voeden op verzoek en tijd tussen de voedingen...
+5
Flip Fluitketel
Spring
Flemy
Teddyaapje
duckie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
voeden op verzoek en tijd tussen de voedingen...
ik voed hier op verzoek dus heb geen vast schema/ritme...
maar nu was ik een tijdje terug op het CB en zat toen nog op 6 flessen per dag, nu meestal 5
en toen zei ze dat ik beter niet langer dan 4 uur tussen een voeding kon laten...
maar nu ligt ze nog lekker te slapen en gaan we al richting de 5 uur ertussen...
weet iemand hoe dit zit? en zou ik haar wakker moeten maken?
maar nu was ik een tijdje terug op het CB en zat toen nog op 6 flessen per dag, nu meestal 5
en toen zei ze dat ik beter niet langer dan 4 uur tussen een voeding kon laten...
maar nu ligt ze nog lekker te slapen en gaan we al richting de 5 uur ertussen...
weet iemand hoe dit zit? en zou ik haar wakker moeten maken?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: voeden op verzoek en tijd tussen de voedingen...
Ik zou dr lekker laten liggen. Wij voeden eigenlijk ook op verzoek alleen als het ons niet uitkomt omdat we ergens op visite moeten oid dan maken we een 'schema'. Wel maken we T sochtends wakker om 7u zodat we een beetje een idee hebben van de voedingstijden van die dag.
Waren zeiden ze dat je niet meer als 4u er tussen moest laten of weet je dat ook niet?
Waren zeiden ze dat je niet meer als 4u er tussen moest laten of weet je dat ook niet?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
heb haar ook lekker laten liggen, er zit nu ongeveer 5 uur tussen. waarom er niet meer dan 4 uur tussen mocht weet ik eigenlijk niet meer kwam namelijk voor wat anders
maar toen zat ik nog op 6 flessen per dag misschien daarom iets? 6 x 4 uur is natuurlijk 24 uur
maar nu zit ik op 5 flessen dus dan maakt het misschien niet eens meer uit.
werkt het een beetje als je een "schema" maakt?
ik maak haar inderdaad alleen wakker als ik weg moet of dan neem ik een fles mee...
maar toen zat ik nog op 6 flessen per dag misschien daarom iets? 6 x 4 uur is natuurlijk 24 uur
maar nu zit ik op 5 flessen dus dan maakt het misschien niet eens meer uit.
werkt het een beetje als je een "schema" maakt?
ik maak haar inderdaad alleen wakker als ik weg moet of dan neem ik een fles mee...
duckie- Ratel
Ik zou dr gewoon lekker laten liggen. Janneman laat er bijna altijd 5 uur tussen.
Gast- Gast
Ik heb altijd op verzoek gevoed, bij beide kinderen, maar liet er overdag nooit langer dan 4 uur tussen. Maar dat was dan voornamelijk in het begin toen ze er zelf nog geen regelmaat in hadden, om het verschil tussen de dag en de nacht erin te krijgen.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10
Meestal laat T er zelf ong. 4uur tussen zitten dus als we hem om 7u wakker maken zit hij met zn voedingen om 7,11,15,19 en 23u. Maar is hij een (half) uurtje eerder of later wakker dan is dat ook prima. Savonds zijn we de laatste voeding aant vervroegen maar ook dit regelt hij eigenlijk zelf (zou het telepathie zijn?). Dus zijn tijden zijn nu ong. 7, tussen 10 en 11, tussen 14 en 15u, tussen 18 en 18.30u en tussen 21 en 22u.
Het zal idd zijn geweest omdat ze op 6 voedingen zat dat je er niet meer als 4u tussen moest laten. Ze krijgt bv (of het uit de borst of fles komt maak daarvoor niks uit) dus ze regelt het zelf.
Hoe zit je eigenlijk met hoeveelheden? Geef je bijv. standaard bij elke voeding 180cc en dat is het of doe je dit ook op verzoek?
T drinkt de eerste en laatste voeding rond de 250cc en de 3 voedingen er tussen in rond de 150cc. Sochtends krijgt hij de gekolfde melk direct in zn fles en drinkt dan tot hij vol zit, de rest gaat de koelkast/diepvries in. Als ik hier overdag geen tijd voor heb dan maken we 140cc warm en als hij dan nog honger heeft maken we steeds 40cc bij tot hij vol zit. De laatste voeding maken we 200cc warm en moeten we vaak nog 40-50cc bijmaken.
Als je qua tijden op verzoek voedt, moet je dat qua hoeveelheden ook doen (en andersom ook).
Het zal idd zijn geweest omdat ze op 6 voedingen zat dat je er niet meer als 4u tussen moest laten. Ze krijgt bv (of het uit de borst of fles komt maak daarvoor niks uit) dus ze regelt het zelf.
Hoe zit je eigenlijk met hoeveelheden? Geef je bijv. standaard bij elke voeding 180cc en dat is het of doe je dit ook op verzoek?
T drinkt de eerste en laatste voeding rond de 250cc en de 3 voedingen er tussen in rond de 150cc. Sochtends krijgt hij de gekolfde melk direct in zn fles en drinkt dan tot hij vol zit, de rest gaat de koelkast/diepvries in. Als ik hier overdag geen tijd voor heb dan maken we 140cc warm en als hij dan nog honger heeft maken we steeds 40cc bij tot hij vol zit. De laatste voeding maken we 200cc warm en moeten we vaak nog 40-50cc bijmaken.
Als je qua tijden op verzoek voedt, moet je dat qua hoeveelheden ook doen (en andersom ook).
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
ik maak gewoon elke fles 180 warm en de soms gaat ie leeg en de andere keer laat ze wat staan...
hier hebben we de laatste voeding nog erg laat, zo tussen 23 en 00 uur vaak, soms tegen 22 uur
hier hebben we de laatste voeding nog erg laat, zo tussen 23 en 00 uur vaak, soms tegen 22 uur
duckie- Ratel
Is de essentie van voeden op verzoek niet juist dat je je kindje zelf laten komen?
Of denk ik nu totaal verkeerd?
Ik weet niet of je bv of fv geeft eigenlijk?
En of daar nog verschil in zit... Hier kwam H. (fv) iets voor de 4 maanden om de 5 uur.
Ze liet haar flessen van 180cc om de 4u staan, en toen ben ik 210cc gaan geven om de 5u.
Of denk ik nu totaal verkeerd?
Ik weet niet of je bv of fv geeft eigenlijk?
En of daar nog verschil in zit... Hier kwam H. (fv) iets voor de 4 maanden om de 5 uur.
Ze liet haar flessen van 180cc om de 4u staan, en toen ben ik 210cc gaan geven om de 5u.
Gast- Gast
ik geef bv maar dan wel in de fles
maak haar eigenlijk ook nooit wakker, maar vroeg het me vandaag opeens af...
maak haar eigenlijk ook nooit wakker, maar vroeg het me vandaag opeens af...
duckie- Ratel
Ah ok.
Wij hebben H in het begin toen ze echt nog ieniemienie was wel wakker gemaakt, maar daarna niet meer.
Wij hebben H in het begin toen ze echt nog ieniemienie was wel wakker gemaakt, maar daarna niet meer.
Gast- Gast
Ik voed op verzoek en geef BV. Om de nacht geeft mijn vriend een flesje KV.
En als we bijvoorbeeld weg gaan dan nemen we een flesje KV mee. Ik heb veel voeding maar kolven werkt niet goed. Vandaar dus een flesje af en toe.
Ik hou de tijden niet echt in de gaten hier maar soms laat ze er in de middag ook 5 uur tussen. Ik ga haar dan niet wakker maken. Ze meldt zich wel wanneer ze eten wil. Wel weet ik dat ze een enorme zuigbehoefte heeft en dat ze soms na 20min weer om de borst vraagt. Ik leg haar dan niet aan. Want honger heeft ze dan niet. Dit weet ik, omdat ik haar, als mijn vriend thuis is, aan hem geef. Ze gaat dan lekker bij hem op schoot liggen en vraagt niet meer om eten.
Heb soms het idee dat ze echt de link legt van drinken als ik haar op pak.
Maar wat betreft de tijden, gewoon je kindje de boel laten regelen. Ze zeiden donderdag op het CB dat als ze de laatste voeding vroeg op de avond krijgt, ze ook vroeg in de nacht wakker wordt. Duh, dat snap ik ook wel. Maar ze gaat hier tegen 9u op bed ongeveer en meldt zich dan rond 3u.
Maar als ik haar om 12u in de nacht nog wakker zou maken wil dat niet zeggen dan ze dan 6u slaapt.
Voeden op verzoek is het haar laten regelen en dat gaat zo erg goed!
En als we bijvoorbeeld weg gaan dan nemen we een flesje KV mee. Ik heb veel voeding maar kolven werkt niet goed. Vandaar dus een flesje af en toe.
Ik hou de tijden niet echt in de gaten hier maar soms laat ze er in de middag ook 5 uur tussen. Ik ga haar dan niet wakker maken. Ze meldt zich wel wanneer ze eten wil. Wel weet ik dat ze een enorme zuigbehoefte heeft en dat ze soms na 20min weer om de borst vraagt. Ik leg haar dan niet aan. Want honger heeft ze dan niet. Dit weet ik, omdat ik haar, als mijn vriend thuis is, aan hem geef. Ze gaat dan lekker bij hem op schoot liggen en vraagt niet meer om eten.
Heb soms het idee dat ze echt de link legt van drinken als ik haar op pak.
Maar wat betreft de tijden, gewoon je kindje de boel laten regelen. Ze zeiden donderdag op het CB dat als ze de laatste voeding vroeg op de avond krijgt, ze ook vroeg in de nacht wakker wordt. Duh, dat snap ik ook wel. Maar ze gaat hier tegen 9u op bed ongeveer en meldt zich dan rond 3u.
Maar als ik haar om 12u in de nacht nog wakker zou maken wil dat niet zeggen dan ze dan 6u slaapt.
Voeden op verzoek is het haar laten regelen en dat gaat zo erg goed!
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Ik geef ook BV op verzoek (met de fles, kolf alle voedingen) en toen ze nog op de 5 á 6 voedingen zat maakte ik haar overdag wakker als dit nodig was. Ik liet er nooit langer dan 4u tussen zitten. Nou kwam het maar zelden voor dat ik haar wakker hoefde te maken, meestal kwam ze zelf al om de 3 á 4 uur. Nu ze wat ouder is krijgt ze 4flessen (soms 5) en durf ik er ook wat meer uren tussen een fles te laten zitten.
Maar ik hoef haar eigenlijk nog steeds niet wakker te maken voor een voeding, ze komt nog steeds uit zichzelf.
Maar ik hoef haar eigenlijk nog steeds niet wakker te maken voor een voeding, ze komt nog steeds uit zichzelf.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik voed ook op verzoek, maar mijn dochter krijgt nog heel wat meer voedingen dan jullie kindjes. Ik tel ze eigenlijk niet, maar ik zit nog minstens op 8 voedingen per etmaal denk ik.
Gemiddeld komt ze om de 2 a 3 uur, maar als ze na een half uur al weer wilt drinken mag dat ook (dat noem ik op verzoek), maar als ze er een keer 5 of 6 uur tussen laat zitten dan laat ik het ook gewoon zo. Onlangs heeft ze er zelfs een keer 7,5 uur tussen laten zitten 's nachts (dat was helaas eenmalig, haha).
Ik ga er vanuit dat ze het zelf allemaal wel regelt.
Ik heb geen idee hoeveel ze binnen krijgt. Op de 2 dagen dat ik werk geeft papa haar de fles op verzoek. Maar daar is ze niet zo fan van, dus drinkt ze maar hooguit 100 cc op een hele werkdag. In de nacht gaat ze dat dan inhalen en komt dan veel vaker om een voeding.
Gemiddeld komt ze om de 2 a 3 uur, maar als ze na een half uur al weer wilt drinken mag dat ook (dat noem ik op verzoek), maar als ze er een keer 5 of 6 uur tussen laat zitten dan laat ik het ook gewoon zo. Onlangs heeft ze er zelfs een keer 7,5 uur tussen laten zitten 's nachts (dat was helaas eenmalig, haha).
Ik ga er vanuit dat ze het zelf allemaal wel regelt.
Ik heb geen idee hoeveel ze binnen krijgt. Op de 2 dagen dat ik werk geeft papa haar de fles op verzoek. Maar daar is ze niet zo fan van, dus drinkt ze maar hooguit 100 cc op een hele werkdag. In de nacht gaat ze dat dan inhalen en komt dan veel vaker om een voeding.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb altijd op schema eten gegegeven ook de jongste die bv kreeg. Ik werd zo kriegelig van het op verzoek voeden. Tuurlijk liet ik ze ook wel eens wat langer liggen maar niet te lang.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:Ik heb altijd op schema eten gegegeven ook de jongste die bv kreeg. Ik werd zo kriegelig van het op verzoek voeden. Tuurlijk liet ik ze ook wel eens wat langer liggen maar niet te lang.
Maar wat ik me dan afvraag he, als je via een schema voedt en je kindje krijgt eerder honger, wat doe je dan? Hihi, misschien een heel domme vraag hoor, maar ik heb eigenlijk geen idee. Mijn dochter gaat namelijk huilen als ze honger heeft en ik daar niet op reageer. Ik krijg haar ook niet stil, behalve door te voeden.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
meisjesmama schreef:Ik heb altijd op schema eten gegegeven ook de jongste die bv kreeg. Ik werd zo kriegelig van het op verzoek voeden. Tuurlijk liet ik ze ook wel eens wat langer liggen maar niet te lang.
Ik heb ook altijd op min of meer schema de fles gegeven. Ik kan daar ook echt niet tegen op verzoek (das mijn autistische kant denk ik ) Hij kwam nooit echt heel veel eerder dan bijv. een half uurtje en dan kreeg hij wel gewoon zijn flesje. Soms probeer ik dan nog eerst even te gaan wandelen ofzo maar meestal kwam hij netjes om de 4 uur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Linda schreef:meisjesmama schreef:Ik heb altijd op schema eten gegegeven ook de jongste die bv kreeg. Ik werd zo kriegelig van het op verzoek voeden. Tuurlijk liet ik ze ook wel eens wat langer liggen maar niet te lang.
Maar wat ik me dan afvraag he, als je via een schema voedt en je kindje krijgt eerder honger, wat doe je dan? Hihi, misschien een heel domme vraag hoor, maar ik heb eigenlijk geen idee. Mijn dochter gaat namelijk huilen als ze honger heeft en ik daar niet op reageer. Ik krijg haar ook niet stil, behalve door te voeden.
ja hoor dan krijgt ze iets eerder de fles dat is prima. Maar ik kon niet aan huiltjes horen wat er aan de hand was want mijn jongste heeft de 1ste 4 weken soms wel uren achter elkaar gehuilt dus daarom deed ik dat op schema. Zo wist ik in iedergeval dat het geen honger was. Het bleek net als bij haar grote zus kma te zijn.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
meisjesmama schreef:Linda schreef:meisjesmama schreef:Ik heb altijd op schema eten gegegeven ook de jongste die bv kreeg. Ik werd zo kriegelig van het op verzoek voeden. Tuurlijk liet ik ze ook wel eens wat langer liggen maar niet te lang.
ja hoor dan krijgt ze iets eerder de fles dat is prima. Maar ik kon niet aan huiltjes horen wat er aan de hand was want mijn jongste heeft de 1ste 4 weken soms wel uren achter elkaar gehuilt dus daarom deed ik dat op schema. Zo wist ik in iedergeval dat het geen honger was. Het bleek net als bij haar grote zus kma te zijn.
Ik gaf ook bv maar na twee maandjes werd dat ook wel een schema, wist ik tenminste waar ik aan toe was. En dan rekte ik het ook wel eens een half uurtje met mijn pink.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» voeden op verzoek bv
» Voeden op verzoek
» Dilemma... Voeden op verzoek of ritme aanhouden?
» Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts
» flesvoeding op verzoek
» Voeden op verzoek
» Dilemma... Voeden op verzoek of ritme aanhouden?
» Hoeveel tijd tussen voedingen s nachts
» flesvoeding op verzoek
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: