Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alles voor borstvoeding of niet?

+13
PapillonRose
Tania
Linda
Teddyaapje
kwak
Pien
Roodkapje
Printje
sabje
Darius
teletascha
Susan
studiebol
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  studiebol zo 30 okt 2011 - 4:17

Het is niet mijn bedoeling om weer een discussie te starten of borstvoeding nou zoveel beter is dan flesvoeding. Maar meer de vraag of jij er alles voor over hebt?

Mijn borstvoeding is minimaal, lang niet genoeg voor 2, en volgens mij zelfs niet genoeg voor 1. Ik kolf nu al bijna 2 weken om de 3 uur, ben snachts gaan kolfen, heb zelfs om de twee uur gekolfd, heb nog wat tips van Proud mama opgevolgd maar het mag allemaal niet baten.

Gisteren een gesprek gehad met de lactatieverpleegkundige, zij gaf aan dat ik idd alle voor de hand liggende dingen al geprobeerd heb en dat het daar meestal wel meer van moest worden. Al pratend, vroeg zij zich af of ik wel voldoende melkklieren heb ontwikkeld, dit omdat mijn borsten tijdens de zwangerschap niks gegroeid of veranderd zijn, terwijl het wel gebruikelijk is dat dit gebeurd. Ook heb ik geen stuwing gehad of andere klachten/verschijnselen.
Verder wordt er onderzoek gedaan of de longrijping spuiten misschien invloed hebben op de borstvoeding, maar daar kon ze nog geen antwoord op geven, maar er zijn hier wel vermoedens van.

Zij gaf aan dat je nog medicijnen kan gaan gebruiken waarvan er gezegd wordt dat dit invloed heeft op de borstvoeding en het dus meer wordt. Maar ze zei er meteen bij dat de artsen in het ziekenhuis waar onze meiden liggen dit niet voorschrijven. Omdat het ook weer niet bewezen is dat het echt helpt.Ze heeft verder niet gezegd om wat voor medicijnen het gaat.

Ik zat er over na te denken en mijn eerste gevoel was dat ik het best wel ver vond gaan om medicijnen te gebruiken voor meer borstvoeding. Niet omdat ik bang ben dat het in de melk komt, maar meer omdat het medicijnen zijn. Moet ik dat mezelf wel allemaal "aan doen"

En toen vroeg ik me af hoe ver jullie zouden gaan om meer borstvoeding te krijgen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 4:25

Je kan idd Domperidon slikken, maar het kan langer duren voor het werkt en werkt niet altijd.

Dat van die longspuiten wist ik niet, misschien kwam het bij mij daarom ook slecht op gang?

Borstvoeding is het beste, zonder twijfel. Maar als het jouw teveel moeite kost waardoor je niet meer aan jezelf en je meiden toe komt lijkt flesvoeding mij ook prima. Het moet niet ten koste gaan van jezelf, dat is zonde. De zorg voor 2 premature kindjes is ook gewoon echt pittig!
Denk er alleen wel goed over na, dat je er 100% achter staat, als je definitief stopt is er geen weg meer terug, dat is het nadeel.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 4:28

Hey,

Bij mij is het helaas ook niet gelukt om volledig borstvoeding te geven.
Wat de oorzaak is, geen idee. Ons kindje is een ruime maand te vroeg geboren.
Ben in het ziekenhuis gelijk begonnen met kolven, duurde erg lang voor er maar een drupje uit kwam.
Daarna thuis ook nog gekolfd, we zijn niet gelijk naar huis gegaan helaas. Toen ons ventje thuis was veel aangelegd, is hierdoor wel wat beter geworden maar helaas niet zoveel om volledig borstvoeding te kunnen geven.

Heb meerdere afspraken gehad met de lactatiekundige, zo ongeveer ook alles geprobeerd maar helaas.
Zij gaf mij aan dat er idd een medicijn is. Domperidon. Dit is geen borstvoedingsmedicijn, maar heeft als bijwerking dat je productie wordt opgehoogd. Ik heb ervoor gekozen om dit niet te gaan gebruiken.
Ben eigenlijk gaan afbouwen met de borstvoeding om te stoppen. Op aanraden van de kinderarts de ene voeding borst en fles na en de andere voeding alleen een fles. Dit doe ik nu nog steeds. Zo krijgt ons kindje wel wat borstvoeding binnen en ben ik niet de hele dag door alleen maar met borstvoeding bezig. Dit werd me echt teveel. Ik vond het wel erg lastig maar heb er nu vrede mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  studiebol zo 30 okt 2011 - 4:34

ProudMama van die longrijping spuiten zijn ze aan het onderzoeken, ze denken wel dat het invloed heeft op, ze horen steeds vaker dat bij de vrouwen die die spuiten krijgen de borstvoeding moeizaam verloopt. Maar het is nog niet zeker hoor, dus het kan ook gewoon niet zo zijn.

Het medicijn gebruik staat voor mij los van het stoppen of niet. Voorlopig stop ik nog niet, ze liggen in het ziekenhuis, ze krijgen nog wat borstvoeding van mij, en we weten precies hoe veel ze binnen krijgen. Het nadeel is als ik er thuis mee door wil gaan, dat ze heel snel te moe kunnen worden omdat ze heel erg hun best moeten doen om iets uit mijn borst te krijgen, en ze dus stoppen met drinken maar niet genoeg hebben gehad.
Maar voorlopig kolf ik nog ff door hoor, ik vind het niet vervelend om te doen en denk wel dat wat ik ze nu kan geven ik ze kan geven. Maar het zal niet oneindig zijn.

Was gewoon benieuwd hoe "ver" andere voor borstvoeding gaan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 4:38

Dat was hier dus ook het probleem, ze kwamen energie te kort om volledig aan de borst te drinken. Daarom ben ik alle voedingen gaan kolven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 5:07

als ik het opnieuw zou moeten doen, dan zou ik héél veel voor borstvoeding over hebben. Ik vind het heel erg dat ik zoveel contact en intimiteit mis. Dat borstvoeding de beste voeding is, goed voor van alles en nog wat, zowel op smaaksentatie, mondmotoriek als allergieën e.d. dat is niet eens het voornaamste waarom ik heel veel over zou hebben voor bv, het contact, dáár zou ik het voor doen. Ik heb dan ook heel veel spijt dat ik gestopt ben met de bv.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 5:26

Waarschijnlijk had ik dat wel gedaan omdat ik gewoon heel erg graag borstvoeding wilde geven. Ik had het voor mijn productie niet nodig, maar er zijn wel andere dingen die ik ervoor moet laten, bijvoorbeeld pilletjes tegen allergie die ik niet mag slikken. Ik kan op zich wel zonder, maar ik heb wel veel meer last van klachten, in het hooikoortsseizoen of als ik op bezoek ga met mensen die huisdieren hebben. Ik maak me daar verder niet druk om omdat ik weet dat het tijdelijk is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  studiebol zo 30 okt 2011 - 5:32

Proudmama dat is idd ook een optie alle voedingen kolfen.. maar dan heb ik nog niet genoeg dus moet ik het blijven aanvullen, wat op zich niet erg is.

De initmiteit mis ik niet, ik leg ze af en toe aan de borst, zover ze wat doen dan he, maar ik vind dat niet heel veel initmiteit. Wat ik persoonlijk veel fijner vind is met ze kangeroeen. Heerlijk, dat blote lijfje op mijn blote buik/borst dat vind ik echt een heel fijn gevoel. I love you
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 5:41

ProudMama schreef:Dat was hier dus ook het probleem, ze kwamen energie te kort om volledig aan de borst te drinken. Daarom ben ik alle voedingen gaan kolven.

Dit was hier bij C. ook zo. Ik mocht hem op een gegeven moment niet meer aanleggen.
Ik kolfde elke 3 uur maar de hoogste opbrengst was 50 cc uit twee borsten.
Toen kwam de lactatiedeskundige er dus mee dat het niet ging lukken vanwege mijn borstverkleining en hebben ze me geadviseerd te stoppen.
Bij C. was ik heel erg bereid om ver te gaan voor borstvoeding.
Bij J. heb ik het wel weer geprobeerd maar heb ik het eerder opgegeven en was de teleurstelling niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 6:11

Studie: Alles wat ze binnen krijgen is mooi meegenomen. Ookal kolf je de helft of maar een kwart van alle voedingen, alle beetjes helpen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  studiebol zo 30 okt 2011 - 6:41

PM dat is ook zo hoor. Dus ik blijf nog ff kolfen. Ik zie wel hoelang er borstvoeding blijft komen:-)
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  teletascha zo 30 okt 2011 - 8:03

Misschien een rare gedachte hoor. Maar zou het niet kunnen dat je productie omhoog gaat bij live voeding (op het moment dat ze dat kunnen dan).
Ik moet ook 4 keer kolven voor 3 voedingen (en soms heeft ze daar nog niet genoeg aan) terwijl ze bij live voeding altijd gewoon tevreden is en altijd zelf loslaat als ze genoeg heeft.
Je schjnt toch een bepaald hormoon aan te maken bij 'live' contact wat je bij kolven dus veel minder hebt.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 8:11

teletascha schreef:Misschien een rare gedachte hoor. Maar zou het niet kunnen dat je productie omhoog gaat bij live voeding (op het moment dat ze dat kunnen dan).
Ik moet ook 4 keer kolven voor 3 voedingen (en soms heeft ze daar nog niet genoeg aan) terwijl ze bij live voeding altijd gewoon tevreden is en altijd zelf loslaat als ze genoeg heeft.
Je schjnt toch een bepaald hormoon aan te maken bij 'live' contact wat je bij kolven dus veel minder hebt.

Klopt, C. heeft live wel een keer 40 cc uit één borst gehaald en als ik ging buidelen, stroomde de melk eruit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Darius zo 30 okt 2011 - 8:13

Ik heb nu wel de neusspray gehaald, maar ik zou denk ik geen domperidom gebruiken. Dat is bij mij een stap te ver.
Net als susan zou ik ook stoppen met medicijnen om borstvoeding te geven, tenzij ze ik echt per se nodig heb. Pillen voor een allergie zou ik dan tijdelijk niet nemen.

Bij laurens ben ik gestopt met vier maanden, en achteraf was dat best jammer, hoewel het op dat moment het beste was. Ik verlangde wel enorm naar de borstvoeding bij pepijn, en nu geef ik dat nog steeds.

Studiebol, ik zou gewoon nog even doorgaan met kooven, wat je meisjes binnen krijgen is mooi meegenomen!! Over een paar weken, als ze mee naar huis mogen, kun je het altijd nog zien.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 8:21

Ik heb zelf maandenlang borstvoeding gegeven, maar er waren voor mij ook wel grenzen. Wel acceptabel: kost veel tijd, doet regelmatig pijn, overververmoeidheid, afvallen etcetera. Het is toch ook iets heel moois wat je met je kind deelt. Bij mij was de grens de vierde borstontsteking.

In jouw geval zou mijn grens ook wel bijna bereikt zijn. Ik zou het misschien nog een weekje of twee aanzien en als het dan nog hetzelfde is stoppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  sabje zo 30 okt 2011 - 8:32

Bij mij wilde het ook niet op gang komen. Ik heb ook een longrijpingsspuit gehad met 31 weken (M.ax is wel blijven zitten tot 39,2). Ik heb toen ook zo'n neusspray gehad, maar dat hielp ook niet. In de kraamweek heb ik er alles aangedaan en was er vaak 1 1/2 uur mee bezig (aanleggen, bijvoeden, kolven) en kon dan 1 1/2 uur later weer van voor af aan beginnen. Ik kolfde ook hoogstens 40 cc uit twee borsten.
Toen de kraamhulp er was lukte het allemaal nog wel, maar daarna werd het me toch teveel. Vooral omdat hij er nog bijvoeding bij kreeg omdat het met alleen borstvoeding niet genoeg was. Ik ben na 2 weken gestopt.
Bij een volgende weet ik niet of ik het zo nog zou doen. Wil het wel proberen, maar zal denk ik wel eerder stoppen al er weer zo weinig uitkomt.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Printje zo 30 okt 2011 - 8:46

Ik zou echt niet alles voor bv over hebben. Ik wilde het na de bevalling proberen maar niet ten koste van alles, ik vind het ook belangrijk dat ik goed in mijn vel zit en dat was totaal niet zo toen ik bv wilde geven. Mijn man was ernstig ziek, ik had er gewoon minder mee met de bv dus daardoor was de keuze snel gemaakt.
Als ik soms hoor wat mensen ervoor over hebben vind ik dat oprecht heel knap maar ik zou het zelf niet doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 8:59

Heb je de mogelijkheid om te kolven als je bij hen bent bijv. nadat je ze hebt vastgehouden?
Dat kan namelijk ook erg stimulerend werken.
Verder zeg ik nog een keer dat je, jezelf ook goed in acht moet nemen.
Je bent in een situatie terecht gekomen waarin je veel aan het rennen bent, weinig tijd hebt om bij te komen van je bevalling, minder tijd om te genieten van je kinderen.
Je moet echt goed opassen dat je niet nog een klap na krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:07

Sunprincess schreef:
Verder zeg ik nog een keer dat je, jezelf ook goed in acht moet nemen.
Je bent in een situatie terecht gekomen waarin je veel aan het rennen bent, weinig tijd hebt om bij te komen van je bevalling, minder tijd om te genieten van je kinderen.
Je moet echt goed opassen dat je niet nog een klap na krijgt.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:22

Printje schreef:Ik zou echt niet alles voor bv over hebben. Ik wilde het na de bevalling proberen maar niet ten koste van alles, ik vind het ook belangrijk dat ik goed in mijn vel zit en dat was totaal niet zo toen ik bv wilde geven.

+1

Ik ben zelf heel erg ziek geworden na de bevallig en ik mocht geen medicijnen gebruiken. Na 4 dagen werd het me toch allemaal te veel en heb ik gekozen voor mezelf. Want zo had onze zoon ook helemaal niks aan mij en dat vond ik vele malen belangrijker

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:25

ProudMama schreef:
Sunprincess schreef:
Verder zeg ik nog een keer dat je, jezelf ook goed in acht moet nemen.
Je bent in een situatie terecht gekomen waarin je veel aan het rennen bent, weinig tijd hebt om bij te komen van je bevalling, minder tijd om te genieten van je kinderen.
Je moet echt goed opassen dat je niet nog een klap na krijgt.
Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Ik ook!!!

Ik zou zelf niet ver gaan voor BV.... Ik heb nu gezegd voordat ik was bevallen ik wil de eerste keer aanleggen na de geboorte en daarna dat zien we wel weer.. Vanaf het moment dat we wisten dat Jace te vroeg zou komen heb ik gezegd, nou dan ga ik kolven.... en dat gaat bij mij als een tierelier dus vind ik het ook niet erg om te doen. Als het weer dezelfde hel geweest als bij Merle dan had ik gewoon gezegd helaas pindakaas...
Ik vind het heel belangrijk om ook naar jezelf te kijken!! Jij/Ik zijn in een situatie gekomen waar je normaal niet in komt en dat brengt heel veel stress met zich mee... als je je dan ook nog eens extra druk moet maken om het kolven en of het wel of niet gaat levert dit alleen maar meer stress op waardoor het kolven ook weer minder gaat.
(ik merk echt aan mijn hoeveelheid melk hoe het met mij zelf gaat... dat scheelt voor mij zo'n 50-70 cc ongeveer)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:27

ps, ff toevoeging...

als jij je goed zou voelen bij het stoppen met kolven en dat is dat ook jou goed recht. Als jij door wilt gaan met kolven is dat ook jou goed recht.
Jij bent baas over je eigen lichaam. Ik wil alleen maar zeggen dat je je vooral niet hoeft te gaan verdedigen waarom je nou het ene of het andere hebt gekozen of gaat kiezen!!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Roodkapje zo 30 okt 2011 - 9:37

Zelf zou ik er wel alles aan doen om het te proberen, dus evt dan ook die medicatie. Lukt dat niet dan houdt het op en groeit een kindje ook gewoon op de Nutrilon Wink.
Ik ervaar bv als een gemak, geen flesjes met poedertjes meezeulen, altijd eten bij je, goed op temp en een makkelijk tussendoortje als troostmiddel. Ik geniet er ontzettend van.

Mijn oudste dochter heeft vooral fv gehad omdat zij na korte tijd heftige allergische reacties kreeg, kma. Een flesje geven kan ook iets "intiems" hebben met je kind maar toch net niet zo erg als bv.

Mijn 2e dochter heeft 14 mnd bv gehad, bij haar was de keuze om er voor te gaan ook echt doelbewust gemaakt, vooral omdat ik dat bij dochter 1 zo had gemist door de kma.

Bij de laatste had ik van te voren niet echt een keuze gemaakt tussen fv of bv. Ik dacht dat bv misschien te zwaar zou zijn met 3 kids. Tot de dag van vandaag krijgt hij dat nog steeds en hij is nu 12.5 maand. Het was door zijn prematuriteit zeker geen makkelijke weg, tig keer kolven, voeding wat gewoon te zwaar voor hem was om naar binnen te krijgen. Ik mag me gelukkig prijzen met de verpleging die toen voor ons zorgde. Zij hebben me ontzettend geholpen met alles.

Edit: Als O. niet te vroeg was gekomen was ik waarsch allang gestopt ( of misschien zelfs na die 1e voeding zoals Beegee zegt) gewoon overgegaan op flesjes. Doordat hij een nier en blaas afwijking heeft en te vroeg was wilde ik gewoon het beste voor hem. En dat is dan toch bv.


Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Pien zo 30 okt 2011 - 9:40

Ook ik hier is de borstvoeding nooit helemaal goed op gang gekomen.

Ik wijt dat zelf aan meerdere dingen, o.a.:
- het niet snel genoeg aanleggen waardoor E niet uit de borst wilde drinken
- de stress en ongemakken van het ziekenhuis
- geen goede begeleiding in het ziekenhuis
- geen goede kraamhulp thuis
- te weinig melkklieren o.i.d. ik heb namelijk ook nooit stuwing gehad, mijn borsten zijn niet gegroeid, nooit last gehad van volle borsten of toeschietreflex...
- te gemakkelijk kunstvoeding bij gebruiken
- de lang gewacht met de nachten kolfen.

Na 4 weken heb ik gekozen om te stoppen met de BV. De beste keuze die ik toen gemaakt hebt, ik werd vele malen relaxter en ontspannender. KOn eindelijk tot rust komen en de pijn die ik in rug/ nek en schouders had verdween als sneeuw voor de zon....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  kwak zo 30 okt 2011 - 9:52

ik heb BV proberen te geven, na 11 dagen ben ik er mee gestopt.
D. kwam om het uur en bleef een uur lang drinken en dan was ze nog niet tevreden.
ik was toen ook al een week aan het kolven maar ik had hele waterige melk, niet z'n vettige laagje er op zeg maar.
zelf zat ik er ook helemaal door heen, was zo moe en zat alleen maar D. te voeden meer deed ik niet toen heb ik besloten om te stoppen.
ik vond het wel moeilijk maar ik kon niet meer, D. was na dat ze FV kreeg ook veel tevredener en kwam om de 4 uur voor de voeding. ik denk zelf dat ik niet genoeg voedingstoffen had.
bij de volgende probeer ik het weer en ga ik eerder een lactatie deskundige inschakelen als ik merk dat het niet meer gaat.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alles voor borstvoeding of niet? Empty Re: Alles voor borstvoeding of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum