Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

+14
joyce0606
Annie24
Alex
Teddyaapje
Kayleigh
Susan
SuperGrover
Mamsie
Happydobby
LMCurious
Rush
TukTuk
Spring
Huppekee
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 3 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 2:14

Supertalentje schreef:
Edit: ik zie een ks als 'luxe', dat ik vind dat die keuze er moet zijn betekend niet dat ik per definitie vind dat deze keuze ook voor iedereen financieel binnen handbereik moet zijn.
Nooit een keizersnede gehad zeker. Ik begrijp best wat je bedoelt maar een keizersnede heb ik absoluut niet gezien als een 'luxe'. Heb je enig idee hoeveel pijn je hebt aan je wond van 10-15cm? Dat is echt niet met een paar dagen over. Je mag heel veel niet na een ks enz enz. Geloof me er is niets 'luxe-achtig' aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 3 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Happydobby wo 2 nov 2011 - 2:50

Even over het feit dat een keizersnee een luxe is, nou dat is het niet. Het is het ergste wat je kan overkomen als dit secundair gebeurd. Niemand wil een jaap in zijn buik, extra pijn en het gevoel hebben dat je gefaald hebt. Want in mijn ogen heb ik gefaald, ik ben zwak. Ook al vertellen ze je dat het vaginaal niet mogelijk was. Ik blijf het gevoel hebben dat ik gefaald heb.





Laatst aangepast door Happydobby op wo 2 nov 2011 - 20:46; in totaal 1 keer bewerkt

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 3 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Supertalentje wo 2 nov 2011 - 4:25

Lieskuh schreef:
Supertalentje schreef:
Edit: ik zie een ks als 'luxe', dat ik vind dat die keuze er moet zijn betekend niet dat ik per definitie vind dat deze keuze ook voor iedereen financieel binnen handbereik moet zijn.
Nooit een keizersnede gehad zeker. Ik begrijp best wat je bedoelt maar een keizersnede heb ik absoluut niet gezien als een 'luxe'. Heb je enig idee hoeveel pijn je hebt aan je wond van 10-15cm? Dat is echt niet met een paar dagen over. Je mag heel veel niet na een ks enz enz. Geloof me er is niets 'luxe-achtig' aan.

Nee, geen luxe in de zin van "jeuj, je mag een ks". Meer in de zin van; in NL kun je gewoon veilig natuurlijk bevallen en als dat niet kan worden de kosten vergoed. Wil je de keuze voor een ks, dan zie ik die keuze als 'luxe-optie' (en niet de ks zelf) en dan vind ik dat je er ook gewoon zelf voor dient te betalen.

@HappyDobby: ik kan me niet voorstellen dat je vind dat je gefaald hebt als je kiest voor een ks. Dus wanneer alles normaal en goed is en je een weloverwogen beslissing neemt. In NL is een ks altijd op medische indicatie, omdat er iets niet goed is, ik vraag me af hoe ervaringen in het buitenland zijn waar al jaren de keuze voor een ks bestaat.

Eerst een heel relaas over dat een ks helemaal niet fijn is maar tussendoor gooi je erin dat thuisbevallen 'het beste is'. Dat mag je vinden, maar ik ben heel blij dat ik de keuze heb lekker in het ziekenhuis te bevallen omdat ik dat 'het beste vind'. Ik vind niet dat iedereen vanaf morgen maar moet kiezen voor een ks, maar ik vind wel dat die keuze geboden moet worden. Ondanks dat het niks voor jou is, betekent het toch niet dat je anderen die keuze dan maar moet ontnemen?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 3 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum