Nieuw Fotografie Topic
+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers
Pagina 17 van 42
Pagina 17 van 42 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 29 ... 42
Re: Nieuw Fotografie Topic
Oreo schreef:ah joh, koop je de 24-105 voor Marin en voor mij ;-)
Speak for yourself. Ik ga voor die free 5D.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Oreo schreef:ah joh, koop je de 24-105 voor Marin en voor mij ;-)
Speak for yourself. Ik ga voor die free 5D.
ja, erbij dan he.. duh
Gast- Gast
Tuurlijk, it will only cost you your soul
Onee wacht, ik ben de duivel niet.
Ik ga dan toch een digitaal hasselblad halen
Gast- Gast
Jeeeeej hij is binnen ben er erg blij mee, het is dan wel geen 24-70 maar ach... van dat idee stappen we even af.
Belangrijker is wat je kan natuurlijk, niet wat je heb.
Gast- Gast
en, zijn jullie er nog op uit getrokken vandaag, met de camera's? Ik had de mijne vandaag ff mee naar een springwedstrijd (paardrijden) van een vriendinnetje. Heb een paar leuke foto's van haar (ze is een mooi oefenobject met haar paard) en toen weigerde het paard en donderde zij eraf En natuurlijk heb ik dat weer vastgelegd Maar ja, de cardreader ligt bij mijn schoonzusje.. *zucht*
Had trouwens tijdens ons weekendje weg een foto van een koppel gemaakt wat we daar ontmoet hadden. Als bedankje hadden ze ons mee te lunchen genomen. Dus, ik stuur netjes per email de foto toe, met rechts onderin mijn website-naam en in de email een uitleg waarom dat er in staat. Zet ze de foto op FB, maar heeft ze het logo eraf geknipt... Niet echt heel erg netjes, vind ik
Had trouwens tijdens ons weekendje weg een foto van een koppel gemaakt wat we daar ontmoet hadden. Als bedankje hadden ze ons mee te lunchen genomen. Dus, ik stuur netjes per email de foto toe, met rechts onderin mijn website-naam en in de email een uitleg waarom dat er in staat. Zet ze de foto op FB, maar heeft ze het logo eraf geknipt... Niet echt heel erg netjes, vind ik
Gast- Gast
Nee geen foto's. Met dit rotweer kan ik niks (hele dag hooikoorts aanvallen gehad, ook al zat ik binnen)
Gisteren wel bij een vriend van mn fotografie opleiding geweest en zijn nieuwe zeiss even staan bewonderen.
Gast- Gast
meiden!
Heeft een van jullie een goed adres voor je analoge film ontwikkeling? Ik stuur nu nog alles op, maar het duurt altijd een week of 2 - minstens - voor ik het terug heb en ik wil dat het sneller gaat... er zit bij mij geen Hema in de buurt die ontwikkeld (en ik betwijfel ook of die middenformaat doen) maar online vind ik echt alleen dure service.
Heeft iemand anders een briljant lab gevonden?
Gast- Gast
Wat zijn (liefst in Noord-Holland) leuke plekken om te gaan fotograferen? Ik heb zin om te gaan oefenen met fotograferen, nu mn vriend nog mee zien te krijgen.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Oreo schreef:
Inderdaad niet netjes van haar, al snap ik haar aktie wel. Maar dan nog had ze je wel morgen noemen in de titel, of in de reacties.
Heb je nog wat gadaan met dat meisje die met jouw idee er vandoor was gegaan?
@Middleme: Ik zou het wel weten, het strand!
Gast- Gast
Zomersproetjes, nee niks meer gehoord. Ach ja, jammer dan.
Die foto op FB heb ik uiteindelijk wel een bedankje op gekregen, heb een berichtje op die foto geplaatst en gezegd dat ik het leuk vond ze ontmoet te hebben maar dat het jammer is dat ze niet het gehele verzonden bestand hebben geplaatst. Ze heeft de boodschap deels begrepen
Heb je trouwens al een nieuwe camera gekocht?
Vandaag mocht ik het hondje van het zusje van Leaf op de foto zetten, wat heb ik gelachen zeg
@Marin, ik heb de nieuwe CF-kaarten binnen! Binnen anderhalve dag en ze werken als een tierelier!
Die foto op FB heb ik uiteindelijk wel een bedankje op gekregen, heb een berichtje op die foto geplaatst en gezegd dat ik het leuk vond ze ontmoet te hebben maar dat het jammer is dat ze niet het gehele verzonden bestand hebben geplaatst. Ze heeft de boodschap deels begrepen
Heb je trouwens al een nieuwe camera gekocht?
Vandaag mocht ik het hondje van het zusje van Leaf op de foto zetten, wat heb ik gelachen zeg
@Marin, ik heb de nieuwe CF-kaarten binnen! Binnen anderhalve dag en ze werken als een tierelier!
Gast- Gast
Ik snap het op zich wel dat ze het er af knipt, het doet zo afbreuk aan je foto. Als je foto mooi genoeg is, krijg je toch wel mond op mond reclame. Je logo in je foto's knallen geeft zo'n party-fotograaf-achtige vibe en ik denk wel dat je nu boven dat niveau ben en genoeg in je foto's mag geloven om het niet meer te hoeven doen.
Netjes is het misschien niet, maar ik snap het wel heel goed.
Gast- Gast
Zero, heb je enerzijds gelijk in, maar aan de andere kant mensen noemen verder helemaal geen namen oid en dan is dmv een dergelijk logo (klein, rechts onderin en helemaal niet opvallend) wel erg prettig. Als ze me dan iig mijn naam had genoemd, had ik er anders tegenaan gekeken!
Ach ja, gedane zaken nemen geen keer!
Ach ja, gedane zaken nemen geen keer!
Gast- Gast
Ja dat is soms wel jammer, maar de volgende klant doet het dan weer wel. Misschien als je uitlegt dat je anders een logo in je foto moet plaatsen, vinden ze een linkje makkelijker...
Een logo kan heel averechts werken namelijk, mensen denken dan dat ze of door een 'goedkope' fotograaf zijn gefotografeerd en dat dit logo er op staat om te voorkomen dat mensen ergens anders gaan nabestellen, of linken het aan een evenement o.i.d. En dat is gewoon zonde van je moeite!
Als je echt perse reclame op je foto wil hebben, zou ik de foto in een frame zetten en in het frame je naam / handtekening zetten. Dit geeft een heel andere uitstraling - maar mensen kunnen het er natuurlijk alsnog afknippen.
Als ik kijk hoeveel mensen op fb studio foto's van mijn bedrijf hebben en hoeveel er vrijwillig naar ons toe linken, dan ben ik heel tevreden. Ik gok op zo'n 70% die dat doet...
Een logo kan heel averechts werken namelijk, mensen denken dan dat ze of door een 'goedkope' fotograaf zijn gefotografeerd en dat dit logo er op staat om te voorkomen dat mensen ergens anders gaan nabestellen, of linken het aan een evenement o.i.d. En dat is gewoon zonde van je moeite!
Als je echt perse reclame op je foto wil hebben, zou ik de foto in een frame zetten en in het frame je naam / handtekening zetten. Dit geeft een heel andere uitstraling - maar mensen kunnen het er natuurlijk alsnog afknippen.
Als ik kijk hoeveel mensen op fb studio foto's van mijn bedrijf hebben en hoeveel er vrijwillig naar ons toe linken, dan ben ik heel tevreden. Ik gok op zo'n 70% die dat doet...
Gast- Gast
Heb je helemaal gelijk in hoor, Zero! En in dit geval hád ik het ook uitgelegd. Maar goed. Het is gedaan en ik heb mijn lesje geleerd Ik moet ook meer gaan vragen te gaan linken op FB, dat wordt nog te weinig gedaan. Maar dat komt vanzelf
Gisteren heb ik weer studiowerk gedaan, gewoon thuis. Helaas niet overal de juiste instellingen gebruikt waardoor niet alles wit-wit is maar er veelal een grijze achtergrond is. Hoe los jij dat achteraf op, Zero? Ga je dan aan de slag met photoshop en werken met verschillende lagen of heb je dan andere truucjes? Want wat ik nu doe is eigenlijk gekkenwerk en zo'n secuur gepriegel dat ik soms rustig een uur per foto bezig kan zijn
Gisteren heb ik weer studiowerk gedaan, gewoon thuis. Helaas niet overal de juiste instellingen gebruikt waardoor niet alles wit-wit is maar er veelal een grijze achtergrond is. Hoe los jij dat achteraf op, Zero? Ga je dan aan de slag met photoshop en werken met verschillende lagen of heb je dan andere truucjes? Want wat ik nu doe is eigenlijk gekkenwerk en zo'n secuur gepriegel dat ik soms rustig een uur per foto bezig kan zijn
Gast- Gast
Afhankelijk van je belichting, maar als je alles wel egaal belicht heb kun je met je kanalen aan de slag (wat je ook gebruikt als je iets moet uitsnijden van een witte achtergrond)
Anders zou ik inderdaad in lagen gaan werken met je curven en/of belichting.
Als je in RAW heb geschoten is het zo aangepast natuurlijk maar JPG is een ander verhaal.
Gast- Gast
ik heb idd in RAW geschoten. De ene helft van de foto's is mooi egaal wit, maar de andere helft niet. Dit komt denk ik omdat ik van sluitertijd ben veranderd en vergeten ben de lampen mee te stellen. Sufkop die ik ben
Gast- Gast
Dat moet je dan met je RAW converter best makkelijk kunnen aanpassen, al weet ik even niet heel snel de handeling (ligt op mn werk, ik zal morgen even zoeken voor je)
Gast- Gast
Als je wilt kijken, graag! Ben benieuwd! Ga ik voor nu lekker verder met pielen en pruttelen
Gast- Gast
@Oreo: Dat is mij ook wel eens overkomen hoor, haha.
Mag ik vragen waar jij je CF kaarten besteld heb? Ik ben ook toe aan een paar extra kaarten. Ik ben er een kwijt geraakt hier thuis (het zijn ook zulke kleine rot dingen). Waarschijnlijk kom ik hem vanzelf weer tegen, maar ik begin te denken dat mijn schoonmoeder hem per ongeluk weggegooid heeft. Omdat ze het aanzag voor een stukje rondslingerend plastic . Maar tja... die dingen zijn zo duur (maar heb je zo nodig).
IK heb hem nog niet binnen, maar heb hem wel bestel,. Ik heb toch weer gekozen voor Pentax (de nieuwste). Ik vind de body zo fijn in de hand liggen, en ben helemaal thuis in de menu, en al mijn lenzen passen erop.
Mag ik vragen waar jij je CF kaarten besteld heb? Ik ben ook toe aan een paar extra kaarten. Ik ben er een kwijt geraakt hier thuis (het zijn ook zulke kleine rot dingen). Waarschijnlijk kom ik hem vanzelf weer tegen, maar ik begin te denken dat mijn schoonmoeder hem per ongeluk weggegooid heeft. Omdat ze het aanzag voor een stukje rondslingerend plastic . Maar tja... die dingen zijn zo duur (maar heb je zo nodig).
IK heb hem nog niet binnen, maar heb hem wel bestel,. Ik heb toch weer gekozen voor Pentax (de nieuwste). Ik vind de body zo fijn in de hand liggen, en ben helemaal thuis in de menu, en al mijn lenzen passen erop.
Gast- Gast
Trouwens, meiden, ik heb even een shooter nodig - iemand die mijn eigen website kent - ik staar me een beetje blind op mijn vakantie foto's. Ik heb er nu een paar uit gevist voor mijn 'archief' om ooit een Brazilië expositie te houden, maar ik zoek de sterkste beelden...
Een vriend van me heeft me al getipt dat de belichting bijgewerkt moet worden (echt een belichtingsman) en ik zoek nu even een compositie shooter... Marin?
Meanwhile.... ik hoop dat mn analoge foto's eens binnen komen... en gelukt zijn natuurlijk
Gast- Gast
Hmm... Bij de blokker is een SD(HC)-kaart in de aanbieding. 8 GB, klasse 4 (schrijfsnelheid 4 mb/s of hoger). Ik heb een bridgecamera. Denken jullie dat dit voldoende is? 8,99 lijk mij nl. wel een aantrekkelijke prijs!
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Ja hoor, stuur maar door Zero!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
tenk joe ferrie mutsj vor teeking de tijm!
mn foto's staan op mn site (www.mijnvoorenachternaam.com - you know) en het gaat om de foto's van Brazilie. Er staan er nog een aantal op uit 2010, mag je mee tellen, hoeft niet... ik zoek mn sterkste beelden. Een vriend van me vond die boten het beste, maar die vond ik zelf het minst vertellen - maar goed, ik moet niet gaan beinvloeden...
mn foto's staan op mn site (www.mijnvoorenachternaam.com - you know) en het gaat om de foto's van Brazilie. Er staan er nog een aantal op uit 2010, mag je mee tellen, hoeft niet... ik zoek mn sterkste beelden. Een vriend van me vond die boten het beste, maar die vond ik zelf het minst vertellen - maar goed, ik moet niet gaan beinvloeden...
Gast- Gast
Pagina 17 van 42 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 29 ... 42
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie topic #1
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 17 van 42
Permissies van dit forum: