Nieuw Fotografie Topic
+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers
Pagina 13 van 42
Pagina 13 van 42 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 27 ... 42
Re: Nieuw Fotografie Topic
Ja maar mijn masker is juist hetgeen wat het afmaakt... anders ben ik gewoon weer een gek in een mooie jurk.
Ik heb met carnaval ook wel gefotografeerd er mee, maar ik zie het gewoon niet zo gebeuren dat ik met dat grote dikke ding rond sleep en dan crappy foto's maak omdat ik niet goed met mijn oog bij de zoeker kom... dan kan ik net zo goed een compact mee nemen
*damn waarom heb ik dan geen g1x?*
Misschien dat ik mijn AE1 mee sleep. Aan de andere kant...
Met mn zonnebril heb ik eigenlijk niet op gelet. Volgens mij zette ik dat ding automatisch op mijn hoofd en weer terug, maar ik kan het me niet meer herinneren...
edit: verdomde spellingscheck vernaggeld elke post >: (
Ik heb met carnaval ook wel gefotografeerd er mee, maar ik zie het gewoon niet zo gebeuren dat ik met dat grote dikke ding rond sleep en dan crappy foto's maak omdat ik niet goed met mijn oog bij de zoeker kom... dan kan ik net zo goed een compact mee nemen
*damn waarom heb ik dan geen g1x?*
Misschien dat ik mijn AE1 mee sleep. Aan de andere kant...
Met mn zonnebril heb ik eigenlijk niet op gelet. Volgens mij zette ik dat ding automatisch op mijn hoofd en weer terug, maar ik kan het me niet meer herinneren...
edit: verdomde spellingscheck vernaggeld elke post >: (
Gast- Gast
Marin, het went wel hoor, maar het duurt gewoon iets langer nu. Vind het wel lekker fotograferen, maar mooi niet dat de 7D mee gaat op vakantie zondag! Ik neem de 400D, met 18-200 lens en 50mm mee. Dan sjouw ik ook niet te veel!
Zero, jij hebt idd het geluk meer te kunnen "spelen" met andere toestellen ivm je bijbaantje. Ach, zo heeft ieder z'n ding
Hier vandaag even met vriend het parkje in geweest, tijdens "golden hour".. mooi zacht licht! Hij moest wat representatieve foto's hebben voor op intranet van zijn werkgever. Dat was leuk en de resultaten zijn echt prima! Zal ze vd week ff op flickr gooien, dan kunnen jullie ze zien!
Zero, jij hebt idd het geluk meer te kunnen "spelen" met andere toestellen ivm je bijbaantje. Ach, zo heeft ieder z'n ding
Hier vandaag even met vriend het parkje in geweest, tijdens "golden hour".. mooi zacht licht! Hij moest wat representatieve foto's hebben voor op intranet van zijn werkgever. Dat was leuk en de resultaten zijn echt prima! Zal ze vd week ff op flickr gooien, dan kunnen jullie ze zien!
Gast- Gast
Golden Hour? Dat is toch juist knalhard licht?
Het heeft wel een warme kleur
@ Marin: Is de New York Times Magazine expo in FOAM niet iets voor jou?
Gast- Gast
Zero schreef:
@ Marin: Is de New York Times Magazine expo in FOAM niet iets voor jou?
Oh die ken ik niet, ik kom nooit meer in het FOAM!
Even kijken..
Yep, dat vind ik gaaf. Vooral die straatfotografie. Tot en met 30 mei. Moet ik binnenkort maar eens heen dan! Bedankt voor de tip!
Edit: Maandagochtend bijvoorbeeld, als ik de tram pak vanuit vriends huis naar eigen huis. Goed idee!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
np ik zat zelf te loeren of er wat kwam dat ik interessant vind, maar ik heb al een hele docu gezien van Bertien van Manen... vond het niet zo spannend.
De NY expo lijkt me ook leuk, maar ben er nog nooit geweest. Wil er eerst heen, anders dan sta ik alleen maar te kwijlen bij het idee...
Gast- Gast
Nou, hup, naar New York dan! Kan je daarna lekker met me mee naar de expo.
Marin- Lady Post-a-lot
Damnit, nu wil ik helemaal graag!
Geld, kom naar mij toe! Nu!
Het lijkt me ook wel een interessante expo moet ik zeggen.
Gast- Gast
Zero, licht was gister niet zo kneiter hard, we waren in het park en het licht werd mooi gebroken door de bomen daar!
Gast- Gast
Nee ik bedoel niet hard op die manier, ik bedoel hard in de zin van dat het harde schaduwen geeft.
Zon geeft hard licht, helemaal met golden hour.
Gast- Gast
Ik heb m'n kitlens op de camera zitten en de 50 en groothoek mee! In sokken gewikkeld
Marin- Lady Post-a-lot
Zero schreef:
he there honey, ik heb een 50 mm in mn sok zitten...
Nah, you're just happy to see me.
Marin- Lady Post-a-lot
Even dit topic weer omhoog halen
Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met fotograferen, gewoon als hobby. Ik heb mn handleiding gelezen en een dag een cursus gedaan, maar natuurlijk loop ik nog tegen dingen op die ik niet snap. Nu ben ik gisteren een kleine waterval op de foto gaan zetten en wilde wat verschillende dingen proberen, dus heb ik de sluitertijd iets langer gezet (1/3 seconde) om het water niet scherp op de foto te zetten, maar dat het dus stroomt. Probleem was alleen dat de foto dan overbelicht werd. Heb de belichtingscorrectie op -5 gezet, maar de foto was nog steeds te licht. ISO stond trouwens op 100. Wat doe ik fout?
Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met fotograferen, gewoon als hobby. Ik heb mn handleiding gelezen en een dag een cursus gedaan, maar natuurlijk loop ik nog tegen dingen op die ik niet snap. Nu ben ik gisteren een kleine waterval op de foto gaan zetten en wilde wat verschillende dingen proberen, dus heb ik de sluitertijd iets langer gezet (1/3 seconde) om het water niet scherp op de foto te zetten, maar dat het dus stroomt. Probleem was alleen dat de foto dan overbelicht werd. Heb de belichtingscorrectie op -5 gezet, maar de foto was nog steeds te licht. ISO stond trouwens op 100. Wat doe ik fout?
Gast- Gast
Zero schreef:
Je diafragma staat waarschijnlijk nog open.
Diafragma was f/22, is dat wat je bedoelt?
Gast- Gast
Ja, die is dus al redelijk dicht. Kan nog een halve stop verder. Anders zal je sluitertijd toch iets sneller moeten. Je kunt nu eenmaal niet regelen welk weer het is bij een waterval, als er goed weer is heb je veel licht
Gast- Gast
Zero schreef:
Ja, die is dus al redelijk dicht. Dan zal je sluitertijd toch iets sneller moeten. Je kunt nu eenmaal niet regelen welk weer het is bij een waterval, als er goed weer is heb je veel licht
Ja, t was inderdaad wel lekker zonnig Binnenkort nog maar een keer proberen met verschillende sluitertijden dan!
Gast- Gast
Jente schreef:Zero schreef:
Ja, die is dus al redelijk dicht. Dan zal je sluitertijd toch iets sneller moeten. Je kunt nu eenmaal niet regelen welk weer het is bij een waterval, als er goed weer is heb je veel licht
Ja, t was inderdaad wel lekker zonnig Binnenkort nog maar een keer proberen met verschillende sluitertijden dan!
En je diafragma nog een halve stop verder (had mn post ge-edit, maar weet niet of je het zag) die kan nog naar f32
Ik weet ook niet in hoeverre het overbelicht is geraakt, dus het is gokken...
Gast- Gast
Bij watervallen bij daglicht hoef je niet eens zo'n hele lange sluitertijd te gebruiken. Probeer het eens met een iets kortere sluitertijd dan dat je in eerste instantie zou doen, en wie weet geeft dat ook al het gewenste effect. Je hoeft je sluiter echt niet 5 seconden open te houden overdag om die mooie stroom te krijgen. (Maar ik zou niet uit m'n hoofd zo durven zeggen vanaf welke sluitertijd het wel werkt, maar dat is een kwestie van proberen, maar ik weet uit ervaring dat het met een best korte sluitertijd ook nog best lukt)
Marin- Lady Post-a-lot
Hij is leuk!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Hier weer een post van mij, ik heb julie advies nodig.
Vorige week heb ik in mijn studio een bruidspaar gehad welke graag foto's wilde laten maken voor hun trouwkaart. Over twee maanden zal ik voor dit bruidspaar ook hun bruidsreportage maken. Ze was echter vergeten het afgesproken bedrag mee te nemen. Ze vroeg of ze het bedrag mocht overmaken, en zou dit bij thuiskomst direct doen. Ik heb beloofd om de foto's zeer snel te bewerken, zodat ze deze week de trouwkaart de deur uit konden doen. Ik heb diezelfde dag nog 3 foto's als preview gestuurd. Ze vond ze prachtig en kon niet wachten op de rest. Ze beloofde nogmaals de betaling over te maken. Een paar dagen later had ik de foto's klaar. Ik heb de foto's gestuurd (aangezien er haast bij was) en nogmaals gevraagd om de betaling. De foto's zijn door hun gedownload en ik heb de foto's ook zien verschijnen op hun facebook. Aan alle ondertitels en reacties kon ik zien dat ze zeer tevreden waren, maar helaas nog steeds geen betaling. Donderdag nogmaals gevraagd naar de betaling. Maar helaas krijg ik geen response.
Ik kom langzaam tot de conclussie dat ik te goede trouw ben geweest. Ik ben altijd heel strikt met mijn afspraken, en eigenlijk verwacht ik dat ook andersom. Nu gaat het nog om een relatief 'laag' bedrag. Alhoewel, van dat bedrag kan ik een hoop leuke dingen kopen of doen. Binnenkort heb ik ook hun bruidsreportage op het programma staan. Mijn man vind dat ik de reportage moet afzeggen als ze binnen enkele dagen niet de betaling over maken. Als zij hun afspraken nu al niet nakomen, wat moet ik dan tijdens en na een bruidsreportage dan verwachten? Op zo'n moment kan ik met een veel grote kostenpost blijven zitten. Misschien dat hun de ernst van de situatie niet inzien, en dat het gewoon laksheid is... en de onschuld zelfe, maar ondertussen baal ik behoorlijk van de situatie.
Wat zouden jullie met bovenstaande situatie doen, en welke stappen zouden jullie ondernemen?
Vorige week heb ik in mijn studio een bruidspaar gehad welke graag foto's wilde laten maken voor hun trouwkaart. Over twee maanden zal ik voor dit bruidspaar ook hun bruidsreportage maken. Ze was echter vergeten het afgesproken bedrag mee te nemen. Ze vroeg of ze het bedrag mocht overmaken, en zou dit bij thuiskomst direct doen. Ik heb beloofd om de foto's zeer snel te bewerken, zodat ze deze week de trouwkaart de deur uit konden doen. Ik heb diezelfde dag nog 3 foto's als preview gestuurd. Ze vond ze prachtig en kon niet wachten op de rest. Ze beloofde nogmaals de betaling over te maken. Een paar dagen later had ik de foto's klaar. Ik heb de foto's gestuurd (aangezien er haast bij was) en nogmaals gevraagd om de betaling. De foto's zijn door hun gedownload en ik heb de foto's ook zien verschijnen op hun facebook. Aan alle ondertitels en reacties kon ik zien dat ze zeer tevreden waren, maar helaas nog steeds geen betaling. Donderdag nogmaals gevraagd naar de betaling. Maar helaas krijg ik geen response.
Ik kom langzaam tot de conclussie dat ik te goede trouw ben geweest. Ik ben altijd heel strikt met mijn afspraken, en eigenlijk verwacht ik dat ook andersom. Nu gaat het nog om een relatief 'laag' bedrag. Alhoewel, van dat bedrag kan ik een hoop leuke dingen kopen of doen. Binnenkort heb ik ook hun bruidsreportage op het programma staan. Mijn man vind dat ik de reportage moet afzeggen als ze binnen enkele dagen niet de betaling over maken. Als zij hun afspraken nu al niet nakomen, wat moet ik dan tijdens en na een bruidsreportage dan verwachten? Op zo'n moment kan ik met een veel grote kostenpost blijven zitten. Misschien dat hun de ernst van de situatie niet inzien, en dat het gewoon laksheid is... en de onschuld zelfe, maar ondertussen baal ik behoorlijk van de situatie.
Wat zouden jullie met bovenstaande situatie doen, en welke stappen zouden jullie ondernemen?
Gast- Gast
Heb je haar telefoonnummer en woont ze dichtbij? Dan zou ik haar opbellen en vragen of ze gelijk het geld even langs komt brengen. Als je hun adres hebt kun je misschien een factuur sturen?
Ik neem aan dat een bruiloft wel fijne inkomsten zijn voor jou, dus zou het niet zo snel afzeggen. Zou wel afspreken dat ze een voorschot doen voor de bruiloft, dus bijvoorbeeld de helft al betalen aan het begin van de dag. Als ze nog steeds niks betaald hebben (ook deze fotoshoot niet) op de dag van de bruiloft zou ik het totale bedrag vooraf eisen en anders geen foto's maken.
Ik neem aan dat een bruiloft wel fijne inkomsten zijn voor jou, dus zou het niet zo snel afzeggen. Zou wel afspreken dat ze een voorschot doen voor de bruiloft, dus bijvoorbeeld de helft al betalen aan het begin van de dag. Als ze nog steeds niks betaald hebben (ook deze fotoshoot niet) op de dag van de bruiloft zou ik het totale bedrag vooraf eisen en anders geen foto's maken.
Gast- Gast
Ik zou inderdaad contact met ze opnemen, dat als het geld niet binnen nu en het einde van de week op je rekening staat dat je de reportage afzegt.
Het lijkt me niet meer dan fatsoenlijk dat zij je gewoon betalen voor de foto's, en gebeurt dit niet, zitten er consequenties aan vast.
Het lijkt me niet meer dan fatsoenlijk dat zij je gewoon betalen voor de foto's, en gebeurt dit niet, zitten er consequenties aan vast.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 13 van 42 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 27 ... 42
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie topic #1
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 13 van 42
Permissies van dit forum: