Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 11 van 42 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 26 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:49

Ik zou je eerste camera een Nikon of een Canon maken.

Maar goed, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet bekend ben met Pentax. Niemand had er een toen ik op de fotovakschool zat, dus geen idee wat het kan.
Ik ben canon gebruiker, maar ik zou in jouw geval gewoon kijken welke camera qua besturing het dichtste bij jouw Pentax komt. Dat is dan makkelijker over stappen, want er zit weinig kwaliteitsverschil tussen die twee.

Maar goed, ik zou het wel weten nerd Een 60Dtje voor huwelijken zou ik geen nee tegen zeggen...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 9:16

Ik ga komende zomer een nieuwe camera kopen en ga kiezen tussen de 60D en 7D. Ik ga de 7D over een paar weken met Zero op een bruiloft testen, dus dan kan ik goed inschatten of die niet te zwaar is voor mij voor een hele dag. M'n oude camera hou ik gewoon als back up dan.

Ik heb - ja schaam schaam - toch nog wel even overwogen om over te stappen naar Nikon, ivm m'n vriend, maar ik kan het niet. Ik kan ook echt niet wennen aan een ander menu denk ik, daarin is Nikon al zo chaotisch en Canon juist lekker overzichtelijk. Maar klopt het inderdaad dat Nikon mooiere kleuren heeft? Want er iets 'iets' aan Nikon foto's wat ik altijd heel erg mooi vind, maar kan m'n vinger er niet op leggen wat. Ik ken een aantal fotografen die erg mooie foto's maken en zij hebben allemaal Nikon. Ik kan zelf toch ook best heel aardig foto's maken, maar ik weet maar niet hoe ik mijn foto's zoals hen krijg.

Maar goed, Zomersproetjes, ik zou zelf inderdaad het belangrijk vinden dat het menu redelijk snel te begrijpen is. Maar ik zou zelf niet willen investeren in nog meer lenzen. Daarom zou ik het bij Pentax houden. Dan heb je alleen een reserve body nodig natuurlijk, ja en evt een nieuwe lens als die kapot gaat.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:32

Eens met wat Zero zegt. Eerste camera een Canon of Nikon en de Pentax als backup houden!
Een 60D of 7D zijn idd mooie camera's om te hebben! (tijdens de workshop die ik afgelopen zondag had, zag ik er veel met een 7D en 5D mark II).

Je zegt zelf dat investeren in Pentax duur is, daarom zou het voor mij de overweging waard zijn om over te stappen naar Canon en Nikon. Dit omdat dit (volgens mij, maar Zero, correct me if I'm wrong) de leading merken zijn en ik denk dat die vrij leading zullen blijven. Als je dan nu een investering doet, kan je uiteindelijk in de toekomst (als je Pentax "op" is) compleet overstappen op dat nieuwe merk.

Succes met je keuze smile En succes met je huwelijksreportages! smile

@ Marin, joh, maakt toch niet uit dat je de overstap hebt overwogen? Ik kan ook niet met Nikon overweg, wat een pleuris menu!

@ Zero, als jij een objectief moest huren voor een huwelijksreportage, welke zou jij dan doen? Groothoek F2.8 of een L-lens F2.8? Ik had een workshop afgelopen zondag en de workshopleider zat de groothoek F2.8 de hemel in te prijzen.. maar ik heb geen zin om 2 lenzen te huren! Dus wat adviseer jij?

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 9:35

Oreo schreef:

@ Marin, joh, maakt toch niet uit dat je de overstap hebt overwogen? Ik kan ook niet met Nikon overweg, wat een pleuris menu!

Haha nee behalve dat ik dat elke keer te horen krijg nu smile

Maar nee, dan moet ik ook alle nieuwe lenzen aanschaffen en dat wordt toch een te duur grapje. Maar wel lekker sparen voor de nieuwe body! Joepie, ben zo blij dat ik die over een paar maanden kan gaan kopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:36

Hoe het mij simpel is uitgelegd; Nikon heeft een sensor die word geliefd door landschapsfotografen, canon heeft juist eentje die geliefd is bij fotografen die mensen fotograferen. Dus in Marin's geval is dat een vrij logisch dilemma nerd
Nikon neigt inderdaad naar andere kleuren, maar dit vind ik zelf een klein detail. De camera's die in Amerika verkocht worden hebben ook andere kleuren dan die in Azie. Maar op het eerste gezicht zie je die kleuren niet, en ik vind ook dat het beeldbewerken van foto's zo'n grote rol speelt dat het mij nooit zou overhalen naar een ander merk voor enkel alleen die reden.

Ik heb een 7D omdat ik all around fotografeer, maar ik vind een 60D in gebruikersgemak veel handiger en simpeler.
Als ik er geld voor had, gebruikte ik een 5D met een 60D als backup. Ik heb nu mijn 40D als backup, ik hecht emotionele waarde aan mijn 40D want verder is dat ding weinig meer waard.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:37

Zero schreef:

Ik heb een 7D omdat ik all around fotografeer, maar ik vind een 60D in gebruikersgemak veel handiger en simpeler.
Als ik er geld voor had, gebruikte ik een 5D met een 60D als backup. Ik heb nu mijn 40D als backup, ik hecht emotionele waarde aan mijn 40D want verder is dat ding weinig meer waard.

ik mis mijn 40D Sad Maar mijn backup wordt de 5D van mijn moeder.. smile ook niet verkeerd!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:39

Plaats ik meteen nog even een foto die ik wel mooi gelukt vind Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 561177

*edit* weg issie!

Laatst aangepast door Oreo op di 20 maa 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 9:42

Mooi perspectief, Oreo! Als je heel goed kijkt, zie je dat de lijn van de boom daar boven de letters TO echt precies wijst naar de hoek van de foto. Klein detail, maar die lijn maakt de compositie erg sterk.

Ik zal ook even wat Istanbul foto's plaatsen waar ik erg tevreden over ben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:46

Lol, thx! Niet eens op gelet! Vond vooral de foto goed gelukt! zou je zeggen dat het een panorama is? smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:48

Oreo schreef:
Zero schreef:

ik mis mijn 40D Sad Maar mijn backup wordt de 5D van mijn moeder.. smile ook niet verkeerd!

Yeh dat kan ik ech niet snappen, het was echt de meest crappy camera die ik canon heb zien maken confused

Ik zit te wachten op een 5D mark 4 of zo. Ik vond het verschil tussen de 3 en de 7D te nihil.
Ga ook eerst mijn lenzen sparen, body is nog niet echt belangrijk...

Maar eigenlijk zit ik te wachten op een systeem camera van ze. Ik vergeet mijn 7D nog wel eens (in mijn tas, jaja... ik vergeet gewoon dat ik hem bij me heb terwijl ie zwaar zat is) ik wil een camera die ik aan mijn hand kan plakken in mijn vakanties en in mijn handtas kan wonen in het dagelijks leven.
Mijn 7D heeft een vast bed in de kluis van mijn studio, ik heb hem zelden thuis... we hebben een afstandsrelatie.

Die had ik met mn 40D niet, maar die ligt te verstoffen achter mijn 7D. Ik heb nog steeds ruzie met hem Mad met zn pleures iso...

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 9:50

Ik heb me met name eens op portretten gericht dit keer. Dit durf ik normaal nooit, maar met m'n 50 lensje val ik niet zo op. Iedereen had commentaar op m'n vriend's camera (oooh beautiful camera, pretty pretty), omdat ie een giga lens er op had zitten, maar ik viel lekker niet op en kon daardoor alleen maar beter fotograferen.

1.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 306076_10151416670380156_570495155_23579329_33306107_n

2.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 391407_10151416675220156_570495155_23579364_1795832042_n

3.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 408418_10151416677885156_570495155_23579379_650555849_n

4. (portret van m'n vriend, niet quoten dus)
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 391540_10151416680940156_570495155_23579399_476604052_n

5. (alleen jammer van de lichtval in z'n gezicht. Ik vind het storend, vriend vond van niet)
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 303464_10151416682755156_570495155_23579413_1308085603_n

6.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 309965_10151416679260156_570495155_23579386_1933783602_n

7.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 303463_10151416679100156_570495155_23579385_1058763656_n

8. (hiervan vind ik de lichtval heel mooi, met name op dat stelletje met burka)
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 318191_10151416687465156_570495155_23579481_473073067_n

9.
Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 11 485300_10151416694690156_570495155_23579539_1300896031_n
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:53

Oh, ik ben fan van nummer 3 en 9! De laatste heb je op mooie manier de HDR verwerkt!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 9:56

@ Marin: nr 6 en 7. Daar onderscheid je je echt. Geen enthousiaste touristische foto's, dat is echt fotografie.
Van nummer 5 snap ik ook je irritatie. In een documentaire zou ik me er niet aan storen, als los staand portret wel.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 9:57

Thanks! Ik merk dat ik echt heel kritisch begin te worden en dan niet tevreden ben omdat die lantaarn van foto 3 niet haarscherp is. Net als het mannetje op foto 6. Op klein LCD scherm was ik zo blij met die foto en er van overtuigd dat dat hét topshot ging worden van de serie, maar eenmaal groot, is ie toch meer gefocused op het zilverwerk er achter. Dat is dan jammer. Qua moment wel, qua scherptediepte ook, maar qua scherpte en focuspunt dan net niet. Maar al met al ben ik toch wel heel tevreden dit keer. Leuk om die portretten eens te proberen, stuk minder eng dan verwacht.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:02

Vinden vreemden het wel leuk om gefotografeerd te worden zo Marin? Vraag je het van te voren of daarna wat ze er van vinden?

Ik zou het persoonlijk écht niet leuk vinden als een vreemden foto's van mij zou maken op straat !

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:03

Ja dat zag ik ook, maar ik vond de compositie alsnog interessant genoeg om hem er uit te pikken.
Portretten met omgeving vind ik sowieso lastig met die kleine lens (ik noem het stiekem altijd maar de stompe piemel, omdat het er zo ontzettend sneu uit ziet als ik hem op zo'n dikke body monter nerd ) als het niet in scene gezet is.
Dan ben ik wel weer blij met mn AF puntjes, al willen die de laatste tijd ook niet zo... denk dat ik mn camera ff schoon moet laten maken.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 10:04

Nee, dat vraag ik niet. Daarom is een klein lensje fijn, valt het niet zo op. Sommige keken me recht aan in de lens, dat is wel gaaf en geeft wel een kick. Dat is ook wel een beetje fotografie. Als je een moment wilt vastleggen, kan je moeilijk vragen of men op de foto wil. Dan is het moment al weg. Maar ik heb ook wel eens een Bulgaarse schilder achter me aan gehad, die ik op straat had gefotografeerd, die me achterna kwam rennen met z'n schildersezel. Dat was minder leuk Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:04

_Livia schreef:
Ik zou het persoonlijk écht niet leuk vinden als een vreemden foto's van mij zou maken op straat !

Feitelijk heb je op straat dikke pech want daar mag iedereen vrij fotograferen. Al is het wel netjes om het te vragen. Dat kan altijd achteraf.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:07

Marin schreef:Maar ik heb ook wel eens een Bulgaarse schilder achter me aan gehad, die ik op straat had gefotografeerd, die me achterna kwam rennen met z'n schildersezel. Dat was minder leuk Wink

Nee hoor ik kan er smakelijk om lachen cheers

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 10:08

Zero schreef:
_Livia schreef:

Feitelijk heb je op straat dikke pech want daar mag iedereen vrij fotograferen. Al is het wel netjes om het te vragen. Dat kan altijd achteraf.

In Nederland zal ik niet zo snel portretten maken. Op reis vind ik het op de een of andere manier toch anders om de lokale bevolking vast te leggen, maar met kinderen zal ik ook wel wat meer oppassen. M'n vriend had een hele gave foto gemaakt in Azie, van kinderen die in de waterval sprongen, echt een fantastisch actieshot. Maar je zag wel wat piemeltjes (pas als je inzoomde echt goed, was redelijke overzichtsfoto). Die stond op onze Flickr account gewoon op openbaar, maar na een tijdje kregen we door dat die foto het meeste bekeken werd. Die was verreweg het populairst op onze account. Tja, dat voelde niet goed. Hij was enkel getagged met Asia en boys en waterfall, dus drie keer raden welke zoekterm de meeste hits opbracht. Intussen staat ie op privé.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:13

Dat is inderdaad minder als je daar achter komt. Ik kreeg ook ooit de vraag of we het niet te ver vonden gaan om een jongetje met ontbloot bovenlijfje als cupido hadden gefotografeerd (denk dat je je die wel kan herinneren)
Was niet eens in ons opgekomen dat dat uberhaupt zo bekeken zou worden, wij vonden het echt geen probleem. Kinderen lopen er zo vaak alleen in een luier bij en dat is juist zo schattig!

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 10:16

Oh ja die foto zie ik zo voor me. En een ontbloot bovenlichaampje is toch heel normaal voor kinderen? Maar dat soort afwegingen zijn wel lastig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:22

Ja, ik moet zeggen dat ik het een verschil vind als het mooi gedaan is - niet dat ik mezelf een veer in de reet wil dauwen, maar als je ziet dat het duidelijk reclame is vind ik het anders dan dat wanneer ome Gerrit snel een foto heeft gemaakt van nichtje Berta die onschuldig in de tuin aan het spelen is in dr blote kont. Moet ook kunnen, maar daar zou je meer mee moeten oppassen denk ik.

Een oud collega van me was erg goed in het fotograferen van naakten, maar niemand werd daar opgewonden van. Het is echt maar net hoe je het neer zet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 10:31

Het verhaal dat je die schilder achter je aan kreeg doet me erg denken trouwens aan mn studietijd...

We hadden een keer een doek op gezet want we wilde portretten maken a la Avedon. En we hadden mensen met vreemde hoofddeksels uitgekozen om die er op te vragen.
Kwamen we op gegeven moment toch een vent tegen... leek eerst heel normaal, en begon opeens (toen we een foto van hem hadden) te vertellen dat ie boxer was geweest.

Wij : :shock: ....?
Hij: Jaja, ik was echt een hele goede boxer, heb veel kampioenschappen gedaan enzo...
Wij:... jaja... :shock:
Hij: Jongens, wat jullie doen is echt goed.
Wij: ... ja? :shock:
Hij: Ik ga jullie €200 euro geven jongens.
Wij: ... :shock:

Toen ie zn portemonnee trok hield een klasgenoot hem tegen (ben achteraf benieuwd wat ie gedaan had hahhah) en na veel moeite kregen we hem eindelijk weg.
Beter dan een boze schilder, maar die man was echt zo gek als een deur cheers

Gast
Gast

Bericht  Marin di 20 maa 2012 - 10:34

Hahaha heerlijk. Maar dat geld niet aangenomen dus?

Ik ben trouwens boos op de KLM Wink Toen ik paar jaar geleden derde was geworden met de fotowedstrijd in de Holland Herald, had ik niets gewonnen, behalve de eer dat de foto in het tijdschrift kwam te staan (wat trouwens wel heel leuk was en echt mensen die me facebookten dat ze me herkend hadden enzo!) Maar tegenwoordig wint de derde prijs dus een voucher van 250 euro. GROM.
En omdat ik nu zo veel vlieg mag ik gewoon mee doen, maar het thema is Close Ups nu. Wat kan ik daaar nou weer mee. Helemaal niets. Stom.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud