Schimmelinfectie
+5
ExpressoB
Silver
Jerry
Sweety
Jilke
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schimmelinfectie
Sinds vanmorgen heb ik ineens ontzettend last van een schimmelinfectie down under. Heb dit regelmatig gehad vroeger, de laatste paar jaar eigenlijk nooit meer. Alleen nu is het weekend, en om nou in het weekend de huisartsenpost te bellen?
Tips die ik zelf kan doen? Wordt inmiddels gek van de jeuk, het brand, doet pijn en kan amper zitten want dan begint het weer mega te jeuken!
Weet eigenlijk niet meer, gaat dit vanzelf over? Of moet ik maandag gewoon weer bellen? Of zouden jullie hiermee wel de huisartsenpost bellen? Lijkt me niet?
Tips die ik zelf kan doen? Wordt inmiddels gek van de jeuk, het brand, doet pijn en kan amper zitten want dan begint het weer mega te jeuken!
Weet eigenlijk niet meer, gaat dit vanzelf over? Of moet ik maandag gewoon weer bellen? Of zouden jullie hiermee wel de huisartsenpost bellen? Lijkt me niet?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Schimmelinfectie
Als je er zo'n last van hebt zou ik gewoon bellen.
Zelf had i ker niet zo'n last van dus heb ik gewacht.
En nee, over het algemeen gaat dit niet zomaar over.
Ik krijg altijd een soort "ei" en dan na een dag heb ik nergens meer last van.
Zelf had i ker niet zo'n last van dus heb ik gewacht.
En nee, over het algemeen gaat dit niet zomaar over.
Ik krijg altijd een soort "ei" en dan na een dag heb ik nergens meer last van.
Gast- Gast
Zou gewoon even bellen, waarschijnlijk hoef je niet eens langs te komen als je zelf weet dat het een schimmelinfectie is, maar faxen ze een receptje naar die dienstapotheek.
Gast- Gast
Ik zou ook bellen als je er zo'n last van hebt. Zou daar niet te lang mee wachten.
Gast- Gast
Tip: Een nat maandverbandje invriezen en in een zakje en washandje er even tegenaan kan wel helpen tegen de jeuk en zwelling.
Gast- Gast
Ja zo'n ei kreeg ik ook altijd. Dat werkt supergoed.
Is dat echt niet stom om met zoiets te bellen? Ben altijd bang dat als ik ermee te lang wacht het dalijk helemaal erg is.
Is dat echt niet stom om met zoiets te bellen? Ben altijd bang dat als ik ermee te lang wacht het dalijk helemaal erg is.
Jilke- Prater
Geloof me, mensen bellen voor veel minder. Het is dus niet stom om te bellen, het lijkt me eerder stom als je niet belt. Wel vervelend dat je dit soort dingen altijd in het weekend moet krijgen.
Gast- Gast
Ja dat is het altijd bij mij. Als ik iets mankeer is het standaard altijd in het weekend. Vraag me af hoe dat komt haha.
Jilke- Prater
Je zou gek zijn als je het niet deed!! Straks gaat het ontsteken en ben je verder van huis.
Gast- Gast
Haha, waarschijnlijk omdat het dan pas opvalt.
Ik roep ook standaard dat ik altijd in de verkeerde kassa rij ga staan haha. Maar dat komt gewoon omdat de keren dat ik wel in de goede rij sta (wat veel vaker is) me niet opvalt ;-)
Ik roep ook standaard dat ik altijd in de verkeerde kassa rij ga staan haha. Maar dat komt gewoon omdat de keren dat ik wel in de goede rij sta (wat veel vaker is) me niet opvalt ;-)
Gast- Gast
Ik heb ook eens een schimmelinfectie down under gehad en dat werd alleen maar erger bij mij. Het was helemaal opgezwollen en het lopen deed toen ook pijn. Gewoon even bellen naar ze.. Sterkte!
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
toevallig heb ik een paar weken geleden ook voor een schimmelinfectie naar de ha post gebeld, ik dacht namelijk echt dat ik gek werd. Ik heb al heel vaak zo'n schimmelinfectie gehad en ik kreeg gewoon een receptje voor fluconazol (een tablet die je oraal kan innemen, 100 keer beter dan zo'n #$%& ei). Ik zou dus gewoon even bellen, sterkte!
Gast- Gast
Ik kreeg wel een kleine preek waarom ik niet gewoon de huisarts had gebeld (was vrijdagavond) en of ik wel wist dat het nummer voor spoed was, maar ze zei daarna 'Maar ik ben ook een vrouw en begrijp hoe vervelend het kan zijn, dus kom maar een kuur halen' Een vriendin van mij werkt vaak op de HAP en als ik hoor waar mensen voor bellen/langskomen, dan vond ik mijn reden ontzettend legitiem
Gast- Gast
Een heel weekend met 'n zere doos rondlopen wat alleen maar erger wordt, vind ik best wel een spoedgeval (net als blaasontsteking)
Heb een keer een bijna-schimmelinfectie gehad. Heb toen bij de Etos 'Bioclin' gehaald. Dat prikt ontzettend als je 't in/-aanbrengt, maar daardoor voelt 't een stuk beter (wel doen als je gaat slapen of rustig op de bank voor de tv gaat hangen en niet voor 't sporten, want dan is 't er zo weer uit :p )! Ik had daarna nergens meer last van!
Heb een keer een bijna-schimmelinfectie gehad. Heb toen bij de Etos 'Bioclin' gehaald. Dat prikt ontzettend als je 't in/-aanbrengt, maar daardoor voelt 't een stuk beter (wel doen als je gaat slapen of rustig op de bank voor de tv gaat hangen en niet voor 't sporten, want dan is 't er zo weer uit :p )! Ik had daarna nergens meer last van!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Heb net bij de ehbo een zalfje opgehaald en zo'n ei. Hopelijk werkt het snel. Eigenlijk moet je hem snachts inbrengen, maar heb het nu maar gebruikt. Om nog tot vannacht te wachten trek ik echt niet.
Hoelang duurt het voor je het verschil merkt?
Hoelang duurt het voor je het verschil merkt?
Jilke- Prater
Hoelang duurde het voordat jij verschil merkte?
Ik kan gewoon niet slapen door de irritatie....branderig pijn schrijnend gevoel...
Ik word knettergek!
Ik kan gewoon niet slapen door de irritatie....branderig pijn schrijnend gevoel...
Ik word knettergek!
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Vrij snel, heb dat 1e ei er natuurlijk overdag ingebracht smorgens en dat liep er na anderhalf uur al weer uit, maar toch hielp het wel iets. Savonds was het al een stuk minder (kan ook aan het zalfje wat ik erbij kreeg gelegen hebben hoor). Gisteravond heb ik het 2e ei gebruikt en nu is het wel zo goed als over. Ik merkte vrij snel resultaat.
Jilke- Prater
Ik breng het wel altijd `s avonds voor het slapen gaan in en dan merk ik er de volgende dag al wat van.
De dag daarop is het altijd wel over.
De dag daarop is het altijd wel over.
Gast- Gast
wat voor zalfje was dat dan?
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Die eieren zijn zo verschrikkelijk ranzig. Ze stinken en lopen er uit. Maar ja ze helpen wel. Hoe is het er nu mee??
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb het eerste ei gisteravond in gebracht, en midden in de nacht (gezien de tijd dat ik post) werdt ik knettergek van een schrijnend, jeukend, brandend gevoel. Vooral de jeuk was erg. Ik ben 40 min beneden geweest en weer op bed gekropen, heb het min of meer genegeerd. Moest er ook weer om 6u af.
Maaruh, wat voor zalfje was dat? Gyno miconazolnitraat? Of iets compleet anders?
Maaruh, wat voor zalfje was dat? Gyno miconazolnitraat? Of iets compleet anders?
Silver- Ratel
Flink koelen met een bevroren maandverbandje helpt echt tegen jeuk en zwelling!
Gast- Gast
AmiAmi schreef:Vrij snel, heb dat 1e ei er natuurlijk overdag ingebracht smorgens en dat liep er na anderhalf uur al weer uit, maar toch hielp het wel iets. Savonds was het al een stuk minder (kan ook aan het zalfje wat ik erbij kreeg gelegen hebben hoor). Gisteravond heb ik het 2e ei gebruikt en nu is het wel zo goed als over. Ik merkte vrij snel resultaat.
Ik kon het ook een keer echt niet meer aan en toen heb ik hem er ook overdag al ingedaan, en de rest van de dag wijdbeens op bed doorgebracht. Ik was bijna instaat om de boel te amputeren, zo'n jeuk had ik!
Gast- Gast
Oké, maar een maandverbandje wordt toch afgeraden? Ivm, broeïerigheid/schimmels kweken...
Ik doe heel vaak een vaginale douche, misschien moet ik dat maar eens afleren. Vanacht had ik ook de neiging, maar ik dacht nee.... want dat ei spoel ik er anders weer uit...
Ik doe heel vaak een vaginale douche, misschien moet ik dat maar eens afleren. Vanacht had ik ook de neiging, maar ik dacht nee.... want dat ei spoel ik er anders weer uit...
Silver- Ratel
Als een bevroren maandverbandje gaat broeien dan gaat er iets verkeerd.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Schimmelinfectie
» Schimmelinfectie
» Argg schimmelinfectie
» Schimmelinfectie door antibiotica
» Schimmelinfectie
» Schimmelinfectie