Dilemma... Voeden op verzoek of ritme aanhouden?
+4
Zenna
Balloon
blondje1313
MissBitchy
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dilemma... Voeden op verzoek of ritme aanhouden?
Onze zoon van 12 weken heeft al vanaf het begin een vast ritme. Dat gaat eigenlijk heel erg goed hoor.
Maar nu lees ik hier van bijna iedereen dat ze voeden op verzoek enzo... Zit toch te twijfelen of ik dat ook niet ga doen.
Moet zeggen dat het zo was verteld door de kraamzorg en we hier eigenlijk gewoon mee verder gegaan zijn, dus wíj bepalen het (eet)ritme en niet onze zoon...
Hij krijgt nu 5x 180cc op de volgende tijden:
7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00u
Om 20.30 gaat ie meestal slapen en om 23u moeten we 'm dan wakker maken voor de laatste fles. Die gaat wel schoon op.
23.15u ligt ie weer op bed en slaapt ie meestal totdat we 'm wakker moeten maken de volgende dag om 7.00u. Het feit dat we hem wakker moeten maken, zegt volgens mij dat ie dus wel langer kan slapen. Nou wil ik 'm eigenlijk niet langer laten slapen, ook niet met het oog op het feit dat ik over 3 weken weer moet werken en 7u de fles dan ideaal is. Dus misschien de voeding van 23u laten vallen?
Nu komen we net van het CB voor z'n 2e inentingen en hij zou om 15u dus 'moeten' eten, maar hij ligt nog zo lekker te slapen...
Wat zal ik doen? Vanaf nu op verzoek gaan voeden? Met het risico dat ons mooie ritme (ja, ook het feit dat wij kunnen slapen van 23.15 tot 7.00 ) helemaal overhoop is?
Of zal ik 'm zometeen om bijv. 16u wakker (anders zit er alweer langer dan 5u tussen...) maken en dan om 20 a 21u z'n laatste fles geven en dan kijken wat ie vannacht doet? Dus eigenlijk overgaan op 4 voedingen? En wel gewoon dat wij z'n tijden blijven bepalen? (Qua gewicht zou ie nog 5 voedingen moeten, hij is namelijk maar 5275gr...)
Maar nu lees ik hier van bijna iedereen dat ze voeden op verzoek enzo... Zit toch te twijfelen of ik dat ook niet ga doen.
Moet zeggen dat het zo was verteld door de kraamzorg en we hier eigenlijk gewoon mee verder gegaan zijn, dus wíj bepalen het (eet)ritme en niet onze zoon...
Hij krijgt nu 5x 180cc op de volgende tijden:
7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00u
Om 20.30 gaat ie meestal slapen en om 23u moeten we 'm dan wakker maken voor de laatste fles. Die gaat wel schoon op.
23.15u ligt ie weer op bed en slaapt ie meestal totdat we 'm wakker moeten maken de volgende dag om 7.00u. Het feit dat we hem wakker moeten maken, zegt volgens mij dat ie dus wel langer kan slapen. Nou wil ik 'm eigenlijk niet langer laten slapen, ook niet met het oog op het feit dat ik over 3 weken weer moet werken en 7u de fles dan ideaal is. Dus misschien de voeding van 23u laten vallen?
Nu komen we net van het CB voor z'n 2e inentingen en hij zou om 15u dus 'moeten' eten, maar hij ligt nog zo lekker te slapen...
Wat zal ik doen? Vanaf nu op verzoek gaan voeden? Met het risico dat ons mooie ritme (ja, ook het feit dat wij kunnen slapen van 23.15 tot 7.00 ) helemaal overhoop is?
Of zal ik 'm zometeen om bijv. 16u wakker (anders zit er alweer langer dan 5u tussen...) maken en dan om 20 a 21u z'n laatste fles geven en dan kijken wat ie vannacht doet? Dus eigenlijk overgaan op 4 voedingen? En wel gewoon dat wij z'n tijden blijven bepalen? (Qua gewicht zou ie nog 5 voedingen moeten, hij is namelijk maar 5275gr...)
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
Re: Dilemma... Voeden op verzoek of ritme aanhouden?
Je hoeft niet meteen bang te zijn voor omgekeerd dag- en nachtritme hoor, het slapen kan een bijwerking zijn van de inentingen.
Pompoen geeft fv op verzoek, misschien dat je aan haar nog tips kan vragen (hier of op fb).
Waarom wil je over naar voeden op verzoek? Hij eet goed met het schema, en de laatste fles mag hij gewoon hebben.
Slaapt hij slecht door het wakker maken? Moet je er zelf voor opblijven terwijl je eigenlijk al naar bed wil?
Pompoen geeft fv op verzoek, misschien dat je aan haar nog tips kan vragen (hier of op fb).
Waarom wil je over naar voeden op verzoek? Hij eet goed met het schema, en de laatste fles mag hij gewoon hebben.
Slaapt hij slecht door het wakker maken? Moet je er zelf voor opblijven terwijl je eigenlijk al naar bed wil?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Wij voeden min of meer op verzoek sinds ze de nacht doorslaapt. We geven sowieso de laatste fles rond 21.30u
Dus tussen de ochtendfles en de laatste fles geven we gewoon wanneer ze honger heeft. Dat kan om de 3 uur zijn, maar ook om de 4,5 - 5 uur.
Dus tussen de ochtendfles en de laatste fles geven we gewoon wanneer ze honger heeft. Dat kan om de 3 uur zijn, maar ook om de 4,5 - 5 uur.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Gaat dat voeden op verzoek niet over de kindjes die bv krijgen. Jullie hebben op dit moment een héél goed schema dus waarom zou je daar iets in willen veranderen? Ik wou dat wij zo'n schema hadden!
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Ze krijgt trouwens flessen van 150 + 5 en ze woog de laatste keer 5190 gram.
Balloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13
Voeden op verzoek kan prima met fv, heb ik ook gedaan toen ik overstapte van bv naar fv. Maar uiteindelijk werd dat gewoon het schema wat jij nu hebt.. Waarom wil je gaan voeden op verzoek?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Na de bv bij Louise gaf ik ook fv op verzoek, na een tijdje ging het vanzelf in een schema.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Bedankt voor de reacties, ik zal even op iedereen reageren/antwoorden:
blondje:
Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk niet zo goed kan onderbouwen waarom ik op verzoek wil voeden.
Misschien omdat hij zelf niet zo goed aangeeft of ie honger heeft, of ie genoeg krijgt, of ie langer zou kunnen slapen etc.
Ook heeft hij een beetje een ritme van 23.00 tot 11.00u ipv 19.00 tot 7.00u ontwikkelt lijkt het. Hij slaapt 's avonds bijna niet en 's ochtends juist heel veel. En nu werk ik nog niet, maar als ik straks weer werk kan ik me zo voorstellen dat het wel lekker is als we de avond voor onszelf hebben...
En dat zelf opblijven is nu geen probleem, maar ik weet inderdaad niet of ik dat trek als ik straks weer aan het werk ben.
(Al weet ik heel goed dat we niet mogen klagen hoor, met een baby die al vanaf 7 weken doorslaapt van 23 tot 7u!)
Zenna:
Ja, je hebt ook wel gelijk, we hebben een heel goed schema zou. Never change a winning team, toch?
Maar dus een beetje om bovenstaande reden denk ik...
Balloon:
S. weegt nu 5275 met 12+1 weken, dus in verhouding wel een stuk lichter dan jouw dochter. Daarom misschien toch nog maar niet naar 4 flessen gaan...
blondje:
Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk niet zo goed kan onderbouwen waarom ik op verzoek wil voeden.
Misschien omdat hij zelf niet zo goed aangeeft of ie honger heeft, of ie genoeg krijgt, of ie langer zou kunnen slapen etc.
Ook heeft hij een beetje een ritme van 23.00 tot 11.00u ipv 19.00 tot 7.00u ontwikkelt lijkt het. Hij slaapt 's avonds bijna niet en 's ochtends juist heel veel. En nu werk ik nog niet, maar als ik straks weer werk kan ik me zo voorstellen dat het wel lekker is als we de avond voor onszelf hebben...
En dat zelf opblijven is nu geen probleem, maar ik weet inderdaad niet of ik dat trek als ik straks weer aan het werk ben.
(Al weet ik heel goed dat we niet mogen klagen hoor, met een baby die al vanaf 7 weken doorslaapt van 23 tot 7u!)
Zenna:
Ja, je hebt ook wel gelijk, we hebben een heel goed schema zou. Never change a winning team, toch?
Maar dus een beetje om bovenstaande reden denk ik...
Balloon:
S. weegt nu 5275 met 12+1 weken, dus in verhouding wel een stuk lichter dan jouw dochter. Daarom misschien toch nog maar niet naar 4 flessen gaan...
MissBitchy- Fluisteraar
Hier het zelfde. Ging vanzelf ritme in zitten omdat ze rond de zelfde tijd wakker werd. Meestal zat er tussen 3,5 en 4,5 uur tussen. Behalve voor de laatste fles heb ik haar nooit wakker gemaakt voor de fles.Slakje schreef:Na de bv bij Louise gaf ik ook fv op verzoek, na een tijdje ging het vanzelf in een schema.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik zou het gewoon zo laten, het gast hartstikke goed zo toch?
En slaapt hij overdag wel een keer wat langer dan geef je zijn fles iets later, kom je s'avonds ook later uit maar wij gaven dan wel altijd de laatste fles op een vast tijdstip. Op een gegeven moment lieten ze daar steeds meer van staan en ging die late fles eraf.
En slaapt hij overdag wel een keer wat langer dan geef je zijn fles iets later, kom je s'avonds ook later uit maar wij gaven dan wel altijd de laatste fles op een vast tijdstip. Op een gegeven moment lieten ze daar steeds meer van staan en ging die late fles eraf.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Het is vandaag door z'n inentingen zo gelopen dat hij net z'n 4e voeding heeft gehad en nu (hopelijk ) de nacht in is gegaan. We zien wel hoe het gaat en anders morgen gewoon weer in het lekkere ritme dat we al hadden.
Inderdaad, waarom veranderen als het goed loopt...
Maar mocht het nu toevallig zo goed uitkomen, dan is het ook mooi meegenomen!
Inderdaad, waarom veranderen als het goed loopt...
Maar mocht het nu toevallig zo goed uitkomen, dan is het ook mooi meegenomen!
MissBitchy- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» voeden op verzoek bv
» Voeden op verzoek
» voeden op verzoek en tijd tussen de voedingen...
» flesvoeding op verzoek
» Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?
» Voeden op verzoek
» voeden op verzoek en tijd tussen de voedingen...
» flesvoeding op verzoek
» Keizersnede op verzoek. Wel/niet in NL?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: