Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 12 van 42 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 27 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 12 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:38

Wauw, Marin, ik sta echt versteld van jouw fotografie op de vorige pagina... Die kleuren en de sfeer die het overbrengt... Ontzettend mooi!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:46

Marin schreef:Hahaha heerlijk. Maar dat geld niet aangenomen dus?

Ik ben trouwens boos op de KLM Wink Toen ik paar jaar geleden derde was geworden met de fotowedstrijd in de Holland Herald, had ik niets gewonnen, behalve de eer dat de foto in het tijdschrift kwam te staan (wat trouwens wel heel leuk was en echt mensen die me facebookten dat ze me herkend hadden enzo!) Maar tegenwoordig wint de derde prijs dus een voucher van 250 euro. GROM.
En omdat ik nu zo veel vlieg mag ik gewoon mee doen, maar het thema is Close Ups nu. Wat kan ik daaar nou weer mee. Helemaal niets. Stom.

Nasty sons of b!tches!

Ik ga me volgende maand weer uitleven op de EFF. Ik moet meer voor mn hobby gaan doen... ik ben dol op surrealistische dingen, fantasy... maar ik wil nog zoveel!
Mn photoshop skills bijwerken bijvoorbeeld, want ik raak er steeds meer ontevreden over Suspect

Ik wil gewoon master beeldbewerker worden! De meest epic fotobewerking ever en dan... yaaaaaaahhhh ik wil photomaster worden. Hm.
Dat klinkt als pokemaster. Ik spaar geen pokemon.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 22:14

Youandi schreef:Wauw, Marin, ik sta echt versteld van jouw fotografie op de vorige pagina... Die kleuren en de sfeer die het overbrengt... Ontzettend mooi!

Dank je wel, heel erg lief van je.

Zero, je bent gek. Maar wel lief. En ik zie je al gauw weer! cheers
Alleen mag je geen nerd references meer maken van me na dat debakel laatst. Dus niks pokemon.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 22:30

Daar kon ik niks aan doen! Alles wat in de ruimte afspeelt is gewoon kut, ik ben meer een LOTR nerd.

Nee, een i love vampire-nerd.
Nee!

Ik speel de hele dag de sims nerd nerd

OF!

Gewoon pokemaster.

Maaaaarin, ik kies jouuuuuuuu!!! FOTOAANVAL NUUUU!!! Doe je HDR tegen Pikachu!!

Oke ik stop al. pirat Ik moet mijn collega even achter dr broek zitten, ze had je het schema zullen mailen toen ik weg was... Rolling Eyes (ze weet het schema nog steeds niet)

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 22:43

Hahahaha. Oh god hoe ga ik een dag met jou volhouden. Nee hoor, heb er heel erg veel zin in. Ik wil dat schema inderdaad wel binnenkort even ontvangen (maar heeft nog niet zo'n haast hoor) en verder moeten jij en ik nog maar even wat dingen bespreken over wie wat doet enzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 22:50

Jeh ik zal het even allemaal in het schema zetten. Ik weet in elk geval dat jij de groepsfoto mag maken nerd ik mag er eindelijk eens een keer op!! (als ik me weet te gedragen tenminste, anders word ik alsnog verbannen)
:face:

Ik heb er ook erg veel zin in! Ik hoop dat mijn jurk snel komt, ik heb speciaal een jurk op maat laten maken (zul je zien dat ie niet past) omdat ik ook daggast ben.
Eindelijk! Ik ben al zooooooo lang geen daggast meer geweest cheers ik ben altijd maar de fotograaf!

... want dat is mijn beroep natuurlijk. Maar toch. Nu ben ik daggast/fotograaf. Of daggraaf/fotogast.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 23:11

Haha ja wat leuk! Ik doe gewoon een werk-jurkje aan. Dus een leuk jurkje maar wel praktisch.

De bruiloft in Engeland waar ik daggast/fotograaf zou zijn is afgelast. Of althans, zij had toch een extra team ingehuurd en ik ga uiteindelijk op die dag naar Spanje op vakantie, dus komt uiteindelijk alleen maar beter uit. Ik mocht nog wel komen als daggast zonder fotograaf, maar dat vond ik iets te veel van het goeie. Wel jammer dat m'n Engeland tripje zo door de neus geboord wordt, maar vooruit.

Maar ik mag binnenkort (april/mei) wel naar Duitsland om engagement foto's te maken van m'n beste vriendin en haar vriend! Ik ben ook hun fotograaf op hun bruiloft (ook in Engeland) maar dat duurt nog wel een jaartje. Eerst de engagement photos maar, en dat reisje wordt ook vergoed smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 23:58

Ik heb nog nooit echt engagementfoto's gemaakt, meestal kwamen er mensen dan op de foto voor hun uitnodiging maar dat telt niet echt... ik ga binnenkort wel foto's maken van mijn collega, die worden dan opgehangen op de locatie (want anders hangen er van die suffe schilderijen)

En foto's op haar vrijgezellenfeestje natuurlijk :face:

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 1:35

weg

@ Thanks voor jullie reacties. Ik ga ze gewoon eens in mijn hand nemen en bekijken welke ik het fijnste aanvoelt!

@ Marin: Die derde foto is echt mooi! Mooie Bokeh ook! (I love it!).

Ik heb vorige week een studio shoot gedaan. En daar is bovenstaande foto uit gekomen. Dit jongetje was helemaal door het dolle heen (zag natuurlijk van alles) en wilde alles behalve op de foto. Dus toen heb ik mijn geheime wapen maar ingezet (confetti).

Laatst aangepast door Zomersproetjes op wo 15 aug 2012 - 7:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 21 maa 2012 - 2:04

Leuke foto! Die confetti doet natuurlijk veel goeds. Is het je eigen zoontje of iemand anders? En heb je een eigen studio?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 2:58

Haha wat een bende zal dat gegeven hebben achteraf Very Happy

Ik koop kinderen wel eens om met snoep. Maar echt als ze heeeel moeilijk zijn. Van alle kinderen die er komen, denk ik dat slechts 10% echt tegen werkt, en daarvan weer 75% om te kopen is met dingen.

Volwassenen zijn veel vervelender. Als die niet willen, zijn ze ook niet schattig, dus dan kom je helemaal nergens.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 23:05

Nee, is niet mijn zoontje...

Snoep omkopen doe ik eigenlijk nooit. Ik vind het namelijk zelf ook niet prettig als een onbekende mijn zoontje snoep aan bied (en dat gebeurd heel vaak tijdens het winkelen!,). T. krijgt nog helemaal geen snoep (hij is nog tevreden met fruit en en een koekje), en dat houden we graag nog eventjes zo ;-D. Vaak hebben de ouders zelf wel iets te snoepen bij voor de kids als ze toch iets mogen hebben om ze af te leiden. En anders gooi ik de confetti gewoon in de strijd. De rotzooi met de confetti viel trouwens reuze mee. Dit was hele grote groffe confetti (verkrijgbaar bij de blokker!).

Ik heb een studio op zolder. Daar past precies een achtergrond rol van 2,80 m. en mijn statieven en lampen. Maar er staat nog een wandje in. En ik denk dat ik die voor een grote deels eruit moet gaan halen. Ik merk dat ik daardoor soms net in de knel komt. Maar aan de andere kant, het is en moet grotendeels hobby blijven en ik wil er niet mijn brood mee verdienen. Dus moet ik het wandje dan wel verwijderen? Daarnaast wil ik eigenlijk nog een set lampen aanschaffen. Ik merk dat ik soms net te kort kom. Ach jaaa... wensen zal ik altijd blijven houden. Daarnaast heb ik de laatste tijd heel veel accesoires aangeschaft (zitzakken, stoeltjes, een metalen loopauto, knuffels). Dus ik kan me lekekr uitleven boven!

Binnenkort (binnen nu en 3 weken) heb ik mijn eerste newbornshoot op locatie. Ik ben benieuwd. Ik heb hiervoor een kleine achtergrondrol (1,50m) aangeschaft. Eigenlijk wil ik de shoot doen zonder lampen, maar puur met natuurlijk licht (indirect licht). Ik heb er geen ervaring mee, dus ik ben heel erg benieuwd. Tot nu toe kwamen mensen altijd naar mij toe, maar ik merk dat er veel vraag is naar 'op locatie shoots' in deze situaties (wat natuurlijk heel goed begrijpelijk is). Jullie wel eens zo'n shoot gedaan?).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 0:49

Ik ben een keer op locatie geweest - was geen newborn shot overigens, maar meedere families. Soort van tupperware party maar dan met fotografie smile

Ik ga redelijk vaak op locatie als het om markten en beurzen gaat, maar voor een newborn zou ik niet op locatie komen tenzij er echt veel voor wordt betaald. De opstart kosten zijn gewoon veel te hoog voor 'enkel een baby'.
Wij geven ook de voorkeur voor wat oudere baby's, vanaf een maand of 6. Wij hebben veel zwangere dames gehad die terug kwamen met hun kindje, maar meestal een paar maanden hadden gewacht.

Ik vind confetti wel een leuk effect hebben, maar wel nadelig dat kinderen dan omhoog gaan kijken. Wij hebben een piep-eend om hun aandacht te trekken. Pas als een kind echt door het lint gaat komen we met snoep. Lijkt me trouwens idd ongemakkelijk als mensen je kind snoep aanbieden zonder dat te vragen aan je. Dat is best bijdehand.
Wij hadden wel pepernoten met sinterklaas in de winkel staan, maar daar kwamen de kinderen niet eens aan. En stel jongeren heeft die (inclusief de decoratie noten uit de etalage) opgeslokt.
En een hond. Die had daar ook wel trek in blijkbaar... scratch

Welke lampen heb je trouwens?

Ik wil überhaupt nog graag een ringflitser, en misschien in de toekomst een octa.
Ik mis wat dat betreft mijn opleiding wel, daar kon je echt alles pakken en gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  mina88 do 22 maa 2012 - 6:58

Whoehoe dit topic is weer wat actiever leuk! Very Happy

Allereerst Marin wat een super mooie foto's, je geeft echt een leuke sfeer mee en super mooie kleuren!

Ook de foto van zomersproetjes erg leuk! is het ook nog gelukt om een foto te maken waar het jongetje wel de lens in kijkt? Gewoon nieuwschierigheid hoor, want deze is ook erg mooi, vind het wel wat hebben dat hij zo "geintresseerd" omhoog kijkt!

Wou dat ik zulke mooie foto's kon maken als jullie! Oefening baart kunst zeggen ze toch? of hebben jullie allemaal studie's gevolgd?

Ik ben echt nog compleet beginner, ondanks dat fotografie me altijd al geintresseerd heeft had ik toch niet verwacht dat het zo verslavend zou zijn....Wink Te leuk gewoon, maar ook nog heeeeel veel te leren.....

Ik las jullie discussie nikon/canon... kan er niet echt over mee praten, maar ik heb zelf een nikon, het menu went wel hoor Wink

t enige wat ik erg vervelend vind is dat het per nikon versie ook weer verschilt, vriendin van mij fotografeerd met de D5000 en ik met de D5100 en t is toch telkens weer een heel gezoek .... menu is behoorlijk anders (tussen deze 2 iig) misschien bij de professionele camera's niet hoor.....
mina88
mina88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 36
Registratiedatum : 23-11-11

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 8:54

@ Zero: Hahaha... ja soms zijn volwassenen erger als kinderen ;-).

Even uit mijn hoofd: Volgens mij de Quie 300. 300 Watt lampen, en traploos instelbaar. De statieven waarop de lampen staan zijn erg fijn, heel stevig en stabiel.

Een ringflister! Die wil ik ook nog wel een keer. Ik heb trouwens laatst foto's van een vriend gezien en die had een beauty dish te leen. Dat was ook leuk speelgoed!

@ Mina: Ja die heb ik ook. Maar deze foto vond ik zo leuk omdat hij zo met zijn handjes tussen zijn beentjes zit en aandachtig naar boven tuurde. Meestal kijken ze in de lens of naar beneden, dit was weer een keer wat anders.

Nee, hoor hier geen studie. Maar heel veel oefenen, lezen, foto's maken en forums bezoeken en hierop foto's plaatsen. Soms worden je foto's met de grond gelijk gemaakt, maar vaak krijg je ook opbouwend kritiek en tips! Oja en goed weten waar je iso, diafragma, en sluitertijden voor staan. Ik kom vaak mensen tegen die nog steeds niet weten wat een groot of klein diafragma is en wat dat doet met je foto. Het zelfde geldt voor de sluiterstijd en iso waarde.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 11:10

@ Zomersproetje: Ik moet nog oefenen met de beauty dish. Wij hebben er een, maar ik ben niet heel erg goed nog in 'glamour' fotografie. Ik presteer nog een beetje 'schoolniveau' op dat gebied... mijn interesse lag er eerst niet, maar ik wil graag als hobby weer voor mezelf bezig gaan met surrealisme en dan een lekkere glossy belichting... ik heb vandaag nog naar ringflitsers gekeken, maar die bastards zijn zo duur!

@mina; Ik heb wel een studie gedaan, maar ik doe het ook echt als fulltime baan. De studie is echt immens duur, echt alleen te overwegen als je het als beroep wil gaan uitoefenen. Ik heb nog steeds studieschuld :shock:

En ik ben eigenlijk nog niet eens klaar met leren. Ik zit te zoeken naar workshops, maar ik weet eigenlijk niet wat ik wil leren...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 4:49

Dames, de vraag is vast al eens gesteld maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Ik zit er over te denken om te sparen voor een spiegelreflexcamera. Verder niets bijzonders, echt een standaard camera. Hoe is de 1100D? Ik zie dat dit momenteel een van de goedkoopste is. Zijn er verder nog aanraders of afraders?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 5:13

Megara, de 1100D is, net als de voorganger 1000D een mooi instapmodel! niks mis mee. Maar, zoals al vaker is gezegd: ga eens bij een winkel een camera vasthouden want voor hetzelfde geld ligt Canon niet fijn in de hand en voel jij je prettiger bij Nikon!

@Zero: de 40D was kwalitatief misschien niet zo best maar ik kon wel bijna lezen en schrijven met dat ding. Heb er bijna 2 jaar mee gefotografeerd en moest heel abrupt overstappen naar iets anders. Dus in die zin mis ik mijn 40D!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 26 maa 2012 - 5:24

Ik ben ook bang daarvoor hoor Oreo, dat ik heel erg moet wennen als ik de 60D of 7D eenmaal heb. Ik leef echt met m'n 400D, dus die is zwaar versleten, maar ken ik wel echt uit m'n hoofd, kan 'm blind bedienen. Zal ook wel gauw gaan met een nieuwe camera en leer je alleen door te oefenen, maar wat dat betreft ben ik dan ineens best koppig en wil ik bij het oude vertrouwde blijven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 10:11

Yeh dat ken ik niet echt, maar ik ben ook eigenlijk eerst gaan leren hoe mijn camera werkt voordat ik er echt gehecht aan was. Ik vind de besturing van de 40D en de 7D ook niet zo heel anders. Ik heb denk ik 3 jaar aan de 40D vast gezeten maar ik heb m nu denk ik al 1,5 jaar niet aangeraakt.
Ik vind dat alle canon modellen vrijwel hetzelfde werken, maar ik speel natuurlijk best vals - ik gebruik regelmatig andere modellen tijdens mijn bijbaantje.
En op school fotografeerde je ook wel eens met de camera van een klasgenoot...

Ik snap het wel hoor, maar ik kan het me niet permitteren om maar met 1 camerasoort om te kunnen gaan.

Ik ben een cameraslet nerd :face:

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 11:43

Oreo schreef:Megara, de 1100D is, net als de voorganger 1000D een mooi instapmodel! niks mis mee. Maar, zoals al vaker is gezegd: ga eens bij een winkel een camera vasthouden want voor hetzelfde geld ligt Canon niet fijn in de hand en voel jij je prettiger bij Nikon!

Dankjewel voor je advies. Ik ga zeker in de winkel eens wat modellen vast houden. Het lijkt me zo heerlijk om er zelf eentje te hebben, leuke hobby voor er bij.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 20:57

Het is wel slim om alvast een voorkeur te hebben hoor. Er staan in de winkels verkopers die op het ene product meer marge halen dan op het andere, en kunnen je dus naar een bepaald model lullen.
Niet dat het heel zorgelijk is hoor, maar als jij binnenkomt met het idee een 1100Dtje te halen en je stapt naar buiten met een Sony, dan heb je je te veel om laten praten.

Als je begint kun je immers nog alle merken leren voor je vast zit gegroeid aan een merk. En zelfs dat is nog niet altijd het geval, ik had op de vorige beurs een mevrouw die heel lang een Nikon had, maar over wilde stappen naar canon maar dat niet deed omdat ze zoveel lenzen had. Toen haar tas met fotospullen werd gejat, was het moment daar...
En dat terwijl de meeste mensen trouw blijven aan hun merk.
Maar even voelen in de winkel is altijd wel leuk natuurlijk. Maar ga er niet geheel blindelings in smile

Nu ik weer over fotografie aan het lullen ben (en wanneer doe ik dat eigenlijk niet...) bedenk ik me dat mn collega Marin nog steeds niet gemaild heb. Marin, ik ga haar op dr kop houden, de info er uit schudden en je die vanmiddag mailen!

Oei ik wil dat mn jurken komen cheers jurken....

Ik dwaal af.

Ik ga dit jaar ook weer naar de elf fantasy fair, maar ik had met mezelf afgesproken dat ik dit jaar niet zou gaan fotograferen want het is zo'n gedoe om het mee te slepen enzo maar ja...
Ik kan het denk ik niet laten...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 21:00

Dankje! Ik ga me er eens verder in verdiepen.

Elf Fantasy Fair is wel een heel leuk evenement om te fotograferen. Al die cosplays. I love you
Gewoon doen dus!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 26 maa 2012 - 21:03

Yeh maar ik ben snel afgeleid want ik probeer ook van alles te kopen en te doen en het werkt nooit echt op die manier nerd Ik moest van mezelf kiezen: of we gaan verkleed en niet foto's maken, of niet verkleed en wel foto's maken. Ik wil dit jaar een masker dragen en dan is foto's maken gewoon extreem lastig...

Op zulke momenten zou ik even een G1X moeten hebben of zo.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 26 maa 2012 - 21:58

En wel verkleed in jurk, maar niet met masker? Dan heb je beetje van beide. Ik heb dat al met m'n zonnebril of gewone bril hoor, met fotografie. Dat is ook echt super onhandig.

En ja, trek M eens aan dr staart!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud