Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schema kindje 6 maanden

+7
Monnie
Tania
PiP
Clapperdie
Happydobby
Puggle
CCC
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Schema kindje 6 maanden

Bericht  CCC zo 9 dec 2012 - 3:20

Ja, het is al het zoveelste topic. Maar ik loop een beetje te klooien heb ik het idee. N. is sinds gistern helemaal over op fv. Normaal voedde ik dus op verzoek, maar naar mijn idee is dat niet de bedoeling met fv. Hoe ziet/ zag jullie schema eruit met een kindje van 6 maanden?

N. eet een heel tot anderhalf stuk fruit per dag, en haar groenten doen we nu ook met rijst, aardappelen of pasta mengen. Hier eet ze ook erg goed van. Doordat ze dus ook zo goed eet, heeft ze daarna geen honger meer en drinkt dan ook geen fles meer. Hoe deden jullie dit?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Puggle zo 9 dec 2012 - 3:49

Ik reageerde heel blij maar je vraagt schema voor 6 maanden en daar kan innig niet over mee praten :P


Laatst aangepast door Puggle op zo 9 dec 2012 - 11:18; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Happydobby zo 9 dec 2012 - 10:30

Ik gaf toen nog bv maar we hadden wel een schema.

7.30 BV
9.30 1 soort fruit in stukken
11.30 BV
15.30 bv
18.00 groente in stukken
19.30 bv met rijstebloem.
22.30 bv

Met 7 maanden gaf ik dan om 12 uur een broodkorst en toen dat goed ging met 7/5 maand een half sneetje brood met boter. En zo breid je het uit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Clapperdie zo 9 dec 2012 - 10:45

T. kreeg toen nog 4 flessen geloof ik

07:00 180+6 + rijstebloem
11:00 180+6
15:00 180+6
18:00/19:00 180+6

Tussendoor kreeg hij dan nog fruit en groente. Vanaf 7,5 maand krijgt hij ook dagelijks een boterham en bij die boterham nog een beetje diksap.

Met 7,5 maand wilde hij ineens de 19:00 uur fles niet meer dus nu krijgt hij er nog 3 en krijgt hij na zijn groente nog yogurt of pyamapapje.

@Happyd: sliep M. zo laat pas? T. gaat er om 19:00 uur in. Later lukt echt niet.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  PiP zo 9 dec 2012 - 10:57

F kreeg tussen haar flessen door groente en fruit. Volgens mij toen ze goed haar groente at, dat er wel ren fles verviel.
Over de laatste fles, wij maken s en destijds ook f wakker voor een fles om 22.30.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Tania zo 9 dec 2012 - 11:00

M. kreeg ondeveer dit:
Fles 180+6
Fruit
2 boterhammen met boter + fles (meestal 120+4 meer dronk ze niet na haar brood)
Fles 180+6
Groente (soms met aardappel of pasta)
Fles 180+6

Regelmatig nog een extra fles als ze erg vroeg in de nacht of laat in de avond had gedronken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Happydobby zo 9 dec 2012 - 21:28

Clapperdie schreef:
@Happyd: sliep M. zo laat pas? T. gaat er om 19:00 uur in. Later lukt echt niet.

Nee, hij ging er om 19.30 in maar hij werd toch wakker rond 22.30/23.00 voor nog een voeding. Met 7 en halve maand liet hij die vallen en sliep hij van 19.30 tot 7.30. M gaat later naar bed omdat hij nooit heel vroeg wakker is.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Monnie ma 10 dec 2012 - 1:36

S. zat met 6 maanden op:

7.00u fles 180cc
9.30u fruit
11.00u fles 180cc
15.00u groente (paar hapjes) + fles 180cc
19.00u fles 210cc

Zij at toen nog niet zoveel groente, maar als jou dochter al goed groente en fruit eet kan het best zijn dat ze nog een fles laat vallen. Wij gaan nu langzaam over naar 3 flessen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  CCC ma 10 dec 2012 - 9:55

Thnx allemaal! Ik heb nu een beetje een richtlijn, dus ga gewoon uitproberen wat voor nu goed werkt. Kom nu de laatste dagen op 4 voedingen per dag en dan nog fruit en groenten ernaast. Straks met brood zal er dan vast wel weer een voeding vervallen. Is even omschakelen zo met de fv.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  piene1983 vr 14 dec 2012 - 23:30

Hier dan ook een 6 maanden schema op het moment.

8 uur fles 210cc met pap
10 uur fruit 125 gr
half 12 fles 150 cc
13 uur half broodje in stukjes met wat thee
half 4 fles 150cc
5 uur groente 100gr en aardappel/rijst/pasta 50gr
19 uur 210 cc

Het is heel hard gegaan ineens en het is wel even wennen maar hij doet het er goed op. Heb alleen wel het idee dat ik de hele dag door aan het eten geven ben.... Echt anders dan indertijd met alleen melkvoedingen!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  CCC za 15 dec 2012 - 8:37

Piene waarom weeg jij alles af? Althans, ik zie nu het aantal gr. staan dus ik ga ervanuit dat je het dus afweegt. Ik doe het gewoon op gevoel.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Lejow za 15 dec 2012 - 8:51

Ik ook, merk vanzelf wel wanneer ze haar mond niet meer open doet eigenlijk haha
De ene keer is dat na een half stuk fruit / bakje groente, de andere keer gaat alles naar binnen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Puggle za 15 dec 2012 - 8:56

Ik verbaas me echt over de hoeveelheid eten. Zit ik dan met mijn kind die leeft op 5x150+5 en die krijgt ze soms al niet op. Ik ga dat er echt niet in krijgen bij haar over 2 weken! Vraag me dan echt af of er toch niks mos is met mijn L. Embarassed
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Lejow za 15 dec 2012 - 9:05

Puggle schreef:Ik verbaas me echt over de hoeveelheid eten. Zit ik dan met mijn kind die leeft op 5x150+5 en die krijgt ze soms al niet op. Ik ga dat er echt niet in krijgen bij haar over 2 weken! Vraag me dan echt af of er toch niks mos is met mijn L. Embarassed

Tuurlijk niet schat.
Je hebt grote eters, kleine eters, heb je met volwassen mensen ook.
Zolang ze lekker groeit en vrolijk is, is er niets aan het handje.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Tania za 15 dec 2012 - 9:16

Puggle schreef:Ik verbaas me echt over de hoeveelheid eten. Zit ik dan met mijn kind die leeft op 5x150+5 en die krijgt ze soms al niet op. Ik ga dat er echt niet in krijgen bij haar over 2 weken! Vraag me dan echt af of er toch niks mos is met mijn L. Embarassed

Mijn dochter dronk heel weinig daarom ben ik eerder met fruit en groente begonnen dan zes maanden. Ik vond dat ze echt te weinig binnen kreeg met alleen melk. En al heel snel at ze dus 'morgens fruit, 'smiddags brood en 'savonds groente. Ook ging ze opeens haar flessen beter drinken. Ze eet nu gewoon prima en vind alles lekker.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Puggle za 15 dec 2012 - 9:23

Lejow schreef:
Puggle schreef:Ik verbaas me echt over de hoeveelheid eten. Zit ik dan met mijn kind die leeft op 5x150+5 en die krijgt ze soms al niet op. Ik ga dat er echt niet in krijgen bij haar over 2 weken! Vraag me dan echt af of er toch niks mos is met mijn L. Embarassed

Tuurlijk niet schat.
Je hebt grote eters, kleine eters, heb je met volwassen mensen ook.
Zolang ze lekker groeit en vrolijk is, is er niets aan het handje.

Thx! smile ja ze doet het verder prima gelukkig! Maar toch vind ik het veel om zo te lezen. Ik heb ook een folder van het cb die ik aan hou en daar hebben ze het ook over minder, maar ik snap best dat sommige kindjes gewoon veel honger hebben, ik heb ook een neefje die veel eer en dan nog niet tevreden is vaak.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 9:28

Puggle schreef:Ik verbaas me echt over de hoeveelheid eten. Zit ik dan met mijn kind die leeft op 5x150+5 en die krijgt ze soms al niet op. Ik ga dat er echt niet in krijgen bij haar over 2 weken! Vraag me dan echt af of er toch niks mos is met mijn L. Embarassed

Nee joh, geen zorgen hoor!! Ze groeit toch ook goed?

Ik verbaas me er trouwens ook wel eens over. Sommige kindjes van de leeftijd van mijn kinderen eten al een paar broodjes, tussendoortjes, eten met de pot mee enz.

Nou tot voor kort aten ze alleen fruit heel goed. Verder alleen maar 4 flessen melk.
Nu sinds een week eten ze samen een broodje, fruit en de flessen. Het avondeten gaat soms goed, maar er zijn zat dagen dat ze 3 hapjes eten en verder niet.
Ik maak me er totaal niet druk om, als ze honger hebben, eten ze wel.

Maar goed, ik wilde je ook even geruststellen ;-) en mijn kindjes zijn al een paar maanden ouder.
Het komt allemaal vanzelf!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 9:30

Oja en mijn dochter dronk ook heel weinig en nu gaan de flessen er zo in!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Puggle za 15 dec 2012 - 9:34

Bedankt lana! Komt ook wel goed maar het valt me soms gewoon op vandaar. Je hebt helemaal gelijk:) fijn dat jouw kleintjes nu beter eten zeg.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 9:41

Graag gedaan! :-) Het valt mij ook vaak op, dus ik dacht ik zal even een andere kant vertellen ;-).
Wij zijn trouwens met 6 maanden begonnen met bijvoeding en tot een jaar zitten er genoeg voedingsstoffen in de opvolgmelk. Dus dat is ook wel een fijn idee.

Ik ben ook wel heel blij dat ze beter eten. Maarja ze zijn ook bijna een jaar nu, haha, dus dat mag ook wel.
Ze eten nu in ieder geval bijna alles met smaak. Wel heel weinig, maar dat is prima natuurlijk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Happydobby za 15 dec 2012 - 9:59

_Lana_ schreef:Graag gedaan! :-) Het valt mij ook vaak op, dus ik dacht ik zal even een andere kant vertellen ;-).
Wij zijn trouwens met 6 maanden begonnen met bijvoeding en tot een jaar zitten er genoeg voedingsstoffen in de opvolgmelk. Dus dat is ook wel een fijn idee.

Ik ben ook wel heel blij dat ze beter eten. Maarja ze zijn ook bijna een jaar nu, haha, dus dat mag ook wel.
Ze eten nu in ieder geval bijna alles met smaak. Wel heel weinig, maar dat is prima natuurlijk.

Dat klopt niet, er zit genoeg in 0-6 zuigelingenmelk, opvolgmelk is anders van samenstelling. Tot 1 jaar bv is wel voldoende.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Mademoiselle_ za 15 dec 2012 - 10:04

Mijn baby (7 mnd) krijgt nu

Rond 8 uur 210 cc +7 scheppen
Rond 10 uur fruit, ik let er eigenlijk niet zo op hoeveel hij er van binnen krijgt
Rond 12 uur 180 cc +6 scheppen
Rond 13 uur een broodje. Sabbelt hij maar de helft komt er meteen weer uit of valt op de grond. ;-)
Rond 15 uur fles 180 cc +6
Rond 16 uur een soepstengel
Rond 17.30 uur groente potje.
Rond 19 uur laatste fles 210 cc +7
Mademoiselle_
Mademoiselle_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 25
Punten : 23
Registratiedatum : 08-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 10:05

Happydobby schreef:
_Lana_ schreef:Graag gedaan! :-) Het valt mij ook vaak op, dus ik dacht ik zal even een andere kant vertellen ;-).
Wij zijn trouwens met 6 maanden begonnen met bijvoeding en tot een jaar zitten er genoeg voedingsstoffen in de opvolgmelk. Dus dat is ook wel een fijn idee.

Ik ben ook wel heel blij dat ze beter eten. Maarja ze zijn ook bijna een jaar nu, haha, dus dat mag ook wel.
Ze eten nu in ieder geval bijna alles met smaak. Wel heel weinig, maar dat is prima natuurlijk.

Dat klopt niet, er zit genoeg in 0-6 zuigelingenmelk, opvolgmelk is anders van samenstelling. Tot 1 jaar bv is wel voldoende.

Oh jee dat wist ik niet, sorry!! Ik hoorde dat toen ik zelf nog BV gaf, ik dacht dat dat ook voor FV zou gelden.
Ik maak me er trouwens evengoed niet druk om ;-). Ik ken geen kleuter die alleen op opvolgmelk leeft :-p.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  _Lana_ za 15 dec 2012 - 10:10

Ik zal ook nog even ontopic reageren, haha, sorry hoor CCC!!

Hier was het met 6 maanden.

07.00: Fles 180+6, met 2 schepjes pap.
10.00: Fruit, maar dat stelde toen echt nog niets voor.
11.00: Fles 180+6.
15.00: Fles 180+6.
18.30: Fles 180+6.

Dochter dronk de flessen echt niet altijd leeg. Zoon wel :-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  CCC za 15 dec 2012 - 10:16

Oke, ik heb dus even een weekje gekeken hoe ze het doet en dit is nu het schema:

- tussen 9.00 en 10 uur 150ml+5 scheppen

- 12.00 uur fruit en diksap

- 13.00 uur 150 ml+5 scheppen

- 17.00 uur groenten met aardappelen/ rijst of pasta en diksap

- 19.00 uur 150ml+5 scheppen

- 00.00 uur 180+6 scheppen

Ik heb besloten te wachten met brood geven. Momenteel heeft ze erg last van haar ontlastig en geeft ze behoorlijk wat melk terug. Ik ga van de week de KA even bellen, want we hebben toch een vermoeden dat ze dus toch een allergie heeft voor melkproducten, lichte reflux kunnen we wel uitsluiten denk ik. Met bv heeft ze nl wat mondjes teruggeven en dit zijn serieus echt bogen als ze spuugt. Komt best veel uit. Is erger geworden sinds ik meer fv geef aan N. haar huidje doet nu ook weer een beetje gek, meer eczeem en droger dus zou ermee te maken kunnen hebben. Willen haar darmpjes dus nu even de kans geven even tot rust te komen en te wennen aan alle veranderingen.

Puggle: niks van aantrekken, ze is happy en groeit haar eigen lijntje gewoon goed door. N. is een goede eter, maar dat heeft ze niet van vreemden Schema kindje 6 maanden 394967 Merk dat ze liever wat eet dan dat ze melk drinkt, maar miss. als je L. straks bijvoeding gaat geven gaat ze misschien ook wel mega goed eten en is dat meer haar ding en als dat niet zo is, is het prima toch? Zolang ze lekker in het groene zit qua groeicurve doet ze het prima!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schema kindje 6 maanden Empty Re: Schema kindje 6 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum