Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alles voor borstvoeding of niet?

+13
PapillonRose
Tania
Linda
Teddyaapje
kwak
Pien
Roodkapje
Printje
sabje
Darius
teletascha
Susan
studiebol
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Teddyaapje zo 30 okt 2011 - 9:54

Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 9:56

Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

Ik wil mijn kindje ook het beste geven (en blijf erbij dat dat niet per definitie bv geven betekend, ik doe alles voor mijn kind maar ook bij een tweede ga ik gewoon meteen fv geven niets mis mee, maar aan een overspannen moeder door bv heeft een kind ook niets. Ik sta en stond volledig achter het geven van kunstvoeding, het is geen gif ofzo hoor kinderen groeien ook op tot gezonde, gelukkige kinderen wanneer zij kunstvoeding gekregen hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Linda zo 30 okt 2011 - 9:57

Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

+1, behalve over dat stukje van kv.
Maar ik vind het ook moeilijk om te oordelen over anderen. In mijn situatie heb ik tot nu toe alles over gehad voor de bv. Maar ik weet niet hoe ik er mee om was gegaan als ik bijv. een meerling had, te vroeg bevallen was of als er iets medisch aan de hand was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 10:01

Ik had wel serieus dat ik me rot voelde bij het idee van kunstvoeding, zelfs toen ze al wat groter waren. Toen Yrsa 7 maanden was, was er even sprake van dat ik zou stoppen met borstvoeding om een bepaald medicijn te slikken, ik heb toen Nutrilon in huis gehaald en haar twee keer een fles gegeven, maar ik heb de hele tijd zitten janken omdat ik er echt nog niet aan toe was om te stoppen. Ik heb toen ook besloten om dat medicijn niet te slikken en nog door te gaan. Voor sommige moeders levert het geven van borstvoeding stress op, voor mij had stoppen toen stress opgeleverd. Ik hechtte er zoveel waarde aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Linda zo 30 okt 2011 - 10:04

Susan schreef:Ik had wel serieus dat ik me rot voelde bij het idee van kunstvoeding, zelfs toen ze al wat groter waren. Toen Yrsa 7 maanden was, was er even sprake van dat ik zou stoppen met borstvoeding om een bepaald medicijn te slikken, ik heb toen Nutrilon in huis gehaald en haar twee keer een fles gegeven, maar ik heb de hele tijd zitten janken omdat ik er echt nog niet aan toe was om te stoppen. Ik heb toen ook besloten om dat medicijn niet te slikken en nog door te gaan. Voor sommige moeders levert het geven van borstvoeding stress op, voor mij had stoppen toen stress opgeleverd. Ik hechtte er zoveel waarde aan.

Dat gevoel kan ik me ook wel goed voorstellen.
Als ik, om wat voor reden dan ook, niet meer in staat was om (volledige) bv te geven, dan was ik op zoek gegaan naar donormelk. Maar als dat niet zou lukken, dan zou ik vrede hebben met kv.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 10:04

Linda schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

+1, behalve over dat stukje van kv.
Maar ik vind het ook moeilijk om te oordelen over anderen. In mijn situatie heb ik tot nu toe alles over gehad voor de bv. Maar ik weet niet hoe ik er mee om was gegaan als ik bijv. een meerling had, te vroeg bevallen was of als er iets medisch aan de hand was.

Ik heb ook het beste gewild voor mijn kinderen.
Maar als je zoveel keer heen en weer moet reizen om je kindje alleen al te zien en misschien even vast te houden, gaat daar ontzettend veel energie in zitten.
En als het gewoon echt niet lukt in die situatie om borstvoeding te geven, kun je mi beter je energie steken in het contact met je baby ipv koste wat het kost bv te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 10:05

Susan schreef:Ik had wel serieus dat ik me rot voelde bij het idee van kunstvoeding, zelfs toen ze al wat groter waren. Toen Yrsa 7 maanden was, was er even sprake van dat ik zou stoppen met borstvoeding om een bepaald medicijn te slikken, ik heb toen Nutrilon in huis gehaald en haar twee keer een fles gegeven, maar ik heb de hele tijd zitten janken omdat ik er echt nog niet aan toe was om te stoppen. Ik heb toen ook besloten om dat medicijn niet te slikken en nog door te gaan. Voor sommige moeders levert het geven van borstvoeding stress op, voor mij had stoppen toen stress opgeleverd. Ik hechtte er zoveel waarde aan.

Ik maakte van het flesje geven gewoon ook een bijzonder intiem moment. Ik heb me er dus ook echt geen moment rot over gevoeld, anders had ik het immers ook wel langer geprobeerd. Ik kan het ook niet uitleggen maar bv is gewoon echt niet mijn ding. Ik voelde me er vreselijk bij, en als ik al die verhalen hier lees dan denk ik knap maar zover zou ik niet gaan. Ik kan er de vinger niet opleggen maar ik vind hoe ik me voel ook erg belangrijk en ik werd knettergek van dat hele bv gedoe. Ermee stoppen was voor mijn situatie dus gewoon het beste.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Teddyaapje zo 30 okt 2011 - 10:06

Printje schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

Ik wil mijn kindje ook het beste geven (en blijf erbij dat dat niet per definitie bv geven betekend, ik doe alles voor mijn kind maar ook bij een tweede ga ik gewoon meteen fv geven niets mis mee, maar aan een overspannen moeder door bv heeft een kind ook niets. Ik sta en stond volledig achter het geven van kunstvoeding, het is geen gif ofzo hoor kinderen groeien ook op tot gezonde, gelukkige kinderen wanneer zij kunstvoeding gekregen hebben.

Hmm.. t staat er een beetje raar geloof ik. Bedoel t niet stom tov fvmama's, maar dat is mijn eigen gevoel erbij. Ik voel me beter als mijn kindje mijn (soms met veel moeite verkregen) melk drinkt dan bij het geven van kv. Ik ben trots op elke druppel bv die T. van me drinkt en dat is denk ik mijn manier van aan mezelf denken. Als ik iets wil dan zal t me ook lukken ook, koste wat kost. Misschien is dat wel mijn manier van aan mezelf denken.

Ik heb zelf nooit een druppel bv gehad en ben ook groot geworden ( om er maar even een cliche tegenaan te gooien)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Tania zo 30 okt 2011 - 10:06

Ik voelde me ook rot bij het geven van kunstvoeding maar ik had niet zoveel keus want na twee weken kolfen om de 2/3 uur (ook 'snachts) kwam er nogsteeds zo goed als niks uit. Ik had geen grotere borsten, geen stuwing, helemaal niks. Ook toen ik stopte met kolfen merkte ik totaal geen verschil. Ik ben bij twee lactatiekundigen geweest, maar het hielp allemaal niet. Mijn zoontje is geboren met 36 weken en kon niet te vaak worden aangelegd omdat hij dan niet genoeg energie meer had om ook zijn flesje te drinken.

Deze keer ga ik het weer proberen en ik hoop heel erg dat het nu wel lukt. Dat schijnt te kunnen dus ik ga m'n best doen maar ik denk (hoop) dat ik me er dit keer beter bij neer kan leggen als het weer niet lukt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 10:06

Linda schreef:
Susan schreef:Ik had wel serieus dat ik me rot voelde bij het idee van kunstvoeding, zelfs toen ze al wat groter waren. Toen Yrsa 7 maanden was, was er even sprake van dat ik zou stoppen met borstvoeding om een bepaald medicijn te slikken, ik heb toen Nutrilon in huis gehaald en haar twee keer een fles gegeven, maar ik heb de hele tijd zitten janken omdat ik er echt nog niet aan toe was om te stoppen. Ik heb toen ook besloten om dat medicijn niet te slikken en nog door te gaan. Voor sommige moeders levert het geven van borstvoeding stress op, voor mij had stoppen toen stress opgeleverd. Ik hechtte er zoveel waarde aan.

Dat gevoel kan ik me ook wel goed voorstellen.
Als ik, om wat voor reden dan ook, niet meer in staat was om (volledige) bv te geven, dan was ik op zoek gegaan naar donormelk. Maar als dat niet zou lukken, dan zou ik vrede hebben met kv.

Waarom vind jij kv dan zo erg? Als het echt zo ontzettend slecht zou zijn zou het toch ook niet verkocht mogen worden? En fv kinderen doen het echt niet minder dan bv kinderen. Maar goed dat is mijn mening erbij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  PapillonRose zo 30 okt 2011 - 10:06

Linda schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

+1, behalve over dat stukje van kv.
Maar ik vind het ook moeilijk om te oordelen over anderen. In mijn situatie heb ik tot nu toe alles over gehad voor de bv. Maar ik weet niet hoe ik er mee om was gegaan als ik bijv. een meerling had, te vroeg bevallen was of als er iets medisch aan de hand was.
Ik zou vroeger ook gezegd hebben dat ik er alles voor over zou hebben. Maar ik slikte inmiddels medicatie en mocht geen BV geven. Ik mocht wel stoppen met de medicatie als ik daar zelf op zou staan (de artsen adviseerden wel om dat niet te doen), dat zou niet gevaarlijk zijn voor mij. Maar dan zouden wel de klachten terugkomen waar ik de medicatie voor krijg, wat inhoudt dat ik slecht tot bijna niet meer kan functioneren in het slechtste geval. Door in dit geval voor mezelf te kiezen heb ik ook gelijk de beste keuze voor A. gemaakt (al heeft het lang geduurd voordat ik het zo kon zien). Want het zou heel fijn zijn als ze BV zou krijgen, omdat het nu inderdaad eenmaal het beste is. Maar wat heeft ze dan aan me als ik niet goed voor haar zou kunnen zorgen omdat ik mijn medicatie niet neem?

Hierdoor ben ik het anders gaan zien. Ik ben helemaal voor BV, en zou zelf ook alles willen proberen om het te kunnen geven, alles wat binnen mijn bereik ligt. Maar soms zijn er gewoon dingen waardoor het niet kan, en dan kan FV een hele goede keuze zijn. Ik kan me ook heel goed indenken dat je er zelf niet aan onderdoor moet gaan, want daar heeft een kindje ook niks aan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Linda zo 30 okt 2011 - 10:06

Sunprincess schreef:
Linda schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

+1, behalve over dat stukje van kv.
Maar ik vind het ook moeilijk om te oordelen over anderen. In mijn situatie heb ik tot nu toe alles over gehad voor de bv. Maar ik weet niet hoe ik er mee om was gegaan als ik bijv. een meerling had, te vroeg bevallen was of als er iets medisch aan de hand was.

Ik heb ook het beste gewild voor mijn kinderen.
Maar als je zoveel keer heen en weer moet reizen om je kindje alleen al te zien en misschien even vast te houden, gaat daar ontzettend veel energie in zitten.
En als het gewoon echt niet lukt in die situatie om borstvoeding te geven, kun je mi beter je energie steken in het contact met je baby ipv koste wat het kost bv te geven.

Ja precies, zo'n situatie bedoelde ik bijvoorbeeld.
Dat was hier niet van toepassing, dus daarom weet ik niet hoe ik in een andere situatie had gehandeld.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 10:08

Teddyaapje schreef:
Printje schreef:
Teddyaapje schreef:Ik heb álles over voor bv. Ik wil mijn kindje alleen maar t beste geven, ik snap het 'voor jezelf kiezen' ook niet zo goed, ik zou mezelf juist ontzettend rot gaan voelen bij het geven van kv.

Ik wil mijn kindje ook het beste geven (en blijf erbij dat dat niet per definitie bv geven betekend, ik doe alles voor mijn kind maar ook bij een tweede ga ik gewoon meteen fv geven niets mis mee, maar aan een overspannen moeder door bv heeft een kind ook niets. Ik sta en stond volledig achter het geven van kunstvoeding, het is geen gif ofzo hoor kinderen groeien ook op tot gezonde, gelukkige kinderen wanneer zij kunstvoeding gekregen hebben.

Hmm.. t staat er een beetje raar geloof ik. Bedoel t niet stom tov fvmama's, maar dat is mijn eigen gevoel erbij. Ik voel me beter als mijn kindje mijn (soms met veel moeite verkregen) melk drinkt dan bij het geven van kv. Ik ben trots op elke druppel bv die T. van me drinkt en dat is denk ik mijn manier van aan mezelf denken. Als ik iets wil dan zal t me ook lukken ook, koste wat kost. Misschien is dat wel mijn manier van aan mezelf denken.

Ik heb zelf nooit een druppel bv gehad en ben ook groot geworden ( om er maar even een cliche tegenaan te gooien)

Ik snap je gevoel ook wel maar het stond er idd een beetje raar. Op eoa manier kan ik me er gewoon niet zo druk om maken dat hij niet mijn melk heeft gehad, maar goed nogmaals das mijn mening/gevoel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 10:08

Ik wil ook helemaal niet beweren dat flesvoeding geen intiem moment is, ik zal de laatste zijn die superieur wil doen over borstvoeding. Ik weet ook niet wat het precies is maar ik wilde het beide keren gewoon heel graag lang geven. Ik had niet gedacht dat ik Yrsa ook twee jaar zou geven omdat ik dacht dat ik er voor die tijd toch eindelijk wel klaar mee zou zijn, maar dat is ook niet uitgekomen, Yrsa krijgt nu dus ook al twee jaar. Maar daarmee voel ik me helemaal niet beter dan een ander, het is puur iets tussen mij en mijn kinderen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Linda zo 30 okt 2011 - 10:09

Printje schreef:
Waarom vind jij kv dan zo erg? Als het echt zo ontzettend slecht zou zijn zou het toch ook niet verkocht mogen worden? En fv kinderen doen het echt niet minder dan bv kinderen. Maar goed dat is mijn mening erbij.

Ik vind kv niet erg hoor. Maar mijn eerste keus zou het niet zijn.
Op 1 staat live bv, op 2 staat kolven, 3 donormelk en 4 kv.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  studiebol zo 30 okt 2011 - 10:10

Lief van jullie dat jullie zo benadrukken dat ik goed aan mezelf moet denken. Ik vind het kolven niet vervelend hoor, ik sta er vrij nuchter in dat er niet zoveel uit komt. Ik denk dan weer, nou das toch weer eentje die mijn melk krijgt, en de volgende keer krijgt de ander het.

In het ziekenhuis zijn ze heel goed aan het helpen vind ik, we proberen elke keer een van de twee aan de borst te leggen, ze leggen me goed uit hoe ik het moet doen, ze blijven er bij, ze helpen, niks geen klagen over de verpleegkundige daar. Maar ook hun zien, dat er gewoon vrij weinig gebeurd, de meisjes zijn snel moe, en eigenlijk krijgen ze niks tot bijna niks binnen. Terwijl ze met de fles meer resultaat krijgen, L had vandaag zelf al 20ml zelf gedronken. Dus ik denk zelf dat de borst te moeilijk voor hun is. Maar ze krijgen dan nu gewoon mijn afgekolfde voeding via de sonde of een beetje via de fles.

Ohja en "live" kolven (is het nou met een V of een F??) doe ik ook hoor, dan houd ik ze eerst lekker vast, daarna leg ik de gene die ik vast heb bij mijn vriend op schoot en dan ga ik kolfen.. maar helaas ook dit helpt niet. En dit gebeurd toch wel 2 keer per dag.

Ik maak nu nog geen keuze wat ik zelf doe, haha daar was het topic ook niet helemaal voor bedoeld Very Happy Heb wel de keuze gemaakt dat ik geen medicatie ga gebruiken voor meer borstvoeding. Maar verder maak ik nog geen keuze's hier over ik kijk het nog wel even aan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Teddyaapje zo 30 okt 2011 - 10:11

En in sommige situatie lukt of kan het echt niet maar ik zou zelf wel echt alles proberen om het te laten slagen. Ik zou er anders zelf geen vrede mee kunnen hebben en t zou me niks verbazen als ik me de rest van mn leven schuldig zou blijven voelen als mn kindje bijv. een allergie zou hebben...de 'wat als' vraag zou dan door mijn hoofd blijven spoken.

Ik denk dat het bij mij wel meespeelt dat mijn vriend nogal wat allergieen heeft. Het kan altijd dat mijn kinderen het ook hebben maar ik probeer er wel alles aan te doen om het te voorkomen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 10:12

Ik heb me, zeker bij C. ook verschrikkelijk rot en schuldig gevoeld. Ook omdat wist hoe belangrijk het juist voor prematuren is.
Ik heb tranen met tuiten gehuild maar ik kon er gewoon echt niet meer van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 10:13

Linda schreef:
Printje schreef:
Waarom vind jij kv dan zo erg? Als het echt zo ontzettend slecht zou zijn zou het toch ook niet verkocht mogen worden? En fv kinderen doen het echt niet minder dan bv kinderen. Maar goed dat is mijn mening erbij.

Ik vind kv niet erg hoor. Maar mijn eerste keus zou het niet zijn.
Op 1 staat live bv, op 2 staat kolven, 3 donormelk en 4 kv.

Daarom is gelukkig iedereen anders haha. Ik zei al ik weet niet waarom en hoe het komt maar ik heb gewoon niets met bv. Misschien door alle 'enge/vervelende' verhalen hier, om me heen etc dat ik zoiets heb van ik waag me er niet aan, kan het niet uitleggen. Het is vast wel beter maar ik denk dat fv ook alles bevat wat een kindje nodig heeft.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Tania zo 30 okt 2011 - 10:14

Sunprincess schreef:Ik heb me, zeker bij C. ook verschrikkelijk rot en schuldig gevoeld. Ook omdat wist hoe belangrijk het juist voor prematuren is.
Ik heb tranen met tuiten gehuild maar ik kon er gewoon echt niet meer van maken.

Ik voelde me vooral heel schuldig als ik met hem onder de douche stond en hij dan naar mijn borst ging happen en wilde gaan drinken. Dat heeft hij heel lang gedaan en elke keer voelde ik me zo te kort doen dat mijn man wel is kwam kijken omdat ik zo hard stond te snikken onder de douche Embarassed

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  L!ND@ zo 30 okt 2011 - 10:56

Printje schreef:Ik zou echt niet alles voor bv over hebben. Ik wilde het na de bevalling proberen maar niet ten koste van alles, ik vind het ook belangrijk dat ik goed in mijn vel zit en dat was totaal niet zo toen ik bv wilde geven. Mijn man was ernstig ziek, ik had er gewoon minder mee met de bv dus daardoor was de keuze snel gemaakt.
Als ik soms hoor wat mensen ervoor over hebben vind ik dat oprecht heel knap maar ik zou het zelf niet doen.

Dit zijn precies mijn woorden! Uiteindelijk heb ik het toch nog 7 maanden volgehouden. Vond ik best knap van mezelf.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Novalee zo 30 okt 2011 - 11:19

In het algemeen vind ik dat bij de keus tussen borst- of flesvoeding niet alleen moet worden gekeken naar wat het beste is voor de baby maar ook wat het beste is voor de moeder. De voordelen voor het kind moeten wel opwegen tegen de nadelen van de moeder zeg maar.

Toen ik zwanger was wilde ik graag borstvoeding gaan geven, niet zozeer voor mezelf maar omdat het de beste voeding is. Mijn vriend heeft veel allergieën en ik wilde de kans daaarop zoveel mogelijk verkleinen. Helaas is het drinken aan de borst niet gelukt. Ik heb er veel voor gedaan maar op een gegeven moment zat ik elke voeding te huilen van de pijn. Maar toch kon ik de keus voor FV niet maken. Daarom ben ik fulltime gaan kolven. Ook dit vond ik best zwaar (soms nog steeds). Ik moest voor m'n productie nog lang 's nachts kolven terwijl N. al doorsliep. Ze slaapt overdag erg weinig, sommige dagen sliep ze tussen 7:00 en 20:00 uur misschien 2x 45 minuten. Als je dan om de 3 uur moet voeden en kolven en de hele dag met een overprikkeld kind zit is dat erg vermoeiend. N. reageert ook sterk op wat ik eet waardoor ik erg op moet letten en aardig wat dingen moet laten staan.

Ik heb vaak op het punt gestaan te stoppen maar toch ga ik steeds door. Ik begon met kolven met het idee elke druppel BV is er 1. Daarna wilde ik graag 3 maanden halen. Met 2,5 maand had ik een flinke dip waardoor ik besloot met 3 maanden te stoppen. Maar daarna ging het weer een stuk beter en dus kolf ik nu nog steeds. Mijn doel is nu 6 maanden en ik denk dat ik dan wel echt stop. Dan heb ik N. een hele goede start gegeven maar is het wel weer tijd om aan mezelf te denken

Om, na een lang verhaal, antwoord te geven op je vraag, ik heb veel over voor de BV. Mijn grens verschuift steeds. Als N. in de toekomst een broertje of zusje krijgt dan wil weer proberen BV te geven. Ook dan wil ik ver gaan, al weet ik niet of ik dan weer fulltime zou gaan kolven. Dat lijkt me erg lastig als N. dan ook rondloopt. Dan zou ik trouwens niet alleen BV willen geven omdat het het beste is, ook omdat ik het zelf mooi vind. Ondanks alles vond ik N. zo voeden wel een hele mooie, bijzondere ervaring.

Hoe ik het nu in zou schatten zou ik in jouw situatie wel het medicijn proberen. Maar ik zit niet in jouw situatie. Alleen jij weet hoe het voor jou is en hoe ver je wilt gaan. Je moet doen wat voor jou en je meisjes het beste is.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Happydobby zo 30 okt 2011 - 21:05

Lastig studiebol,

De keus is aan jou en dat is moeilijk he. Tegen mij zei iedereen ook, waarom stop je er niet mee? Ik kolfde ook volledig, en op het CB zei de arts dat full time kolven bijna niet kan, productie loopt vaak terug etc. Nou weet iedereen hier dat full time kolven wel kan, want Teddyaapje kan het. Met dat in mijn achterhoofd kolfde ik door. Ik had trouwens wel genoeg melk.

Een vriendin heeft ook een prematuur kindje, (geboren met 24 weken, 655 gr en ze had ook longrijping gehad) Ze kolfde ook maar na 6 weken liep het terug. Ze is toen gestopt want er kwam niks meer en haar dochter was nog steeds te klein om bij haar te drinken.

Misschien als het vanzelf terugloopt is het jammer maar heb jij wel je best gedaan!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:08

In jouw situatie, met premature kindjes, zou ik héél ver gaan voor borstvoeding. Want er is bijna niets zo belangrijk voor premature kinderen. Ik heb het met veel moeite tot 6 maanden weten te rekken, maar daar krijg ik tot op de dag van vandaag van alle artsen van mijn zoon complimenten over. Zeker voor premature kinderen is het zó belangrijk dat het er eigenlijk niet zoveel toe doet hoeveel moeite het kost. En dát het veel moeite kost weet ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:53

Fulltime kolven is mogelijk, ik doe het al ruim 3 maanden voor 2. Kom weleens iets te kort, maar denk dat ze ruim 90% bv krijgen.
Dus hoe het cb daar bij komt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? - Pagina 2 Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum