Nieuw Fotografie Topic
+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers
Pagina 21 van 42
Pagina 21 van 42 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 31 ... 42
Re: Nieuw Fotografie Topic
Nah, die cursus bruidsfotografie zou ik niet doen! Was interessant, maar nee, ik vond het verder niet heel nuttig!
Afgelopen woensdag heb ik een flitsworkshop gehad in de avond, een paar uurtjes. Dat was rete interessant en ook erg leuk om te doen. Geloof dat die wel herhaald gaat worden!
Anders heb ik nog wel wat adresjes voor je, Marin, of iig eentje. Geen ervaring met hen, maar ik ken één van de twee wel. Misschien heb je daar meer aan? Ik mail het je vanavond wel, moet nu rennen naar de fysio!
Afgelopen woensdag heb ik een flitsworkshop gehad in de avond, een paar uurtjes. Dat was rete interessant en ook erg leuk om te doen. Geloof dat die wel herhaald gaat worden!
Anders heb ik nog wel wat adresjes voor je, Marin, of iig eentje. Geen ervaring met hen, maar ik ken één van de twee wel. Misschien heb je daar meer aan? Ik mail het je vanavond wel, moet nu rennen naar de fysio!
Gast- Gast
Zou ik zeker doen Marin, want je moet eigenlijk flitsen op bruiloften. Soms ontkom je daar niet aan.
Ik ben van plan een cursus strobist te gaan doen. Ik wil meer uit mijn flitser halen dan dat ik nu doe... ik heb nooit reportage flitsen op school gehad, dus ik wil me er wel verder in verdiepen.
Gast- Gast
Strobist lijkt me ook uber vet, Zero! Ik heb hier (via Deal Extreme idd) een los zendertje voor aan mijn flitser .. oh wat heb ik kei en keihard gelachen om dit resultaat...
Gast- Gast
Zou een van jullie naar mijn topic over foto bewerken willen kijken?
Volgens mij zitten hier wel de talenten voor fotobewerking!
Volgens mij zitten hier wel de talenten voor fotobewerking!
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10
Ja het lijkt me ook gewoon zeer vet als vrij werk, al ben ik niet helemaal te spreken over mijn flitsers....
Die krengen vreten batterijen, maar oplaadbare - ho maar.
Ik heb wel al zo'n set om te strobisten, maar de juiste techniek... ik denk dat ik toch een cursus ga doen. Het probleem is alleen dat ze steeds vallen op de dagen dat ik niet weg kan
Gast- Gast
Weg
Laatst aangepast door Stuiterbal op do 21 jun 2012 - 0:06; in totaal 1 keer bewerkt
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Oh die eerste foto is wel echt een plaatje inderdaad, Stuiterbal! Die zandkorreltjes op z'n handje, mooi detail.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Mooi gelukt hè en het was een Lucky shot. Ik ben er ook blij mee.
De kwaliteit van deze Camera vind ik voor mij echt super. Ik brn natuurlijk niet zo'n professionele gewend maar dit komt al aardig in de buurt.
De kwaliteit van deze Camera vind ik voor mij echt super. Ik brn natuurlijk niet zo'n professionele gewend maar dit komt al aardig in de buurt.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik ga binnenkort (al wordt dat waarschijnlijk september :p) zo'n Canon gebruikersdag doen via mn vriend zn werk
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Zero, ff een vraag aan jou: hoe denk jij over een sigma 24-70 f2.8? Zou jij dat aandurven?
Gast- Gast
Nee, maar ik heb mezelf voorgehouden dat ik geen Sigma of Tamron meer zal kopen. Ik zie zelf het verschil gewoon en ik kan het me niet veroorloven om me er aan te gaan ergeren. (plus ik heb natuurlijk een bijbaantje met canon dus dat zou wel slechte reclame zijn)
Maar ik heb hem niet geprobeerd, dus ik kan niet echt oordelen.
Gast- Gast
Hmm, oke, thx. Ik zoek namelijk een nieuwe lens, maar heb geen zin om 2500 euro neer te leggen! Wat weet jij over de 16-35?
Gast- Gast
Oreo schreef:Zero, ff een vraag aan jou: hoe denk jij over een sigma 24-70 f2.8? Zou jij dat aandurven?
Ik heb ook over die lens getwijfeld, maar ga uiteindelijk toch voor de Canon. Die is niet 2500 euro maar 800, maar heeft wel minder bereik: 17-55. Maar misschien is dat iets?
En ja, ik ontvang die informatie graag! Ik had dus al wel die cursus gevonden die jij hebt gedaan en daar is de dag daarna een flits cursus.
Marin- Lady Post-a-lot
Nee, ik wil eigenlijk liever geen EF-S lens omdat ik ook wel eens een fullframe gebruik! Laatst was die 24-70 nog bij de MM, maar nu was ie er niet meer, hij is nog bij 1 MM te koop maar ik weet niet of dat het showmodel is of niet. Ik baal nu wel, hahaha, had ik m vorige keer nou maar gekocht
Ben nu aan het rondkijken, ik wil eens kijken of ik een keer een 16-35 kan huren/lenen. Da's ook een 2.8 en hoor ik goede verhalen over. Overigens hoor ik over die sigma ook goede verhalen... En anders wordt 't heeeeeeeeeeeeel lang doorsparen
Van 't weekend moet ik in 't donker, zonder flits, in een theater fotograferen. Ga vanavond maar testen. Gelukkig kan de 7D op een hoge iso, dat scheelt alweer een beetje. Zal ik mn statief zondag maar meenemen? Misschien wel handig he? Of de monopod?
Ben nu aan het rondkijken, ik wil eens kijken of ik een keer een 16-35 kan huren/lenen. Da's ook een 2.8 en hoor ik goede verhalen over. Overigens hoor ik over die sigma ook goede verhalen... En anders wordt 't heeeeeeeeeeeeel lang doorsparen
Van 't weekend moet ik in 't donker, zonder flits, in een theater fotograferen. Ga vanavond maar testen. Gelukkig kan de 7D op een hoge iso, dat scheelt alweer een beetje. Zal ik mn statief zondag maar meenemen? Misschien wel handig he? Of de monopod?
Gast- Gast
16-35 lijkt mij een heel ander soort lens dan 24-70. Gaat het je echt puur om de 2.8 dan en maakt de brandpuntafstand niet zoveel uit? Want het lijken me twee totaal verschillende lenzen op die manier. Ik ben zelf ook niet zo van de grote zoom, maar 35 lijkt me wel heel beperkt.
Sowieso je statief meenemen en niet al te hoge ISO schieten. Maar wel lastig, want ik neem aan dat het bij theater dan om bewegend beeld gaat. Moeilijk!
Edit: De lens die ik wil, is momenteel in bestelling bij KE. Zal je net zien, ik kan 'm bijna kopen!
Sowieso je statief meenemen en niet al te hoge ISO schieten. Maar wel lastig, want ik neem aan dat het bij theater dan om bewegend beeld gaat. Moeilijk!
Edit: De lens die ik wil, is momenteel in bestelling bij KE. Zal je net zien, ik kan 'm bijna kopen!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin, je hebt mail!
Het gaat me vooral om de 2.8 ja, liever wel wat meer bereik (zoals met de 24-70) maar ik sta dus ook open voor andere suggesties. Ben inmiddels ook 2e hands aan het kijken hoor, en bij Hafo adviseerden ze me dus de sigma als alternatief voor de canon.
Het gaat me vooral om de 2.8 ja, liever wel wat meer bereik (zoals met de 24-70) maar ik sta dus ook open voor andere suggesties. Ben inmiddels ook 2e hands aan het kijken hoor, en bij Hafo adviseerden ze me dus de sigma als alternatief voor de canon.
Gast- Gast
Pff heb net een lading foto's bewerkt van m'n baby nichtje. Super schattig, vooral die met m'n vriend erbij waar ze 'm aan z'n neus trekt maar jemig, roze baby in rode kinderwagen is echt killing voor de kleur bewerking.
Dank je Oreo, ik zag het! Ik zal eens gaan vergelijken wat mij een goede cursus lijkt.
Dank je Oreo, ik zag het! Ik zal eens gaan vergelijken wat mij een goede cursus lijkt.
Marin- Lady Post-a-lot
Nou ja, als je budget gewoon niks anders toe laat zou je naar Sigma kunnen gaan, maar het zal nooit mijn advies zijn als je het voor professionele doeleinde wil gebruiken. Ik weet zeker dat je dan 2 jaar later alsnog een andere lens wil.
Maar je hobby foto's zullen er best mee kunnen natuurlijk.
Gast- Gast
Mijn eerste post in dit topic maar ben even benieuwd naar jullie mening.
Heb een aantal weken terug mijn eerste camera gekocht, de Canon 1100D om mooie foto's van mijn hondjes te maken.
Nu merk ik dat dat met de lens die er standaard (de 18-55) op zit, niet helemaal tot zijn recht komt.
Ben nu opzoek naar een lens waar ik wat meer mee kan inzoomen en welke wat helderder? over komt. Sprak iemand die zelf de 55-250 IS canon heeft en daar heel erg tevreden over is maar wil graag even iets meer meningen van mensen die er wat meer verstand van hebben dan mij .
Ik maak de foto's puur voor de lol, het gaat om foto's van puppy's en mijn eigen honden in het bos/op het strand. Een lens van +€500,- gaat mij dan ook eigenlijk net iets te ver. Hoop dat er onder die prijs ook nog leuke lenzen te vinden zijn. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Heb een aantal weken terug mijn eerste camera gekocht, de Canon 1100D om mooie foto's van mijn hondjes te maken.
Nu merk ik dat dat met de lens die er standaard (de 18-55) op zit, niet helemaal tot zijn recht komt.
Ben nu opzoek naar een lens waar ik wat meer mee kan inzoomen en welke wat helderder? over komt. Sprak iemand die zelf de 55-250 IS canon heeft en daar heel erg tevreden over is maar wil graag even iets meer meningen van mensen die er wat meer verstand van hebben dan mij .
Ik maak de foto's puur voor de lol, het gaat om foto's van puppy's en mijn eigen honden in het bos/op het strand. Een lens van +€500,- gaat mij dan ook eigenlijk net iets te ver. Hoop dat er onder die prijs ook nog leuke lenzen te vinden zijn. Hoop dat iemand mij kan helpen.
Muisz- Fluisteraar
- Aantal berichten : 96
Punten : 94
Registratiedatum : 08-05-12
de 18-55 is helemaal niks mis mee, is een prima lens, maar qua zoom kom je idd tekort.
De 55-250 is een heerlijk lens! Heb 'm ook gehad, maar die is gejat. Kan je idd lekker mee zoomen en uit de voeten! Maar ik zou 'm niet als standaard lens gaan gebruiken, je komt dan namelijk het stukje tot 50mm tekort. Een 18-200mm zou dan ook een goed alternatief zijn.
De 55-250 is een heerlijk lens! Heb 'm ook gehad, maar die is gejat. Kan je idd lekker mee zoomen en uit de voeten! Maar ik zou 'm niet als standaard lens gaan gebruiken, je komt dan namelijk het stukje tot 50mm tekort. Een 18-200mm zou dan ook een goed alternatief zijn.
Gast- Gast
Vriend heeft ook een Sprocket Rocket gekocht! Supergrappig, ben echt benieuwd naar de foto's ervan.
Morgen richting Verdun! Neem uiteindelijk beide camera's mee, vriend de SRen ik meeneen 5D.
Morgen richting Verdun! Neem uiteindelijk beide camera's mee, vriend de SRen ik meeneen 5D.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Sja ik heb gister 50 euro van mijn ouders gehad als vakantie cadeautje, en nu zit ik dus hard te twijfelen.
Ik zit krap bij kas en om er nog eens 50 euro op te leggen voor die 360 draaier vind ik wel erg veel, maar aan de andere kant - daar ga ik NU nog plezier van hebben, in de winter zal ik hem veel minder gebruiken denk ik...
Hm, ik zie zojuist dat ie niet eens op voorraad is. Nog even bedenktijd dan...
Gast- Gast
M'n salaris is binnen. Mailtje van Kamera Express dat de lens weer binnen is.
En ik moet nog tot donderdag wachten tot ik 'm ga kopen..
Ik word gek!
En ik moet nog tot donderdag wachten tot ik 'm ga kopen..
Ik word gek!
Marin- Lady Post-a-lot
Dussss ik kreeg vandaag mijn belastingcenten binnen - finally, en in een opwelling ben ik weer gaan loeren of mijn baby al weer op voorraad was en ja hoor... daar was ie.
Dus ik roep: kan mij het schelen ook, ik ben maar 1 x jong! Dan maar geen mooie kleren, daar ben je ook fotograaf voor om er sneu uit te zien. Ik ga hem kopen!
Collega: ... kan pixxi hem niet gewoon betalen
Ik: ik vind jou echt briljant, wist je dat? Welke wil jij?
Collega: zo'n multilens gevalletje....
2 camera's on the way
Gast- Gast
Hahahaha Zero, briljant Ben benieuwd!
Marin, nog eeeeeeeven wachten! Leuk hoor!
Hier dit weekend een Sigma 17-55 F2.8 te leen gehad. Had drastisch een lichtsterke lens nodig en met de 50mm F1.8 kon ik net niet lekker uit de voeten. Ik moest foto's maken in een theater tijdens een voorstellen, waar uiteraard niet geflitst mocht worden. Grmbl.. wat een hel, dat fotograferen! Maar die Sigma viel me geenszins tegen! Dus dan wordt de 24-70 van Sigma ineens een serieuze kandidaat. Aan de andere kant.. is dat wel een handige lens voor op een crop-camera? De 5D komt er voorlopig toch nog niet, alleen als ik 'm echt echt echt nodig heb, kan ik 'm lenen...
Wat zouden jullie doen?
Marin, nog eeeeeeeven wachten! Leuk hoor!
Hier dit weekend een Sigma 17-55 F2.8 te leen gehad. Had drastisch een lichtsterke lens nodig en met de 50mm F1.8 kon ik net niet lekker uit de voeten. Ik moest foto's maken in een theater tijdens een voorstellen, waar uiteraard niet geflitst mocht worden. Grmbl.. wat een hel, dat fotograferen! Maar die Sigma viel me geenszins tegen! Dus dan wordt de 24-70 van Sigma ineens een serieuze kandidaat. Aan de andere kant.. is dat wel een handige lens voor op een crop-camera? De 5D komt er voorlopig toch nog niet, alleen als ik 'm echt echt echt nodig heb, kan ik 'm lenen...
Wat zouden jullie doen?
Gast- Gast
Pagina 21 van 42 • 1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 31 ... 42
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie topic #1
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 21 van 42
Permissies van dit forum: