Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

+4
ExpressoB
May
Hoochie
Monte
8 plaatsers

Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Monte do 7 jul 2011 - 5:31

Ik heb dus nu van de dokter fluconazol gekregen tegen mijn schimmelinfectie(dit is een pil die ik in moet nemen), maar ik schrok nogal van de bijwerkingen. Er staat bijvoorbeeld in de bijsluiter: vergiftiging van de lever inclusief zeldzame gevallen van overlijden, maar ook stuipen/toevallen, bloedafwijking, blaren, haaruitval, ademproblemen, hartritmestoornis en zo kan ik nog wel doorgaan. Nou staat er niet bij hoe vaak de bijwerkingen voorkomen, maar het maakt me wel een beetje ongerust.

Wie kent dit medicijn en heb jij bijwerkingen gehad?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 5:31

Ik. En nee, geen bijwerkingen gehad, het werkt juist super.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Hoochie do 7 jul 2011 - 5:35

Ik heb dat ook wel eens gehad, maar nooit ergens last van gehad
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  May do 7 jul 2011 - 5:38

Ik heb dat al meerdere malen voorgeschreven gekregen, geen bijwerkingen gehad.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Monte do 7 jul 2011 - 5:39

Oh ok, dat is mooi. Vind het ook niet echt duidelijk van de bijsluiter want ik moet maar 1 pil nemen terwijl je ook kuren van dagen en weken hebt(met dezelfde of zelfs hogere dosering), dus daar zouden ook bijwerking van kunnen komen en niet van iemand die maar 1 pil slikt. Ik denk dus dat ik hem ga slikken want ik wil wel van mijn schimmel af. Hebben jullie hem in de avond of ochtend geslikt? Staat niet in de bijsluiter, of zou het niet uitmaken?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 5:46

Maakt niks uit, alleen wel wat bij eten geloof ik. Het is idd 1 pil en die werkt ongeveer 10 dagen ofzo...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  ExpressoB do 7 jul 2011 - 6:00

heb dit volgens mij ook gehad, moest een tijd na elke menstruatie 1 zo'n pil nemen(omdat ik heel veel menstrueerde en lang)
werkte echt goed! maar kreeg op gegeven moment niet meer niet zo goed voor je...
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 6:14

Ik heb deze ook gehad voor een schimmelinfectie in mijn mond. Kreeg eerst 1 capsule, wat niet werkte, daarna nog een kuur van 7 dagen, dat heeft eindelijk de schimmel weggenomen. (had daarvoor al een gel gehad, mocht niks anders in de zwangerschap.) Ik mocht het ook gewoon innemen ondanks de bv, ookal staat in de bijsluiter wat anders.
Heb het uiteraard wel heel goed uitgezocht allemaal

Zit me wel ineens te bedenken, 4 weken terug moest ik bloedprikken, en toen bleken 2 waardes van mijn lever niet in orde te zijn. Moest daarom vorige week weer, en toen was het weer bijna goed. Misschien toch daar een leverontsteking door gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Monte do 7 jul 2011 - 6:18

MR: dat zou misschien wel kunnen, omdat het toch een bijwerking is en je het 7 dagen hebt geslikt.

Ik ga hem morgenochtend slikken(vind ik iets prettiger als voor het slapen en met de bijwerkingen zal het dan wel meevallen als ik het zo hoor)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Gast do 7 jul 2011 - 6:28

Monte schreef:MR: dat zou misschien wel kunnen, omdat het toch een bijwerking is en je het 7 dagen hebt geslikt.

Ik ga hem morgenochtend slikken(vind ik iets prettiger als voor het slapen en met de bijwerkingen zal het dan wel meevallen als ik het zo hoor)

Jeetje wist niet dat die bijwerlingen zo erg konden zijn! Ik slik het zo ongeveer iedere maand en heb nooit ergens last van..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  ExpressoB do 7 jul 2011 - 7:01

appeltje: van wie heb jij het voorgeschreven gekregen?
ik heb het dus een tijdje elke maand gebruikt na menstruatie maar gegeven moment kreeg ik niet meer van mijn huisarts
gaf het laatst aan bij de gyn. maar ook van hem kreeg ik die pillen niet! dus echt wel slecht voor je!
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Silver do 7 jul 2011 - 8:14

Ik denk dat die bijwerkingen meer optreden in combinatie met andere medicijnen. Ik kamp dus nu ook met een schimmelinfectie. *in pijl persoonlijk* en daar zei leaf ook fluconazol. Maar ik mag dat dus helaas niet hebben omdat ik vele andere medicijnen daarnaast slik. Helaas.....
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Monte do 7 jul 2011 - 8:22

-


Laatst aangepast door Monte op do 7 jul 2011 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Zie nieuwe bericht)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  nijntje4 do 7 jul 2011 - 8:31

Ik slik die pil al meer dan een jaar elke maand geloof ik, hm, toch ook maar eens vragen dan
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Monte do 7 jul 2011 - 8:39

FryskeFlinter schreef:Ik denk dat die bijwerkingen meer optreden in combinatie met andere medicijnen. Ik kamp dus nu ook met een schimmelinfectie. *in pijl persoonlijk* en daar zei leaf ook fluconazol. Maar ik mag dat dus helaas niet hebben omdat ik vele andere medicijnen daarnaast slik. Helaas.....
Dat lijkt me heel naar, kunnen ze nog wat anders doen? Ik heb nu weer andere zalf mee gehad dan de eerste keer. Toen kreeg ik miconazolnitraat/hydrocortison, maar dat hielp echt totaal niet. Nu heb ik dus 1 pil fluconazol gehad en daarbij Gyno-Myk zalf. De schijnt beter te werken als die ander. Wat heb jij nu gekregen van de arts?

Oh dat van die combinatie is deels waar. Hij kan erg gevaarlijk zijn voor mensen met bepaalde medicijnen, daar staat een hele lange lijst van in de bijsluiter+ wat de gevolgen/bijwerkingen dan zijn, maar er is ook nog een gewone lijst, dus niet voor de combi's en die is ook gigantisch lang met best enge dingen Wink
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Silver do 7 jul 2011 - 9:52

Monte schreef:
FryskeFlinter schreef:Ik denk dat die bijwerkingen meer optreden in combinatie met andere medicijnen. Ik kamp dus nu ook met een schimmelinfectie. *in pijl persoonlijk* en daar zei leaf ook fluconazol. Maar ik mag dat dus helaas niet hebben omdat ik vele andere medicijnen daarnaast slik. Helaas.....
Dat lijkt me heel naar, kunnen ze nog wat anders doen? Ik heb nu weer andere zalf mee gehad dan de eerste keer. Toen kreeg ik miconazolnitraat/hydrocortison, maar dat hielp echt totaal niet. Nu heb ik dus 1 pil fluconazol gehad en daarbij Gyno-Myk zalf. De schijnt beter te werken als die ander. Wat heb jij nu gekregen van de arts?

Oh dat van die combinatie is deels waar. Hij kan erg gevaarlijk zijn voor mensen met bepaalde medicijnen, daar staat een hele lange lijst van in de bijsluiter+ wat de gevolgen/bijwerkingen dan zijn, maar er is ook nog een gewone lijst, dus niet voor de combi's en die is ook gigantisch lang met best enge dingen Wink

Hehe, ik ben nu dubbel bezig in persoonlijk en hier :P
Maar ik heb nog 1 keer daktarin voor vanavond. En moet een kweekje maken van de binnenkant (down under) Dat gaan ze onderzoeken en hieruit weten we volgende week hopelijk meer. Maar behoorlijk vervelend is het wel, hopelijk heb ik na morgen even wat minder klachten als jeuk en verschrikkelijk irriterend gevoel..
De Gyno myk heb ik ook wel in beheer, maar dat deed nog meer zeer en brandende nog veel meer, dus dat heb ik maar afgeschaft.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  patjuhhh do 7 jul 2011 - 10:19

die bijwerkingen die jij noemt komen echt heel zelden voor. Kijk eens op apotheek.nl
Kijk ik altijd op als ik iets moet weten over een bepaald medicijn. hier de bijwerkingen:


Op welke bijwerkingen moet ik letten?
Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn maagdarmklachten en overgevoeligheid.

Zelden
Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, buikpijn, zuurbranden en diarree. Deze klachten gaan meestal na verloop van tijd over.
Hoofdpijn, duizeligheid.
Allergische reacties: huiduitslag, jeuk en galbulten.
Vocht vasthouden, geelzucht, donkere urine, bleke ontlasting, of een tintelend gevoel in armen en benen. Als u last krijgt van één van deze bijwerkingen, stop dan het gebruik en waarschuw een arts.
Zeer zelden
Ernstige overgevoeligheidsreactie met benauwdheid en/of een opgezet gezicht, tong, lippen en keel. Stop dan met het gebruik en waarschuw direct een arts. Blijkt u inderdaad overgevoelig te zijn voor dit middel, meld dat dan altijd aan uw apotheker. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit (of een verwant) middel niet opnieuw krijgt.
Bloedafwijkingen, namelijk een tekort aan witte bloedlichaampjes. Deze bijwerking is zeer zeldzaam, maar wel ernstig. Als u ineens koorts, keelpijn, blaasjes in de mond of neusbloedingen krijgt, moet u direct contact opnemen met uw arts.
Bloedarmoede bij kinderen, u merkt dat onder andere aan extreme vermoeidheid en een bleke huid en slijmvliezen. Raadpleeg uw arts.
Zelden, bij langdurig gebruik (langer dan twee maanden)
Haarverlies (dit herstelt zich na afloop van de kuur).
Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Silver do 7 jul 2011 - 10:50

En hier staan de wisselwerkingen nog niet tussen. Dat is ook een hele lijst. (contra-indicaties)
En laat ik nou net 2 medicijnen gebruiken die tussen die groepen staan.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  dolfijntje24 do 7 jul 2011 - 19:54

Ik had bijna elke maand of zelfs 1x in de twee weken een schimmel. Werd er gek van. Ik had ook die pillen, maar op een gegeven moment werd ik daar immuun voor want het werkte niet meer. Ook heb ik zalf gehad en ook pillen die je van onder in moest brengen van die zetpillen. Nu heb ik er gelukkig zelden nog last van. Weet ook niet hoe dat komt. Ik had nooit last van bijwerkingen.
dolfijntje24
dolfijntje24
Prater
Prater

Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fluconazol(tegen schimmelinfectie) Empty Re: Fluconazol(tegen schimmelinfectie)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum