Nieuw Fotografie Topic
+47
Snoopy
Bazinga
Muppetje
Fearie
_Nina
love
Sanne
sarah
Printje
Ibbeltje
Aziraphale
Monte
Susan
Shadowfax
Linnie1985
PapillonRose
Muisz
Stuiterbal
Kamperseboekenwurm
_Muppit
Middleme
Flippin' Bitch
Huppekee
TNMN
GeKKiE
Lejow
Wasmachine
Parisienne
TukTuk
Kabouter
Sarah1985
mina88
smurfie
holaagirl
Curious
Mizzie
_Lacey_
Chocolate Cookie
TGR
Caro
Tinkie
SleepingBeauty
Ooh La La!
Dennenappel
Pompoen
Marin
Zora
51 plaatsers
Pagina 10 van 42
Pagina 10 van 42 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 26 ... 42
Re: Nieuw Fotografie Topic
Even een vraagje aan jullie. Ik ga in maart naar Rwanda toe en heb een canon 550D. Wat zijn nou echt dingen/accessoires die ik moet hebben?
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Huppekee schreef:Even een vraagje aan jullie. Ik ga in maart naar Rwanda toe en heb een canon 550D. Wat zijn nou echt dingen/accessoires die ik moet hebben?
Als je dieren gaat fotograferen zou ik zorgen voor een goede zoomlens met image stabilisatie.
Verder is een goede stevige camera tas wel essentieel en ik weet niet of t slecht weer daar kan zijn, maar dan is zo'n waterdichte zak waar je je tas in kan doen, heel handig.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Huppekee schreef:Even een vraagje aan jullie. Ik ga in maart naar Rwanda toe en heb een canon 550D. Wat zijn nou echt dingen/accessoires die ik moet hebben?
Als je dieren gaat fotograferen zou ik zorgen voor een goede zoomlens met image stabilisatie.
Verder is een goede stevige camera tas wel essentieel en ik weet niet of t slecht weer daar kan zijn, maar dan is zo'n waterdichte zak waar je je tas in kan doen, heel handig.
Dieren, mensen, hutjes, vanalles ga namelijk op stage en blijf er 3 maanden
Ik heb een goede tas waar m'n camera mooi in past Maar zo'n waterdichte zak is geen overbodige luxe aangezien het 'het lange regenseizoen' is
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Afgelopen vrijdag hebben we een meeting gehad met een fotografie/urbex forum. We zijn naar een oude atoombunker uit de Koude Oorlog gegaan en daarna een rondje door Rotterdam by night. Ijskoud, want wel tot half 2 's nachts buiten gefotografeerd, maar wel heel erg gaaf. Veel van de skyline gefotografeerd, maar als laatste locatie gingen we ook nog naar een metrostation met houten roltrappen, gaaf en fotogeniek!
Ik ben niet helemaal tevreden over m'n foto's, want ik ga me steeds meer ergeren aan de ruis en slechte kwaliteit doordat m'n camera oud wordt en ik geen goede bewerkingsprogramma's heb. Nog twee weekjes tot de desktop computer en god knows how long tot de nieuwe camera....
Maar toch veel gefotografeerd en leuke mensen leren kennen..en natuurlijk in die bunker..da's een plek waar je normaal ook niet komt.
Ooeeeh Marinnnnn wat gaaf.
Je weet vast al welke ik heeelemaal top vind
Gast- Gast
Ik vind dit trouwens echt een mooie camera om naar te kijken Maar wat een reteduur ding zeg.
Gast- Gast
Punk'd schreef:
Hahahaha nee dit keer kan ik 't me eigenlijk niet bedenken, vertel op
En ja die Nikon 1 camera ziet er heel erg mooi uit. M'n stiefmoeder heeft 'm laatst gekregen voor haar verjaardag. Er zat toen nog geen batterij in, dus ik wil 'm binnenkort als ik daar ben eens testen, want ik ben nog steeds erg benieuwd naar hoe dat nou zit met die foto's maken al voordat je het knopje ingedrukt hebt.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Punk'd schreef:
Hahahaha nee dit keer kan ik 't me eigenlijk niet bedenken, vertel op
En ja die Nikon 1 camera ziet er heel erg mooi uit. M'n stiefmoeder heeft 'm laatst gekregen voor haar verjaardag. Er zat toen nog geen batterij in, dus ik wil 'm binnenkort als ik daar ben eens testen, want ik ben nog steeds erg benieuwd naar hoe dat nou zit met die foto's maken al voordat je het knopje ingedrukt hebt.
Ik heb hem weer 'stiekem' opgeslagen .. Die oude roltrap met net dat rood/groene ding erop.. ik vind hem echt geweldig!
Edit: Mag ik die foto gebruiken op mijn website/blog waar ik mijn afstudeerproject op bijhoud? Ik heb daar ook vaak inspiratiefoto's tussen zitten en ik vind hem echt heel erg gaaf. Ik kan je naam er gewoon bijnoemen
Gast- Gast
Haha ja hoor natuurlijk mag dat!
Loser, ik bedoel Zero, haha. Geniaal.
Loser, ik bedoel Zero, haha. Geniaal.
Marin- Lady Post-a-lot
Misschien vind je deze ook nog wel gaaf Punkie
Zondag gaan we heeeel vroeg om 5 uur al weg rijden vanuit huis en naar Belgie rijden, naar de meest fantastische urbex locatie ooit. We waren al twee weken aan het zoeken naar die plek en konden 'm maar niet vinden, maar gisteren heeft m'n vriend 'm gevonden. We gaan er dus maar direct heen, voordat ineens het weg is ofzo. (wat het precies is, laat ik daarna wel zien). En daarna doen we nog 'even' twee verlaten kastelen er bij Zoooo'n zin in!
Zondag gaan we heeeel vroeg om 5 uur al weg rijden vanuit huis en naar Belgie rijden, naar de meest fantastische urbex locatie ooit. We waren al twee weken aan het zoeken naar die plek en konden 'm maar niet vinden, maar gisteren heeft m'n vriend 'm gevonden. We gaan er dus maar direct heen, voordat ineens het weg is ofzo. (wat het precies is, laat ik daarna wel zien). En daarna doen we nog 'even' twee verlaten kastelen er bij Zoooo'n zin in!
Marin- Lady Post-a-lot
Echt super leuk Marin. Dat zijn echt mijn lievelingsstijl foto's.
Deze foto's zijn gewoon echt een weerspiegeling van mijn interieurontwerpen. Stoer, industrieel, een verhaal vertellend. Echt heel leuk.
Ben benieuwd naar je foto's van zondag!
Deze foto's zijn gewoon echt een weerspiegeling van mijn interieurontwerpen. Stoer, industrieel, een verhaal vertellend. Echt heel leuk.
Ben benieuwd naar je foto's van zondag!
Gast- Gast
Leuk om te horen! Ik hou zoals je weet ook erg van dat industriele, dus vind het erg leuk om dat ook te fotograferen. Waar we zondag naar toe gaan is niet echt industrieel, maar we hebben wel wat gave locaties gevonden waar je echt goed industrieel kan fotograferen. Zo vet.
Enne Zero: Ik heb er ook eentje!
Enne Zero: Ik heb er ook eentje!
Marin- Lady Post-a-lot
Heerlijk topic Ik zit er ook steeds meer serieus aan te denken om een betere camera te kopen.
Trouwens: misschien kan iemand mij hier helpen...
Ik heb gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken camera, bijna 5 jaar nu. Op een gegeven moment is er (denk ik) een keer per ongeluk een instelling veranderd, waarna alleen de foto's met flits scherp zijn. Zet ik de flits uit, dan mislukt de foto standaard want dan staat ie niet scherp. Iemand enig idee of dit een instelling is en zo ja, wat moet ik doen?
Trouwens: misschien kan iemand mij hier helpen...
Ik heb gewoon zo'n huis-tuin-en-keuken camera, bijna 5 jaar nu. Op een gegeven moment is er (denk ik) een keer per ongeluk een instelling veranderd, waarna alleen de foto's met flits scherp zijn. Zet ik de flits uit, dan mislukt de foto standaard want dan staat ie niet scherp. Iemand enig idee of dit een instelling is en zo ja, wat moet ik doen?
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
FB: Ik denk dat je sluitertijd is veranderd. Met flits 'bevries' je namelijk veel sneller je beeld dan zonder. Welke camera heb je precies?
Marin: Hoe awsome is die app hm Sinds ik gister mijn vingers op facebook heb gezet, duiken er steeds meer op! Ik ben niet de enige nerd die het geniaal vind
Marin: Hoe awsome is die app hm Sinds ik gister mijn vingers op facebook heb gezet, duiken er steeds meer op! Ik ben niet de enige nerd die het geniaal vind
Gast- Gast
Hahhaa ja ben jij even een trendsetter!
FlippinBitch, je moet inderdaad even kijken naar die instellingen of je de sluitertijd per ongeluk hebt veranderd. Mocht je dat gevonden hebben, moet je maar even hier melden waar ie op staat, kunnen wij wel zeggen of het daar aan kan liggen.
En leuk, kom ook meekletsen als je een camera hebt.
FlippinBitch, je moet inderdaad even kijken naar die instellingen of je de sluitertijd per ongeluk hebt veranderd. Mocht je dat gevonden hebben, moet je maar even hier melden waar ie op staat, kunnen wij wel zeggen of het daar aan kan liggen.
En leuk, kom ook meekletsen als je een camera hebt.
Marin- Lady Post-a-lot
ik zet nooit een trend ik ben altijd zo'n kneusje die uitgelachen word jeeeej het is me eindelijk eens gelukt!
Gast- Gast
@ Hulptroepen:
Ik heb een panasonic dmc-lz2. Als je slow shutter bedoelt, staat ie nu op 1/8. Ik kan kiezen uit 1/8, 1/4, 1/2 of 1.
Als ik een nieuwe koop, zit ik te denken aan de Panasonic Lumix DMC-FZ48. Maar misschien dat ik eerst maar eens een betere camera van iemand leen, om te kijken of ik het ècht ècht leuk vind.
Ik heb een panasonic dmc-lz2. Als je slow shutter bedoelt, staat ie nu op 1/8. Ik kan kiezen uit 1/8, 1/4, 1/2 of 1.
Als ik een nieuwe koop, zit ik te denken aan de Panasonic Lumix DMC-FZ48. Maar misschien dat ik eerst maar eens een betere camera van iemand leen, om te kijken of ik het ècht ècht leuk vind.
Laatst aangepast door Flippin' Bitch op wo 1 feb 2012 - 3:03; in totaal 1 keer bewerkt
Flippin' Bitch- Kletskop
Ja dat is een hele slow shutter. Die moet je eigenlijk helemaal niet aan hebben (als hij uit kan)
1/8 is namelijk al veeeel te langzaam. Je kunt vanaf 1/30 fotograferen met de hand, alles er onder moet op statief.
Ik weet niet hoe je dat in stelt bij dat model, die ken ik niet zo goed
1/8 is namelijk al veeeel te langzaam. Je kunt vanaf 1/30 fotograferen met de hand, alles er onder moet op statief.
Gast- Gast
Zero schreef:Ja dat is een hele slow shutter. Die moet je eigenlijk helemaal niet aan hebben (als hij uit kan)
Helaas, hij kan niet uit. Dan ben ik denk ik maar gedoemd om te blijven flitsen, fletse foto's te hebben met wittere hoofden en het vervolgens nog tot 'iets' te Irfanviewen (ja,ja, echte huis-tuin-en-keuken-fotograaf hoor )
Waar ik wel wat aan kan veranderen is w.balance , iso (staan nu allebei op automatisch) en AFmode (geen idee wat het is).
Flippin' Bitch- Kletskop
Nee die laatste dingen heb je niet zo veel aan. Hij blijft nu zeg maar te lang open staan, 1/8e van een seconde. Dat is best lang, dan beweeg je vaak toch wel een beetje. Dus hoe korter ie open staat, hoe scherper je foto zal worden, omdat het echt in een fractie van een seconde (letterlijk) gebeurt. Maar dit zal je toch echt ergens moeten kunnen instellen of die slow shutter uit moeten kunnen zetten. Want eerst deed ie 't wel goed. :S Raar, sorry, ik denk niet dat ik je kan helpen met het specifiek behelpen van het probleem, alleen de reden waarom.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik denk ook dat je baat heb bij een nieuwe camera dan. Niet om je op kosten te willen jagen, maar jij bent ook zo'n creatief monster, ik denk dat je veel plezier zal hebben van een goede camera. Ik ben heel benieuwd naar jouw stijl van fotografie
Gast- Gast
Zero schreef:
Ik denk ook dat je baat heb bij een nieuwe camera dan. Niet om je op kosten te willen jagen, maar jij bent ook zo'n creatief monster, ik denk dat je veel plezier zal hebben van een goede camera. Ik ben heel benieuwd naar jouw stijl van fotografie
Ja, vroeger voelde ik me heel 'opgelaten' als ik met een camera rond liep, nu kan het me niet meer schelen. Als ik een ritje van een uur in de auto heb, zie ik vaak wel een stuk of 5 dingen onderweg die ik zou willen fotograferen. Weer eens een nieuwe uitdaging naast het tekenen, schilderen en acteren (en weer blogvulling als ik weer een nieuwe maak, want dat wil ik ook nog steeds)
En ja, deze camera is natuurlijk ook al weer bijna 5 jaar oud, misschien dat ik deze gewoon hou voor de festivals en dan een betere voor de rest. Mijn vriend zei ook van de week: jij bent nog steeds veel bezig met Irfanview, vind je het niet leuk om te leren photoshoppen? Leidt mijn 'quarterlifecrisis' wellicht toch nog tot nieuwe hobby's
Flippin' Bitch- Kletskop
Ik denk dat jij ook wel met fotografie uit de voeten kunt FB! Ik vind het zelf een heerlijke manier om creatief bezig te zijn. Ik ben zelf niet zo heel creatief in m'n handen, d.w.z. ik kan wel een beetje schilderen, maar niet goed genoeg. Ik vind het heerlijk om op pad te zijn, dingen te observeren en beoordelen en met een creatieve geest naar de wereld om me heen te kijken en uitdaging te halen uit de dingen die ik zie om dat zo interessant mogelijk weer te geven. En ik vind het zo lekker om dan na een foto sessie op de bank te gaan zitten bewerken. Ze zeggen wel eens dat het vroeger zo spannend was als je je filmrolletje weg bracht en dat je door de digitale fotografie die spanning niet meer hebt, maar dat vind ik niet.. Ik voel meestal van te voren wel aan welke foto's m'n topfoto's zullen worden, en ik kan dan echt vol spanning uitkijken naar het moment dat ik ze op groot scherm zie of de bewerking ga toepassen die ik in m'n hoofd had.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ik denk dat jij ook wel met fotografie uit de voeten kunt FB! Ik vind het zelf een heerlijke manier om creatief bezig te zijn. Ik ben zelf niet zo heel creatief in m'n handen, d.w.z. ik kan wel een beetje schilderen, maar niet goed genoeg. Ik vind het heerlijk om op pad te zijn, dingen te observeren en beoordelen en met een creatieve geest naar de wereld om me heen te kijken en uitdaging te halen uit de dingen die ik zie om dat zo interessant mogelijk weer te geven. En ik vind het zo lekker om dan na een foto sessie op de bank te gaan zitten bewerken. Ze zeggen wel eens dat het vroeger zo spannend was als je je filmrolletje weg bracht en dat je door de digitale fotografie die spanning niet meer hebt, maar dat vind ik niet.. Ik voel meestal van te voren wel aan welke foto's m'n topfoto's zullen worden, en ik kan dan echt vol spanning uitkijken naar het moment dat ik ze op groot scherm zie of de bewerking ga toepassen die ik in m'n hoofd had.
Jeej, heerlijke inspiratie!
Flippin' Bitch- Kletskop
Dames,
Tot nu toe heb ik altijd de camera van mijn schoonpa geleend als back-up camera tijdens bruiloften (nikon). Maar aangezien ik komend jaar behoorlijk wat bruidreportages ga doen, wil ik graag een nieuwe aanschaffen als back-up camera. Ik heb tot nu toe altijd met pentax gefotografeerd (semi-prof) en op zich bevalt de camera erg goed. Ik heb best wel wat uitbreiding op mijn pentax (lees lenzen, externe flitser, grip ect, ect). Ik zou natuurlijk weer een pentax aan kunnen schaffen, (dan passen daar natuurlijk al mijn accesoires erop). Alleen alle accessoires van pentax is erg duur, en tweedehands is er altijd veel moeilijker aan te komen. Mijn tweede camera hoeft niet duur te zijn, maar natuurlijk wel prettig in gebruik. Toch zit ik nu dus te denken om als back-up camera een nikon of canon aan te schaffen. De ervaring van nikon die ik heb dat deze hele mooie warme kleuren geef, (met canon heb ik geen ervaring). Ik heb gehoord dat het menu van canon weer makkelijker is (en ook natuurlijk hele mooie lenzen heeft). Nu vraag ik me af wat is jullie ervaring met deze merken.
Tot nu toe heb ik altijd de camera van mijn schoonpa geleend als back-up camera tijdens bruiloften (nikon). Maar aangezien ik komend jaar behoorlijk wat bruidreportages ga doen, wil ik graag een nieuwe aanschaffen als back-up camera. Ik heb tot nu toe altijd met pentax gefotografeerd (semi-prof) en op zich bevalt de camera erg goed. Ik heb best wel wat uitbreiding op mijn pentax (lees lenzen, externe flitser, grip ect, ect). Ik zou natuurlijk weer een pentax aan kunnen schaffen, (dan passen daar natuurlijk al mijn accesoires erop). Alleen alle accessoires van pentax is erg duur, en tweedehands is er altijd veel moeilijker aan te komen. Mijn tweede camera hoeft niet duur te zijn, maar natuurlijk wel prettig in gebruik. Toch zit ik nu dus te denken om als back-up camera een nikon of canon aan te schaffen. De ervaring van nikon die ik heb dat deze hele mooie warme kleuren geef, (met canon heb ik geen ervaring). Ik heb gehoord dat het menu van canon weer makkelijker is (en ook natuurlijk hele mooie lenzen heeft). Nu vraag ik me af wat is jullie ervaring met deze merken.
Gast- Gast
Pagina 10 van 42 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 26 ... 42
Soortgelijke onderwerpen
» Fotografie topic #1
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
» Fotografie Topic 2013
» Wanneer kon jou kindje zelfstandig zitten??
» * Nieuw Foto- topic *
» Nieuw Foto Topic!
Pagina 10 van 42
Permissies van dit forum: