Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding, kindje van 8 maanden

+5
Fearie
Lonely Goatherd
Liadan
meisje
*Lookie*
9 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  *Lookie* wo 1 aug 2012 - 3:22

Voor de dames die met 8 maanden nog borstvoeding geven / gaven: hoe ging dat bij jullie?

Hier gaat het heel wisselend. Soms is meneer al na 3 minuten uitgedronken, hij begint te krijsen en de schoppen en te duwen. Soms gaat het ook goed en drinkt hij 20 minuten (vooral als hij moe is). Bv met andere mensen erbij kan al helemaal niet meer, dan is hij steeds afgeleidt. De lactatiedeskundige zegt dat dit normaal is voor zijn leeftijd, ze zijn bewuster van de omgeving en kunnen zich niet meer zo lang op het drinken concentreren. Ze zegt ook dat ze (gelukkig) veel krachtiger drinken en in die paar minuten al heel wat binnenkrijgen, al is het geen hele voeding.

Ik ben alleen even benieuwd of dit voor jullie herkenbaar is, en hoe jullie daar dan mee om gaan.


Laatst aangepast door *Lookie* op wo 1 aug 2012 - 3:28; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  meisje wo 1 aug 2012 - 3:27

Mijn dochter is nu 11 maanden en drinkt ook wisselend.
Ze is veel meer afgeleid inderdaad en drinkt ook maar enkele minuten. Ze is dan wel tevreden.
Ik denk dat het inderdaad normaal is dat kindjes veel korter gaan drinken.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Liadan wo 1 aug 2012 - 3:31

Ik weet eigenlijk niet meer hoe het met 8 maanden ging. Hier is het nu ook wel zo dat hij overdag maar heel kort drinkt en ´s avonds en ´s nachts een stukje langer. Hij heeft volgens mij ook zo´n periode gehad toen hij 6 maanden was, ik probeerde het zo rustig mogelijk te houden voor hem tijdens het drinken. ´s Nachts dronk hij toen nog veel dus hij kreeg sowieso wel genoeg binnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 3:36

Mijn zoontje is net 9 maanden, maar is ook snel afgeleid. Hij vindt het wel heerlijk om nog lekker tegen me aan te blijven liggen na het drinken, dat is echt een genietmomentje. Helaas bijt hij me de laatste tijd wel erg veel, ik haal hem dan los of duw hem juist tegen mijn borst aan, maar het helpt niet echt. Heb nu ook al een wondje dat maar niet dicht wil gaan en pijn doet, dus het is hier even afwachten hoe lang het bv blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Lonely Goatherd wo 1 aug 2012 - 3:44

Heel herkenbaar. Niet altijd even leuk, maar we bijten toch maar even door.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Fearie wo 1 aug 2012 - 6:27

Ik ken het, ik kon hier niet anders voeden als op onze of zijn slaapkamer om te zorgen dat er zo min mogelijk afleiding was. Het wordt op ten duur minder, net als de hoeveelheid tijd die ze drinken. D. was op een gegeven moment structureel na 5 min klaar smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Teddyaapje wo 1 aug 2012 - 6:45

Met 8 maanden kolfde ik full time maar T. had hier al veel eerder last van. Ook een van de redenen dat ik ben gaan kolven, het schoot maar niet op met voeden, hij bleef wegdraaien als hij wat hoorde of zag.

Misschien zou je iets van een doek over zijn hoofd kunnen leggen zodat hij in elk geval niks ziet bewegen? Al is de kans groot dat ie hem er weer af trekt...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Tiara wo 1 aug 2012 - 6:53

Heel herkenbaar, dat is vaak hier nog steeds zo, vooral erg vervelend als ik ergens in het openbaar moet voeden vind ik haha.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  CCC wo 1 aug 2012 - 7:02

Ik geef dan nog lang niet zolang bv als jij doet, maar het CB vertelde mij dat het normaal is dat het kindje steeds korter aan de borst ligt. Ik heb dat nu ook al met N. in het begin deed ik er min. 45 min over (ook omdat het aanleggen echt niet soepel verliep) en nu ben ik ruim 20 minuutjes bezig. Ook N. ziet al teveel en kan haar alleen op rustige plekken voeden...

Bijten (weet even je naam niet meer): Jeetje zeg, dat staat me ook nog te wachten als ik langer doorga. Kun je aan die kant voorlopig niet kolven? Zodat het wondje even kan helen zeg maar?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  maiadebij wo 1 aug 2012 - 7:04

J had dat die periode ook heel erg maar dat gaat ook weer over. Die periode voedde ik ook vaak in het donker op de slaapkamer. Fijn ook als ze eerst omkijken en dan je tepel pas los laten Laughing

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  *Lookie* wo 1 aug 2012 - 7:36

@ Lelie: Dat lijkt me ook vervelend idd, dat bijten. H. heeft nog geen tandjes (al komen ze er wel heel binnenkort aan, dat voel ik ook wel aan z'n kaak) dus dat valt tot nu toe mee.

@ Anitaa: In het openbaar voeden doe ik al niet meer, wil ik weg dan kolf ik van te voren en geef ik hem een flesje. Dat vind ik nu even veel relaxter, en het werkt anders ook gewoon echt niet. Knap dat jij nog steeds overal kan voeden, jouw kindje is toch ook al een jaar (of bijna, dat weet ik zo niet exact)?

@ Fearie: Dat doe ik ook vaak idd, od rustig op de bank maar dan moet mijn vriend daar niet zijn, en geen tv aan of zoiets.

@ Chococupcake: Dat heeft het cb nooit aan mij verteld (helaas) maar ik geloof je direct. Want idd, in het begin kon mijn zoontje ook zo 3 kwartier bezig zijn, en dat ging nar een half uur en toen een 20 minuten... en nu dus dit..

Wel een geruststelling dat het dus wel normaal is, of in ieder geval heel veel voor komt.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Tiara wo 1 aug 2012 - 8:12

Lookie, j dat is ook wel makkelijk. Inderdaad alweer een jaar bv! Is erg snel gegaan vind ik, ik vind het wel lastig hoor met weggaan, dan is ze zo onrustig met drinken in het openbaar. Zoek dan echt een hoekje op of ik doe het bijv in de auto. Merk wel dat ze dan nog minder drinkt, maar dat haalt ze later wel weer in.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 9:09

chococupcake: kolven doet nog meer pijn, want dan komt het wondje precies tegen het randje van de kolf. Ik heb hem vanavond in de rugbyhouding gevoed, wel een heel gedoe met een kind van bijna 11 kilo, maar nu kwamen zijn tandjes niet meer tegen het wondje aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  CCC wo 1 aug 2012 - 9:47

Lelie: jeetje wat naar zeg! Gelukkig dat je een houding hebt gevonden die nu iets prettiger is!

Lookie: ja idd... cb is hier zo fijn wbt informatie over borstvoeding ed. Nu weet ik gewoon dat het erbij hoort, hoef ik me ook geen zorgen te maken...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding, kindje van 8 maanden Empty Re: Borstvoeding, kindje van 8 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum