Tegen mijn vriend zeggen of hinten?
+7
minoessepoes
Mamasapje
Caroow
ladycat
girli
Mida4you
Ringling
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tegen mijn vriend zeggen of hinten?
Sinds ik een relatie heb met mijn vriend (nu zo'n 1,5 jaar) is hij wat kilo's aangekomen.. Nu was ie al nooit echt slank (wat ik geen probleem vind) maar nu wordt het wel een beetje teveel van het goede.
Hoe moet ik dit aanpakken? Het zeggen? Of hinten met sporten en gezond(er) eten?
Best lastig dit!
Hoe moet ik dit aanpakken? Het zeggen? Of hinten met sporten en gezond(er) eten?
Best lastig dit!
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Tegen mijn vriend zeggen of hinten?
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen en het op een subtiele manier brengen. Mijn man is ook wat kilo's aangekomen en daar hebben we het laatst over gehad. Hij vond het goed dat ik het aangaf en gaat er wat mee doen.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Waarom wil je er wat van zeggen? Vind je het niet mooi? Ben je bang voor zijn gezondheid? Heeft ie het zelf niet door? Of misschien weet ie het zelf wel maar wordt ie er ook onzeker van? (dat hebben mannen ook heus wel namelijk )
Ik vind dat je het best kan zeggen als je een open en eerlijke relatie hebt, maar er niet te veel druk op leggen. Het moet niet negatief worden natuurlijk
Ik vind dat je het best kan zeggen als je een open en eerlijke relatie hebt, maar er niet te veel druk op leggen. Het moet niet negatief worden natuurlijk
Gast- Gast
Marin schreef:Waarom wil je er wat van zeggen? Vind je het niet mooi? Ben je bang voor zijn gezondheid? Heeft ie het zelf niet door? Of misschien weet ie het zelf wel maar wordt ie er ook onzeker van? (dat hebben mannen ook heus wel namelijk )
Ik vind het niet mooi nee. Ik hou niet van magere mannen maar het gaat nu een beetje de andere kant op.. Daarbij weet ik dat hij er zelf ook wel mee zit en er onzeker over zal worden als ik er iets van zeg. Ik probeer al een beetje 'samen sporten' en gezonder eten in te voeren maar dat werpt tot nu toe nog niet echt vruchten af.
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Hmm lastig. Ik kan me voorstellen dat hij er wel onzeker van wordt als je het zegt, maar misschien doet ie er wel wat aan dan
Ik hou juist wel van wat stevig, dus ik zou 't niet erg vinden haha. Maar ik denk dat jij je vriend wel kan inschatten hoe je dat het beste bij hem kan brengen, zonder dat het lullig over komt. En samen sporten enzo is een goed idee. Dan breng je het ook constructief en niet alleen als observatie.
Ik hou juist wel van wat stevig, dus ik zou 't niet erg vinden haha. Maar ik denk dat jij je vriend wel kan inschatten hoe je dat het beste bij hem kan brengen, zonder dat het lullig over komt. En samen sporten enzo is een goed idee. Dan breng je het ook constructief en niet alleen als observatie.
Gast- Gast
Absoluut zeggen. Met hinten stel je het alleen maar uit. Bovendien, mogelijk heeft hij het helemaal niet in de gaten. Met hinten denk aan, zou je dat koekje/snoepje/zak chips wel nemen? Dat vind ik vele malen erger dan te moeten horen dat ik kilo's ben aangekomen. Bovendien kun je dan samen kijken hoe je dit aan gaat pakken.
Stel dat jij wat kilo's was aangekomen, wat zou je dan zelf prettig vinden?
Stel dat jij wat kilo's was aangekomen, wat zou je dan zelf prettig vinden?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Wees eerlijk en zeg dat hij moet afvallen.
ladycat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11
ladycat schreef:Wees eerlijk en zeg dat hij moet afvallen.
Ik zou het zo doen, maar dan iets minder lomp. Gewoon zeggen "je moet afvallen want ik vind je dik" is natuurlijk niet een gezellige manier van communiceren. Maar je hoeft het nou ook weer niet in tientallen hints te verbergen. Gewoon, een tussenweg zoeken.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Marin schreef:Hmm lastig. Ik kan me voorstellen dat hij er wel onzeker van wordt als je het zegt, maar misschien doet ie er wel wat aan dan
Aha.. daarom hou jij zo van de USA hihi...
on topic: ik zou niet hinten, daar help je niemand mee denk ik. Open en eerlijk zijn heeft de meeste kans op effect. Samen sporten is al een goede weg, als het echt de verkeerde kant op dreigt te gaan kan je altijd nog samen naar een dietist gaan die hem helpt in balans te blijven...
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Hahahaha gekke Mamasapje! Ken genoeg dunne Amerikanen hoor, en genoeg dikke Nederlanders
Verder inderdaad eens met Caroow en Mamasapje.
Gast- Gast
Marin schreef:Hahahaha gekke Mamasapje! Ken genoeg dunne Amerikanen hoor, en genoeg dikke Nederlanders
haha ik ook hoor:) fijn dat jij het altijd zo met me eens bent:)
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, daar ben ik vrij direct in moet ik zeggen.. Maargoed, dat waren m`n exen ook tegen mij..
Gast- Gast
Ik zeg dat ook tegen mijn vriend. Wel op een nette manier. Ik krijg dan wel het commentaar van het boeit me niet ik ben tevreden zo. Maar vervolgens wel afvallen van het vele sporten (voetballen) En trots laten zien dat zijn buikje toch minder aan het worden is. Ach mannen! Ik zeg het trouwens wel 1 x ga hem niet achter zijn bibs aanzitten en zeuren dat hij moet afvallen. Hij moet het ook niet persee voor mij doen, maar voorzichzelf. Maar nu weet ik ook dan mijn vriend wispelturig kan zijn. Want heb hem wel een horen zeggen dat zijn buikje minder mag.
Gast- Gast
Gewoon zeggen, maar dan niet "he wat ben je een dik varken geworden". Ik zou ook niet hinten, dat is altijd zo vaag. Ik zou het uiteindelijk wel waarderen als mijn vriend zoiets tegen mij zou zeggen, ik denk alleen dat ik eerst heel boos zou worden Dus hou daar rekening mee
Gast- Gast
Ik hou ook wel van een beetje stevig
Maar het moet natuurlijk wel gezond blijven.
Ik zou er gewoon over praten, dat lijkt me toch normaal in een relatie, dan moet je toch gewoon over dit soort dingen kunnen praten? Hinten vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Ik zou trouwens nooit tegen mijn vriend zeggen dat hij moet afvallen, die keus vind ik aan hem. Maar je kan natuurlijk wel bespreken dat het je opgevallen is e.d.
Als hij besluit om er wat aan te gaan doen dan zou ik wel sollidaire met hem zijn. Opletten wat voor een boodschappen jullie in huis halen, geen zak chips opeten naast hem op de bank terwijl hij aan de worteltjes zit en kiezen voor magere opties tijdens het avond eten.
Maar het moet natuurlijk wel gezond blijven.
Ik zou er gewoon over praten, dat lijkt me toch normaal in een relatie, dan moet je toch gewoon over dit soort dingen kunnen praten? Hinten vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Ik zou trouwens nooit tegen mijn vriend zeggen dat hij moet afvallen, die keus vind ik aan hem. Maar je kan natuurlijk wel bespreken dat het je opgevallen is e.d.
Als hij besluit om er wat aan te gaan doen dan zou ik wel sollidaire met hem zijn. Opletten wat voor een boodschappen jullie in huis halen, geen zak chips opeten naast hem op de bank terwijl hij aan de worteltjes zit en kiezen voor magere opties tijdens het avond eten.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Niet gaan hinten. Mannen snappen dat soms gewoon niet want die pikken dat niet op. Eerlijk zeggen dat het je is opgevallen dat hij wat is aangekomen.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn man zegt dan altijd dat hij vindt dat we allebei eens wat gezonder moeten eten. Vind ik wel heel prettig overkomen, het idee dat hij dan met me meedoet. Sowieso is hij ook wel stevig hoor, dus hij doelt dan niet alleen op mij, maar ook op zichzelf. Maar ik heb hém eigenlijk nooit echt aangesproken op z'n gewicht. 't Is bij hem allemaal in proportie, heeft wel een buikje, maar ik vind 'm prima zoals hij is.
Mijn man trekt me dan ook gerust keihard weg als ik weer sta te neuzen voor het chocoladeschap in de supermarkt
Mijn man trekt me dan ook gerust keihard weg als ik weer sta te neuzen voor het chocoladeschap in de supermarkt
Gast- Gast
ik vind dat je over zoeits gewoon eerlijk tegen elkaar moet kunnen zijn en dus zeker niet moet gaan hinten... natuurlijk moet je wel goed nadenken over hoe je het brengt want het kan nogal hard aankomen.
misschien moet je er eerst eens proberen achter te komen hoe hij er zelf over denkt, stel dat hij er zelf problemen mee heeft lijkt het mij makkelijk om daarop voort te borduren, stel dat hij er geen problemen mee heeft, zul je goede argumenten moeten hebben om jou visie te onderbouwen...
misschien moet je er eerst eens proberen achter te komen hoe hij er zelf over denkt, stel dat hij er zelf problemen mee heeft lijkt het mij makkelijk om daarop voort te borduren, stel dat hij er geen problemen mee heeft, zul je goede argumenten moeten hebben om jou visie te onderbouwen...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
mijn vriend is de laatste tijd ook steeds meer aan het bijkomen terwijl ik zo gezond eet en op mijn lijn let en 3 x per week minimaal sport.
Gelukkig kunnen wij alles tegen elkaar zeggen en dat heb ik ook gedaan.. Niet direct in de zin je bent te dik, maar wel gewoon een gesprek aangaan en zeggen wat je ervan vind
Gelukkig kunnen wij alles tegen elkaar zeggen en dat heb ik ook gedaan.. Niet direct in de zin je bent te dik, maar wel gewoon een gesprek aangaan en zeggen wat je ervan vind
Moezie- Kletskop
- Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Ik zou het gewoon eerlijk zeggen tegen je vriend.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen!!
Hier wordt er nu ook afgevallen (naja nu vriendlief alleen) en ik let dan op als ik boodschappen doe. Dus geen zakken chips in huis, maar 1 zakje chinese nootjes o.i.d. (onze snoepjes kast is erg zielig haha)
en verder zeg ik soms dat hij iets beter niet kan eten bijv om 21.00, maar even een stuk fruit moet pakken. Hij is nu 9 kg kwijt en krijgt regelmatig complimenten en dat zorgt weer voor een extra drive!!
liefs
Hier wordt er nu ook afgevallen (naja nu vriendlief alleen) en ik let dan op als ik boodschappen doe. Dus geen zakken chips in huis, maar 1 zakje chinese nootjes o.i.d. (onze snoepjes kast is erg zielig haha)
en verder zeg ik soms dat hij iets beter niet kan eten bijv om 21.00, maar even een stuk fruit moet pakken. Hij is nu 9 kg kwijt en krijgt regelmatig complimenten en dat zorgt weer voor een extra drive!!
liefs
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?
» Verrassing van mijn vriend :)
» Mijn frustraties en mijn vriend
» overgeplaatst tegen mijn zin
» Mijn vriend is ..
» Verrassing van mijn vriend :)
» Mijn frustraties en mijn vriend
» overgeplaatst tegen mijn zin
» Mijn vriend is ..
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: