Voor de mensen met een kat...
+29
Chocoholic
Mint
Beachgirl
Spring
Sjirafje
Jerry
Rush
Suus
Aziraphale
Oasis
Minx
Clapperdie
Rovine
Vlinderjoy
bolus26
SnowWhite
PluDan
Snoes
Pompoen
Jeanette
TukTuk
JustMeDaan
Olijfje
Supertalentje
banjer49
_Femme
Sarah1985
Lejow
Raindrop
33 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Voor de mensen met een kat...
Raindrop schreef:Lejow, zijn de bakjes dan ook telkens helemaal leeg?
Onze kat heeft altijd brokjes in zijn bakje.
Meestal moet ik hem 1 keer per twee dagen bijvullen.
De ene keer wel, de andere keer niet.
Ze krijgen Royal Canin Indoor. Voer speciaal afgestemd op binnenkatten!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Die van ons geven wij verschillende merken door elkaar. Hij krijgt altijd Royal Canin (Royal Canin Indoor of Royal Canin Sterilised) en meestal doen we er dan nog twee merken brokjes doorheen (ook meestal brokjes voor Indoor katten).
Daarnaast krijgt meneer twee keer per week nat voer en af en toe snoepjes of een kattenstick.
Daarnaast krijgt meneer twee keer per week nat voer en af en toe snoepjes of een kattenstick.
Laatst aangepast door Raindrop op zo 30 okt 2011 - 7:34; in totaal 1 keer bewerkt
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Lejow schreef:Ze krijgen 's morgens en 's avonds en vol bakje brokjes, en op is op!
+1 maar de buurkatten eten er ook wel es van mee. ze krijgen kitkat
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik gaf mijn kat eerst ook telkens nieuwe brokjes als het bakje leeg was. Maar de dierenarts gaf toen als advies dat het bakje best een paar uur leeg mag zijn. Nu krijgt hij elke ochtend een bak brokjes.
Vlinderjoy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Als de brokken op zij gaan ze de planten opvreten, dus we zorgen wel dat het bakje meestal vol is.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Onze katten krijgen 3x per dag eten. s'Ochtends 2 schepjes, rond etenstijd 1 schepje en als we naar bed gaan 1 schepje. Dit is de precieze hoeveelheid dat een kat per dag mag hebben (staat op de zak met brokken die we hebben). Dus als het op is = het gewoon op ! Maar meestal blijft er wel iets liggen
Gast- Gast
Wij hebben 2 katten (persen) en die krijgen brokjes van Royal Canin Persian. Ik heb een duobakje staan en die zitten altijd gevuld met de brokjes. Ik denk dat 1x per 2 á 3 dagen moet bijvullen. Daarnaast krijgen ze samen 1 zakje whiskas natvoer per dag.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Hier krijgt ze 's morgens een bakje en 's avonds ook. Op is op
Gast- Gast
Wij meten aan het begin van de dag een hoeveelheid af en dat is het voor die dag. Ze krijgen het meestal in 3 of 4 porties. Ligt er een beetje aan wat onze dagplanning is. Eerder was het dat er altijd wat stond, maar Y is een beetje een vreetzak en is dus een obesicat . En M weet er goed mee om te gaan, die is dus mooi
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Onze katten hebben altijd de bakjes vol, maar meestal vul ik ze 's morgens en zijn ze rond het avondeten bijna leeg (vooral die van de kater), dus doe ik er dan nog een beetje bij.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Ik vul bij als prinsje zijn bak leeg heeft. Als ik lang weg bent vul ik hem bij. Hij eet geen brokjes die er al een dag in zitten.
Gast- Gast
Voor de mensen die de brokjes echt 2 á 3 dagen laten staan...dan zijn de brokjes toch helemaal niet lekker 'vers' meer? Hier geef ik ze liever 2x per dag een schep zodat ze lekker verse brokjes hebben. Als wij bijv. 1 nachtje weg gaan dan zetten we een grotere bak neer vol brokjes en dan is het maar wat minder vers
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Die van ons eten hun bakje gelijk leeg zodra ze eten hebben gekregen, alsof ze compleet uitgehongerd zijn! En ja, ze krijgen echt wel genoeg te eten Vreetzakjes zijn het Dus nee, de hele dag toegang tot brokjes is gewoon onmogelijk, maar goed, dat doen ze zelf.
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Als ik dit lees lijkt het alsof ik de mijne veels te weinig geef. Maar ik volg gewoon de zak. Ze krijgt 's ochtends 20 gram en 's avonds 20 gram brokken. Dus eigenlijk maar 4 eetlepels. Natvoer lust ze niet, dus dat krijgt ze ook niet. En het is een binnenkat.
Gast- Gast
Ik was van plan om geen natvoer te geven, maar ze doet het er heel goed op, dus toch wel.
`s ochtends krijgt ze een zakje natvoer en `s avonds een bak vol brokjes, daar doet ze dan de nacht en de volgende dag mee
`s ochtends krijgt ze een zakje natvoer en `s avonds een bak vol brokjes, daar doet ze dan de nacht en de volgende dag mee
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hier krijgen ze Hill's Light. 's Morgens krijgen ze 25 gram en 's avonds ook. Ene poes is te dik en moet eigenlijk afvallen, maar andere poes eet heel langzaam dus dikke poes eet alsnog te veel en de poes die langzaam eet valt ook meer af
Gast- Gast
De richtlijnen op een zak zijn richtlijnen... De ene kat heeft gewoon veel meer eten nodig dan de ander... Als je echt twijfelt, moet je je kat gewoon regelmatig wegen, dan zie je vanzelf of hij/zij een goed gewicht heeft/houdt
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Hier 3 katten en 24/7 toegang tot droogvoer.
Natvoer krijgen ze zelden....meestal om extra te verwennen of
als wij gaan gourmetten. (hebben we geen bedelende beestjes om ons heen)
Natvoer krijgen ze zelden....meestal om extra te verwennen of
als wij gaan gourmetten. (hebben we geen bedelende beestjes om ons heen)
Sjirafje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11
Jerry schreef:De richtlijnen op een zak zijn richtlijnen... De ene kat heeft gewoon veel meer eten nodig dan de ander... Als je echt twijfelt, moet je je kat gewoon regelmatig wegen, dan zie je vanzelf of hij/zij een goed gewicht heeft/houdt
Bij ons zijn die richtlijnen dus zelfs teveel voor de katten!
Gast- Gast
Dit is bij onze kat ook het geval. M'n verwoording is misschien wat vreemd, maar ik maak de vergelijking met de ene kat naast de ander
(ik denk dat fabrikanten dit doen zodat de zak dan eerder leeg is en mensen sneller nieuwe kopen)
Jerry- Ratel
Voor onze kitten is het ook teveel wat er op de zak staat, maar ik doe nu gewoon zelf maar wat, haha.
Ze ziet er perfect uit, en ze heeft zo`n schattig rond buikje als ze gegeten heeft haha! :-)
Ze ziet er perfect uit, en ze heeft zo`n schattig rond buikje als ze gegeten heeft haha! :-)
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ik heb op internet een groeicurve gevonden. Excelbestandje gedownload en voer nu iedere week haar gewicht daarop in. Dan kan ik precies zien of ze goed groeit
Jerry- Ratel
Katten eten over de gehele dag kleine beetjes. Daarom is het van belang dat ze continu toegang tot hun eten hebben.
Onze katten krijgen droogvoer en in de avond een zakje natvoer.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Spring schreef:Katten eten over de gehele dag kleine beetjes. Daarom is het van belang dat ze continu toegang tot hun eten hebben.
Maar ik kan me voorstellen de de TO zich dat juist afvraagt. Als een kat constant toegang tot eten heeft en hij niet leert om verspreid over de dag kleine beetjes te eten (en dus als ie wat krijgt alles in één keer opeet) en je wel bij blijft vullen, wordt ie toch veels te dik?
Onze kat krijgt één keer per dag nieuw eten en meestal houdt ie hier iets van over (gooi ik weg als ze nieuwe krijgt). Maar 't gebeurt ook weleens dat ze 't eerder helemaal op heeft. Dan heeft ze pech en moet ze maar even wachten tot ze nieuwe krijgt. Nog nooit problemen mee gehad.
Jerry- Ratel
Spring schreef:Katten eten over de gehele dag kleine beetjes. Daarom is het van belang dat ze continu toegang tot hun eten hebben.
Nou, mijn ene kat dus écht niét! Wat er staat zal meteen opgaan ook.. dat is vanaf het begin al zo..
Oh ja, natvoer krijgen ze hier niet. Grote poes blieft alleen 1 soort als het heel erg is aangelengd met water (yuk!) en kleine poes vreet alles wat los en vast zit.. Bovendien stinken de kattenbakken anders veels te veel!
Gast- Gast
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nadelen voor mooie mensen
» BBQ voor 11 mensen
» Post voor onbekende mensen
» Voor de mensen met een hond...
» Voor de mensen die samenwonen
» BBQ voor 11 mensen
» Post voor onbekende mensen
» Voor de mensen met een hond...
» Voor de mensen die samenwonen