Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

barbeque en lijnen..

+3
TukTuk
studiebol
remover27
7 plaatsers

Ga naar beneden

barbeque en lijnen.. Empty barbeque en lijnen..

Bericht  remover27 wo 20 apr 2011 - 3:28

Hoi,

Ik ben echt vanaf vandaag heel streng aan het lijnen omdat ik er echt voor de zomer 5 kilo nog af wil hebben. (honger me niet uit)

Ik doe dot door middel van een weekje shakes gebruiken even kijken of dat gaat anders snaai ik alles tussendoor als ik vakantie heb zoals nu.

Ik heb vandaag 2 shakes op + een beker yoghurt + een bakje druiven dus 600 calorieën.

Vanavond gaan we barbecueën gewoon omdat het erg gezellig is echter wil ik even een weekje maar rond de 1300 calorieën per dag uitkomen daarna ga ik dat steeds wat opvoeren.

Wat kan ik nu het beste nemen van de barbecue wat nog een beetje gezond is? Stokbrood is not done natuurlijk maar zo lekker.

Hoe zouden jullie lijnen en barbecue aanpakken? want ik wil dat mijn familie er niet onder lijdt en ik niet mee ga doen dus.

groetjes.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

barbeque en lijnen.. Empty Re: barbeque en lijnen..

Bericht  studiebol wo 20 apr 2011 - 3:47

Ik heb werkelijk waar geen idee hoeveel calorieen waar in zitten, maar ik denk dat je sausjes het beste dan ff kan laten liggen. En misschien vis eten van de bbq? En anders een groente spies? en als je nou nog een lekker fruitsalade er bij maakt ben je volgens mij best gezond bezig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk wo 20 apr 2011 - 3:51

Wat wij altijd doen met BBQ is van die aluminium bakjes (ter grootte van een frietbakje ongeveer), en die vullen met allerlei groentes.
Paprika, champignons, uitjes, courgette, cherry tomaatjes, en dan feta, maar dat zou je er uit kunnen laten, beetje olie er overheen en kruiden, en dan gewoon op de BBQ zetten, erg lekker en gezond! Verder zou ik als sausjes gewoon ketchup of curry pakken of tzatziki zelf maken, dat is op yoghurt basis.
Verder gewoon als vlees kipfilet of ander mager vlees, rosbief oid, en idd niet teveel stokbrood, maar ik zou je zeker ook niet alles ontzeggen hoor! Een dagje iets meer maakt toch ook niet uit?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  remover27 wo 20 apr 2011 - 3:55

klopt angelyn maar dit is mijn eerste echte dag weer na 2 weken :P

Ik heb voor mezelf een fruit salade gemaakt. (ook voor andere hoor) komkommer/tomaat, kip sate spiesjes, kip rondjes. we hebben meer, maar dit heb ik voor mezelf zeg maar de worsten en hamburgers ga ik maar lekker overslaan hoe lekker ik die ook vindt. Ook heb ik nog huzaren salade en stokbrood. Is het niet slim 1 van deze 2 maar neer te zetten? en sausjes eet ik dan maar niet ofzo.

remover27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11

Bericht  Caramba wo 20 apr 2011 - 4:02

Ik ben ook aan het lijnen en het weekend hadden wij een bbq. Ik heb alleen magere dingen gegeten, rundkarbonade, kipfilet en vis. Heb alleen een beetje curry als saus gehad. Daarbij had ik een bakje rauwkost.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Zonnetje wo 20 apr 2011 - 4:07

Houd je ook van donker stokbrood? Dat is al gezonder dan wit stokbrood. Ik zou ook alleen rode sausjes eten, kip en vis, fruitsalade en groenten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Atelier Madame wo 20 apr 2011 - 4:21

Ik zou vooral matig zijn met vlees, daar zitten nog altijd de meeste calorien in.En niet teveel stokbroodjes met kruidenboter eten. :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  minoessepoes wo 20 apr 2011 - 4:23

Ik vind groenten spiesjes ook heel lekker. Dan snijd je een courgette in vieren en in blokjes, stukjes ui en dan hele champignons, en kerstomaatjes bij elkaar in een schaal. Dit in een marinade zetten van een klein beetje olijfolie, wat citroensap, uitgeperste knoflook en tijm of rozemarijn. Even goed in laten trekken en dan op een spiesje rijgen en op de bbq leggen. Heel lekker!

Verder kan je in aluminium folie pakketjes maken met een stukje witvis en wat citroen erbij bijvoorbeeld, peper en zout en het zo even garen. Je kan eventueel ook nog groenten toevoegen.
Of iets van kipfilet, opensnijden, een klein beetje pesto erin smeren, dichtklappen, verder kruiden met peper en zout en eventuele Italiaanse kruiden en het dan lekker op de bbq grillen.

Je kan een sausje maken van % vet Griekse yoghurt, dat bijvoorbeeld gemengd met komijn is een heel lekker sausje, of met knoflook en peper en zout.

En dan kan je nog een lekkere frisse salade maken (let op met de dressing en croutons e.d.) en misschien een beetje fruit salade van vers fruit met wat citroensap tegen het verkleuren.

Als je dan nog iets mist in de categorie aardappels/pasta/ rijst kan je nog een aardappel poffen. Als je hem even schoon boent, er gaatjes in prikt en een minuut of 5 in de magnetron doet dan is die al bijna gaar. Vervolgens in aluminiumfolie bij de kolen leggen en helemaal gaar laten worden (dat duurt dan niet zo lang meer), heel lekker met een schepje van de (knoflook)yoghurt.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 20 apr 2011 - 5:21

Lekker een sausje maken met yoghurt (of yofresh), beetje ketchup, zout peper en knoflook en daar plakjes komkommer in dopen, kies het stukje vlees wat je het aller aller lekkerste vindt en eet dat op, maar stop je niet vol met de rest van de dingen. In plaats daarvan kies voor: salade, vis, groentes op de BBQ (zoals de rest ook al zegt) Gun jezelf wel iets lekkers, en geniet daar ook helemaal van! En 3 stukjes (volkoren) stokbrood mag ook wel hoor, stop jezelf gewoon niet helemaal vol, dat is het belangrijkste! smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: