Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de mensen met een kat...

+29
Chocoholic
Mint
Beachgirl
Spring
Sjirafje
Jerry
Rush
Suus
Aziraphale
Oasis
Minx
Clapperdie
Rovine
Vlinderjoy
bolus26
SnowWhite
PluDan
Snoes
Pompoen
Jeanette
TukTuk
JustMeDaan
Olijfje
Supertalentje
banjer49
_Femme
Sarah1985
Lejow
Raindrop
33 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Rush zo 30 okt 2011 - 23:49

Oreo schreef:Bovendien stinken de kattenbakken anders veels te veel!
Hier krijgt ze dagelijks natvoer en daar ruik je niets van. Ja als ze net 3sec geweest is, maar is dat bij ons ook niet zo?! :P

Alleen de smaak eend krijgt ze niet meer, want daar ging ze verschrikkelijk van afschijten.

Iemand 6 zakjes Whiskas Junior Eend? Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 23:50

Onze hele kamer meurt als ze bepaald voer hebben gehad en voorál bij natvoer... maar dingen als Whiskas krijgen ze hier sowieso niet, daar gaat de bak ook teveel van stinken, hahahaha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Rush zo 30 okt 2011 - 23:50

Ze is gestart met Whiskas en dat ga ik niet veranderen, omdat ze het er dus prima op doet haha. Behalve eend :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 23:54

Rush schreef:Ze is gestart met Whiskas en dat ga ik niet veranderen, omdat ze het er dus prima op doet haha. Behalve eend :P

Dat snap ik. Bij ons kregen ze allerlei meuk waar ze echt keihard van stonken. En hey, ik moet ook leven in die ruimte smile Dus wij zijn overgestapt op iets duurder voer (Royal Canin en Hill's) en dat werkt voor ons het beste. We kopen het "groot" in op zooplus en doen ruim 3 maanden met een zak van 10 kilo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Rush zo 30 okt 2011 - 23:55

Jaaa, sowieso. Als ze zou stinken van het voer, dan zou ik dat zeker ook aanpassen. Je moet er toch dagelijks mee leven haha.

En dan maar wat duurder. En daarbij, als je het overall uitrekend, scheelt het ook niet eens zoveel geloof ik.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Lejow ma 31 okt 2011 - 0:03

Oreo schreef:
Rush schreef:Ze is gestart met Whiskas en dat ga ik niet veranderen, omdat ze het er dus prima op doet haha. Behalve eend :P

Dat snap ik. Bij ons kregen ze allerlei meuk waar ze echt keihard van stonken. En hey, ik moet ook leven in die ruimte smile Dus wij zijn overgestapt op iets duurder voer (Royal Canin en Hill's) en dat werkt voor ons het beste. We kopen het "groot" in op zooplus en doen ruim 3 maanden met een zak van 10 kilo.

+1
Ze krijgen geen natvoer want daar gaan ze zoooooo van stinken!!
En met die Royal Canin ruik je het bijna niet
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Suus ma 31 okt 2011 - 0:05

Die van ons eten wel wat meer dan er op de zak staat, maar de dierenarts zei dat ze er goed uitzagen, ze zitten goed op gewicht. Ze zullen wel iets meer nodig hebben dan. Ze bewegen ook heel veel, altijd samen aan het rennen door huis smile

Wij geven ze 's ochtends brokjes (die dus gelijk op gaan) en 's avonds natvoer (dat gaat ook gelijk op).
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Beachgirl ma 31 okt 2011 - 0:18

Een kat moet 24/7 kunnen eten. Katten eten namelijk altijd kleine beetjes, en nooit zoals bijv. honden meteen een hele bak leeg.

Hier staat altijd een bakje voer klaar.


Uit een info boekje van onze dierenarts:

Katten eten van nature 15 à 20 keer per dag en hebben na 3 uur honger. 2 keer per dag eten krijgen betekent 18 uur per dag honger hebben!!! Je kunt het vergelijken met dat wij als mensen eens per anderhalve dag eten zouden krijgen. Daar zouden we denk ik niet dood van gaan, maar we zouden ons wel permanent erg rot voelen.

Bakjes met grijpklare brokjes neerzetten kan alléén als een kat daar sinds zijn vroege kittentijd aan gewend is. Anders zal de kat zich direct overeten.

Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 0:26

Raindrop schreef:Ik heb een vraagje over het geven van brokjes.
Zorgen jullie dan dat het etensbakje altijd gevuld is met brokjes of krijgt jullie kat(ten) een bepaalde hoeveelheid per dag?

Elke ochtend en avond een "handje" droge brokjes in beide bakjes, wij hebben twee poezen.

Water wordt twee keer per dag vers gegeven, ook twee bakjes,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Rush ma 31 okt 2011 - 0:26

Beachgirl_24 schreef:Een kat moet 24/7 kunnen eten. Katten eten namelijk altijd kleine beetjes, en nooit zoals bijv. honden meteen een hele bak leeg.

De meeste katten inderdaad. Er zijn wel katten die zichzelf over-eten als ze 24/7 voer beschikbaar hebben.
Haha, oh dat zeg je daaronder ook al :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Supertalentje ma 31 okt 2011 - 0:28

Euh ja, als hier continue eten zou staan, dan had ik nu 4 morsdode katten van de obesitas. (En ik had een hernia, want dan bleef ik lopen, er past ook maar zoveel in een bakje).

Wellicht als je kat alleen is of de hele dag buiten dat ie niet gewend is gelijk zijn bak leeg te eten en naar huis loopt als ie honger heeft. Hier zitten ze altijd binnen (en zo groot is het hier niet) en ze zijn met zn vieren waarvan er altijd wel eentje de bakjes van de ander naloopt om te kijken of er nog een brokje in ligt.

En trouwens, in de natuur heeft een kat ook helemaal geen 24/7 toegang tot eten, althans hier liggen de kuikentjes niet te wachten bij de voordeur. Dus ik zou niet weten waarom katten altijd toegang moeten hebben tot voer, het zijn geen mensen die graag willen kunnen kiezen en een goed gevulde koelkast hebben.

Edit: oh, je hebt je post aangepast. Maar de vergelijking met mensen vind ik niet opgaan, katten zijn geen mensen en voor sommige mensen zou het beter zijn als ze gewoon 3 keer dag een gebalanceerde maaltijd zouden binnen krijgen... (ik heb het hier over mezelf trouwens, haha!)


Laatst aangepast door Supertalentje op ma 31 okt 2011 - 0:31; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 0:29

Rush schreef:
Beachgirl_24 schreef:Een kat moet 24/7 kunnen eten. Katten eten namelijk altijd kleine beetjes, en nooit zoals bijv. honden meteen een hele bak leeg.

De meeste katten inderdaad. Er zijn wel katten die zichzelf over-eten als ze 24/7 voer beschikbaar hebben.
Haha, oh dat zeg je daaronder ook al :P

Daarom doe ik dus 2 x daags beide bakjes een handje vol brokjes ( droog ). Anders worden ze te dik en/of gaan ze overgeven.

Belangrijker is dat ze altijd vers water hebben. Katten kunnen in principe tot ongeveer 24u met 1 bakje brokjes, water is echt zo belangrijk.


Laatst aangepast door Tea-Leaf op ma 31 okt 2011 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Suus ma 31 okt 2011 - 0:29

Die van ons zijn nog maar 16 weken, maar het is gewoon echt niet te doen om ze de hele dag toegang tot voer te geven. We hebben het geprobeerd, maar echt, hoeveel we ook geven, ze eten het direct op. Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen, want ze zijn met zijn tweetjes. Als de een iets laat staan, eet de ander het wel op. Maar of je nu een half uur wacht of 5 uur, ze vallen altijd aan op hun eten alsof ze dagen niks gehad hebben.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 0:29

Supertalentje schreef:Euh ja, als hier continue eten zou staan, dan had ik nu 4 morsdode katten van de obesitas. (En ik had een hernia, want dan bleef ik lopen, er past ook maar zoveel in een bakje).

Wellicht als je kat alleen is of de hele dag buiten dat ie niet gewend is gelijk zijn bak leeg te eten en naar huis loopt als ie honger heeft. Hier zitten ze altijd binnen (en zo groot is het hier niet) en ze zijn met zn vieren waarvan er altijd wel eentje de bakjes van de ander naloopt om te kijken of er nog een brokje in ligt.

En trouwens, in de natuur heeft een kat ook helemaal geen 24/7 toegang tot eten, althans hier liggen de kuikentjes niet te wachten bij de voordeur. Dus ik zou niet weten waarom katten altijd toegang moeten hebben tot voer, het zijn geen mensen die graag willen kunnen kiezen en een goed gevulde koelkast hebben.

Helemaal mee eens

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 0:34

Suus schreef:Die van ons zijn nog maar 16 weken, maar het is gewoon echt niet te doen om ze de hele dag toegang tot voer te geven. We hebben het geprobeerd, maar echt, hoeveel we ook geven, ze eten het direct op. Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen, want ze zijn met zijn tweetjes. Als de een iets laat staan, eet de ander het wel op. Maar of je nu een half uur wacht of 5 uur, ze vallen altijd aan op hun eten alsof ze dagen niks gehad hebben.

Gewoon de kleine hoeveelheden aanhouden, ze wennen vanzelf wel. Bedelen zullen ze altijd blijven ( die van ons zijn ruim 4 en doen t nog ), maar daar geef je dan gewoon niet aan toe.

Ze kunnen zielig kijken en miauwen (oh man, dat is zo moeilijk elke keer weer als ik die lieve snoetjes zie haha ), maar overvoeren is nog veel sneuer.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Raindrop ma 31 okt 2011 - 0:36

Die van ons heeft altijd brokjes in zijn bakje. Ik ga er nu wel minder in doen zodat de brokjes vers blijven.
Maar hij eet echt niet zijn bakje ineens leeg, af en toe gaat hij eten. En hij is ook absoluut niet dik (hij is zelfs vrij mager).

Voor de mensen die de katten dus een paar keer per dag brokjes geven, als de brokjes op zijn gaan de katten dan niet zitten schooien?

Edit: ik zie het antwoord al haha. Ik vind het trouwens wel heel moeilijk als mijn kat zit te schooien.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Raindrop ma 31 okt 2011 - 0:37

Jerry schreef:ik heb op internet een groeicurve gevonden. Excelbestandje gedownload en voer nu iedere week haar gewicht daarop in. Dan kan ik precies zien of ze goed groeit smile

Hoe weeg jij je kat dan? Ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht van mijn kat.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 0:37

Raindrop schreef:

Voor de mensen die de katten dus een paar keer per dag brokjes geven, als de brokjes op zijn gaan de katten dan niet zitten schooien?

Nee, ze weten "op is op"

Wel gaan ze lopen schooieren als we zelf zitten te eten en heel af en toe krijgen ze dan een kattesnoepje om ze af te laten druipen haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Supertalentje ma 31 okt 2011 - 0:40

Suus schreef:Die van ons zijn nog maar 16 weken, maar het is gewoon echt niet te doen om ze de hele dag toegang tot voer te geven. We hebben het geprobeerd, maar echt, hoeveel we ook geven, ze eten het direct op. Ik kan het me ook wel een beetje voorstellen, want ze zijn met zijn tweetjes. Als de een iets laat staan, eet de ander het wel op. Maar of je nu een half uur wacht of 5 uur, ze vallen altijd aan op hun eten alsof ze dagen niks gehad hebben.

Ja, dat doen ze hier ook.
Ik vind het overigens ook fijn te zien dat ze gelijk eten en dat ik kan zien hoeveel ze binnen krijgen. Als er iets is met een, dan zie ik dat gelijk, omdat ie niet aanvalt op zn eten of zijn bakje niet snel genoeg leeg eet. Ze kunnen hier rennen, springen en gek doen, maar zodra er niet gegeten wordt zit ik bij de dierenarts. De kattenbakken kan ik moeilijker iets aan zien omdat ze allemaal alle kattenbakken gebruiken en ik daar niet de hele dag naast zit.

Ik zit er nog eens over na te denken; maar hoe leven HUISkatten eigenlijk in de vrije natuur? Huiskatten zijn allang geen leeuwen en tijgers meer (bij wijze van) maar gewoon geconditioneerd tot hun huidige gedrag.

Edit: schooien doen ze nog weleens, maar ze krijgen hier nooit iets. Ik koop duur, hoogwaardig voer en dan zou ik ze gaan verpesten met 'menseneten' voor mijn gemoed? Daarnaast zijn hun darmen etc helemaal niet meer gewend aan stukjes vlees/blokjes kaas en meer van dat soort dingen die ze wel zouden willen ;-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Raindrop ma 31 okt 2011 - 0:41

Tea-Leaf schreef:
Raindrop schreef:

Voor de mensen die de katten dus een paar keer per dag brokjes geven, als de brokjes op zijn gaan de katten dan niet zitten schooien?

Nee, ze weten "op is op"

Wel gaan ze lopen schooieren als we zelf zitten te eten en heel af en toe krijgen ze dan een kattesnoepje om ze af te laten druipen haha.

Haha dat doet onze kat ook. Als wij eten kan hij ons blijven aan kijken en dan likt hij ook met zijn tong, echt irritant.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Rush ma 31 okt 2011 - 0:43

Onze kitten heeft in principe ook 24/7 toegang tot brokjes, maar dat komt omdat ze het zelf verdeeld over de dag.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Lejow ma 31 okt 2011 - 0:58

Raindrop schreef:
Jerry schreef:ik heb op internet een groeicurve gevonden. Excelbestandje gedownload en voer nu iedere week haar gewicht daarop in. Dan kan ik precies zien of ze goed groeit smile

Hoe weeg jij je kat dan? Ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht van mijn kat.

Zelf met kat in je armen op de weegschaal gaan staan, en daarna nog een keer zelf zonder kat in je armen op de weegschaal gaan staan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Suus ma 31 okt 2011 - 1:23

Ze schooien bij ons wel eens als we zelf aan het eten zijn, maar dan krijgen ze niks. Ze hebben dan ook net hun eigen eten op, dat krijgen ze als wij gaan eten, dus ze moeten ook gewoon niet zeuren Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Supertalentje ma 31 okt 2011 - 1:27

Lejow schreef:
Raindrop schreef:
Jerry schreef:ik heb op internet een groeicurve gevonden. Excelbestandje gedownload en voer nu iedere week haar gewicht daarop in. Dan kan ik precies zien of ze goed groeit smile

Hoe weeg jij je kat dan? Ik ben ook wel benieuwd naar het gewicht van mijn kat.

Zelf met kat in je armen op de weegschaal gaan staan, en daarna nog een keer zelf zonder kat in je armen op de weegschaal gaan staan!

Oh, dat is slim! Ik kreeg mijn kat al niet lang genoeg op de weegschaal voor haar gewicht! (digitale weegschaal, dan moet je even wachten ;-))

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gast ma 31 okt 2011 - 1:28

Kittens moesten van onze DA de eerste 6 maanden onbeperkt brokjes hebben staan. Wij deden dat niet, want anders vrat grote poes alles op. Dus we boden het in kleine hoeveel heden aan, als het op was steeds iets erbij.

Nu weten ze beiden dat ze 2x per dag eten krijgen en tussendoor niet. Ze beginnen pas tegen een uur of 8 te schooien en miauwen om eten. héél soms krijgt één van de twee wat vis, als wij dat ook eten, maar meestal alleen brokken.

Net als Supertalentje, kopen wij hoogwaardig voer waarbij bij onze katten is gebleken dat ze het er beter op doen dan de dierenwinkelmerken/whiskas/etc. Daarvan geef ik ze dus ook bij voorbaat niet teveel omdat het anders een heel dure aangelegenheid wordt smile

Overigens, voor degene met kittens van 16 weken.. er wordt door DA's aangeraden om tot 6 maanden kittens Royal Canin Kitten 36 te geven. Dit voer is extra rijk aan eiwitten en proteïnen, en dat hebben ze als kitten erg hard nodig. Fokkers en Catteries doen dat ook. Misschien een tip? Het is duur ja, maar als je het een beetje slim speelt, kan je dmv allerlei bonnetjes zo 2 zakken van 500g gratis krijgen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de mensen met een kat... - Pagina 3 Empty Re: Voor de mensen met een kat...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum