Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

+14
joyce0606
Annie24
Alex
Teddyaapje
Kayleigh
Susan
SuperGrover
Mamsie
Happydobby
LMCurious
Rush
TukTuk
Spring
Huppekee
18 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 5:02

Ik heb zelf de keuze mogen maken en uiteindelijk ook gemaakt. Dit had bij mij echter puur te maken met mijn vorige bevalling.

Ik ben overigens tegen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Teddyaapje di 1 nov 2011 - 5:20

Ik ben tegen. Vooral bij een eerste kindje, je weet dan gewoon niet waar je het over hebt, hoeveel je je ook hebt ingelezen en geïnformeerd bent.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Alex di 1 nov 2011 - 6:06

Susan schreef:Ik ben in principe tegen, maar ik vind dat vrouwen die een traumatische eerste bevalling hebben gehad wel de mogelijkheid zouden moeten krijgen.

Eens. Mijn eerste bevalling was zeer pijnlijk en traumatisch en uiteindelijk geëindigd in een keizersnede. Ik ben nu al bang voor een eventuele volgende bevalling en hoop dan ook dat ik weer met een keizersnede mag bevallen.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Annie24 di 1 nov 2011 - 6:53

Susan schreef:Ik ben in principe tegen, maar ik vind dat vrouwen die een traumatische eerste bevalling hebben gehad wel de mogelijkheid zouden moeten krijgen.

+1

Het is dat wij geen 2e kindje willen, maar was dat wel zo geweest had ik na mijn 1e bevalling ook geen 2e bevalling meer mee willen maken. Als ik dan misschien de keuze zou hebben voor een ks had ik dat misschien in overweging kunnen nemen.

Als er geen aanleiding is bij een 1e bevalling voor een ks ben ik van mening dat er iig een natuurlijke bevalling geprobeerd moet worden. Bij een 2e bevalling mag best de 1e bevalling meegenomen worden in het besluit. Maarja, dat is mijn mening angel :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 7:15

Is het niet zo dat wanneer je eerste bevalling traumatisch was, dat je sowieso al de keuze hebt voor een keizersnede ??

Ik heb die keuze namelijk wel gekregen. Gezien mijn bevalling en de trammelant erna heeft de gyn mij zelf voorgesteld om bij evt een 2e te mogen kiezen voor een keizersnede.
Dit staat ook in mijn dossier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  joyce0606 di 1 nov 2011 - 7:47

nou hier geen keuze hoor! ondanks dat ik al uitgeput ben, en dan alles nog opgewekt moet worden (gel etc.) dus waarschijnlijk nog 2 á 3 dagen bezig ben, en mijn nieren slecht zijn, heb ik niet de keus om te bevallen d.m.v een KS. ik wil het heel graag natuurlijk proberen, maar hoop ook wel dat als het te lang duurt, dat ze besluiten het via een KS te doen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Annemie di 1 nov 2011 - 7:58

Ik ben voor, ik moet er niet aan denken aan een natuurlijke bevalling, ik zou graag weer een keizersnede willen, dus hopelijk krijg ik bij een eventuele volgende weer een keizersnede. Hopelijk kan ik tegen die tijd daarvoor kiezen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Star007 di 1 nov 2011 - 12:30

Ik zou juist graag vaginaal bevallen zijn..heb juist mijn spoed keizersnede als 'traumatisch' ervaren.
Ik ben ook tegen , als het gaat over eerste bevalling. Ik denk dat je dan geen keus kunt maken i.v.m geen ervaring met bevallen.
P
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 20:37

Ik denk ook echt dat veel meiden denken dat een keizersnede 'lekker makkelijk' is. Het is en blijft een ontzettend zware buikoperatie en juist omdat het een operatie is vind ik dat je die niet 'zomaar' moet kunnen krijgen. Daarnaast lig je natuurlijk minimaal 4 dagen in het ziekenhuis na een keizersnede. Dus de kosten in de gezondheidszorg zullen dan ook flink omhoog gaan neem ik aan. En waarom? Omdat sommige vrouwen een natuurlijke bevalling niet aandurven? Nee, ik ben echt tegen ondanks ik zelf wel heb morgen kiezen. Maar mijn keuze was er dan ook niet voor niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  LMCurious di 1 nov 2011 - 21:34

Lieskuh, Maar dat geld toch voor heel veel dingen. De ziektekosten lopen nu ook al de spuigaten uit. Doordat er ook een hoop dingen gedaan worden waar ik het niet mee eens ben. Ik vind dus juist in deze tijd is het voor mijn gevoel alles of niets. Waarom wel kiezen voor plastische chirurgie en niet voor een keizersnede? Zoals ik eerder al aangaf denk ik wel dat er een grotere eigen bijdrage voor moet komen als het zonder medische indicatie gebeurd, net zoals bij andere dingen. Maar kijk naar mij, ik weet zeker dat een hele boel artsen mij die keuze ontnomen hadden. Omdat het nu zo geregeld is, is een ks dus altijd op medische indicatie. Dus heb ik er niets voor hoeven te betalen. Als ik een andere gyn had getroffen had ik het niet gemogen, waren de kosten misschien bespaard gebleven. Worden verschillende mensen dus verschillend behandeld afhankelijk welke gyn ze treffen. Waar ik vind dat iedereen gelijke rechten moet hebben. En dus iedereen de keuze moet krijgen, maar wel op deels eigen kosten. Hierdoor zullen veel mensen die het alleen voor het gemak willen het al niet doen denk ik. Als ik nu al hoor hoeveel ouders kiezen voor een thuisbevalling omdat ze 300,- al teveel vinden om direct in het ziekenhuis te bevallen. al een nog hogere bijdrage voor een ks zeker afschrikken voor degene die het niet echt willen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  TukTuk di 1 nov 2011 - 21:42

LMCurious schreef:Lieskuh, Maar dat geld toch voor heel veel dingen. De ziektekosten lopen nu ook al de spuigaten uit. Doordat er ook een hoop dingen gedaan worden waar ik het niet mee eens ben. Ik vind dus juist in deze tijd is het voor mijn gevoel alles of niets. Waarom wel kiezen voor plastische chirurgie en niet voor een keizersnede? Zoals ik eerder al aangaf denk ik wel dat er een grotere eigen bijdrage voor moet komen als het zonder medische indicatie gebeurd, net zoals bij andere dingen. Maar kijk naar mij, ik weet zeker dat een hele boel artsen mij die keuze ontnomen hadden. Omdat het nu zo geregeld is, is een ks dus altijd op medische indicatie. Dus heb ik er niets voor hoeven te betalen. Als ik een andere gyn had getroffen had ik het niet gemogen, waren de kosten misschien bespaard gebleven. Worden verschillende mensen dus verschillend behandeld afhankelijk welke gyn ze treffen. Waar ik vind dat iedereen gelijke rechten moet hebben. En dus iedereen de keuze moet krijgen, maar wel op deels eigen kosten. Hierdoor zullen veel mensen die het alleen voor het gemak willen het al niet doen denk ik. Als ik nu al hoor hoeveel ouders kiezen voor een thuisbevalling omdat ze 300,- al teveel vinden om direct in het ziekenhuis te bevallen. al een nog hogere bijdrage voor een ks zeker afschrikken voor degene die het niet echt willen.

Misschien omdat je niks vergoed krijgt wat betreft plastische chirurgie? Hoogstens een borstverkleining als het echt noodzakelijk is. Dat kan je dus niet echt vergelijken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  LMCurious di 1 nov 2011 - 21:55

AngelNyn schreef:
LMCurious schreef:Lieskuh, Maar dat geld toch voor heel veel dingen. De ziektekosten lopen nu ook al de spuigaten uit. Doordat er ook een hoop dingen gedaan worden waar ik het niet mee eens ben. Ik vind dus juist in deze tijd is het voor mijn gevoel alles of niets. Waarom wel kiezen voor plastische chirurgie en niet voor een keizersnede? Zoals ik eerder al aangaf denk ik wel dat er een grotere eigen bijdrage voor moet komen als het zonder medische indicatie gebeurd, net zoals bij andere dingen. Maar kijk naar mij, ik weet zeker dat een hele boel artsen mij die keuze ontnomen hadden. Omdat het nu zo geregeld is, is een ks dus altijd op medische indicatie. Dus heb ik er niets voor hoeven te betalen. Als ik een andere gyn had getroffen had ik het niet gemogen, waren de kosten misschien bespaard gebleven. Worden verschillende mensen dus verschillend behandeld afhankelijk welke gyn ze treffen. Waar ik vind dat iedereen gelijke rechten moet hebben. En dus iedereen de keuze moet krijgen, maar wel op deels eigen kosten. Hierdoor zullen veel mensen die het alleen voor het gemak willen het al niet doen denk ik. Als ik nu al hoor hoeveel ouders kiezen voor een thuisbevalling omdat ze 300,- al teveel vinden om direct in het ziekenhuis te bevallen. al een nog hogere bijdrage voor een ks zeker afschrikken voor degene die het niet echt willen.

Misschien omdat je niks vergoed krijgt wat betreft plastische chirurgie? Hoogstens een borstverkleining als het echt noodzakelijk is. Dat kan je dus niet echt vergelijken.

met die zin doelde ik eigenlijk op het punt dat lieskuh vind dat het volgens haar niet zomaar moet kunnen omdat het een zware operatie is. maar bijv. een buikwandplastiek is wellicht nog zwaarder. Daar kiezen mensen ook gewoon zelf voor. Ik heb al aangegeven meteen na die zin dat ik vind dat mensen er wel degelijk zelf voor moeten betalen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Happydobby di 1 nov 2011 - 21:55

Razz_ schreef:Een keizersnede is anders ook geen pretje hoor. Je hebt veel meer tijd nodig om te herstellen[b] (je buikspieren zijn inmiddels doorgesneden geweest)[b] en je kan er nog wat dingen aan overhouden (bij een normale bevalling trouwen ook).

Die snijden ze niet door hoor, ze schuiven ze opzij. Ik heb dat direct na de keizersnee gevraagd. Ik dacht dat namelijk ook. Vroeger deden ze dat.

Lieskuh schreef:Ik denk ook echt dat veel meiden denken dat een keizersnede 'lekker makkelijk' is. Het is en blijft een ontzettend zware buikoperatie en juist omdat het een operatie is vind ik dat je die niet 'zomaar' moet kunnen krijgen.[b] Daarnaast lig je natuurlijk minimaal 4 dagen in het ziekenhuis na een keizersnede.[b] Dus de kosten in de gezondheidszorg zullen dan ook flink omhoog gaan neem ik aan. En waarom? Omdat sommige vrouwen een natuurlijke bevalling niet aandurven? Nee, ik ben echt tegen ondanks ik zelf wel heb morgen kiezen. Maar mijn keuze was er dan ook niet voor niets.

Dat klopt ook niet meer, ik kreeg op donderdagochtend een keizersnee en op zaterdag mocht ik naar huis. Ik kon op vrijdag al weer zelfstandig naar het toilet en douchen.


Maargoed, ik denk niet dat ze hier zover gaan als in Amerika waar je blijkbaar wel de keus krijgt. Mijn gyn liet duidelijk merken dat een vaginale bevalling het beste is en ik was ook liever vaginaal bevallen (thuis)
Maar ik vind wel dat ze hier snel ingrijpen met knip/vacuum enzo. Zowieso vond ik de verloskamer 10 keer niks, als ik er al aan denk brrrr

Ze zouden hier juist het thuisbevallen weer moeten promoten. Ik hoor van veel vriendinnen dat ze het liefst in het ziekenhuis willen zogezegd omdat je daar veiliger bent. Terwijl je juist thuis beter zou ontspannen enz.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  TukTuk di 1 nov 2011 - 21:59

LMCurious schreef:
AngelNyn schreef:
LMCurious schreef:Lieskuh, Maar dat geld toch voor heel veel dingen. De ziektekosten lopen nu ook al de spuigaten uit. Doordat er ook een hoop dingen gedaan worden waar ik het niet mee eens ben. Ik vind dus juist in deze tijd is het voor mijn gevoel alles of niets. Waarom wel kiezen voor plastische chirurgie en niet voor een keizersnede? Zoals ik eerder al aangaf denk ik wel dat er een grotere eigen bijdrage voor moet komen als het zonder medische indicatie gebeurd, net zoals bij andere dingen. Maar kijk naar mij, ik weet zeker dat een hele boel artsen mij die keuze ontnomen hadden. Omdat het nu zo geregeld is, is een ks dus altijd op medische indicatie. Dus heb ik er niets voor hoeven te betalen. Als ik een andere gyn had getroffen had ik het niet gemogen, waren de kosten misschien bespaard gebleven. Worden verschillende mensen dus verschillend behandeld afhankelijk welke gyn ze treffen. Waar ik vind dat iedereen gelijke rechten moet hebben. En dus iedereen de keuze moet krijgen, maar wel op deels eigen kosten. Hierdoor zullen veel mensen die het alleen voor het gemak willen het al niet doen denk ik. Als ik nu al hoor hoeveel ouders kiezen voor een thuisbevalling omdat ze 300,- al teveel vinden om direct in het ziekenhuis te bevallen. al een nog hogere bijdrage voor een ks zeker afschrikken voor degene die het niet echt willen.

Misschien omdat je niks vergoed krijgt wat betreft plastische chirurgie? Hoogstens een borstverkleining als het echt noodzakelijk is. Dat kan je dus niet echt vergelijken.

met die zin doelde ik eigenlijk op het punt dat lieskuh vind dat het volgens haar niet zomaar moet kunnen omdat het een zware operatie is. maar bijv. een buikwandplastiek is wellicht nog zwaarder. Daar kiezen mensen ook gewoon zelf voor. Ik heb al aangegeven meteen na die zin dat ik vind dat mensen er wel degelijk zelf voor moeten betalen.

In je eerste paar zinnen heb je het duidelijk over de kosten die nu toch al de spuigaten uit lopen, en daarom leek jou zin over plastische chirurgie daar nog op te slaan smile
Overigs vindt ik dat als de keuze er zou komen, er niet een eigen bijdrage moet komen, maar dat de mensen het maar volledig zelf moeten betalen, als er geen medische indicatie is.
Net als bij alle andere operaties die je besluit te doen maar die niet noodzakelijk zijn.

Als je besluit voor kinderen te gaan, weet je nou eenmaal dat die bevalling er bij hoort. Al duizenden jaren doen vrouwen dat, het is de natuur, iedere vrouw zou het moeten kunnen/aandurven, even afgezien van als er dus een medische noodzaak is voor een KS.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast di 1 nov 2011 - 22:01

Lieskuh schreef:Ik denk ook echt dat veel meiden denken dat een keizersnede 'lekker makkelijk' is. Het is en blijft een ontzettend zware buikoperatie en juist omdat het een operatie is vind ik dat je die niet 'zomaar' moet kunnen krijgen. Daarnaast lig je natuurlijk minimaal 4 dagen in het ziekenhuis na een keizersnede. Dus de kosten in de gezondheidszorg zullen dan ook flink omhoog gaan neem ik aan. En waarom? Omdat sommige vrouwen een natuurlijke bevalling niet aandurven? Nee, ik ben echt tegen ondanks ik zelf wel heb morgen kiezen. Maar mijn keuze was er dan ook niet voor niets.

Helemaal mee eens. Zelf heb ik ook 2 keer een ks gehad, ondanks mijn ervaringen ben ik zeer tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  LMCurious di 1 nov 2011 - 23:03

AngelNyn schreef:
LMCurious schreef:
AngelNyn schreef:
LMCurious schreef:Lieskuh, Maar dat geld toch voor heel veel dingen. De ziektekosten lopen nu ook al de spuigaten uit. Doordat er ook een hoop dingen gedaan worden waar ik het niet mee eens ben. Ik vind dus juist in deze tijd is het voor mijn gevoel alles of niets. Waarom wel kiezen voor plastische chirurgie en niet voor een keizersnede? Zoals ik eerder al aangaf denk ik wel dat er een grotere eigen bijdrage voor moet komen als het zonder medische indicatie gebeurd, net zoals bij andere dingen. Maar kijk naar mij, ik weet zeker dat een hele boel artsen mij die keuze ontnomen hadden. Omdat het nu zo geregeld is, is een ks dus altijd op medische indicatie. Dus heb ik er niets voor hoeven te betalen. Als ik een andere gyn had getroffen had ik het niet gemogen, waren de kosten misschien bespaard gebleven. Worden verschillende mensen dus verschillend behandeld afhankelijk welke gyn ze treffen. Waar ik vind dat iedereen gelijke rechten moet hebben. En dus iedereen de keuze moet krijgen, maar wel op deels eigen kosten. Hierdoor zullen veel mensen die het alleen voor het gemak willen het al niet doen denk ik. Als ik nu al hoor hoeveel ouders kiezen voor een thuisbevalling omdat ze 300,- al teveel vinden om direct in het ziekenhuis te bevallen. al een nog hogere bijdrage voor een ks zeker afschrikken voor degene die het niet echt willen.

Misschien omdat je niks vergoed krijgt wat betreft plastische chirurgie? Hoogstens een borstverkleining als het echt noodzakelijk is. Dat kan je dus niet echt vergelijken.

met die zin doelde ik eigenlijk op het punt dat lieskuh vind dat het volgens haar niet zomaar moet kunnen omdat het een zware operatie is. maar bijv. een buikwandplastiek is wellicht nog zwaarder. Daar kiezen mensen ook gewoon zelf voor. Ik heb al aangegeven meteen na die zin dat ik vind dat mensen er wel degelijk zelf voor moeten betalen.

In je eerste paar zinnen heb je het duidelijk over de kosten die nu toch al de spuigaten uit lopen, en daarom leek jou zin over plastische chirurgie daar nog op te slaan smile
Overigs vindt ik dat als de keuze er zou komen, er niet een eigen bijdrage moet komen, maar dat de mensen het maar volledig zelf moeten betalen, als er geen medische indicatie is.
Net als bij alle andere operaties die je besluit te doen maar die niet noodzakelijk zijn.

Als je besluit voor kinderen te gaan, weet je nou eenmaal dat die bevalling er bij hoort. Al duizenden jaren doen vrouwen dat, het is de natuur, iedere vrouw zou het moeten kunnen/aandurven, even afgezien van als er dus een medische noodzaak is voor een KS.


Ja en laten we dan mensen die roken ook maar zelf voor de longtranspantaties betalen, en mensen die geen kinderen kunnen krijgen moeten dan ook maar geen pogingen meer vergoed krijgen en oude mensen moeten hun rollator maar voortaan helemaal zelf betalen. En medicijnen met met iets meer bijwerkingen, maar wel aanvaardbaar moeten mensen dan ook maar blijven nemen ipv betere, helaas duurdere medicijnen of volledig zelf betalen. dat bedoel ik met dat er veel dingen zijn waar we niet allemaal gebruik van maken. En dat ik dus vind alles of niets. En ik ga dan persoonlijk voor alles. ik wil graag dat iedereen gewoon meer belasting betaald, en dat alles geregeld is. Van kinderopvang tot pensioen, tot gezondheidszorg. Maar goed, dat zijn heel veel mensen niet mij eens, dus helaas gaat het in Nederland de andere kant op. En worden er keuzes gemaakt. Blijf ik erbij dat ik voor veel dingen juist wel wil dat het word vergoed. We leven tegenwoordig in een luxemaatschappij, en daar hoort dit voor mij ook gewoon bij. Het is veilig, dus waarom niet! Maar goed, mijn standpunt is wel duidelijk geloof ik.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Supertalentje wo 2 nov 2011 - 0:56

Ik ben voor een eigen keuze. Als ik alleen hier al zie hoeveel kennis er is over bevruchting tot bevalling, kan ik me bijna niet voorstellen dat de vrouwen die kiezen voor een ks dat alleen maar doen omdat het ze 'lekker makkelijk' lijkt.

Sommigen hebben het hier over de natuur en het bevallen. Als dat echt zo hoog in het vaandel stond dan bevielen we allemaal thuis, deden we niet aan pijnbestrijding en gaven we allemaal borstvoeding, bij wijze van dan. Alles wordt in NL gemonitord, alles kun je kiezen maar dan niet de manier waarop je bevalt? Ik vind dat het past bij deze tijd en alle keuzes die we nu al kunnen maken, dat je ook voor een ks kunt kiezen.

Wel zelf betalen trouwens. Ik wil graag in het zkh bevallen (wel natuurlijk als dat lukt) en dat moet ik ook zelf betalen. Aan keuzes zitten prijskaartjes, dat verandert mi niet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Susan wo 2 nov 2011 - 1:05

Als je het zelf moet betalen dan verandert er in praktische zin vrij weinig, behalve dan misschien voor miljonairsvrouwen. Als je al bedenkt wat je moet betalen voor een poliklinische bevalling zonder medische indicatie, dus puur het gebruik van een verloskamer, dan lijkt het mij dat een keizersnede onbetaalbaar is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 1:08

Alleen verblijf in ziekenhuis ligt al tussen de 500,00 en 750,00 per dag zonder de er nog bijkomende kosten. 4 dagen voor keizersnee is dus al 2000,00 tot 3000,00.
Dan de operatie, medicatie, kosten voor het kind...

Eigen bijdrage zal misschien haalbaar zijn, volledig betalen niet voor het grootste deel van Nederland.

Ik ben overigens tegen. Ik had mijn bevalling ook niet willen missen, maar dat weet je pas als je het achteraf bekijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Supertalentje wo 2 nov 2011 - 1:15

Bevallen in het zkh bij ons kost 'maar' €510 zonder tegemoetkoming, dat heb ik er ruimschoots voor over, ik kan me niks voorstellen bij de kosten van een ks.
Maar je krijgt zoveel echo's tijdens je zwangerschap, wil je er meer dan betaal je die zelf. Ik wilde graag een nekplooimeting zonder in de risicogroep te vallen en die moest ik ook zelf betalen a €150.

Je kunt gewoon thuisbevallen op de natuurlijke manier. Kan dat niet dan worden de kosten vergoed, wil je dat niet dan moet je dat kunnen betalen. Maar zo werkt het toch met heel veel dingen?

De PC is trouwens ook alleen voor miljonairsvrouwen, daar klaagt toch ook niemand over? Als je geld hebt dan heb je meer financiele mogelijkheden en meer keuzes. Maar in NL kun je hoe dan ook veilig een kind ter wereld brengen, rijk of arm.

Edit: ik zie een ks als 'luxe', dat ik vind dat die keuze er moet zijn betekend niet dat ik per definitie vind dat deze keuze ook voor iedereen financieel binnen handbereik moet zijn.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Susan wo 2 nov 2011 - 1:22

Ik denk dat de kosten van een poliklinische bevalling niet eens in de buurt komen van een keizersnede.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 1:25

Ik heb weleens een rekening van een week ziekenhuis en behandeling van een niet verzekerd iemand onder ogen gehad, ik schrok me echt rot van de bedragen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 1:47

Ik vind dat het niet zomaar een keuze zou moeten zijn voor iedereen. Bij een traumatische eerste bevalling, gezondheidsredenen etc vind ikhet een ander verhaal maar anders eerst 'gewoon' proberen vind ik. Ik denk idd dat doordat mensen er makkelijker over denken (over een ks) dat de keuze van sommigen misschien beinvloedt. Wanneer er wel een helemaal vrije keuze in komt zou ik wel 'eisen' dat de vader en moeder zeer duidelijke en goede redenen hebben om voor een keizersnee te gaan. En daarnaast idd wie gaat dat allemaal weer betalen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  LMCurious wo 2 nov 2011 - 1:57

wie gaan dat allemaal betalen....als je dit soort dingen goedkoper wil maken zou het hele systeem anders moeten. Als je gaat kijken wat het nu kost is het inderdaad absurd. Maar mochten mensen het zelf moeten gaan betalen gegarandeerd dat het dan ineens goedkoper kan. en niet alleen bij prutsers hoor! Maar hoeveel verdienen de artsen nu? Kan best een beetje minder allemaal, word het hele ziekenplan goedkoper! Maar goed....dan zit je al zover in de als als als....
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Printje wo 2 nov 2011 - 2:03

LMCurious schreef:wie gaan dat allemaal betalen....als je dit soort dingen goedkoper wil maken zou het hele systeem anders moeten. Als je gaat kijken wat het nu kost is het inderdaad absurd. Maar mochten mensen het zelf moeten gaan betalen gegarandeerd dat het dan ineens goedkoper kan. en niet alleen bij prutsers hoor! Maar hoeveel verdienen de artsen nu? Kan best een beetje minder allemaal, word het hele ziekenplan goedkoper! Maar goed....dan zit je al zover in de als als als....

Ik bedoelde idd dat als ik naar de kosten kijk van nu denk ik jeetje :shock: geen mens die dat zelf kan betalen natuurlijk. Ik vind sowieso de kosten voor je ziektenkosten echt absurd worden, je krijgt vrijwel niets vergoedt, eigen risico blijft stijgen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL? - Pagina 2 Empty Re: Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum