor soep, gewoon uit een zakje met heet water of een klein unox blikje. Ik heb geen probleem met mijn bloeddruk, het is snel klaar, maar ik zit toch weer even 'vol'. Het enige dat hier niet aan te slepen is, is melk! Daar zit ik ook snel 'vol' van en ik ga er snachts mn bed voor uit, haha! Wat eet jij tussendoor of nog na je avondeten? En nog gekke dingen?
Lekker zo'n kerst, goed uitrusten en nog even genieten is ook belangrijk! Dat hele kerst en o&n gebeuren gaat ook finaal langs me heen cheers Ik ga met kerst even langs mjn ouders, het is de eerste kerst zonder mn broertje, maar gelukkig gaan de dagenlange vreterijen met 60 andere mensen dit jaar aan mij voorbij. Ik denk dat ik ook even wat leuke films ga huren voor met man op de bank, haha!
Ik ga echt nog niet bevallen hoor, na 1 januari mag ie komen, maar hij mag ook tot de 14de blijven zitten, overtijd lopen vind ik weer minder leuk Wink

Wat gaan jullie aankomende week allemaal nog doen? Ik ga zo ff mn zusje naar huis brengen, nog even eten met mijn man voor hij weer gaat werken en volgende week mijn things-do-list gaan afmaken! cheers

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Aimee ma 19 dec 2011 - 4:05

Nicci: Van mij hoeft het niet meer zo hoor, die echo's... Als je er maar weinig hebt gehad is elke extra mooi meegenomen, maar wij hebben er zoveel en elke keer krijgen we weer te horen dat hij toch echt te klein is dat het nu gewoon frustrerend wordt. Ik weet dat hij te klein is, maar kan niets doen om het te veranderen Rolling Eyes Al ben ik nu wel een beetje nieuwsgierig, of hij misschien niet stiekem flink gegroeit is sinds ik verlof heb (mijn buik heeft wel echt een groeispeurt gemaakt). Hoe was jullie echo? Lag de baby er goed voor?

Lekker hoor zo'n rustige kerst! Even nog genieten met zn tweetjes smile Wij vieren eerste kerstdag bij mijn schoonouders en tweede kerstdag moet mijn vriend werken, dus ga ik naar mijn moeder (vader is ook werken) en gaan we foute films kijken. Normaal ben ik gek op de feestdagen, maar dit jaar kan het me niet snel genoeg voorbij zijn. Ik kan ook niet meer genieten van avondeten; heb veel minder eetlust en heb snel last van maagzuur dus dat maakt deze kerst ook wat minder leuk Wink

Supertalentje: Met mijn baby gaat het weer helemaal goed hoor! Ligt weer flink te schoppen smile We hebben via internet de kaartjes voor zo'n 50 euro goedkoper kunnen vinden cheers Dus hebben nu toch de kaartjes die we allebei leuk vonden besteld! Mijn vriend was in staat ze ook gewoon voor die 200 euro te bestellen, want die werd gek van mijn gezeur over kaartjes, haha. Ik vond echt helemaal niets écht leuk...
Fijn dat jullie bed nog staat, haha! Laughing Daar ben ik ook wel bang voor, vooral nu ik bijna 100kg weeg en mijn vriend graag ook op mijn helft komt liggen (grr) dat het bed straks van die klossen af valt! Ach, we will see. Eerst nog maar even kratjes gaan verzamelen.
Groot gezin hebben jullie dan zeg! Ik heb 2 zussen en een broertje en vind dat al druk :P Wil je zelf ook een groot gezin? Vervelend dat iedereen zo aan je buik wilde zitten! Nog maar een maandje, dan doen ze het waarschijnlijk niet meer Wink Wat verdrietig dat dit de eerste feestdagen zonder je broertje zullen zijn, die verplichte gezelligheid maakt het missen van geliefden toch altijd nog nét wat groter hug

Mijn vriend heeft deze week vakantie en die is al de hele dag aan het klussen in huis cheers Zo fijn voor mijn gemoedsrust! Ik maak me verder helemaal niet nuttig en zit alleen maar een beetje te lezen, internetten en televisie kijken. Heerlijk! Vanavond bij mijn schoonouders eten, dus weer niet koken, hihi. Ik ben echt een slechte huisvrouw!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 ma 19 dec 2011 - 5:16

hoe gaat het met de zwangere dames!!?? het schiet ook al lekker op met jullie zeg....wat gaat dat snel !!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Poisongirl ma 19 dec 2011 - 5:50

Hier ff kort bericht van mij, ik wordt zo opgenomen in t ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Moet blijven tot en met de bevalling...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:57

Goedemaandagavond dames wave

Posoingirl: hoe is het met jou? Ik mis je vrolijke Kerstemoticon yay yay

Supertalentje: Lijkt me moeilijk, de eerste Kerst zonder je broertje. Veel sterkte en hoop dat je met je gezin warm en fijn bij elkaar kan zijn. hug
Het gaat hier ook echt langs mij heen. De verlos zei vanmiddag: "en hele fijne dagen". Toen dacht ik : "hé, wat voor dagen!?". OOOHJA het is bijna Kerst! Tegelijk kan ik nu wel ultiem genieten van Serious Request en alle lekkere dingetjes in de winkel. Zit na 2 kerstkransjes wel vol, maar die 2 smaken toch wel hééél lekker Wink

Slim van je die kleine porties eten. Ik merk ook wel dat ik dan heel weinig avondeten heb gehad, dat ik 's avonds toch wel wat buikpijn (dus gewoon honger) heb. Maar als het allemaal niet zo smaakt is het gewoon zo weinig aan. Brood is hier idd wel de hoofdmaaltijd haha. Heb meestal in de middag wel trek dus dan stort ik mij idd ook op donkerbruin brood en maak ook elke dag wel een fruitbord. Omdat ik ook niet aan de juiste hoeveelheid groente kom wil ik iig wel lekker fruit (Vitamines) eten. Verder geen rare eetgewoontes hier eigenlijk.. ook nooit gehad. Wel ontzettende dorst. Kan echt liters karvan cevitam drinken en dan heb ik nog dorst. Ben nog voor niets mijn bed uit geweest iig (vriend ook niet hahaha). Dus jij aan de melk? Mijn moeder vertelde dat ze tijdens mijn zwangerschap LITERS karnemelk heeft gedronken en dat ze na de bevalling vroegen of mijn moeder doorgerookt had want er zaten sporen daarvan in de placenta ofzo Rolling Eyes> mijn moeder helemaal boos (want nooit gerookt), maar bleek dus ook door al die melk te kunnen komen hahah! Is niets schadelijks aan hoor, maar daar moest ik direct aan denken toen ik het las!

Wat moet jij een lange to-do list hebben zeg! Of doe je elke keer een beetje? Hier is het de nesteldrang nog steeds niet van de grond No Ik vind mijzelf al heel wat als ik een wasmand wegvouw en de vaatwasser uitpak haha :P. Oh en vandaag heb ik alle adressen verzameld voor de geboortekaartjes, ook wel knap :P. Moet je nu nog veel doen? Bij jou begint het op te schieten hé, hij mag al bijna komen.. spannend hoor Very Happy ben zo benieuwd!

Heb wel met mijn moeder over haar bevallingen gehad, verder ben ik de eerste in de familie dus zussen hoef ik niet te vragen en mijn tantes zijn overleden (en 1 is er nog maar spreek ik nooit). Mijn moeder zegt vooral dat ik het op mij af moet laten komen en vooral mijn eigen gevoel moet volgen. En bij jou? Zijn je zussen allemaal al mama? Liep je moeder vaak overtijd? (schijnt niets te zeggen maar toch)

Aimee:
Kan me voorstellen dat je na al die echo's het niet zoveel meer voorstelt. Wij hebben hem trouwens donderdag dus ben heel benieuwd. Verloskundige dacht vanmiddag te voelen dat ik wel erg weinig vruchtwater had dus dat wordt donderdag ook even bekeken. Ze wilde er verder geen uitspraken over doen (zeg dan niets dacht ik:P) dus ben wel benieuwd. Jij hebt dus ook niet zo heel veel trek meer? Wel een gezellige Kerst voor de boeg dus, leuk foute films kijken met je moeder! Komt er dan nog meer visite?

Kan best zijn dat je baby nu flink gegroeid is ja.. zeggen ze weleens als je dan 'eindelijk' rustig aan doet en je buikie groeit dat de baby het er ook van neemt. Wanneer heb je weer een echo dan?
Lekker dat je vriend een weekje bij huis is en ook nog aan de klus!! Zo moet je ze hebben he Laughing> en je schoonmoeder die kookt, heerlijk! Mijn vriend staat nu te koken dus ik mag niet zeuren hahaha..

Via welke site hebben jullie het kaartje nu besteld? Wij doen het via geboortepost.nl, twijfel nog even of ik ze via hun laat verzenden of zelf de enveloppen ga schrijven. (heb ik nog wat te doen ook wel leuk). Hoe doen jullie dat?

Joyce0606: leuk dat je ook nog even langskomt haha!! Hier gaat het goed hoor! Op mijn bekkenklachten na heb ik geen klagen. Beginnen naar het eind toe te gaan dus het wordt steeds spannender. Hoe is het met jou ? En je kleine man? Flink wat opstartprobleempjes gehad ofniet (heb je topics wel gelezen vaak niet gereageerd want kon toch geen advies geven). Gaat het nu beter?!

ALL:

Vriend staat lekker te koken en ik lig op de bank, HEERLIJK! Komt niet zo vaak voor haha. Ik MOET morgen nog 1 keer naar school toe om iets in te levere en daar heb ik ZO geen puf voor. Bah zie er nu al tegenop. Vanmiddag op controle geweest bij de verlos en daarna al zulke bekkenpijn dat ik nu alweer even plat lig. Ik moet nogal reizen om op mijn school te komen (Utrecht) dus das niet echt lekker. Ach nog 1 keertje probeer ik telkens maar te denken, dan is het echt verlof!

Straks lekker Matilda kijken (blijft leuk) en verder lekker niets! Fijne avond ladys wave jump

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 5:58

Poisongirl schreef:Hier ff kort bericht van mij, ik wordt zo opgenomen in t ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging. Moet blijven tot en met de bevalling...

OH! Dat klinkt niet goed! :shock: Heel veel sterkte!! hug Zet hem op en laat goed voor je zorgen!! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 6:06

Poisongirl ; sterkte! Wat vervelend! Enig idee of ze je ook al eerder in gaan leiden, of niet?

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje ma 19 dec 2011 - 11:12

@Poison: jeetje wat naar! Goed dat ze je opgenomen hebben, ik hoop dat je bloeddruk snel weer daalt en alles goed gaat met baby! Ik denk aan je!

@Aimee
: misschien heb ik eroverheen gelezen of ben ik blond, maar wat is er zo klein aan jouw baby? Is het gewoon een minder zwaar kind of heeft hij bepaalde onderontwikkelde organen? Ik vraag het me gewoon steeds af als ik het zie en ik snap het niet zo goed... Embarassed
Jouw kerst klinkt ook niet heel druk, lijkt me gezellig met je moeder foute films kijken! (met koekjes en warme choco met slagroom onder een dekentje, haha!)
Na het eten gewoon Rennies of Gaviscon nemen, dat kan/mag gewoon en is even vies maar minder erg dan steeds met maagzuur zitten...
Eindelijk de kaartjes gevonden! Ik ben zo benieuwd welke het nou geworden zijn! Op kratjes zal je bed toch helemaal niet omvallen?
Heb jij al neefjes/nichtjes van je zussen of broertje of ben je de eerste? En de oudste? Ik vind het ook druk als we met zn allen zijn, maar dat is altijd maar een dagje en ook wel extra genieten want we zijn zelden allemaal op dezelfde plek, haha! Ik heb nooit zo'n groot gezin gewild, ik wilde zelfs heel lang geen kinderen!
Wat heeft je vriend allemaal al geklust? De plinten enzo toch? Lekker dat hij thuis is voor dat soort klusjes, mijn man heeft vorige maand een week vrij genomen voor de klusjes die ik voor hem had bedacht, haha!

@Joyce: gek dat we hier samen gekletst hebben en jouw baby alweer 5 weken is! Gaat alles goed?

@Nicci: we zullen deze kerst niet allemaal bij elkaar zijn, maar dat geeft niet, toen we met zijn verjaardag allemaal bij elkaar waren voelde het toch incompleet. Normaal gesproken pakt mijn moeder uit met kerst door voor 20 man te koken enzo, maar het gaat niet zo goed met haar, dus dat wil ze dit jaar niet. En mijn zussen hebben ook vriendjes met ouders en die vieren het allemaal weer op een andere dag en niemand wil schuiven, dus ik ga zelf ff langs mijn ouders en kom de kerst wel door. Kleine baby hoeft dan ook nog maar 3 weken! Die fijne dagen vergeet ik iedereen ook te wensen, ik zit te wachten op baby, niet op een lang weekend je ongegeneerd volvreten, haha!
Wat zonde dat je gewoon buikpijn hebt van de honger 's avonds! Dat kan niet de bedoeling zijn! Is er niets dat je kan bekoren? Ik maak savonds vaak een avocado (schillen met peper en zout), een gekookt eitje met mayo en zout (hmmmm!), van die foccacia broodjes of een paar plakjes brie met honing en walnoten (uit de oven op een bordje, haha). Gewoon iets waar ik zin in heb, al zijn het maar een paar plakjes gebakken bacon of 2 blokjes spinazie met een pot appelmoes, maar als ik zin heb om te eten dan eet ik cheers Ik schrok van je bericht, want als ze gevraagd hebben of je doorgerookt hebt tijdens de zwangerschap dan is je placenta dunner ofzo, maar gelukkig was het niks ergs. Veel drinken is juist goed, ik las eens dat het vruchtwater iedere zoveel uur 'ververst' wordt omdat baby er natuurlijk in plast, dus bij ieder glas drinken denk ik aan dat schone frisse vruchtwater wat baby krijgt omdat ik drink, haha! (al is mijn vruchtwater wit en het jouwe limonade-roze, maar het gaat om het idee ;-))
Heb je donderdag je liggingsecho? En heb je de pretecho overgeslagen?
Twee van mijn zusjes zijn mama (ik heb 2 neefjes) maar daar heb ik niet echt iets aan. Mijn ene zusje zei het weekend dat ze maar 2 kilo aangekomen was tijdens de zwangerschap en ik was juist zo trots dat ik 'maar' 10 kilo ben aangekomen tot nu toe. Volgens mij klopt het ook niet wat ze zei, ze moet dan ontzettend ingeteerd hebben op haar reserves en die had ze al helemaal niet toen ze zwanger werd, maargoed, ze hield vol. En ik was heel blij dat mijn baby nu al geschat wordt op 2761 qua gewicht terwijl mijn neefjes met 2300 gram (2 weken overtijd) en net 2000 gram (2 weken te vroeg) geboren zijn, dus ze deden net alsof ik een klein olifantje ben en mijn baby een reuzenkind is/wordt. Mijn moeder liep van mij wel overtijd, mijn tante ook van mijn neefje en mijn oudste zusje dus ook, dus ik ben er ook een beetje bang voor, al zegt het niks natuurlijk ;-)
Ik verstuur de enveloppen zelf, dat doet de drukkerij niet, maar ik heb de enveloppen al binnen en stickers geprint met adressen erop, dus nu nog de postzegels ;-) Ik zou ze lekker laten versturen, anders zit je er thuis weer mee...
Wat zei de verlos vandaag trouwens van je bekkenpijn? Kun je er iets aan doen?

Eindelijk schrijf ik minder dingen op mijn things-to-do-list erbij dan ik door kan strepen, haha! Van het weekend heeft mijn man even met mijn moeder gesproken en zij had ook altijd vreselijke nesteldrang, dus toen ik vandaag belde om te zeggen dat ik de bovenkant van de keukenkastjes heb schoongemaakt inclusief alles wat erop stond en de keuken maar gelijk opnieuw gelatexed heb moest hij alleen maar lachen Laughing Morgen ga ik de woonkamer latexen (als ik de energie heb eerst alles van zn plek te halen en met die vreselijke ammoniak alles af te nemen) want de muren waren wit, maar met de tijd zijn er toch vlekjes op gekomen waar ik me ontzettend aan erger, haha! Er staan echt onzinnige dingen op mijn lijstje, sommige dagen doe ik echt niks, maar het moet allemaal wel nog van mezelf, dus zolang het nog kan kan het maar beter allemaal gedaan zijn!

Iedereen weltrusten en tot morgen! Very Happy

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  blondje1313 ma 19 dec 2011 - 21:33

Ik heb niet veel gelezen, maar even snel een reactie:

Poisongirl, heel veel sterkte!

Aimee, laten ze je wel gewoon tot het eind doorlopen of gaan ze jullie baby misschien eerder halen ivm zijn lage gewicht? Ik heb wel eens gehoord van baby's die buiten de buik veel beter groeien, vandaar mijn nieuwsgierigheid!

Supertalentje, 10 kg is hartstikke netjes (en die gaan er waarschijnlijk ook erg snel weer af!). Ik was er net iets meer dan 20 aangekomen en heb nu nog 7,5 te gaan....

Allemaal veel succes met de laatste loodjes, probeer lekker van de feestdagen te genieten (ook wel bijzonder om te weten dat het voor het laatst met zijn tweeën is) en tot snel in het mama's topic!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 22:03

Poisongirl, wat naar zeg! Gelukkig ben je al best ver in je zwangerschap. Heel veel sterkte!hug

Gast
Gast

Bericht  Aimee di 20 dec 2011 - 5:23

Jeetje Poisongirl, dat is schrikken! Sterkte. Wachten ze nu tot de baby uit zichzelf gaat komen, of word je ingeleid?

Nicci: Spannend dan donderdag! Helemaal als ze dacht dat er weinig vruchtwater is... Wel vervelend dat ze er dan verder niets over wil zeggen, nu zit je denk ik toch wel wat in spanning! Wij hebben vanavond de echo smile Ben benieuwd.
Wij hebben de kaartjes uiteindelijk besteld via geboortekaartjes.nl. Daar had ik een kortingscode van gevonden Very Happy Ik heb in word een lijst gemaakt met de adressen en dan print ik die uit op etiketten. Ze sturen de enveloppen eerder naar ons op, dus dan kan ik dat van de week al doen. Moet je veel extra betalen om hen de kaartjes te laten verzenden? Het is wel lekker makkelijk als zij dat regelen...
Ik denk dat ik tweede kerstdag alleen met mijn moeder ben. De rest van het gezin is aan het werk of bij de aanhang. Dus ik denk dat we ook gewoon lekker pizza gaan eten ofzo Laughing
Is het nog gelukt vandaag om naar school te gaan om het in te leveren? En hoe ga je dat nu doen; loop je een studievertraging op, of heb je een andere regeling getroffen? Nou, geniet lekker van je verlof! Very Happy

Supertalentje: Mijn baby is gewoon net zo slank gebouwd als zijn moeder Laughing Zjn buikomtrek is steeds iets te klein, hij heeft geen vetreserves op zijn buikje. Verder zijn alle organen, en de lengte van zijn ledematen enzo gewoon in orde.
Wat lief van die mannen, dat ze vrij nemen om onze klusjes op te knappen! Die van mij heeft inmiddels de keuken getegeld en de plinten in de gang afgewerkt. Dan gaat hij morgen nog even regelen dat de trap opnieuw bekleed wordt en daarna mag hij van mij nog even genieten van zijn vakantie Wink Ben jij inmiddels al klaar met latexen? Laughing En wordt je lijstje al wat korter?
Ik ben de eerste van mijn broer en zussen die een kind krijgt. Maar mijn jongste zusje is ook pas 16, dus die móet van mij zelfs nog even wachten. Wat jammer dat jouw zussen wel al kinderen hebben, maar dat je daar eigenlijk niet echt iets aan hebt. Ik denk dat jij echt hardstikke gemiddeld bent met wat je bent aangekomen en wat jullie baby nu weegt is hardstikke netjes! Niets van aantrekken hoor, van dat commentaar smile

Blondje: Ik heb niks gehoord van eerder inleiden omdat hij dan sneller aan kan komen... De VK had het juist vorige keer over overtijd lopen om de reserves aan te laten vullen. Ik zal het eens vragen volgende keer!

Freakielief: Bijna 40 weken, wat spannend zeg!!!

Zo, ik heb vandaag even gewinkeld van mijn kerstbonus Very Happy Kerstcadeautjes gehaald voor mijn vriend. Wat shirtjes, shawltjes en een luchtje voor mezelf. Daarna nog flink boodschappen gedaan en nu ben ik moe, maar wel voldaan! Jammer genoeg vanavond toch weer zelf koken, maar het blijft geen feest natuurlijk dus ik moet er toch echt weer aan gaan geloven.
Fijne avond allemaal!

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 5:32

poisongirl: wat aar zeg! gelukkig ben je al bijna in de veilige zone! zet hem op!!

freakie: wouw elk moment kan de kleine zich aandienen! succes!!

supertalentje: ja gek heh!! het gaat echt wel heel snel hoor! dus geniet nog even!!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 5:36

joyce0606 schreef:freakie: wouw elk moment kan de kleine zich aandienen! succes!!
Ik heb zelf het gevoel dat het nog wel even gaat duren en dat ik op z'n vroegst tussen kerst en O&N beval. Maar goed, wie weet.smile Wel een raar idee hoor, dat er binnen nu en een week of drie toch echt een klein mensje naast me ligt. Voor nu nog even genieten van alle activiteit in m'n buik.smile

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 6:13

freakielief schreef:
joyce0606 schreef:freakie: wouw elk moment kan de kleine zich aandienen! succes!!
Ik heb zelf het gevoel dat het nog wel even gaat duren en dat ik op z'n vroegst tussen kerst en O&N beval. Maar goed, wie weet.smile Wel een raar idee hoor, dat er binnen nu en een week of drie toch echt een klein mensje naast me ligt. Voor nu nog even genieten van alle activiteit in m'n buik.smile

ja gek is dat idee heh! ik kon toen echt niet bedenken dat er zo'n compleet mensje in mij heeft gezeten, en als het er eenmaal uit is, vraag je je echt af hoe die kleine in godsnaam in mijn buik heb gezeten, ik kon en kan mij dat zo moeilijk voorstellen.

ben je niet bang dat je misschien met kerst bevalt ? dat lijkt mij toch wel heel apart dan...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 7:41

joyce0606 schreef:ben je niet bang dat je misschien met kerst bevalt ? dat lijkt mij toch wel heel apart dan...
Ik zou het wat sneu vinden voor onze zoon (voor later met z'n verjaardag), maar verder maakt het me niet zoveel uit. Mijn enige 'wens' is dat ik nog wel in 2011 beval, dat is goedkoper voor de zorgverzekering :P plus ik vind max. 41 weken wel een mooie termijn. Maar ook als dat niet lukt vind ik het geen ramp, uiteindelijk zie ik het allemaal wel.smile

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 7:55

freakielief schreef:
joyce0606 schreef:ben je niet bang dat je misschien met kerst bevalt ? dat lijkt mij toch wel heel apart dan...
Ik zou het wat sneu vinden voor onze zoon (voor later met z'n verjaardag), maar verder maakt het me niet zoveel uit. Mijn enige 'wens' is dat ik nog wel in 2011 beval, dat is goedkoper voor de zorgverzekering :P plus ik vind max. 41 weken wel een mooie termijn. Maar ook als dat niet lukt vind ik het geen ramp, uiteindelijk zie ik het allemaal wel.smile

ja het is niet anders, het komt wanneer het komt!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Poisongirl di 20 dec 2011 - 9:13

Hier ff een update van mij, heb nu even niet de energie om op de rest te reageren, sorry.

Gisteren voelde ik minder leven, maar vond dat op zich niet zorgwekkend. Had 's middags controle bij vk en daar was mijn bloeddruk 140/100. Dit icm minder leven voelen was reden om me voor een ctg, bloed- en urineonderzoek naar het ziekenhuis door te verwijzen. Dus mijn man en ik dachten nog, okay, middagje ziekenhuis en straks lekker samen op de bank... Dat liep dus anders helaas. De ctg was goed, onderdruk bleef boven de 90 en er werd heel veel eiwit in mijn urine gevonden. Conclusie: zwangerschapsvergiftiging! Ik schrok me helemaal dood, had daar helemaal geen rekening mee gehouden. Maar goed, toen werd ik opgenomen op de kraamafdeling. Gelukkig had ik dus mijn ziekenhuistas al in de auto staan Wink. Gisteravond weer ctg gehad en vanmorgen en net weer. Onderdruk is wel wat lager nu, maar nog steeds hoog. Mag alleen uit bed om naar het toilet te gaan en te douchen. Moet vanaf vanmorgen 8uur 24uur urine opvangen, dat gaan ze dan weer testen op eiwitten, maar de arts zei dat het eiwit gisteren zo ontzettend hoog was dat ze daar eigenlijk niets van verwacht. Met andere woorden, blijven in het ziekenhuis tot in elk geval 2 dagen na de bevalling.

In eerste instantie werd er gezegd dat de bevalling gewoon rond de 40 weken zou plaatsvinden, dus ik dacht al, what?! Dan lig ik hier nog zeker 4 weken. Maar daarna kwam een arts die zei dat bij zwangerschapsvergiftiging de bevalling in elk geval met 37 weken wordt ingeleid. Normaal doen ze dat niet in het weekend, maar ivm kerst... Dus dat zou a.s. Zaterdag zijn. 24 december, kerstavond, mijn verjaardag!!! Voelt dubbel. Weten dat ze waarschijnlijk zaterdag gaan proberen het op te wekken.... Aan de andere kant, alles voor de gezondheid van ons smurfje!

Had net wel ff een inzinking en heb ff flink uitgehuild bij mijn man, hormonen denk ik dan maar, haha.

Zo dat is een heel verhaal geworden, maar is wel fijn ff van me af te schrijven...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 9:20

Meid dat zijn geen hormonen, dat is gewoon terecht!
Wat een verhaal! Kan me heel goed voorstellen dat de schrik er goed in zit!
Maar bevallen op je verjaardag, en dan nog wel kerstavond, lijkt me ook wel heel speciaal!
Een mooier cadeau kan je niet krijgen!

En blijf positief denken ; je gaat daar iig niet weg voordat je kindje er is en als je naar huis gaat, gaat je kindje mee!

Gast
Gast

Bericht  Poisongirl di 20 dec 2011 - 9:24

Parels schreef:Meid dat zijn geen hormonen, dat is gewoon terecht!
Wat een verhaal! Kan me heel goed voorstellen dat de schrik er goed in zit!
Maar bevallen op je verjaardag, en dan nog wel kerstavond, lijkt me ook wel heel speciaal!
Een mooier cadeau kan je niet krijgen!

En blijf positief denken ; je gaat daar iig niet weg voordat je kindje er is en als je naar huis gaat, gaat je kindje mee!

Zo probeer ik ook te denken. Wel bijzonder te weten datbik als ik naar huis ga met ons kindje naar huis ga. Zoals het er nu uitziet ben ik voor oud en nieuw weer thuis. Dat vind ik ook wel fijn.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Bericht  Aimee di 20 dec 2011 - 10:20

Wat een verhaal zeg Poisongirl! Kan me voorstellen dat je er vanmiddag even flink doorheen zat hug Spannend dat ze je zaterdag al gaan proberen in te leiden. Een mooier verjaardagscadeautje dan een gezond kindje kan je je toch niet wensen I love you En hopelijk voor oud en nieuw al met je gezinnetje thuis; ik ga voor je duimen!
Heb je al met iemand afgesproken dat die laat weten als je bevallen bent, of doe je dat gewoon zelf als je weer een beetje op de been bent?

Nou, ik heb vanavond de echo gehad en de baby heeft ons weer flink voor de gek gehouden! De mevrouw die de echo maakte maakte zei na wat metingen: Nou, ik snap niet dat jullie een extra echo hebben hoor. Hij is inderdaad wel iets groter(!) dan gemiddeld, maar niets buitensporigs Laughing Toen ik haar uitlegde dat we er juist waren omdat hij al 14 weken te klein is, heeft ze nog 4 keer nagemeten, maar elke keer kwam ze toch gewoon op normale metingen uit. Dus de rust van eerder met verlof gaan heeft mij en Japie goed gedaan! Hij is nu ongeveer 5 pond, wordt met de bevalling geschat op 7 pond, had al flink wat haar en verder wilde hij zich niet laten zien. Hoofdje lag helemaal diep in mijn bekken, voeten lagen achter m'n ribben en verder zagen we alleen maar ruggengraat en navelstreng. Dus nu geen extra echo's meer tot de bevalling!

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 10:30

Aimee wat een goed nieuws!
En haar is zo leuk, L heeft al best wat haar, maar nog meer haar had ik ook echt niet erg gevonden!

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje di 20 dec 2011 - 11:36

@Poison: wat een schrik zeg! Ik kan me voorstellen dat je het jammer vindt als baby op 24 december en dus ook op jouw verjaardag geboren wordt, maar als het niet anders is probeer je er dan ook aan vast te houden dat buiten alles om je wel zult gaan bevallen van een wolk van een baby! Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat het met jou en baby goed gaat! Dat je er even doorheen zit is niet zo gek hoor, zo had je het je allemaal ook niet voorgesteld natuurlijk...

@Aimee cheers Jouw baby is een grapjas, haha! Heeft ze ook goed zijn buikomtrek gemeten? Die was te klein toch? Ik denk dat het geschatte gewicht heel normaal is hoor, mijn baby was vrijdag ruim 2750 gram en bij 40 weken geschat op 3400 gram en de mijne komt uit een boekje, haha! Ik vind het echt heel fijn dat jouw baby goed gegroeid is, hebben we weer een zorg minder! (Ik zeg express 'we' want ik vond het echt heel naar voor je dat je er steeds zo bezorgd om was).

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 di 20 dec 2011 - 21:09

wat schrikke zeg!! maar als ze zaterdag gaan inleiden, hoeft dat niet te betekenen dat je zaterdag al bevalt, en zeker niet als je nog geen ontlsuiting/verweking heb, dan is het eerder zondag dan zaterdag! of wordt de kleine met een ks gehaalt? ik wil je niet nog verdrietiger maken, maar straks spin je op zaterdag en duurt het misschien nog wel langer.....dat is dan best een teleurstelling hoor! ik bedoel dit absoluut niet rot hoor! hug
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 25 van 30 Vorige  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 30  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: