Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee?

+26
Nala
Penny Blossom
Tesss
bluppie
Atelier Madame
Pannetoet
jessie19-1989
Lilypie
Spring
Muurvlindertje
Tamina
Ella
Gigi_
Lavendel
Highway
Travelgurly
Julia
madam
flower
Flinder
Gebruikersnaam
Suus
Lotus_
Suusje
Tiana
Possom
30 plaatsers

Pagina 17 van 37 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 27 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee? - Pagina 17 Empty Re: vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee?

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 7:54

Birgit schreef:
Dolcis_ schreef:Birgit, heb je teveel gesnoept? Ben benieuwd of Sonja je goed kan helpen!

Het snoepen valt eigenlijk wel mee, ik eet 's avonds vaak te veel. 1 Bord is ook genoeg smile

Ik heb serieus kleinere borden gekocht; HET WERKT! al at ik voorheen ook uit schalen haha

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee? - Pagina 17 Empty Re: vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee?

Bericht  Tiana di 8 nov 2011 - 8:51

Zusje, je moet jezelf echt een heel ander eetpatroon aanwennen als je ineens veel eerder op moet hè. Je ontbijt eerder, dus dan eet je de andere maaltijden vaak ook eerder en dan moet je dus ineens nog "lang" wachten voor je aan het avondeten zit. Ik wil ook eten van een kleiner bord, dan lijkt het alsof er meer op ligt en eet je dus minder :P. Maar zit je daar wel gewoon vol van dan?

Pfff, ik moet echt buikspieroefeningen gaan doen zeg, ik spande ze net even aan en kon het niet lang volhouden :o
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 18:52

Hee meiden! Ik ben tijdens het weekendje maar 0.2 kg aangekomen, jeej!
Fijn dat zoveel meiden zo goed gaan! Zo hebben we op 1 januari niet weer het goede voornemen nodig om te gaan afvallen, omdat we ons doel al (bijna) hebben gehaald!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 19:23

NaamBegin GewichtLengte1e Doel2e DoelHuidig gewicht
Katie75,21,7369,9 kilo65 kilo72,0 kilo
Zusje68 kilo1.6965 kilo60 kilo64.5 kilo
Possom66 kilo1.7060 kilo55 kilo65,4
Stylegirl86,51.68807584,5
Maura80,9 kilo1.61570 kilo60 kilo77,7
Gebruikersnaam76kg1.677165Huidig gewicht
Joan671.706058Huidig gewicht
Birgit80 kg1.75m75 kg72 kg77.6 kg
Lotus_741.72m696472.6
Madam741.70706574
Balloon97,51.74m92kg<9096,3
flower77 1.68722e Doel75.5
Suusje- 5 kilo-10 kiloHuidig gewicht
Suus76 kilo1.7972 kilo68 kilo75.1
Flinder70 kilo1.6865 kiloHuidig gewicht
Elodie75 kilo1.7365 kilo60 kiloHuidig gewicht
M191855.2165-52-5354.0
Travelgurly811.73706774
Highway78,21,68726274,4
Julia691.72582e Doel63
Dolcis_63.61.66605760.6
Tamina
84,91.88827984,9
Chipp75.51.72726973.1
Princess75.61.76706872.3
Spring811.74757081

Woog vanmorgen 61.1 , 300 gram eraf haha.. Schiet op zo :P Maar ik ben ook niet zo heel streng geweest voor mezelf afgelopen week. Ik vind het toch wel lastig om mijn eetpatroon een beetje vast te houden. Embarassed Ik was mijn broodje vergeten mee te nemen naar mijn werk. Maar ik had wel echt honger, dus had ik de hand geslagen aan wat bastogne koekjes.. Om het dan bij 1 koekje te houden is wat moeilijk.

Stylegirl, van een kleiner bord eten werkt voor mij wel. Want die ligt eerder vol. Ik drink van te voren wat meer water, dan voelt mijn buik wel wat voller als het bord leeg is. Je kunt het altijd proberen smile

Birgit, Oh het avondeten. Smaakt dan wel goed volgens mij haha.

Chipp, 2 gr valt wel mee! Netjes gedaan Very Happy

Laatst aangepast door Dolcis_ op wo 9 nov 2011 - 21:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Tiana di 8 nov 2011 - 21:53

Chipp, 0,2 kg is netjes voor een weekendje weg hoor! :-) Deze week weer goed opletten, dan is het er zo weer af! Ik ga in 2012 door met afvallen, want 5 kilo is mijn 1e doel!

Dolcis, 300 gram is tenminste iets, altijd beter dan aankomen of steeds op hetzelfde gewicht blijven hangen toch Wink? O, lunch vergeten mee te nemen, daar heb ik ook een handje van! Als ik dat nu vergeet, koop ik vaak wel een gezond broodje met beleg in de kantine. Terwijl ik eerst zou gaan voor een broodje kroket of een pistolet met een frikandel.. Ik ga inderdaad maar eens van een kleiner bord eten, kijken of dat helpt!

Ik ga zo maar eens gezonde snacks kopen voor tussendoor: komkommer, worteltjes, cherrytomaten, paprika. Want ik merk dat als ik tussendoor honger heb, toch sneller geneigd ben om maar een sultana koek of iets in die richting te pakken. Of erger nog: als ik onderweg naar huis ben, om dan ongezonde dingen te gaan kopen.. Dat heb ik gisteren dus gedaan. Heb ervan genoten terwijl ik aan het eten was, maar achteraf had ik spijt! Dus vandaag maar een dagje extra streng zijn voor mezelf en hopelijk valt het dan mee op de weegschaal!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 22:22

Stylegirl, je hebt gelijk hoor smile Beter die 300 gram dan niks. Eigenlijk moeten we gewoon altijd wat te eten bij ons hebben. Dat als we trek hebben we niks gaan kopen. Want volgens mij gaat het dan juist mis. Ik had ook gelezen dat het helpt om door de dag heen de hoeveelheden koolhydraten te verlagen. Omdat die moeilijker af te breken zijn. Wat ik ook doe is minder aardappelen eten en juist meer groente.
Wanneer ga jij je wegen? Slim idee van die gezonde snacks! Eten is altijd wel leuk en lekker haha. En als je iets hebt wat erg gezond is, kan je je nog eens laten gaat Wink

Gast
Gast

Bericht  Tiana di 8 nov 2011 - 23:52

Dolcis, ik probeer om 's avonds wat minder koolhydraten te eten, dus bijvoorbeeld 1 aardappel of 1 opscheplepel rijst.. Met pasta vind ik het dan weer moeilijk, omdat ik dat heel lekker vind en vaak ook meng met het gehakt en de groente of met de spinazie en boursin. Daarom eet ik ook maar niet iedere week pasta :P. En inderdaad, we moeten eigenlijk gewoon altijd iets gezonds in onze tas hebben, zodat je dan niks gaat kopen! Ik ga me denk ik vrijdag wegen, als er dan wat af is, is het een goede stimulans om in het weekend ook gezond te eten en maandag nog op dat gewicht of misschien zelfs wat lager te zitten!

Dit wordt mijn eetlijstje voor vandaag:
O (9:00): bakje yoghurt + lepeltje honing
T (11:00): worteltjes
L (12:30): 2 gebakken eieren met 2 sneetjes brood
T (14:30): cherrytomaatjes, stukjes komkommer
T (16:30): bakje yoghurt + lepeltje honing
D (18:30): 1 aardappel, halve broccoli en een gebakken biefstukje

Ik eet vanmiddag een extra tussendoortje om half 5, omdat ik van 5-6 fysiotherapie heb.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 0:04

Ja met pasta vind ik het ook moeilijk! Ik vind dat ook super lekker en kan me dan niet bedwingen om een normale hoeveelheid te eten. Leuk om te lezen dat jij het ook zo doet met die aardappel. Rijst eten wij nooit. Ik denk dat het wel helpt om de hoeveelheid aardappel te minderen. En daar komt bij, aardappel vind ik ook niet zo lekker.
Waar krijg je fysiotherapie voor als ik vragen mag? Wel goed dat je dan wat extra ervoor eet.

Gast
Gast

Bericht  Julia wo 9 nov 2011 - 1:39

Hier is ook het avondeten het probleem. Ik ben echt dol op warm eten, dus als ik aankom, komt het meestal daardoor.
Ik weeg nu al 2 dagen, 59,9 en ik merk dat ik niet echt meer moet gaan afvallen. Het nieuwe probleem is dus ook: Op gewicht blijven laughcry
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 1:44

Wow, je bent 10 kilo kwijt! hoe heb je dat gedaan?

Gast
Gast

Bericht  Spring wo 9 nov 2011 - 1:50

Pfff, hier gaat het slecht met afvallen zeg. Bah.

Ik kan me er gewoon niet toe zetten. Drink nog steeds te veel koffie, en eet nog steeds te veel slechte dingen.
Het boeit me op dat moment dan niet zo.
Maar dan kijk je tv en zie je mooi slanke mensen en dan denk je: ik wil ook weer dun zijn...

Wat houdt jullie op het moment dat je wat lekkers wilt pakken gemotiveerd?

Voor iederen waar het ook wat minder mee gaat, succes!
En voor degene die al zijn afgevallen, hoe veel of weinig ook, super goed gedaan!
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 2:01

Wat is er slecht aan koffie? Of drink je het met melk en suiker?
Misschien ook een idee voor jou, om komkommer enzo te halen. Dat als je trek hebt, je dat kan pakken.

Gast
Gast

Bericht  Tiana wo 9 nov 2011 - 2:19

Dolcis, ik heb fysiotherapie voor mijn knie. In mei ben ik geopereerd aan een nieuwe voorste kruisband en daarnaast zijn mijn binnen- en buitenband van mijn linkerknie ook afgescheurd. Hierdoor kan/mag ik ook niet sporten, maar ik heb 2x in de week een uur fysiotherapie dus ik beweeg wel wat. En eerst kwam ik altijd van 4-5 en dat was een ideale tijd want dan kon ik daarna meteen koken en eten. Maar nu moet de groep die er al langer is, voortaan om 5 uur komen, dus eet ik ook later. En vorige week voelde ik me heel slap dus ik moet voortaan iets eten :P.

Spring, ik heb dat ook hoor! Ik eet heel snel ongezonde dingen. Geen tijd om te ontbijten? Dan koop ik op school toch een worstenbroodje/croissant. Of ik koop ongezonde dingen voor ik naar huis toe ga. En achteraf heb ik dan spijt dat ik het heb gekocht en op heb gegeten, dus ik ben vanmorgen een komkommer gaan halen, worteltjes en snacktomaatjes. Ik moet mezelf gewoon echt houden aan 1 ongezond ding per week. Dus ik mag in het weekend 1 avond een lekker bakje chips/popcorn/nootjes of wat dan ook pakken. En ik mag 1 avond in de week wat ongezonder eten, dus zelf een broodje shoarma maken of een keer frietjes, zelf pizza maken.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Julia wo 9 nov 2011 - 2:25

Dolcis, ja maar dit is vanaf december vorig jaar he! Dit heb ik niet in 2 maanden gedaan ofzo. Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel voor gedaan, er zaten ook nog wat zwangerschapskilo's bij, dus die zijn heel geleidelijk gegaan. En voor de rest met name geen 2 borden avond eten meer (soms nog wel :P ) en minder snoepen. Maar als ik dit gewicht zo wil houden en nog wat strakker wil worden, moet ik wel weer gaan hardlopen ofzo.

Spring, balen dat het niet zo lekker gaat! Als ik wat lekkers wil pakken denk ik meestal maar aan het lichaam wat ik wil/wou bereiken en met de gedachte dat ik in het weekend weer wat mag snoepen. O en wat ik meestal wel doe is wel wat eten. Ik doe nu vaak gewoon een appel in stukjes met kaneel in de oven. Het ruikt lekker en het is toch gezond.

Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 2:43

Jammer dat ongezeonde dingen zo lekker zijn. Ze werken ook zo verslavend. Zoals chocolade.. Als ik daar ook eenmaal aan begin, of pepernoten, andere lekkere koekjes, bepaalde soorten snoep.. Krijg er spontaan trek van..
Ik heb er ook wel moeite mee.

Ik pak trouwens ook wel wat kauwgom als ik wil eten. Het is nu trouwens op, als ik dan wil snoepen dan pak ik kauwgom. Toch een beetje het idee dat ik wat 'eet'.

Julia, oh in een jaar! Wel goed van je! Heb je al eerder hard gelopen?
Dat helpt wel ontzettend, mooie van regelmatig hardlopen is dat je ook wat meer kunt eten :P Je verbrand namelijk ook weer heel wat cal. Maar goed, dat is met meerdere sporten zo.
Ik ben vorig jaar juni begonnen met hardlopen. Toen woog ik 68.9 kilo. Al gauw woog ik 56 kilo. Maar door omstandigheden was ik mezelf een half jaar lang kwijt en kwam ik weer aan tot 63.3 kilo.. Gelukkig begint het nu weer meer op mijn ritme te lijken en raak ik weer wat gewicht kwijt, ook al is het soms echt heel moeilijk om me niet vol te snoepen.

Stylegirl, lijkt me best lastig dat je niet mag sporten. Mag je helemaal niet sporten?

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet wo 9 nov 2011 - 7:15

Meiden..... misschien vrij laat maar mag ik ook meedoen?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 7:20

Tuurlijk!

Ik heb het moeilijk laughcry Mijn moeder kwam langs met een zak snoep, een zak heeeeerlijke snoep..

Gast
Gast

Bericht  Spring wo 9 nov 2011 - 8:02

Gezond snacken is inderdaad een goed idee.
Maar dat heb ik nog niet in huis haha.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 8:40

Stylegirl schreef:Zusje, je moet jezelf echt een heel ander eetpatroon aanwennen als je ineens veel eerder op moet hè. Je ontbijt eerder, dus dan eet je de andere maaltijden vaak ook eerder en dan moet je dus ineens nog "lang" wachten voor je aan het avondeten zit. Ik wil ook eten van een kleiner bord, dan lijkt het alsof er meer op ligt en eet je dus minder :P. Maar zit je daar wel gewoon vol van dan?

Pfff, ik moet echt buikspieroefeningen gaan doen zeg, ik spande ze net even aan en kon het niet lang volhouden :o

Het lastige is dat ik het nu gewoon niet echt zelf in de hand heb omdat ik met andere mee ga (om het werk te leren). Vanmorgen om 5 uur opgestaan, om kwart over 6 was ik waar ik moest zijn en nog niks gegeten dus. Rond half 11 viel ik zowat om natuurlijk maar constant bezig en tijdens het werk mag ik ABSOLUUT niet eten om logische redenen dus daarna onderweg naar de volgende klus heb ik snel een boterham naar binnen gegooid haha! Maar het is inderdaad lastig. Als ik eenmaal zelf op pad ga (in mijn eentje) heb ik ook wat meer vrijheid maar het is wel gek om te beginnen met werken zonder dat ik gegeten heb. Voor nu laat ik het even zo omdat ik wel genoeg aan mijn hoofd heb. En ik zit lekker chips te eten maar probeer heel veel nog te leren, morgen examen, dus het mocht van mezelf. Ze zeggen trouwens dat je van buikspieroefeningen geen plattere buik krijgt, ik begrijp er nog steeds niet veel van...

Gast
Gast

Bericht  Tiana wo 9 nov 2011 - 8:56

Zusje, je komt denk ik vanzelf wel in een goed ritme! Het is nu ook even wennen aan de nieuwe baan etc. Ik hoef ook geen platte buik te krijgen door de buikspieroefeningen, maar ik wil sterkere buikspieren krijgen. Want die zijn op het moment heel slap :P.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Bericht  Pannetoet wo 9 nov 2011 - 9:45

Ik hoop dat iedereen het er mee eens is dat ik nu ook mee doe?!

Even mijzelf in het kort.. haha..
Ik ben vrij klein waardoor ik al snel wat dikker lijk en omdat ik rugklachten heb (ik mis één ruggewervel) is het gewoon beter als ik wat meer ga bewegen + gezonder eten..daarnaast heb ik januari dit jaar een trombosebeen gehad en gelukkig ben ik 'genezen' verklaard maar ik merk gewoon dat mijn been nog lang niet de oude is » ik heb vrij snel spierpijn, een zwaar gevoel in dat been en het is voor mij wel goed om ook daar aan te gaan werken! Mijn valkuil is echt; geen zin om te sporten en alles wat ongezond is vind ik lekker.. Embarassed Ik woog 1½ jaar terug bijna 73kg en ik was écht een propje! Ik weeg nu 8kg minder maar er gaat niet meer af, gelukkig blijft het wel stabiel maar ik weeg nog teveel.. en daarom ga ik mij weer inschrijven bij de sportschool! In combinatie met 'better belly' (heel veel positieve verhalen over gehoord) en ik wil graag 2 tot 3 keer per week gaan sporten en gewoon op mijn eten gaan letten (geen dieet want dat houd ik niet vol en ik wil het ook voor langere termijn volhouden).

En verder mijn gegevens voor de tabel:
Leeftijd: 24
Lengte: 1.54
Startgewicht: 64.7 (Ook nog mijn huidige gewicht)
1ste doel: 4.7kg eraf (60kg)
2de doel: 5kg eraf (55kg)
En 55kg is ook meteen mijn streefgewicht.. smile

Liefs
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 19:30

Hee Ik_zelf_87! wij blijven elkaar tegenkomen in dit soort topics Wink Leuk dat je er ook bent!
Wat goed dat je al 8 kilo kwijt ben! Dat is al heel wat! Nu voor de volgende kilo, dan zit je al op de helft smile Succes!

Hier gaat het goed. Zit sinds gisteren weer in mijn 'happy period', dus extra uitdaging! Ik wil nu alles eten wat los en vast zit, maar hou me in. Hoop na het weekend dus 72(.9) te zien, hard mijn best doen dus!

@Zusje Word wel steeds nieuwsgieriger naar jouw werk. Balen zeg dat het eten zo lastig is. Hopelijk lukt het je toch om je goede patroon vast te houden!

@Dolcis Owww, die moeders ook altijd!!

@Stylegirl en Spring Al lekkere gezonde snavks bedacht/gevonden?

Gast
Gast

Bericht  flower wo 9 nov 2011 - 20:02

IK meld mij ook weer is.

Ben afgelopen weken een halve kilo aangekomen door allerlei lekkere etentjes, lekkere tussendoortjes..
Maar gezien iknog steeds mijn gewicht wil bereiken maak ik een nieuwe start!

Leuk dat er wat nieuwe meiden meeschrijven!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 23:59

Ik_zelf_87, je bent al wel heel wat kilo's kwijt! Heb je al bedacht hoe je jezelf wilt motiveren om naar de sportschool te blijven gaan?

Chipp, oh oh! Moeilijke dagen dus! Lukt het al een beetje om je in te houden?

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en die gaf 60.6 aan! Gisterochtend nog 61.4 :shock: Wat een verschil tussen 2 dagen.

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet do 10 nov 2011 - 5:36

@ Chipp: Haha echt he..! Ergens alleen maar positief! Want dat betekend alleen maar dat wij nog steeds af willen vallen.. smile

@ Dolcis: Mja goeie vraag eigenlijk..! Ik moet gewoon.. en ik wéét ook dat ik mij fijner voel bij wat kilo's minder smile Het is alleen de zelfdiscipline die ik echt moet opbrengen.. Maar ga jij elke dag op de weegschaal staan?

Ik heb mijzelf dat afgeleerd haha ik sta echt nog maar 1x per week, vaak zelfs nog minder op de weegschaal..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 17 van 37 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 27 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: