Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegen met een kindje van 2 maanden

+20
Flower_L
Darius
SarahKey
koNijntje
Susan
Lilou
Happydobby
Linda
Nana
nisavi
Jazzlyn
Pien
Liadan
Limburg85
Marin
schuddebuikje
Annie24
truestar
Filoria
Lejow
24 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Lejow wo 12 okt 2011 - 1:42

Mijn nichtje woont met haar gezin in Portugal en graag zou ik volgend jaar zomer naar haar toe willen.
Dan natuurlijk samen met mijn vriend en onze kleine.
Doordat mijn verlof waarschijnlijk zo mooi aansluit op de zomervakantie, kunnen we waarschijnlijk net voor het hoogseizoen gaan.
Ik ben 11 april uitgerekend, dus eind juni zou ons kindje tussen de 2 en 2,5 maand oud zijn.
Het is 3 uurtjes vliegen naar Portugal en daar dan natuurlijk best lekker warm.
We logeren dan bij mijn nichtje, dus geen gedoe met hotels of appartementen enz. We kunnen ook gewoon bij hun eten, en zelf een autootje huren zodat de maxi cosi er in kan en we zelf op pad kunnen.

Wie heeft er wel eens gevlogen met een klein baby'tje, en was dat te doen?
En mag je dan een onderstel van een kinderwagen meenemen in het vliegtuig enzo?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Filoria wo 12 okt 2011 - 1:51

Je mag een kinderwagen inderdaad meenemen in het vliegtuig. Die kun je meestal afgeven bij de gate. Als het een dure is, zou ik er wel goed over nadenken of jet het moet doen. Hij kan namelijk beschadigen in het ruim. Sommige vliegmaatschappijen sealen de wagen voor je.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je eventuele luchtbanden leeg moet laten lopen van tevoren.

Verder zou ik zo'n lange vliegreis vooral erg onhandig vinden met voeden. Je komt er bijna niet onderuit dat je een voeding in het vliegtuig moet geven, en ik zou daar gestresst van raken. Maar ik ben ook een echte stresskip hoor!

Tomas was trouwens al 2,5 toen hij voor het eerst vloog, dus ik heb geen ervaring met vliegen met een baby.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Filoria wo 12 okt 2011 - 1:57

Maar gezellig 'op pad' met een baby van 2 maanden... tja laughcry Misschien heb je geluk en wordt die van jou een engeltje die alleen maar blaaf slaapt in de maxicosi, maar de meeste baby's geven je niet de tijd en rust om vanalles te kunnen doen op vakantie. Tomas sliep bijvoorbeeld alleen in de wandelwagen of in zijn eigen bedje, en niet op schoot of in een ander bed of in de auto. En hij poepte zichzelf nog wel eens helemaal onder. Dan wil je toch even naar huis voor een verschoning.

En je moet ook niet onderschatten hoe je jezelf voelt 2 maanden na de bevalling. De ene vrouw kan dan al prima actief rondlopen, de andere vrouw is nog herstellende van een zware bevalling en kan nog een beetje moeilijk lopen, of is erg hormonaal... Je weet van tevoren nooit hoe het loopt.

Het is niet voor niets dat je zwangerschapsverlof doorloopt tot 3 maanden na de bevalling.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  truestar wo 12 okt 2011 - 1:59

Ik zou het zeker doen.. Nu kan je lekker nog voor het hoogseizoen er tussen uit.
En ik vind 3 uur vliegen ook niet heel erg lang, je kan je even rekken.. Die kleintjes slapen toch nog erg veel en een voeding kan je ook in het vliegtuig geven.

Mijn oom en tante hebben een dochtertje van nu 6 maanden en zijn toen zij 2 maanden oud was naar Vietnam geweest.. Ok dit zou ik ook niet snel doen maar m'n tante is Vietnamees en wilde haar dochtertje graag nog aan haar oma laten zien die nog in vietnam woont. Die reis is echt heel erg goed gegaan, en hun zouden het zo weer doen.

Onze kleine word als het goed word in februari geboren en we willen eind Juni begin Juli naar Spanje toe.. Wij gaan dan ook met het vliegtuig..

Ik zou het gewoon lekker doen, het is geen onderontwikkeld land en voor die vliegreis zou ik het ook niet laten.
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Filoria wo 12 okt 2011 - 2:02

Hoe ver van tevoren moet je die vliegtickets boeken trouwens?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Annie24 wo 12 okt 2011 - 2:02

Ik denk dat je het best nu nog niets kan boeken, maar kijken hoe het dan gaat, zowel met jou als met je kleintje. Gaat het goed kan je altijd nog een ticket boeken. Met vliegen met een kleintje heb ik geen ervaring. Y. is een moeilijk kindje dus wij zijn naar CenterParcs geweest.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  schuddebuikje wo 12 okt 2011 - 2:03

ik moest er na 2 maanden niet aan denken dan ergens andes te zijn dan thuis.
vond een dagje op de camping in friesland leuk. maar was blij dat ik daarna weer naar huis toe kon. ik ben in juli bevallen en in september gingen wij een weekend weg met de familie.
ik vond het bijna een volksverhuizen wat we allemaal mee namen
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Lejow wo 12 okt 2011 - 2:07

Filoria schreef:Hoe ver van tevoren moet je die vliegtickets boeken trouwens?

Ze zijn nu al boekbaar en kosten nu echt geen zak haha
Oh wacht moet.. Nou ja, hoe verder van te voren, hoe goedkoper het is zeg maar...


We gaan ook niet echt voor een relax vakantie en om dingen te ondernemen, het is meer een familie opzoek vakantie, en daar gewoon lekker in het huisje bezig zijn. Ze hebben een zwembad en de hele bovenverdieping van het huis is dan voor ons dus de kleine heeft eventueel zelfs een aparte slaapkamer.
En misschien eens een avondje wandelen langs de boulevard, of een middagje shoppen, of een dagje er op uit ofzo, maar het is meer relax dan echt dingen ondernemen dus :P

Ik ben niet zo snel paniekerig, dus voor het voeden enzo vind ik wel een oplossing. En onze kinderwagen is tweedehands en kostte gelukkig niet zoveel, dus dat is ook te overzien.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:07

Het ligt er een beetje aan wat voor bevalling je hebt gehad en wat daar de nasleep van is. Ik kon na 2 maanden amper lopen nog, maar sommige moeders sporten dan alweer bij wijze van. Verder ben ik het eens met truestar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Marin wo 12 okt 2011 - 2:09

Ik vloog ook voor 't eerst toen ik nog maar een paar maanden oud was. Geloof drie of vier maanden, want we gingen op wintersport, en ik ben in december geboren. Dat is ook goed gegaan blijkbaar Wink

Ik zou wel wachten met boeken om te kijken hoe je je voelt en hoe het met het kindje gaat, maar in theorie zie ik niet waarom dat niet kan. Ik zou 't ook kunnen doen met een baby.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Lejow wo 12 okt 2011 - 2:09

Storm schreef:Het ligt er een beetje aan wat voor bevalling je hebt gehad en wat daar de nasleep van is. Ik kon na 2 maanden amper lopen nog, maar sommige moeders sporten dan alweer bij wijze van. Verder ben ik het eens met truestar.

Het is zo lastig dat je daar van te voren helemaal niets over weet he :P
Niet wanneer het kindje komt, niet hoe het zal gaan
Zou dit een stuk makkelijker maken whaha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:09

Ik zou een weekendje weg nu niet eens zien zitten, laat staan een vliegvakantie laughcry

Als ik jou was zou ik eerst de bevalling ed afwachten voor je echt gaat boeken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  truestar wo 12 okt 2011 - 2:12

Ik wil net zeggen lejow het is natuurlijk ook nog eens zo dat je in het huis van je nicht zit, niet op een camping of op een hotelkamer.. Hier heb je gewoon een wasmachine, gasfornuis en waarschijnlijk nog wel meer luxe bij de hand.

Over het voeden zou ik me ook geen zorgen maken als ik jou was.. Als je bv geeft heb je sowieso al geen probleem en met fv is er daar ook gewoon water uit een fles.

Het enige is misschien je herstel maar goed, aan het zwembad lekker liggen en relaxen kan ook voor je herstel weinig kwaad ;-)
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Limburg85 wo 12 okt 2011 - 2:12

Ik ben blij dat wij geen vliegvakantie hebben geboekt afgelopen zomer, R. heeft in die tijd heel veel gehuild en wou overdag totaal niet slapen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Lejow wo 12 okt 2011 - 2:12

Ja, alleen is het lastige dan weer, dat de kans groot is dat mijn nichtje volgeboekt zit met hun bed and breakfast hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Marin wo 12 okt 2011 - 2:17

Lejow schreef:Ja, alleen is het lastige dan weer, dat de kans groot is dat mijn nichtje volgeboekt zit met hun bed and breakfast hehe

Kan je niet dat al boeken, en de vlucht later? Zeker omdat het je nicht is, heeft ze misschien iets meer begrip als je redelijk laat annuleert. Echt blij zal ze niet zijn dan, maar misschien begrijpt ze 't wel.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Liadan wo 12 okt 2011 - 2:18

Ik zou ook wachten met boeken tot na de bevalling. Bij Yara hadden wij wel kunnen gaan (al waren de avonden dan niet gezellig geweest omdat ze tot 3 maanden in de avond huiluurtjes had en alleen bij ons wilde liggen).
Bij Kian hadden we zeker niet kunnen gaan, hij was een huilbaby en we hebben elke week wel een bezoekje aan het ziekenhuis, osteopaat, huisarts of CB gehad. Ik had er niet aan moeten denken om te gaan.
Voor de bevalling waren we van plan om een weekje op vakantie te gaan in de zomer in Nederland, maar ook dat is dus niet doorgegaan.
Maar ik weet niet hoe duur een vliegticket is, als dat echt heel goedkoop is, dan zou ik de gok misschien wel wagen om al te boeken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:19

Mijn 2 jongens kunnen overigens totaal niet tegen warmte, warme dagen zijn een ramp qua eten en slapen
Dus nu in een warm land zitten zou ik echt niet aan moeten denken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Pien wo 12 okt 2011 - 2:19

Vantevoren had ik die keuze nooit kunnen maken... Ik had waarschijnlijk heel hard nee geroepen. Achteraf is E zo makkelijk dat ik het dus wel had gedaan!! Ze slaapt heel veel, als ze wakker is is ze vrolijk, kortom in ons geval had het prima gekund. Ik weet niet wat het je nu kost om te boeken maar als het heel weinig is zou ik gewoon boeken. Stel dat tegen die tijd blijkt dat het niet lukt is het erg klote en jammer van het geld maar als je tegen die tijd boekt ben je misschien wel het dubbele of zelfs meer kwijt.

Daarnaast zijn er meer vrouwen die na 8 weken al goed ter been zijn als die na 8 weken nog niks kunnen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:22

Pien schreef:

Daarnaast zijn er meer vrouwen die na 8 weken al goed ter been zijn als die na 8 weken nog niks kunnen.
Dat zegt natuurlijk niets, Lejow zal maar net een hele zware bevalling hebben gehad of een huilbaby krijgen, en misschien zit ze dan wel veel liever thuis.
Rampscenario's, maar wel dingen om rekening mee te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Filoria wo 12 okt 2011 - 2:26

Liadan: pff dat moet een heftige tijd geweest zijn zeg, met Kian!

Nu je het zegt lijkt dat me nog een extra nadeel ja: wat nu als je in Portugal zit en je baby is ziekjes? Dan ben je toch het liefste bij je eigen huisarts met je pasgeboren wurmpje, in plaats van bij een of andere Portugese dokter.

Maar wel geruststellend om te lezen dat ik niet de enige mama ben die er niet aan had moeten denken om in die tijd op vakantie te moeten. Heb soms het idee dat ik me 100x drukker maak om 'organisatorische' dingen dan andere jonge moeders (en daar maak ik me dan ook weer druk om natuurlijk laughcry)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Jazzlyn wo 12 okt 2011 - 2:29

Filoria schreef:Liadan: pff dat moet een heftige tijd geweest zijn zeg, met Kian!

Nu je het zegt lijkt dat me nog een extra nadeel ja: wat nu als je in Portugal zit en je baby is ziekjes? Dan ben je toch het liefste bij je eigen huisarts met je pasgeboren wurmpje, in plaats van bij een of andere Portugese dokter.

Maar wel geruststellend om te lezen dat ik niet de enige mama ben die er niet aan had moeten denken om in die tijd op vakantie te moeten. Heb soms het idee dat ik me 100x drukker maak om 'organisatorische' dingen dan andere jonge moeders (en daar maak ik me dan ook weer druk om natuurlijk laughcry)

+1
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:30

Joy_ schreef:
Lejow schreef:Ja, alleen is het lastige dan weer, dat de kans groot is dat mijn nichtje volgeboekt zit met hun bed and breakfast hehe

Kan je niet dat al boeken, en de vlucht later? Zeker omdat het je nicht is, heeft ze misschien iets meer begrip als je redelijk laat annuleert. Echt blij zal ze niet zijn dan, maar misschien begrijpt ze 't wel.

Dat wou ik ook zeggen inderdaad, een vlucht is altijd wel te boeken denk ik, dus als je bang bent dat B&B anders vol zit, zou ik dat gewoon afspreken met een onder voorbehoud. Straks krijg je een keizersnede, moet je herstellen, beval je veel te vroeg, oid, dan kun je dat nog wel afzeggen. En anders is een vlucht zo geboekt en kun je lekker naar Portugal toe!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:31

Filoria schreef: Heb soms het idee dat ik me 100x drukker maak om 'organisatorische' dingen dan andere jonge moeders (en daar maak ik me dan ook weer druk om natuurlijk laughcry)
Welkom bij de club laughcry

(of val ik met mijn 26 jaar niet meer onder de term 'jonge moeder'? :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Limburg85 wo 12 okt 2011 - 2:32

ProudMama schreef:
Filoria schreef: Heb soms het idee dat ik me 100x drukker maak om 'organisatorische' dingen dan andere jonge moeders (en daar maak ik me dan ook weer druk om natuurlijk laughcry)
Welkom bij de club laughcry

(of val ik met mijn 26 jaar niet meer onder de term 'jonge moeder'? :P )

Ik doe dat ook, mijn man is een stuk makkelijker daarin.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met een kindje van 2 maanden Empty Re: Vliegen met een kindje van 2 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum