Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegen met baby 8 maanden

+2
TukTuk
ekjir@M
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  ekjir@M do 27 jan 2011 - 11:00

Komend voorjaar willen we op vakantie met J. Mijn ouders gaan met de auto maar ik vind dit met J. te lang dus gaan wij met het vliegtuig. Een hoop spullen gaan dus met mijn ouders mee.

Nu is mijn vraag wat het makkelijkste is met een baby... De kinderwagen mag bijv. niet mee en tegen die tijd is de maxi cosy niet te tillen en hebben jullie nog tips voor onderweg. Het is maar anderhalf uur vliegen en daarna een uur met de trein (waar maak ik me eigenlijk druk over denk ik dan)

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  TukTuk do 27 jan 2011 - 11:35

Is een draagzak / draagdoek geen idee?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  Tazz do 27 jan 2011 - 11:38

Hier was pas toch nog een topic over? Je mag de buggy wel meenemen. Gratis, en hij mag mee naar de gate. Super handig. Zorg verder voor wat eten en drinken tijdens het opstijgen en landen. En wat de doen in het vliegtuig. Ik heb al best vaak gevlogen met onze dochter en dat ging altijd prima. Toen zij ongeveer zo oud was en niet meer op schoot wilde zitten tijdens de vlucht heb ik haar even in het gangpad gezet om te spelen. Komt helemaal goed.1,5uur is zo voorbij.

Een draagzak is een slecht idee maar draagdoek kan handig zijn. Die nam ik ook altijd mee. Maar een buggy is toch een aanrader om mee te nemen. Al is het maar om je handbagage aan te hangen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  TukTuk do 27 jan 2011 - 11:40

Tazz schreef:Hier was pas toch nog een topic over? Je mag de buggy wel meenemen. Gratis, en hij mag mee naar de gate. Super handig. Zorg verder voor wat eten en drinken tijdens het opstijgen en landen. En wat de doen in het vliegtuig. Ik heb al best vaak gevlogen met onze dochter en dat ging altijd prima. Toen zij ongeveer zo oud was en niet meer op schoot wilde zitten tijdens de vlucht heb ik haar even in het gangpad gezet om te spelen. Komt helemaal goed.1,5uur is zo voorbij.

Een draagzak is een slecht idee maar draagdoek kan handig zijn. Die nam ik ook altijd mee. Maar een buggy is toch een aanrader om mee te nemen. Al is het maar om je handbagage aan te hangen.

Waarom is in deze situatie een draagzak een slecht idee en een draagdoek niet? Heeft hetzelfde effect toch? (Ok draagzak is ergonomisch niet zo goed voor een een kindje, maar dat staat er even los van)

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  Tazz do 27 jan 2011 - 11:49

Dat staat er niet los van. Dat is een hele belangrijke reden. Maar ik heb ook een draagzak gehad, gekregen van mijn moeder en toen wist ik daar nog niks van, en het is voor jezelf ook alles behalve prettig. Je rug gaat enorm zeer doen na 10minuten al. En bij een doek is dat niet. En aangezien je toch langer onderweg bent kan je beter voor comfort kiezen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  TukTuk do 27 jan 2011 - 11:55

Tazz schreef:Dat staat er niet los van. Dat is een hele belangrijke reden. Maar ik heb ook een draagzak gehad, gekregen van mijn moeder en toen wist ik daar nog niks van, en het is voor jezelf ook alles behalve prettig. Je rug gaat enorm zeer doen na 10minuten al. En bij een doek is dat niet. En aangezien je toch langer onderweg bent kan je beter voor comfort kiezen.

Ja ok dat ben ik wel met je eens, ik weet ook dat het voor het kindje beter is om in een draagdoek te zitten en dat het voor jezelf ook beter is voor je rug en zou zelf nooit een draagzak gebruiken. Maar het ging me even meer om het idee, als ik alleen draagdoek zou zeggen, zou ik mensen die een draagzak hebben voor het hoofd stoten Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  maiadebij do 27 jan 2011 - 19:23

Ik ga ook vliegen met ons 2 kinderen, mijn man gaat met de auto. N is dan 2,5 jaar en J 9 maanden. Ik neem de buggy mee en mijn drager (mei-tai Cool dus ergonomisch) als N wilt lopen kan J in de buggy en als N moe wordt gaat J in de drager en N in de buggy. In het vliegtuig heeft N een eigen stoel en gaat J op schoot, hier kan het nog wel eens lastig worden als N het allemaal een beetje spannend vind want dan lijkt het me lastig ze allebei te troosten/ geruststellen. Maar wie weet vind hij het wel prachtig en zijn de 3 uurtjes zo voorbij...
En meestal zijn er ook wel zat mensen in de buurt, of stewardessen, die even kunnen helpen met dingen. Als ik bijv. de 1 moet verschonen dan vraag ik iemand gewoon even op te letten...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  Tania do 27 jan 2011 - 20:34

Tazz schreef:Dat staat er niet los van. Dat is een hele belangrijke reden. Maar ik heb ook een draagzak gehad, gekregen van mijn moeder en toen wist ik daar nog niks van, en het is voor jezelf ook alles behalve prettig. Je rug gaat enorm zeer doen na 10minuten al. En bij een doek is dat niet. En aangezien je toch langer onderweg bent kan je beter voor comfort kiezen.

Als je een ergonomische draagzak neemt, heb je daar geen last van en is het ook niet slecht voor je kindje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  Petteflet do 27 jan 2011 - 22:00

Neem idd een buggy mee. Mag je tot aan de gate meenemen, dus hoef je niet met je kindje en handbagage te sjouwen.
Neem voor in het vliegtuig wat te drinken mee (voor je kindje mag je dit gewoon meenemen). Is vooral tijdens het opstijgen en landen misschien wel handig, aangezien ze wel last van hun oren kunnen krijgen.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  ekjir@M vr 28 jan 2011 - 21:48

Ik haal denk ik maar gewoon een goedkope buggy bij het kruidvat o.i.d. en verder neem ik alleen handbagage mee. Bij de apotheek kan je drukregulerende oordopjes kopen, ik denk dat ik die voor de zekerheid ook nog even haal. Is misschien ook handig als we de bergen in gaan met de auto.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby 8 maanden Empty Re: Vliegen met baby 8 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum