Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 27 van 42 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 34 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 27 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 8:48

@ Oreo : onze printer kan op DVD printen, ideaal, professioneel en krijg er altijd goede reacties op. Dat haalt ook echt weer je DVD op, geeft het weer een persoonlijk tintje. (Tenminste, als je dat wil natuurlijk. Wij printen altijd een foto van de bruiloft / studio opname, zodat mensen direct aan de DVD kunnen zien wat er op staat)

@ Mina : Die olifant vind ik goed gelukt, goed contrast en lekker zwart wit gezet (sommige bewerkingsprogramma's maken zwart wit erg flets vind ik)

@ Middleme: leuk, die SR. Ik had hem bijna gekocht, maar hoop nu toch dat mijn 360 weer snel terug is.
Vraagje; waar laat je vriend deze ontwikkelen? (Moet hij dan aangeven dat het panorama's zijn?) Of doet hij het zelf?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Middleme ma 9 jul 2012 - 8:51

Zero schreef:

@ Middleme: leuk, die SR. Ik had hem bijna gekocht, maar hoop nu toch dat mijn 360 weer snel terug is.
Vraagje; waar laat je vriend deze ontwikkelen? (Moet hij dan aangeven dat het panorama's zijn?) Of doet hij het zelf?

Hij heeft ze bij de H.ema laten ontwikkelen. Voor wat ik weet heeft hij niet aangegeven dat het panorama is (en volgens mij zijn deze dat ook niet, die houten camera wél), maar hij heeft er wel heel duidelijk bij moeten zeggen dat het niet geknipt mocht worden.. Hij kreeg ook alleen de "negatieven" op rol terug, die hij op zijn werk in heeft gescand waardoor alle kleuren weer kloppen.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 8:52

Oreo, ik heb de foto met de aapjes zelf bewerkt in Photoshop Express, ben benieuwd hoe je 'm zo vindt.

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 27 Berberapen
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 8:55

Susan, jaaaa! Mooi! Dit vind ik heel erg erg gaaf en mooi zo!

@Zero.. ja, dat vreesde ik al ja. Daar heb ik nu gewoonweg geen geld voor. Al moet ik zeggen dat ik wel foto's voor het hoesje print met mijn simpele printertje. Als deze ooit kapot gaat, komt er wel een nieuwe smile Maar hebben jullie ervaring met stickers printen en die op een CD/DVD plakken? Gaan apparaten daar idd van naar z'n grootje?

Gast
Gast

Bericht  Middleme ma 9 jul 2012 - 8:56

Ik vind m mooi, Susan! Dat "scherpe" aapje springt er echt uit.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 8:59

Gave foto Susan!

Mina ook mooie foto's, die eerste springt er voor mij uit. De telefooncel is wat cliché maar wel mooi uitgevoerd.

Ik heb net een food-photo gemaakt, lukt nog niet erg goed om 'm écht goed scherp te krijgen volgens mij, maar ben op zich heel tevreden.

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 27 Scaled.php?server=441&filename=25279410151915525935156
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 9:00

Dank jullie wel! Ik vind Photoshop Express echt fijn werken, het is iets meer werk dan wat ik eerst gebruikte, maar alsnog heel gebruikersvriendelijk, en de kleuren zijn niet zo opdringerig als in die filters. Je kunt echt precies bekijken wat de foto nodig heeft.

@nina88, goed dat je het zegt, ik ga snel kijken voor die Quick Start workshop. Die foto van die olifant vind ik echt geweldig, daar zou ik heel trots op zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 9:01

Mooie foto, Marin! Volgens mij is eten fotograferen echt een vak apart.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mina88 ma 9 jul 2012 - 9:02

Mooie foto susan!

Bedankt voor jullie reacties Very Happy

Marin, ik krijg vooral honger van je foto haha, ziet er lekker uit:D
mina88
mina88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 36
Registratiedatum : 23-11-11

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 9:02

Susan, ik kan je Lightroom ook echt aanraden hoor. Daarbij kan je zo veel makkelijker van foto 1 naar foto 2, dus lekker snel door bewerken (en ook synchroniseren waar nodig). Dat vind ik echt wel een voordeel ten opzichte van Photoshop.

En dank je smile Ik heb ook een heel leuk boek gekocht over food photography omdat ik in de toekomst ook een kookboek wil schrijven.

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 27 Book
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 9:05

Is Lightroom weer iets anders dan Photoshop? Is dat een programma of kan het ook online?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:14

Marin, bij de creative suite van adobe kan je ook veel met Bridge doen wat je in lightroom doet. Nadeel van lightroom is dat je niet zo veel kunt bewerken zoals in PS. En ik ben te lui om alles opnieuw te leren smile

Susan, Lightroom is idd een programma. Ook van adobe.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 9:17

Ik vind Lightroom veel prettiger omdat het veel directer de bewerkingen bij de hand heeft die je gebruikt voor 'standaard' foto bewerking, dus de belichting, scherpte en kleur aanpassen bijvoorbeeld. Even een klein screenshotje:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 27 09-Adobe-Lightroom-4

Daar aan de rechterkant heb je dan alle opties om te bewerken, alle opties direct bij elkaar. Ik vind het simpel maar toch heel uitgebreid. Ik kan er echt alles mee wat ik wil en met name de doorstroom van foto's (gewoon op rechts klikken, zodat je naar de volgende foto gaat) vind ik ideaal.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:21

@ Oreo: Ja, die stickers kunnen inderdaad echt los raken. En helemaal als je een Mac heb is dat niet zo leuk, dan kan je niet even de dvd speler er uit slopen...

Maar - het ligt er ook aan hoe lang die mensen en hoe vaak die mensen de dvd/cd gebruiken. De meeste mensen zijn slim genoeg om alles van het schijfje naar hun computer te kopiëren zodat ze die schijf kunnen laten liggen, maar er zijn ook mensen die gewoon telkens weer opnieuw die schijf er in knallen... en dan word het gevaarlijk.

@ Marin; ik kan voedselfotografie niet beoordelen nerd een van mijn goede vrienden is werkzaam in de culinaire fotografie, en wat hij maakt (en vooral de manier waarop) is echt oogverblindend mooi. Ik heb geen objectieve kijk meer op dit onderwerp.

@ Middleme: Ja, dacht al dat als je gewoon zegt dat ze niet moeten knippen, dat het wel goed komt. De Hema tegenover mijn bedrijf heeft geen fotoservice, maar in principe stuur ik alles op naar Cewe (mijn bedrijf zit via via aangesloten)
De Hema schijnt wel veel sneller te gaan (hoe lang deed jouw rolletje er over?) maar ja, om nu elke keer 10 kilometer verderop te gaan rijden ipv 2 weekies wachten... hm.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 9 jul 2012 - 9:40

Op deze ben ik ook trots, ook zelf bewerkt, ook weer veel mooier dan een filter inderdaad. Foto is weer iets te groot voor het scherm, bij mij althans.

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 27 Ezrazand-2

Laatst aangepast door Susan op ma 9 jul 2012 - 9:41; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:40

Maar Marin, wat jij in Lightroom hebt, heeft PS ook in de rawviewer!

Laatst aangepast door Oreo op ma 9 jul 2012 - 17:43; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:41

Susan, mooie foto! En idd mooi zo zonder het filter!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 9:47

Ah kijk dat wist ik dan weer niet. Zo heb je toch vaak een programma wat je zelf fijn vindt en goed kent.

Susan, mooie foto! Ik upload foto's voor het forum altijd op 640x480 formaat, dat past hier goed. Kan via Imageshack of Photobucket.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 9:50

Lightroom is ook niet echt vergelijkbaar... ik heb het een tijd gehad, maar werd er knetter knetter knettergek van.
Hij ging steeds openen als ik ging opstarten en liep dan ook gewoon doodleuk vast.

En het is een doolhof voor me. Als je vanaf 0 begint lijkt het me heerlijk om je Lightroom in te ruimen, maar als je al 100 mapjes heb word je gek. GEK ZEG IK JE drunken drunken drunken drunken

Oh das dronken. Nou ja ach... veel mensen zien bij mij het verschil niet.

Ipv Lightroom gebruik ik de Bridge - Photoshop combo.
Maar ik heb het volgens mij nog wel ergens liggen, Lightroom... ooit, als mijn baby studio een volwassen studio is, dan zal ik het in moeten voeren. Niet als bewerkingsprogramma, maar als database.

Gast
Gast

Bericht  Middleme di 10 jul 2012 - 4:54

Zero, ik geloof dat ze hadden gezegd een week, maar dat het ff eerder al binnen was. Maar, de foto's zijn er iet vlekkeloos uitgekomen, watvuiltjes enzo. De meeste dingen zag ik niet eens, maar meneer is nogal kritisch erop, alhoewel hij wel verwachte dat het zou gebeuren.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 10 jul 2012 - 4:58

De foto's voor aan de muur zijn binnen! Vier foto's geprint op speciaal zwart wit Ilford papier. Ik heb me nog kunnen inhouden tot m'n vriend er zo is, en dan kunnen we ze openen en in de lijsten hangen smile

Zero: Ja organisatie is essentieel bij LR. Maar gaat tot nu toe prima.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 6:24

Een goed begin is het halve werk.

Of nou ja eigenlijk helemaal niet, maar toch wel handig om goed te beginnen nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 7:28

haha Zero, ja dat georganiseer smile Hier ook de combo PS en bridge. Werkt voor mij het beste en vooral fijn dat ik dan kan selecteren met kleurtjes welke foto's ik moet/ga bewerken en welke foto's bijv. al gedaan zijn. Ideaal!

Vandaag bericht van het bruidspaar uit mei gehad, dat ze de foto's goed hebben ontvangen en heel erg mooi vinden smile Super leuk! Daarnaast een leuke nabestelling van een shoot van afgelopen zaterdag smile Daar ben ik blij mee! Nu nog antwoord krijgen van de shoot van de week daarvoor, wat zij nabesteld willen hebben.

Marin, hoe staat 't met de bruiloften? Al bedacht/besloten wat je gaat doen, ook met de kennismakingsgesprekken?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 1:37

Bedankt voor de tips Marin!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 jul 2012 - 8:19

Het topic stond op pagina 3 (!!)!
Hoe staat het met de fotografie? Zero, al wat gehoord of je tas en camera zijn aangekomen in USA en Oostenrijk?

Hier alles rustig, ben lekker bezig met bewerken. A.s. zaterdag weer een fotoshoot en schoonzusje wil binnenkort met vriend en mij op pad om foto's te maken. Leuk dus!

Bruidspaar ook helemaal happy met de foto's, dus nu de site aanpassen en meer opdrachten proberen te krijgen smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 27 van 42 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 34 ... 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: