Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuw Fotografie Topic

+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers

Pagina 26 van 42 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 34 ... 42  Volgende

Ga naar beneden

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 26 Empty Re: Nieuw Fotografie Topic

Bericht  Susan zo 8 jul 2012 - 3:34

Ja, ik ga hier zeker vaker mee posten, ik vind het ook erg leuk om de foto's van anderen te bekijken. Heb net ook al een beetje door dit topic heen gebladerd en oudere foto's bekeken.

Mijn Rosa Bag is trouwens binnen, het is inderdaad een erg fijne tas. Wel groter dan ik had verwacht, maar er past behoorlijk veel in en het is zoveel mooier en handiger dan zo'n standaard fototas die je dan ook nog eens apart mee moet nemen.

En ik heb voor mijn verjaardag de Nikon 55-200mm VR gekregen van Dion (daar zijn alle bovenstaande foto's mee gemaakt), ook een aanwinst waar ik heel erg blij mee ben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 3:42

Ja, die Rosa is mooi! Het enige nadeel vond ik dat het nep-leer is en ik ben bang dat dat snel kapot gaat. Maar ik vond de tas wel erg fijn in gebruik! Heb zelf een crumpler rugzak, heb die van vriend ingepikt (aangezien ik zelf nog geen nieuwe heb). En een 55-200/55-250 lens is erg fijn! Daar kan je veel lol mee beleven!
Heb je al een zonnekap erbij?

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 8 jul 2012 - 3:48

Er zit wel een kap op, maar volgens mij zie ik bij andere mensen wel vaak grotere kappen tegen de zon.

Echt leer is inderdaad wel mooier en sterker, maar ook wel weer besmettelijker. Ik heb nog wel andere heel mooie tassen gezien die volgens mij wel van echt leer waren, maar die vond ik echt te duur.

Zo'n rugzak van Crumpler ziet er ook mooi strak uit, ook niet zo opvallend een fototas. Ik heb er ook eentje van Tamron, bij mijn camera gekregen, en die vind ik echt te opvallend. Daarbij kan er ook niet erg veel in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 3:57

Zonnekappen zijn onderhevig aan het soort lens, ze worden er echt speciaal voor gemaakt. Als je een zonnekap van lens A zet op lens B, kan het zijn dat je bij volledig uitzoomen allemaal zwarte randen krijgt. De grootte maakt dus niets uit.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 8 jul 2012 - 3:58

Oh oké, ik heb gewoon de kap erop die erbij zat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 5:17

@ Oreo; iPad kan je afschrijven ja , zou ik weg boeken onder portfolio kosten of iets dergelijks.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 8 jul 2012 - 9:19

Ik heb even wat zitten experimenteren in Photoshop Express, is inderdaad wel erg fijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 9:35

Susan schreef:Ik heb even wat zitten experimenteren in Photoshop Express, is inderdaad wel erg fijn.

Leuk! Mocht je die willen aanschaffen, kun je via Ebay in Amerika de software kopen. Dan krijg je niet de doos erbij, maar wel een cd met officiële licentiecodes. Althans, het zag er destijds behoorlijk echt uit! Ik vind PS iig fijn werken!

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 8 jul 2012 - 9:50

Dit is een gratis online versie, misschien dat ik ooit wel echt Photoshop wil, maar ik heb nu in korte tijd vrij veel geld uitgegeven aan fotografie, dus moet nu weer even zuinig aan doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 10:04

Vandaag weer wat geoefend met mijn camera. Nu meer gezichten, dat vind ik ook leuker.
Tips zijn altijd welkom, ik ben pas net begonnen! Het blijft wel 'amateur', ik vind het gewoon leuk om op een feestje mooie foto's van mensen te kunnen maken.

-Weg-

Niet quoten graag.

Laatst aangepast door Chipp op zo 8 jul 2012 - 21:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 10:42

Chipp: let goed op dat je portretten scherp zijn, voornamelijk de ogen - heel essentieel. Je ziet duidelijk verschil tussen bijv 1 en 4, nummer 1 is echt een portret van iemand en nummer 4 lijkt meer een snapshot.
Persoonlijk hou ik er van om iets uit te zoomen en het hele hoofd er op te zetten. Dit hoeft niet altijd, maar nu is het bij alle 5 niet het geval en dat maakt een portret ook erg moeilijk.
Ik vind nummer 1 veruit het sterkste beeld.

Gast
Gast

Bericht  Middleme zo 8 jul 2012 - 18:27

Zero schreef:
Middleme schreef:
Zero schreef:
Ieder toestel is technisch nerd

Of je moet dit met een schoenendoos/luciferdoos hebben gemaakt maar ik weet zeker dat dit niet het geval is....

Maar even zonder grappen - Ik denk dat wat Zomersproet bedoelt is oefenen in je compositie.

Of zoals mijn vriend het noemde: er is een verschil tussen registreren en fotograferen..

Hij heeft zn negatieven van de lomo en houten camera gescand en omgezet in kleuren en dat is toch weer eens wat anders...zal van de week een van de foto's die ikheb ff plaatsen.

Wat voor houten camera heeft hij, een tc?

Een zero images pinhole, speciaal laten maken in china ofzo. Hij heeft m iig al een jaar of 4.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 21:31

Zero schreef:Chipp: let goed op dat je portretten scherp zijn, voornamelijk de ogen - heel essentieel. Je ziet duidelijk verschil tussen bijv 1 en 4, nummer 1 is echt een portret van iemand en nummer 4 lijkt meer een snapshot.
Persoonlijk hou ik er van om iets uit te zoomen en het hele hoofd er op te zetten. Dit hoeft niet altijd, maar nu is het bij alle 5 niet het geval en dat maakt een portret ook erg moeilijk.
Ik vind nummer 1 veruit het sterkste beeld.

Thanks voor de tips! Ik ga ook meer oefenen met hele hoofden. Van de 300 foto's bleken er inderdaad maar een paar te zijn waar ik niet afsnijd. Scherpstellen vind ik nog lastig, ik heb niet zo'n stabiele hand, waardoor het snel bewogen is. Ik ga proberen vooral te focussen op de ogen, dat is een goede!
Ook ben ik totaal niet op de hoogte van ISO's en sluitertijden, wat dat doet. Ik kan dat wel los van elkaar instellen. Ook nog even uitvogelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 23:12

Middleme schreef:

Een zero images pinhole, speciaal laten maken in china ofzo. Hij heeft m iig al een jaar of 4.

Oh dus die is nieuw dan begrijp ik?

Ik heb op mn werk nog zo'n hele oude liggen, maar die werkt niet meer... mist onderdelen, of is een onderdeel van... ik weet het niet meer, we hebben hem ook puur voor de verzameling.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 jul 2012 - 23:51

@Oreo: Als ik naar de Efteling ga, dan ga ik ook niet in attracties waar ik mijn camera moet achter laten (te riskant). Maar je kan je daar de hele dag vermaken zonder deze attracties. Er zijn er genoeg waar je je tas wel mag meenemen. Vanaf volgend weekend beginnen de zomer avonden weer. Ik ga er zeker een keer naartoe 's avonds met statief om mooie plaatjes te schieten in b.v. het sprookjesbos. Maar ook overdag is het erg leuk.

@ Susan: Ik heb hier nog PS elements 7 liggen. Gebruik hem momenteel niet... je mag de code wel van me lenen (als je beloofd dat je deze voor jezelf houd en aan niemand door geeft, anders kom ik zelf in de knoei met mijn licenties). Dan kan je toch lekker oefenen met PS. Je moet wel even zelf voor een installatie zorgen. Ik denk dat je deze nog wel kan downloaden via de adobe site. (SVP NIET QUOTEN)

@ all: Ik heb zojuist mijn 8 GB SD extreme kaart gevonden! Na hem meer als een half jaar kwijt geweest te zijn!!! Wij hebben een bank met een long chair eraan. Je kan alle delen los van elkaar koppelen. Ik was vanmorgen met de grote schoonmaak bezig toen ik dacht.... laat ik de delen is uit elkaar halen! En jawel hoor... hij zat daar tussen. Nu heb ik echt een overschot aan SD kaartjes. Maar liever te veel als te weinig!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 5:22

Wow veel geschreven, ik hou het niet meer bij!

Chipp, zitten mooie foto's tussen, maar ben het met Zero eens dat je goed op het scherpstellen moet letten. Maar ben het niet met haar eens dat de mooiste portretten met volledig gezicht er op zijn. Ik zelf hou daar juist minder van. Maar dat is dus persoonlijke voorkeur. De eerste vind ik erg mooi, de laatste ook mits ie scherper was geweest.

Zomersproetjes, da's wel een geluk dat je die gevonden hebt!

Vraagje aan de profi-fotografen: Op wat voor manier verzenden jullie de foto's? Ik ben op zoek naar mooie hoesjes namelijk die luxe, mooi en professioneel overkomen. Ik wil geen simpel plastic hoesje. Nou heb ik deze gevonden, maar zijn wel erg prijzig natuurlijk.

http://seamlessphoto.com/cd-folio-1.html

De dvd is in de prijs van het totaalbedrag inbegrepen, dus dan hoort dit er ook gewoon bij natuurlijk. Vind ze wel erg mooi, dus twijfel er toch over om er tien te bestellen, dat is genoeg voor komende seizoen voorlopig. Ik heb ook net mooie bedank-kaartjes (met eigen logo) besteld, wat ik mee ga sturen met de dvd.

Mochten jullie nog andere mooie hoesjes weten te vinden, hoor ik het graag!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 6:06

Marin schreef: Maar ben het niet met haar eens dat de mooiste portretten met volledig gezicht er op zijn.

Nee dat zei/bedoelde ik ook niet, het gaat om de afwisseling. In dit geval zat er geen een tussen waar het portret 'ruimte' kreeg, dat had ik graag bij die eerste bijvoorbeeld gezien. Bij die laatste stoorde het inderdaad niet, maar dat is maar weer net afhankelijk van je beeld. Als je een hele serie wil maken met ingezoomde portretten, dan moet je een vast concept aanhouden wil het niet rommelig worden.
Maar gezien de foto's niet bij elkaar hoorden in principe, zou ik daar afwisseling in gooien.

Betreft je DVD hoes; wij gebruiken wel een gewone hoes, en printen daar een hoes voor. We hebben ook even getwijfeld over andere hoezen, omdat de leverancier van onze albums ook iets van een luxe dvd box aan bied, maar dat moet dan allemaal doorberekend worden naar de klant.

Degene die wij kunnen bestellen is deze

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 26 Luxehoes2

Maar die vinden we echt te duur.

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 9 jul 2012 - 6:16

Oh sorry dan had ik het verkeerd begrepen. Ja, die vind ik ook erg mooi. Wat is de prijs daar van?
Vast veel te duur Sad
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 6:27

Dat moet ik morgen even nakijken voor je, ik moet inloggen op de site om dat te zien en ik weet het wachtwoord niet uit mijn hoofd laughcry

Maar ik geloof dat het qua prijs niet veel scheelt van die andere die je laat zien.

edit: op de site waar dit plaatje vandaan komt is ie rond de € 30.

Gast
Gast

Bericht  Middleme ma 9 jul 2012 - 7:42

Zero schreef:

Oh dus die is nieuw dan begrijp ik?

Ik heb op mn werk nog zo'n hele oude liggen, maar die werkt niet meer... mist onderdelen, of is een onderdeel van... ik weet het niet meer, we hebben hem ook puur voor de verzameling.

Ligt eraan wat je als "nieuw" verstaat. Hij werkt in ieder geval goed, duurt alleen meestal ff voordat hij gebruiksklaar is laughcry . Kijk, dat de foto's niet allemaal top worden ligt meer aan rolletjes die over datum zijn.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 7:57

Marin, ik moet eerlijk bekennen dat ik het hoesje niet zo geweldig vind, vind het wat somber. Ik doe net als Zero, goedkopere doosjes en zelf printen. Ik wil eigenlijk ook de cd voorzien van een "sticker" maar heb al her en der gehoord dat je cdspeler/dvdspeler daarvan naar de gallemootjes kan gaan. Dat zie ik dan wat minder zitten smile

@Chipp, ik ben het eens met het commentaar van Zero en Marin. Begrijp ik goed dat je met spiegelreflex schiet en dat je vaak last hebt van bewegingsonscherpte? Misschien is een basiscursus fotografie een idee om te leren begrijpen hoe de sluitertijden en diafragma's werken? Dan kan je ook leren hoe je bewegingsonscherpte kunt voorkomen smile Ik ben trouwens ook een bibberaar, dus ik weet dat ik minimaal op een sluitertijd 1/80e moet fotograferen, waar ik ook ben.

@zomersproetjes, wat is het doel van de Efteling als je er niet in attracties gaat smile Nee, voor erheen gaan en niet alles benutten vind ik het te ver rijden Sad Dan is een dierentuin een beter idee voor mij.

Gast
Gast

Bericht  Middleme ma 9 jul 2012 - 8:34

Een van de lomo-foto's, gemaakt door mn vriend (met Sprocket Rocket):

-knip-

(niet quoten)

Laatst aangepast door Middleme op di 10 jul 2012 - 7:11; in totaal 3 keer bewerkt (Reden : Kleinere foto)
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  mina88 ma 9 jul 2012 - 8:36

Wat een mooie foto's komen er allemaal voorbij zeg!

Voor degene die net begonnen zijn met de spiegelreflex, ik heb recent een beginnerscursus gevolgd, en dit wel als heel leerzaam ervaren. je leert vooral in jip en janneke taal de werking van iso, diafragma, sluitertijd etc en de invloed die het op elkaar heeft. verder heel veel nuttige tips ed gehad:D Kan het jullie allemaal aanbevelen!

Ook hier de nikon quickstart gevolgd, was erg leuke dag, ook wederom nuttige tips, veel herhaling van wat we al in de basiscursus gehad hebben, dus suzan, als je de kans krijgt zeker doen;)

Mag ik hier ook een paar foto's droppen, ben heel benieuwd naar jullie mening:

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 26 7448722058_f319ef0cae_z

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 26 7434133774_1dc4a269dc_z

Nieuw Fotografie Topic  - Pagina 26 7257524346_1af32a6074_z

Laatst aangepast door mina88 op ma 9 jul 2012 - 9:50; in totaal 1 keer bewerkt
mina88
mina88
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 36
Registratiedatum : 23-11-11

Bericht  Middleme ma 9 jul 2012 - 8:37

Damn, hoe kan ik m kleiner maken?! Klaarrr

Mina, je eerste en je derde foto vind ik gaaf! Vooral bij de eerste moest ik goed kijken wat het nou was...

Laatst aangepast door Middleme op ma 9 jul 2012 - 8:43; in totaal 1 keer bewerkt
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 9 jul 2012 - 8:42

Mina, foto 1 vind ik sterk! Maar ook een prachtige uitsnede!
Laatste foto vind ik het minste, ik weet niet waarom. Gevoelsmatig.

Middleme, ziet er gaaf uit al!

Mijn foto's kan ik trouwens hier niet plaatsen, er staan mensen op en die kan ik niet zomaar plaatsen. Als iemand de laatste resultaten wil zien, moet je maar even een PM sturen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 42 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 34 ... 42  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: