Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?

+15
Xanna
TNMN
SoGood
Monte
Filoria
Supertalentje
Feline
Prosecco
Liz
Minx
Floor
Erin
Rush
Marin
Tania
19 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?  - Pagina 3 Empty Re: Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 5:27

Liz schreef:
Joy_ schreef:Die eieren heb ik echt nog nooit gehad trouwens, terwijl ik aan de lopende band er last van heb. Zijn die sterker? Dan vraag ik daar eens om.

Ik vind die eieren echt verschrikkelijk, je druipt nog een dag lang na en bij mij werken ze niet genoeg. Ik neem iedere maand fluconazol en dat werkt bij mij altijd goed. Ik herken dan ook het allereerste tekentje van een nieuwe infectie en neem dan meteen een pil. Heb er altijd op voorraad smile

Handig, ik heb het ook meestal wel op voorraad! Dan blijf ik maar bij flucanozol, en vraag ik niet eens om die eieren, dat klinkt vies.

Verder eens met Feline.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?  - Pagina 3 Empty Re: Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?

Bericht  Tania za 8 okt 2011 - 7:59

Prosecco schreef:Gezien mijn vriends geschiedenis vond de arts het niet nodig te testen dus daar vertrouw ik dan maar op.

Misschien een hele onaardige vraag, maar weet je zeker dat je vriend echt naar de dokter is geweest? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat een arts zoiets zegt en zowel dan zou ik er echt nooit meer heen gaan want zo'n arts zou ik echt niet serieus nemen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Xanna za 8 okt 2011 - 9:20

Tania schreef:
Prosecco schreef:Gezien mijn vriends geschiedenis vond de arts het niet nodig te testen dus daar vertrouw ik dan maar op.

Misschien een hele onaardige vraag, maar weet je zeker dat je vriend echt naar de dokter is geweest? Ik kan me namelijk bijna niet voorstellen dat een arts zoiets zegt en zowel dan zou ik er echt nooit meer heen gaan want zo'n arts zou ik echt niet serieus nemen.

+1

Als hij aandringt op een test, ookal weet hij voor 99,99% zeker dat hij niets heeft, is een huisarts echt niet diegene die gaat zeggen dat een testje niet nodig is. Die beste man was er tenslotte niet bij.

Mijn vriend wist ook zeker dat hij niets had, toch stond ik erop dat hij een test zou laten doen. Hij kan tenslotte ook zijn voorgelogen door iemand..Dus als de arts dan zoiets tegen hem had gezegd, had ik er op gestaan dat hij ergens anders een test liet doen.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Prosecco za 8 okt 2011 - 9:34

Feline schreef:Prosecco, niet lullig bedoeld maar je ex zou toch vreemd gegaan kunnen zijn? Ook al acht je die kans onwaarschijnlijk.. Mijn ex was met 4 andere 'wijven' naar bed geweest (wijven omdat het bekenden van ons waren), iets wat ik ook nooit had verwacht! En die 4 weet ik dan nog.. geen idee of 't er nog meer zijn geweest..

Volgens mij is 't altijd verstandig om een test te doen.. tenzij je natuurlijk nog maagd bent. Dan is 't vrij zinloos.

Dat kan inderdaad, en dat zei ik ook tegen mijn vriend. Maar alsnog vond hij het niet nodig dat ik me zou laten testen.

Iemand vroeg ook nog of ik wel zeker wist dat mijn vriend naar de dokter gegaan is. Ook dat weet ik natuurlijk nooit 100% zeker omdat ik er niet bij was. Maar hij heeft speciaal daarvoor een huisarts is zijn nieuwe woonplaats gezocht en een afspraak gemaakt. Iets waar meer dan 3 maanden overheen gegaan is. Als het niet waar zou zijn, had hij het vast al wel eerder gezegd. Daarnaast vertrouw ik hem erop dat hij niet het risico zou willen lopen om mij iets te bezorgen. Waar hebben we anders een relatie voor?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 12:26

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik dacht er precies zo over toen ik vier jaar lang samenwoonden met mijn ex... Die vier jaar lang vreemd bleek te gaan laughcry.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 12:39

Ik zou altijd aanbevelen om een test te doen, gewoon voor de zekerheid. Maar het is wel altijd lastig om dat aan te raden aan iemand die er van overtuigd is dat hij of zij geen SOA kan hebben omdat beide partners bijvoorbeeld elkaars eerste en enige sekspartner zeggen te zijn. Als je op zo'n moment aandringt om toch een SOA-test te doen omdat de klachten door een SOA veroorzaakt zouden kunnen worden kan er een vertrouwensbreuk ontstaan tussen deze partners, terwijl de SOA-test lang niet altijd positief hoeft te zijn. Dan hebben ze misschien knallende ruzie (of erger) terwijl er niets aan de hand was. De manier waarop het gebracht wordt door de arts is in deze heel belangrijk, denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Marin za 8 okt 2011 - 12:45

Ik vond het echt zo prettig dat toen ik meldde aan mijn vriend dat ik een soa test wilde doen (zodat we zonder condooms seks konden hebben, maar ook zeker omdat ik in het verleden niet altijd met condoom heb gedaan, dus ook voor mezelf), hij direct zei dat hij dat ook zou doen. Ik heb 't 'm nooit hoeven vragen, en hij ging daar gewoon vanuit dat ik dat van hem ook zou willen. Hij had het redelijk recentelijk nog gedaan zei ie, maar alsnog heeft ie 't gedaan en alles was negatief gelukkig. De resultaten heeft ie (ik trouwens ook) op papier laten zetten en opgestuurd gekregen, zodat ik 't ook kon zien.

Prosecco: Ik vind het maar een rare situatie, met name door die arts. Dat komt of ongeloofwaardig over, of is gewoon heel raar van die arts zelf en dat klopt ook niet. Ik zou alsnog tegen 'm zeggen dat ik een test wil, als ik jou was.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 12:52

Joy_ schreef:Prosecco: Ik vind het maar een rare situatie, met name door die arts. Dat komt of ongeloofwaardig over, of is gewoon heel raar van die arts zelf en dat klopt ook niet. Ik zou alsnog tegen 'm zeggen dat ik een test wil, als ik jou was.
Het komt op mij ook heel vreemd over. Het is ontzettend belangrijk om goed te luisteren naar wat mensen zelf vertellen om tot een goede diagnose te komen. Daarentegen moet je er nooit vanuit gaan dat wat mensen zelf zeggen ook daadwerkelijk klopt. Dat iemand zegt dat hij dagelijks de medicijnen inneemt wil niet zeggen dat hij dit ook echt doet. En dat iemand zegt pijn in z'n schouder te hebben wil niet zeggen dat dat het enige is dat er aan de hand is. Mensen kunnen veel redenen hebben om verkeerde informatie te geven: schaamte, verkeerde interpretatie van de klachten, gebrek vertrouwen in de arts, mentaliteit, het gevoel niet lastig te willen zijn. Als je als arts denkt dat symptomen door een bepaalde aandoening veroorzaakt kunnen worden moet je dit te allen tijde onderzoeken, al is het maar om het als oorzaak uit te sluiten.

Gast
Gast

Bericht  Prosecco za 8 okt 2011 - 19:35

Ava schreef:
Joy_ schreef:Prosecco: Ik vind het maar een rare situatie, met name door die arts. Dat komt of ongeloofwaardig over, of is gewoon heel raar van die arts zelf en dat klopt ook niet. Ik zou alsnog tegen 'm zeggen dat ik een test wil, als ik jou was.
Het komt op mij ook heel vreemd over. Het is ontzettend belangrijk om goed te luisteren naar wat mensen zelf vertellen om tot een goede diagnose te komen. Daarentegen moet je er nooit vanuit gaan dat wat mensen zelf zeggen ook daadwerkelijk klopt. Dat iemand zegt dat hij dagelijks de medicijnen inneemt wil niet zeggen dat hij dit ook echt doet. En dat iemand zegt pijn in z'n schouder te hebben wil niet zeggen dat dat het enige is dat er aan de hand is. Mensen kunnen veel redenen hebben om verkeerde informatie te geven: schaamte, verkeerde interpretatie van de klachten, gebrek vertrouwen in de arts, mentaliteit, het gevoel niet lastig te willen zijn. Als je als arts denkt dat symptomen door een bepaalde aandoening veroorzaakt kunnen worden moet je dit te allen tijde onderzoeken, al is het maar om het als oorzaak uit te sluiten.

Dat doet mijn huisarts ook niet, dus daar kijk ik opzich niet raar van op.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 11:02

@ Prosecco: Ik vind het ook wel apart, want een SOA kan je natuurlijk ook oplopen door orale seks.. En dat doe je meestal niet met condoom (tenminste, ik vind dat echt smerig).

Ik heb het tegen mn vriend gezegd en hij deed er gelukkig niet moeilijk over. Hij vond het natuurlijk wel jammer :P Maar dat halen we wel weer in haha.

Gast
Gast

Bericht  Jelin zo 9 okt 2011 - 21:30

Fijn dat je vriend er goed op reageerde. Nu idd de schade in gaan halen Wink.

Ik heb eigenlijk nog nooit last gehad van schimmelinfecties. Vorige jaar moest ik voor het eerst antibiotica slikken vanwege een ontsteking en kreeg daar bijwerkingen van; schimmelinfectie. Dit jaar moest ik weer aan de antibiotica vanwege hetzelfde verhaal en weer schimmelinfectie.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892

Bericht  Prosecco di 11 okt 2011 - 4:08

Weet iemand binnen hoeveel tijd de jeuk weg moet zijn met zo'n zalfje?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 11 okt 2011 - 4:09

Duurt wel paar dagen, maar de zalf verzacht het meer, het gaat er niet helemaal van weg. Heb je ook flucanozol gekregen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco di 11 okt 2011 - 4:59

Joy_ schreef:Duurt wel paar dagen, maar de zalf verzacht het meer, het gaat er niet helemaal van weg. Heb je ook flucanozol gekregen?

Ik heb Gyno-miconazolnitraat 2-PCH gekregen, maar de jeuk blijft.
Wel minder vaak, maar als ik bijvoorbeeld op de fiets zit, zit ik echt over mijn zadel heen te bewegen om een soort van te krabben.

Maar ik las in de bijsluiter dat jeuk een bijwerking kan zijn? Hoe weet je dan of het helpt?

Door jullie verhalen ben ik helemaal bang geworden dat het iets anders is laughcry
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 11 okt 2011 - 5:02

Is dat zalf? Je hebt ook iets van een pil moeten krijgen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco di 11 okt 2011 - 5:05

Joy_ schreef:Is dat zalf? Je hebt ook iets van een pil moeten krijgen.

Het is een enorme tube zalf met 14 buisjes erbij. Elke avond moet ik zo'n buisje vullen en binnenin leeg spuiten.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 11 okt 2011 - 5:06

Oh wat raar, daar heb ik nog nooit van gehoord. Als 't niet werkt, terug gaan naar de HA en om flucanozol vragen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco di 11 okt 2011 - 5:07

Het punt is alleen dat je deze 14 daagse kuur af moet maken en ik over 4 dagen op vakantie ga. Dan heb ik nog zzo'n 6 dagen te gaan...
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin di 11 okt 2011 - 5:17

Dan zou ik 't afmaken en kijken of 't over is, of even met de HA overleggen. Ik gebruik flucanozol (pil) en clotrimazol (zalf) ook altijd tegelijk, dus misschien kan dit ook wel. Let ook even op of het echt antibiotica is wat je gebruikt (geen idee?) want dan is de pil niet werkzaam!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 11 okt 2011 - 5:42

Ik kreeg de laatste keer, tijdens mijn zwangerschap, ook die zalf en dat duurde ook echt wel even voor het over was.
Krijg ook altijd alleen zalf, nooit pillen.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan di 11 okt 2011 - 6:01

Aantal dingen uit de bijsluiter:

Schimmel- en gistinfectie van de vagina

Dit middel bestrijdt schimmelinfecties, zoals infecties van de vagina met Candida albicans. Miconazol beschadigt de celwand van de schimmel, waardoor deze afsterft. Als de infectie echt in de vagina zit schrijft de arts de vaginaalcrème of vaginaalcapsules voor.

U mag de crème ook rond de vagina smeren als u daar jeuk heeft.

De crème en de capsules kunnen het rubber van condooms aantasten. Wees erop bedacht dat condooms hierdoor makkelijker kunnen scheuren. Dit effect houdt aan tot drie dagen na het einde van de behandeling.

De kuur met de vaginaalcrème duurt twee weken. Maak de kuur altijd af, ook al zijn uw klachten al vóór afloop van de kuur verdwenen. Dit betekent namelijk niet dat alle schimmels al verdwenen zijn.

Misschien wist je het al maar toch Wink Niet iedereen leest een bijsluiter.
Er zijn verschillende behandelmethodes, daarom krijgt de eens wel een pil en zalf en de ander niet. Bij deze vorm is een pil dus niet nodig.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Merai wo 12 okt 2011 - 8:26

Prosecco schreef:
Joy_ schreef:Is dat zalf? Je hebt ook iets van een pil moeten krijgen.

Het is een enorme tube zalf met 14 buisjes erbij. Elke avond moet ik zo'n buisje vullen en binnenin leeg spuiten.

Die heb ik ook al een aantal keer gehad, het werkt wel goed maar je bent er zo lang mee bezig. De jeuk was meestal na een dag of 4, 5 wel over.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Toet wo 12 okt 2011 - 9:38

Ik heb die zalf ook wel eens gehad, gebruik hem nu nog wel eens trouwens, ik heb standaard een tube liggen. Maar als ik een schimmelinfectie heb vraag ik toch echt om die eieren hoor, die vind ik het het best werken.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 5:28

Ik heb het ook regelmatig, en ik ben allergisch voor Miconazolnitraat. Daar krijg ik een soort van eczeem van, brandt behoorlijk, maar dat is een minder vervelend gevoel dan die jeuk.
Ik haal altijd zo'n ei, werkt bij mij toch het beste. Ik heb ook een tube met van die inbrengdingetjes (die je eerst moet volspuiten met creme en dan inbrengen). Die zalf laat ik meestal op voorraad liggen, zodat ik iets kan pakken als ik het krijg. Zo'n ei verlicht bij mij eigenlijk meteen, zalf smeren helpt soms zelfs helemaal niet.
Ik krijg het als ik veel sex heb gehad, als ik in een zwembad of in de zee ofzo heb gezwommen, als ik mijn bikini aan heb gehad (synthetisch stof en zweten) en als ik synthetisch ondergoed heb gedragen (maar soms zijn die setjes zo mooi... normaal heb ik altijd een mooie bh met een lelijke katoenen string :-().

Maar ik zeg het ook altijd tegen mijn vriend, die weet inmiddels ook wel wat het is en dat het niks vies is ofzo. Sex vind ik dan sowieso een paar dagen niet fijn, doet pijn (zeker als ik van dat eczeem heb).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: