Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?

+15
Xanna
TNMN
SoGood
Monte
Filoria
Supertalentje
Feline
Prosecco
Liz
Minx
Floor
Erin
Rush
Marin
Tania
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?  - Pagina 2 Empty Re: Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 7:23

Ik krijg t zelf ook bij verminderde weerstand, ipv verkouden dus (of gewoon allebei). En van seks. En van strakke broeken. En van ongesteld zijn. En gewoon zomaar. Ik heb dus zo'n beetje chronische schimmelinfectie. En soms daar dan blaasonsteking bij. Das helemaal erg.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?  - Pagina 2 Empty Re: Schimmelinfectie, zeggen tegen vriend?

Bericht  Minx vr 7 okt 2011 - 7:25

Het is wel echt op recept wat je krijgt. Meestal geven ze eerst een setje van 3 eieren, Echt te ranzig. De laatste keer had ik gevraagd of het ook anders kon. Kreeg ik 1 ei :S maar iig beter dan 3.

En mss als je de HAP opbelt hoef je niet langs te komen. Geen idee eigenlijk.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 7:25

Je moet naar de huisarts prosecco. In Engeland kan je t gewoon zonder recept bij de drogist kopen, dat was ideaal voor mij.. Ik heb laatst toen ik er dus weer was ook echt ingeslagen, want ik vind de combi van flucanozole pil en clotrimazole zalf super fijn. Bij de huisarts krijg je meestal alleen een pil mee.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 7:26

Die eieren heb ik echt nog nooit gehad trouwens, terwijl ik aan de lopende band er last van heb. Zijn die sterker? Dan vraag ik daar eens om.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Filoria vr 7 okt 2011 - 7:27

Wel even de huisarts bellen, want je hebt verschillende soorten infecties en dus ook verschillende soorten zalfjes etc.

@de topic opener: hoe reageerde je vriend? Ik zou het zeker vertellen omdat het besmettelijk kan zijn (zoals andere meiden hier ook al zeggen). Het nare is dat je elkaar soms aansteekt zonder dat je het in de gaten hebt, omdat je zo'n infectie bij je kan dragen zonder dat je klachten hebt. Als je dan seks hebt kun je elkaar weer aansteken. Het is dus echt iets om samen in de gaten te houden.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Minx vr 7 okt 2011 - 7:28

Joy_ schreef:Die eieren heb ik echt nog nooit gehad trouwens, terwijl ik aan de lopende band er last van heb. Zijn die sterker? Dan vraag ik daar eens om.

geen idee, maar die eieren breng je vaginaal in. Ze stinken, en het is gewoon vies want worden niet volledig door je lichaam opgenomen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Monte vr 7 okt 2011 - 7:30

Volgens mijn huisarts zijn die eieren niet sterker, flucanozol is het sterkst. De eieren geven ze meestal omdat die lokaal werken en de fluco is gaat dus je hele lichaam door maar is net zo effectief voor daar beneden
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Supertalentje vr 7 okt 2011 - 7:34

Die eieren zijn ideaal, Joy! Ik weet niet of ze sterker zijn, maar die kreeg ik altijd (die ene keer per jaar). Zo'n ei breng je in savonds en dan niet in je allerduurste string gaan slapen want het lekte er bij mij vooral als ik opstond sochtends nogal uit, maar daarna douchen en savonds pas weer zo'n ei. Ik vond het wel hygienisch. Toen ik net zwanger was kreeg ik maar 1 ei en een zalfje. Dat zalfje moet je dan inbrengen met een staafje (en daarmee die creme naar binnen duwen) maar omdat ik zwanger was mocht ik het staafje niet gebruiken. Dat moest dan met je vingers, die kliederboel heb ik 2 dagen volgehouden, maar dat was echt niks, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Prosecco vr 7 okt 2011 - 8:14

Nou ik heb de HAP maar even gebeld en ik kon een zalfje komen halen. Hopen dat het snel werkt.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 8:18

Oh dat klinkt juist heel vies zo'n ei haha. Doe mij die fluco dan maar ;-)

Goed zo prosecco. En amazzonia, gewoon zeggen joh! Is niets ergs aan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SoGood vr 7 okt 2011 - 8:18

Als het moest zou ik mijn vriend nog wel vragen of hij even kon kijken. Hij zou het zonder na te denken nog doen ook, wij zijn daar heel makkelijk in. Very Happy
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 8:22

Sogood schreef:Als het moest zou ik mijn vriend nog wel vragen of hij even kon kijken. Hij zou het zonder na te denken nog doen ook, wij zijn daar heel makkelijk in. Very Happy

Even kijken? Bij je schaamlippen bedoel je, of t rood is?

Ik ben daar ook niet zo moeilijk in.. Ook omdat ik dus een soort sperma allergie blijk te hebben ( Cry ), heb ik m wel eens laten zien wat voor 'slagveld' dat wordt down under.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco vr 7 okt 2011 - 8:34

Ik vertel het trouwens ook gewoon aan m'n vriend hoor, had gisteren al gezegd dat het zo jeukte en nu stuur ik even een smsje om te laten weten dat het een schimmelinfectie is.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Prosecco vr 7 okt 2011 - 8:37

Ik vertel het trouwens ook gewoon aan m'n vriend hoor, had gisteren al gezegd dat het zo jeukte en nu stuur ik even een smsje om te laten weten dat het een schimmelinfectie is.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 8:37

Maar je weet eigenlijk niet echt zeker dat dat het is toch prosecco? Gewoon op aanname van t forum en dit aan de HAP verteld. Heb je wel een SOA test gedaan sinds je met je vriend bent, en is het uitgesloten dat dat het is? Zo nee, kan het ook nog zoiets zijn natuurlijk, alhoewel een schimmel waarschijnlijker is. Komt heel vaak voor ook hoor dus is niets ernstigs. Maar wel vervelend.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco vr 7 okt 2011 - 8:43

Joy_ schreef:Maar je weet eigenlijk niet echt zeker dat dat het is toch prosecco? Gewoon op aanname van t forum en dit aan de HAP verteld. Heb je wel een SOA test gedaan sinds je met je vriend bent, en is het uitgesloten dat dat het is? Zo nee, kan het ook nog zoiets zijn natuurlijk, alhoewel een schimmel waarschijnlijker is. Komt heel vaak voor ook hoor dus is niets ernstigs. Maar wel vervelend.

Van mezelf kan ik met 100% zekerheid zeggen dat ik geen Soa had toen ik iets met m'n vriend kreeg (ex was de eerste en ik was eerste voor m'n ex) en ik heb m'n vriend naar de huisarts laten gaan voordat de condooms de deur uit gingen. Gezien mijn vriends geschiedenis vond de arts het niet nodig te testen dus daar vertrouw ik dan maar op.

Maar daarnaast realiseer ik me nu dat ik hier al jaren last van heb (dus al voordat ik m'n vriend leerde kennen). Ik durfde er alleen nooit mee naar de huisarts te gaan en na een weekje ging de jeuk ook altijd wel weer weg. Maar nu door deze verhalen dacht ik: misschien komt het elke keer wel terug juist omdat ik er niks voor haal.

Ik hou het wel even in de gaten hoor, want ik weet het idd niet 100% zeker, en als het maandag niet beter is moet ik van de HAP ook langs de huisarts.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin vr 7 okt 2011 - 8:50

Prosecco schreef:Gezien mijn vriends geschiedenis vond de arts het niet nodig te testen dus daar vertrouw ik dan maar op.

Wat raar! Daar zou ik nooit genoegen mee nemen. Je wilt toch zelf een test, dan heeft de arts die af te nemen, lijkt mij. Daar zou ik dan echt niet gerust op zijn.

Ik heb ook eigenlijk altijd wel klachten, dat jeukerige is er altijd wel.

Over t algemeen heeft een huisarts wel voldoende info aan de klachten voor een schimmelinfectie maar als je wilt (zekere omdat t al jaren is) kan je wel even vragen om een inwendig onderzoekje met eendenbek en dan zit hij/zij het zo of het vlammend is. Dat hoefde ik alleen de eerste keer. Maar scheelt ook dat m'n ouders arts zijn, dus die schrijven altijd receptjes voor. Zeker omdat m'n zus en moeder het ook constant hebben (blijkbaar erfelijk) hebben we altijd reserve flucanozol in huis.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Prosecco vr 7 okt 2011 - 9:11

M'n vriend vond het eigenlijk al niet zo nodig om zich te laten testen, want hij had het altijd met condoom gedaan. Toch wilde ik dat hij zich liet testen, omdat ik het gewoon liever zeker wilde weten. Vind het persoonlijk ook raar dat een arts er zo mee omgaat, maar goed, daar is nu natuurlijk niks meer aan te doen. Eerst maar eens zien wat dit zalfje doet.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 9:19

Prosecco schreef:M'n vriend vond het eigenlijk al niet zo nodig om zich te laten testen, want hij had het altijd met condoom gedaan. Toch wilde ik dat hij zich liet testen, omdat ik het gewoon liever zeker wilde weten. Vind het persoonlijk ook raar dat een arts er zo mee omgaat, maar goed, daar is nu natuurlijk niks meer aan te doen. Eerst maar eens zien wat dit zalfje doet.

Ik vind het raar dat jij daar dan maar genoegen mee neemt maar goed, hij moet ook genoegen nemen met jouw verhaal dus ik snap sowieso niet dat jij hem wel stuurt maar zelf niet gaat haha Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Prosecco vr 7 okt 2011 - 9:21

Zusje schreef:
Prosecco schreef:M'n vriend vond het eigenlijk al niet zo nodig om zich te laten testen, want hij had het altijd met condoom gedaan. Toch wilde ik dat hij zich liet testen, omdat ik het gewoon liever zeker wilde weten. Vind het persoonlijk ook raar dat een arts er zo mee omgaat, maar goed, daar is nu natuurlijk niks meer aan te doen. Eerst maar eens zien wat dit zalfje doet.

Ik vind het raar dat jij daar dan maar genoegen mee neemt maar goed, hij moet ook genoegen nemen met jouw verhaal dus ik snap sowieso niet dat jij hem wel stuurt maar zelf niet gaat haha Very Happy.

Ik wilde zelf ook gaan, maar dat vond hij niet nodig.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Bericht  Filoria za 8 okt 2011 - 1:31

Ik weet nog dat ik als 16-jarig meisje bij de huisarts zat omdat ik aan de pil wilde.
De huisarts: 'let wel op he, want met de pil ben je wel beschermt tegen zwangerschap, maar niet tegen SOA's'
Ik: 'euhm. Mijn vriendje en ik zijn elkaars eerste dus daar maak ik me niet zo druk om'.
De huisarts: 'tja, maar jongens kunnen liegen he...'

Hij had wel een punt! (Niet dat mijn vriendje echt een SOA had hoor, maar je weet het inderdaad nooit.)
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 1:39

Filoria schreef:Ik weet nog dat ik als 16-jarig meisje bij de huisarts zat omdat ik aan de pil wilde.
De huisarts: 'let wel op he, want met de pil ben je wel beschermt tegen zwangerschap, maar niet tegen SOA's'
Ik: 'euhm. Mijn vriendje en ik zijn elkaars eerste dus daar maak ik me niet zo druk om'.
De huisarts: 'tja, maar jongens kunnen liegen he...'

Hij had wel een punt! (Niet dat mijn vriendje echt een SOA had hoor, maar je weet het inderdaad nooit.)

Idd mijn ex ging vreemd. God mag weten wat hij allemaal heeft uitgespookt.

Gast
Gast

Bericht  TNMN za 8 okt 2011 - 2:27

Zeggen en seks hebben met condoom, anders krijgt hij het en blijf je aan de lopende band schimmelinfecties houden. Ik spreek uit ervaring..

Edit: late reactie zie ik nu Embarassed
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Liz za 8 okt 2011 - 5:18

Joy_ schreef:Die eieren heb ik echt nog nooit gehad trouwens, terwijl ik aan de lopende band er last van heb. Zijn die sterker? Dan vraag ik daar eens om.

Ik vind die eieren echt verschrikkelijk, je druipt nog een dag lang na en bij mij werken ze niet genoeg. Ik neem iedere maand fluconazol en dat werkt bij mij altijd goed. Ik herken dan ook het allereerste tekentje van een nieuwe infectie en neem dan meteen een pil. Heb er altijd op voorraad smile
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Feline za 8 okt 2011 - 5:20

Prosecco, niet lullig bedoeld maar je ex zou toch vreemd gegaan kunnen zijn? Ook al acht je die kans onwaarschijnlijk.. Mijn ex was met 4 andere 'wijven' naar bed geweest (wijven omdat het bekenden van ons waren), iets wat ik ook nooit had verwacht! En die 4 weet ik dan nog.. geen idee of 't er nog meer zijn geweest..

Volgens mij is 't altijd verstandig om een test te doen.. tenzij je natuurlijk nog maagd bent. Dan is 't vrij zinloos.
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: