Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 31 van 42 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 36 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 8:31

@ Oreo; sorry, had je mail gelezen maar was zo aan het slackpiraten dat ik er vandaag pas weer aan dacht.

Ik heb best wel zin om lekker een weekendje naar Parijs te gaan over 2,5 week. Het voelt nog altijd niet goed dat ik niet naar Lowlands ga, maar die beslissing is nu eenmaal genomen en het is goed zo. Lekker spinnen in Paris.
Zit wel in twijfel welke camera ik mee zal nemen naar Disney.
Van de ene kant; wat moet ik daar nou met een SLR. Ik hoef Goofy en zijn vrienden niet op de foto.
Aan de andere kant... wie neemt er nou een compact camera mee laughcry

....hmmm misschien komt de AE1 hiervoor in aanmerking...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  sarah ma 30 jul 2012 - 10:12

aangezien hier zoveel mensen zitten met fotografie ervaring, wil ik jullie een vraag stellen. Ik heb een tijdje terug een camera van gekregen (weet zo niet welk merk, wel een dslr) en omdat ik er nog niet veel van snap, wil ik een foto-cursus gaan volgen. Nu heb ik in de buurt een cursus gevonden voor zo'n 200 euro. Hiervoor krijg je een cursus van 24 uur (8 dagdelen) De foto's op de website zien er erg mooi uit. Maar nu vroeg ik me af of 200 euro veel is voor een cursus of dat ik beter op een andere manier kan leren fotograferen.
sarah
sarah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 11:13

Dat is per persoon verschillend en ik denk ook per regio. Ik ga een soort van cursus geven van 6 avonden (a 2 uur per avond) voor c.a. € 125,- maar ik ben woonachtig in omg Amsterdam. Er wordt hier best veel gegeven.

Ik kan verder niet echt een advies geven, want het is heel persoonlijk hoe jij het beste leert. Het aller eerste wat je moet leren - en al had moeten weten eigenlijk - is het merk van je camera. Zowel Canon als Nikon geven een workshop weg voor bijna gratis, die heel interessant zou zijn.
Maar dan moet je natuurlijk geen Sony hebben, dus mijn eerste tip is; verdiep je eerst zelf zo veel mogelijk in je camera voordat je ergens heen gaat, zo weet je beter wat je wil leren.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 21:31

Dat vond ik toen zo vreselijk op de fotovakschool met de basiscursus, er waren een aantal mensen die echt niks wisten, maar dan ook echt niks, dus alle tijd ging daar in zitten waardoor je zelf ook geen moer verder kwam.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 30 jul 2012 - 21:37

Eens met Zero. Probeer zelf eerst dingen uit te vogelen, zodat je op z'n minst weet hoe het menu werkt. De precieze technische dingen hoef je dan niet te snappen (maar in het camerakenners topic staat ook veel uitgelegd op 't moment), en zodra jij het gevoel hebt dat je in elk geval weet hoe je een foto moet maken, zoek dan een cursus op. Liefst weet je nog wel meer...Wat Doedel zegt: Zorg dat je het menu kunt bedienen, want anders is het echt zonde van de tijd. Iedere camera is anders, dus de docent heeft echt geen tijd om ieders menu persoonlijk uit te gaan leggen. Dat is echt zonde van de tijd en geld.

Cursusprijs hangt ook af van de lengte (is het een dag of meerdaagse cursus), is er iets van lunch bij inbegrepen, is er materiaal bij inbegrepen (al zal dat met louter digitaal fotograferen niet zo snel zijn), zit je in een gehuurd pand, of ga je naar bijv een dierentuin op locatie waar de entree bij inbegrepen zit... en nog wel andere aspecten. Ik vind op zich 200 euro wel veel geld voor een cursus, maar dat hangt er ook weer vanaf wie het geeft. Kijk ook goed naar wat je wilt leren en of dat ook echt aangeboden wordt.

Over cursussen gesproken: Ik heb me gisteren ingeschreven voor een bruidsfotografiecursus (Oreo, bij S idd). Het gaat heel goed met m'n fotografie, maar ik merk dat ik enige feedback en praktische ervaringen mis. Het is natuurlijk een eenzaam beroep. Ik wil me best eens wat meer verdiepen en investeren in wat praktische tips over belichting en andere dingen waar ik gewoon vragen over heb en natuurlijk gewoon eens wat andere mensen spreken, of ze nou net beginnen of al even bezig zijn. Dus yay heb er zin in. Eind november is de cursus pas.

Begin augustus gaat m'n camera overigens voor 't eerst mee naar 't buitenland. We hebben net een tripje Duitsland geboekt. Leuk om m'n camera ook eens privé te gebruiken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 23:05

Dat lijkt me ook handig Marin. Ik heb ook getwijfeld of ik nog eens zo'n cursus zou doen, omdat ik er meer wil uit halen dan ik nu doe. Maar M deelt die mening niet, vind ons concept prima zo, dus misschien dat ik in mijn vrije tijd eens ga oefenen en/of een bruiloft low budget ga proberen om te oefenen. Het is voornamelijk mijn bewerking waar ik niet tevreden mee ben, maar ook mijn belichting wil ik meer high key gooien.
Onze fotografie is nu heel kleurrijk, is ook prima, maar wil weer eens wat anders proberen Yes

Maar ik wilde sowieso al een workshop strobist gaan doen - dat is weer compleet de andere kant op, maar wil het toch beter leren. Op school is er heel, heel weinig aandacht aan reportage flitsen besteed en dat is gewoon jammer.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 31 jul 2012 - 2:06

Leuk om een aantal andere stijlen te proberen! Ik merk dat ik heel anders fotografeer en bewerk tijdens bruiloften dan op reis. Logisch ook, maar dat moet je wel even aanleren en wennen.
Je mag gerust mee met deze cursus maar het kost wel geld natuurlijk en ik weet niet of jij er in je eentje wat aan hebt als M het niet doet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 5:01

Waar/wanneer is die cursus precies?

Het is natuurlijk alleen maar een pluspunt voor het bedrijf. M ziet er volgens mij niet zo de meerwaarde van in omdat ze deze stijl mooi vind, ze heeft veel bruiloften geschoten bij onze ex-baas en heeft haar stijl denk ik wel gevonden. Maar het kan zeker geen kwaad om twee verschillende stijlen binnen een bedrijf te hebben (als je ze maar allebei kan hanteren, in die zin is het ook zinloos om allebei te komen - de een kan het de ander wel leren)

Maar M staat sowieso een beetje anders nog tegenover het nemen van workshops want technisch gezien zit ze nog steeds op school. Het is voor mij al weer bijna 3 jaar geleden sinds ik van school af kom en ik wil weer bij leren.
Dus ik ben wel geïnteresseerd eigenlijk. Ik wilde zelf naar Amsterdam gaan voor strobist, maar misschien is deze workshop ook wel leuk.

edit: ik voel me net 007 als ik het steeds over M heb laughcry

Gast
Gast

Bericht  Marin di 31 jul 2012 - 5:03

Hee 007, ik pm je vanavond of morgen wel even met een linkje en datum..

(moet nu de deur uit)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 5:09

Is goed 008, succes met je missie Cool over en uit

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 5:09

Ik vind 200 euro niet eens zo gek duur! Hier in de stad heb ik een paar workshops gevolgd die rond de 150 euro waren voor 3 avonden van 2-3 uur per avond. Heb er rete veel opgestoken en zijn manier van workshops geven staan me enorm aan.

Marin, leuk dat je de workshop gaat doen! Ik vond 'm een piepklein beetje tegenvallen, maar het was wel leuk om haar filosofie te horen en de ervaring van anderen. Er zat bij ons in de cursus 1 dame die echt van alles wat wilde en met de dikste apparatuur rondliep terwijl ze er de ballen verstand niet van had. De anderen hadden allemaal ervaring met bruidsfotografie maar wilden net iets meer doen.

Overigens wil de kerel waar ik wat workshops heb gedaan een workshop bruidsfotografie voor het portfolio gaan ontwikkelen. Daar ga ik dan zeker heen!

Zero, je hebt alweer antwoord op je mail van gister, btw! En ik zou lekker op het moment zelf beslissen welke camera er mee gaat! Lekker hoor, Parijs! Prachtige stad, al ben ik er pas 1x geweest.

Nou, ik ga even een tweetal facturen verzenden en daarna naar de Ikea. Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 281626781

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 5:11

oh ja, mag ik nog even klagen dat ik het echt super rot vind dat onze katten een week naar mijn schoonouders moeten? Ik heb zo'n vervelend voorgevoel... Sad Straks is een van de lieve poezels weg Sad

Oh ja 2: Zero, heb je nog wat gehoord van die ene dude waar je kat per ongeluk expres een mail naar heeft verzonden? Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 2474380249

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 5:18

Jep, lieve email die allemaal weer wat meer duidelijkheid heeft gegeven en kat & ik kunnen nu weer verder. Yes
Ikmijn kat had het er veel eerder uit moeten gooien.
We zijn binnenvetters, wij.

Ik snap hoe het is om je kat te missen! Toen G naar mijn nicht ging toen ik naar B ging was ik ook heel erg d.

Oke, stop met de letters Zero. Ginny. Brazil. down.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 8:24

Fijn dat G voor meer duidelijk heeft kunnen zorgen bij mister X! Altijd handig, zo'n kat smile
Zonder dollen, fijn dat je het eruit hebt gegooid!

Ja, katten missen is 100x ruk.. maar helemaal als het mijn schoonouders betreft. Echt, ik zweer je, ik kan ze gaan wassen als ze terugkomen (als ze uberhaupt terug komen) omdat ze stinken naar sigaret!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 8:56

Bleeeeeeehhh dat is inderdaad echt smerig! Ik ben echt een anti roker!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 31 jul 2012 - 9:00

Oh bah Oreo.

Ik baal juist even van de katten. Want ik zit bij m'n oom en tante en de kat van m'n oma (die daar ook woont) is echt een monster. Nou wel lief enzo hoor, maar hij is een oude eigenwijze siamees die alles onderkotst en ik het kan opruimen en hij zit serieus aan de katten-valium omdat ie anders iedereen helemala gek mauwt. Het is maar een paar dagen dat ik op moet passen, maar soms...aaaargh..
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 9:05

Oh, je bent in de buurt? smile

Ja, zeurkatten is verschrikkelijk vervelend! Balen ook, dat dat beestje aan de valium zit. Zielig eigenlijk!
Schoonouders blijken toch geen optie te zijn, want ze willen geen rekening houden met het dichthouden van de deuren zodat de poezen niet kunnen ontsnappen. Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 1270000679

Waarom hebben we die diefstal nou gehad.. anders had de buurvrouw op kunnen passen..

Gast
Gast

Bericht  Sanne wo 1 aug 2012 - 8:43

Ik heb gisteren mijn digitale spiegelreflexcamera binnengekregen, cadeau van mijn vriend.

Het gaat om de Nikon D3200 met de Nikon AF-S 18-55VR objectief erop. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nog geen ervaring heb met een digitale spiegelreflexcamera. Het leek me gewoon erg leuk om mooie foto's/filmpjes te maken, onder meer van m'n dochter. In oktober kan ik meedoen met de workshop van Nikon in de dierentuin, maar dat duurt nog even.

Nu zag ik op Bol.com dit boek: Handboek Digitale Spiegelreflex Fotografie van Frans Barten. Kent iemand dit boek? Is het wat? Of misschien tips voor andere boeken?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 8:55

Ik ken het boek niet. Wat hier erg geholpen heeft is gewoon de handleiding van de camera eens doornemen. Daar leer je toch best veel van. En dan gaan oefenen. Gewoon eens een object op tafel leggen en vanuit verschillende standpunten foto's maken. Als je iedere keer andere instellingen gebruikt, ben je denk ik al een heel eind!

Vriend is hier overigens _eindelijk_ weer eens met mijn site bezig. Staat iig een nieuwe foto op de beginpagina! Er komt wel schot in, ooit Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 561177

Hier trouwens een foto die laatst heb gemaakt Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 561177

*poef*

Laatst aangepast door Oreo op wo 1 aug 2012 - 9:45; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 9:23

@ Oreo; ziet er goed uit, ben blij dat je je eigen foto ook heb veranderd, vond die altijd maar een beetje raar nerd

@ Sanne: uit boeken leer je voornamelijk techniek, dus vraag voor jezelf af of je dat wel wil. Ik zou eerder beginnen met compositie.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 1 aug 2012 - 9:28

Wat schattig met die blonde haartjes, Oreo! Broer en zus? (of is die linker ook een meisje?)
Als ik heeeel zeikerig ben, zie ik dat net het shirtje van het linkerkindje net er vanaf valt aan de onderkant. Maar ik weet ook dat dat soort dingen gewoon ook bij mij gebeuren, maar achteraf is dat altijd jammer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 9:38

Marin, ja broer en zus. En ja, shirt valt eraf, I know. Baal ik ook van. Maar het was dat, of een scheve horizon.. en die horizon vind ik NOG storender smile Is een heel leuke serie geworden (de serie die pleitos was), er staan wat plaatjes op FB.

Zero, hahaha, ik kán het me voorstellen. Nu het portfolio nog aan gaan passen.. maar vriend heeft geen haast Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 1270000679

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 1 aug 2012 - 9:43

Ja stom is dat, ik ken het. Je kunt nog 100x opletten en alles goed willen doen, maar soms gebeurt het gewoon dat het net niet helemaal klopt. Kan gebeuren. Voordeel is van als je veel foto's maakt, er vaak wel eentje tussen zit die perfect is. Maar technisch perfect betekent niet persé een perfecte gevoelsfoto en deze foto roept zeker echt een heel fijn en lief gevoel op. En dat is zoveel waard.
(En imperfect zou ik 'm ook niet willen noemen, het is net dat kleine randje, de rest is super mooi met die scherptediepte)

Wel echt fijn zeg, dat je die foto's nog terug kon krijgen!

Ik baal wel dat ik zo weinig privé meer schiet, daardoor heb ik nooit foto's om te laten zien. Al die mooie foto's die ik maak, zijn professioneel. Leuk hoor, maar toch anders.

Nog 2 weekjes tot Duitsland! :cheering:

Heb trouwens de foto's op FB ook even bekeken en die eerste waar ze de camera in kijken...Wow, die ogen van dat jongetje. Super scherp en doordringend.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 9:47

Haha Marin, ja ik had er ook meerdere.. maar ja, je kan niet alles hebben. En eigenlijk stoort 't me niet echt heel erg! Het zijn zúlke mooie kindjes en ze wilden alles doen voor de foto, dat was leuk.

Heb nu net een foto van de zwangerschapsreportage van anderhalve week geleden bewerkt. Ik vind 'm echt zó wauw! smile Staat ook op FB, laat ik niet te veel hier zetten!

En Marin, daar waar mensen niet met hun gezicht er pontificaal opstaan, zou in theorie nog kunnen. Maar ik begrijp je wel! Wij nemen deze week ook de camera mee, lekker naar de Sneekweek Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 31 281626781

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 20:40

Marin schreef:
Ik baal wel dat ik zo weinig privé meer schiet, daardoor heb ik nooit foto's om te laten zien. Al die mooie foto's die ik maak, zijn professioneel. Leuk hoor, maar toch anders.

Join the club nerd

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 31 van 42 Vorige  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 36 ... 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: