Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

+9
Inge
Lenster
myloon
Coco
Esperanza
girli
Twellie
Antibes
Susan
13 plaatsers

Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 10:04

Als jullie lijnen maar je hebt enorme zin om te snacken of iets te eten, wat doen jullie dan?

Ik ben nu een week bezig en er is 2.4 kilo vanaf.
Supergoed dus. Maar vooral van maandag t/m vrijdag heb ik moeite om lekkere dingen te laten staan.
Mijn man werkt `s avonds en is toch een soort waakhond/stok achter de deur om niet iets te pakken maar op die avond is hij er dus niet. Ik mag gewoon komkommer met bijvoorbeeld mosterd en dat pak ik dan ook wel, of nog een stuk fruit.
Maar die drang naar iets lekkers, écht lekkers (zoals een loempia, knakworsten, ragout, eieren, gevulde koeken etc) is zooooo groot. Het meeste is al niet eens meer in huis maar goed, ik wil niet alles weghouden omdat er ook weleens visite komt.

Ik ga dadelijk van ellende maar naar bed zodat ik er niet meer over na hoef te denken Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? 394967
Oh en ligt het aan mij of komen er in de periode dat je goed oplet en aan het lijnen bent alléén maar reclame's van de Mac, Burger King, Chocolade en chips voorbij???

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Susan za 8 sep 2012 - 10:06

Misschien gewoon een hardgekookt eitje?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Antibes za 8 sep 2012 - 10:08

Er zijn op het moment volgens mij belachelijk veel Mars en Big Tasty reclames op TV en ik ben niet eens aan het lijnen. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 10:11

Tips heb ik niet echt nee. Had hier in de eerste periode ook niet zo'n last van maar nu echt heel erg. Naar bed gaan is de enige optie :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Twellie za 8 sep 2012 - 10:13

Je zou van die snackgroentes kunnen halen: kleine paprika's en tomaten. Verder misschien wat droge toastjes? Of een bak magere yoghurt?

Als je een hele tijd echt niets zoets meer eet, gaat die zin daarin wel over.Tijdens mijn zwangerschap en de borstvoedingsperiode had ik me aangewend om enorme hoeveelheden chocolade en kletskoppen naar binnen te werken. Nu snoep ik al zo'n twee maand helemaal niet meer en ik ben er echt helemaal overheen. Er liggen van die spritsen met gele creme er op in de koektrommel en ik denk er niets eens aan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  girli za 8 sep 2012 - 10:18

Het klinkt afgezaagd, maar bij mij helpt toch vaak een glas water wel en even totaal iets anders doen. Dan ben ik afgeleid van het idee dat ik iets lekkers wilde nemen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 10:21

Ooooh, ja die koeken!! Die zijn lekker!
Hier op tafel ligt een pak kandijkoeken maar die vind ik niet lekker dus die kunnen gewoon voor mijn neus liggen.
Gisteren was een collega jarig en die had van die wafels met suikertjes. Ik heb een halve gegeten en na een week bijna geen suiker zoog ik dat ding zowat naar binnen Embarassed
Het was echt zoooo lekker!

Ik vind het al superknap dat ik maar 3x een beetje gezondigd heb.
Zaterdag een klein gehaktballetje, dinsdag een glaasje appelsap en gisteren een halve koek.
Maar dan denk ik: Als ik dat niet gedaan had, was er misschien wel een halve kilo extra af.
Tegelijk denk ik: Af en toe moet ik iets lekkers eten want anders ga ik over twee weken echt zitten schransen.

Girli: Ik heb grote moeite met water drinken. Ik kom gewoon niet verder dan 4 glazen per dag en dat kost me al enorme moeite.
Ik vul het nu aan met thee zonder suiker (jaaaa, ik lust eindelijk thee zonder 2 suikerklontjes) en crystal clear anders drink ik echt te weinig. Iets anders doen, doe ik ook vaak ja. Het scheelt al als ik met de laptop op de bank tv kijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Esperanza za 8 sep 2012 - 10:31

Ik probeer dan afleiding te zoeken. Bijv. een boek lezen of een serie kijken. Uit pure frustratie lig ik ik wel eens heel vroeg op bed. Nu ik al 2 maanden niet meer gesnoept heb, merk ik dat ik het amper mis. dus nog even volhouden watermeloen, je bent nu zo goed bezig!!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 18:09

Het is dus echt een kwestie van doorzetten en dan zou het vanzelf minder moeten worden?
Gewoon echt afkicken dus, haha.

Ja, ik moet het ook echt volhouden hoor, ik voel me doodongelukkig in mijn dikke vatsige lijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 18:34

Eet je nu niet te weinig? Het is denk ik niet de bedoeling om bij het lijnen honger te krijgen? Dan gaat er iets niet goed, lijnen wil niet per defenitie zeggen 'weinig' eten? Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Coco za 8 sep 2012 - 19:11

Dan neem ik plakjes banaan met een klein beetje pindakaas erop. En bij grote trek een tosti banaan. Of een bakje yoghurt met wat fruit. Een kommetje soep.
Als je echt trek hebt zou ik gewoon toegeven, maar met iets gezonds. Dat is altijd beter dan uiteindelijk een pak koekjes leeg te eten en met enorme behoefte is die verleiding groter dan wanneer je wat gezonds hebt gegeten. Zolang je iets eet wat ook een functie voor je lichaam heeft, is daar echt niets mis mee.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 19:35

Dropdraakje: Ik sta nu onder controle bij een voedings en gewichtsconsulente.
Ik zat op meer dan 3000 cal. per dag en dat was echt veel te veel.
Om niet af te vallen en niet aan te komen zou ik op 2000 cal. moeten zitten en ik zit nu met mijn weekmenu tussen de 1300 en de 1700 cal. Op zich is dat dus prima maar ik moet daar natuurlijk wel aan wennen.
Ik at namelijk echt heel ongezond, veel te veel en te onregelmatig.

Nois: Ja, dat vertelde de VGC inderdaad ook.
Ik pak ook wleeens worteltjes, daar zit je vrij snel vol van maar die komen nu bijna mijn neus uit, haha.
Pindakaas met banaan ja? Is dat lekker? Pindakaas met sambal is trouwens ook erg lekker, maar ja. Dan zit je meteen weer op een boterham.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  myloon za 8 sep 2012 - 19:49

Ik ben ook bezig met afvallen, dit omdat dit medische gezien nu even het beste is.
Gisteren had ik voor het eerst in de 3 weken echt zin in zoet. Ik heb toen een bakje aardbeien met een beetje zoetstof genomen. maar na 2 happen was ik er alweer klaar mee.

Succes met het weerstaan van al het lekkers! Het is even moeilijk maar op den duur echt de moeite waard!
Denk bijvoorbeeld aan een mooi jurkje met de kerst Wink! Mij helpt het wel om op deze manier te denken!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast za 8 sep 2012 - 20:17

Ik neem dan vaak een stuk fruit. Ik vind fruit lekker om te eten en het is ook nog eens gezond. Of ik neem iets te drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Lenster za 8 sep 2012 - 22:51

Ik maak met yogonaise en water en zon zakje wel eens een dipsausje dan. En een zakje worteltjes. Zit je op ongeveer 80 calorien en je kan je je helemaal zat eten, want alleen worteltjes wordt echt saai na een tijdje.
Lenster
Lenster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Inge za 8 sep 2012 - 23:16

Misschien raar maar mij hielp het wanneer ik mijn tanden ging poetsen

Verder glas water drinken, hardgekookt eitje, worteltjes, cherrytomaatjes of komkommer
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Niki zo 9 sep 2012 - 0:03

Ik neem voor zulke momenten Romaatjes (van de AH). Dat zijn echte heerlijke snoeptomaatjes... Het is gezond en een heerlijke tussendoortje... Tip: probeer elk uur een glas water te drinken... Thee is ook prima hoor.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast zo 9 sep 2012 - 1:02

Moeilijk is dat he? Ik had dat ook heel erg toen ik net begon met afvallen, maar volhouden helpt echt. Op een gegeven moment miste ik het echt niet meer. Laatste tijd (vooral net na de vakantie) heb ik er weer wat meer moeite mee, maar ik moet nu ook van mezelf weer volhouden. Ik merk zo goed aan mezelf dat de lekkere en slechte tussendoortjes laten staan zoveel scheelt qua gewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Minx zo 9 sep 2012 - 4:24

Je moet door die suikerverslaving heen dat is het moeilijkste. Ik neem zelf dan vaak fruit of yoghurt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  SuperGrover zo 9 sep 2012 - 4:30

Als je nu tussen de 1300 en 1700 kcal eet terwijl je 3000+ gewend was, vind ik het niet gek dat je trek hebt. Ik vind dat ook wel heel erg rigoureus om eerlijk te zijn. Maar goed, iets van bouillon of cup-a-soup, fruit of yoghurt?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  luenca zo 9 sep 2012 - 22:49

heel vaak dat je denkt dat je trek of honger hebt, snakt je lichaam naar water. en water drinken, of tanden poetsen zoals inge zegt, helpt ook tegen de trek. fruit is ook lekker, appeltjes in stukjes snijden,kaneel erop, aardbeiensmoothie , rijstwafeltje met laagje roomboter(dun laagje) of wat ik ook weleens doe is mais halen en dan in de pan met olijfolie, krijg je popcorn.als je echt van zoetigheid houd mag je ook extra pure chocolade, zolang je maar niet elke dag 1 of meer repen opeet :P
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 1:43

Watermeloen schreef:Dropdraakje: Ik sta nu onder controle bij een voedings en gewichtsconsulente.
Ik zat op meer dan 3000 cal. per dag en dat was echt veel te veel.
Om niet af te vallen en niet aan te komen zou ik op 2000 cal. moeten zitten en ik zit nu met mijn weekmenu tussen de 1300 en de 1700 cal. Op zich is dat dus prima maar ik moet daar natuurlijk wel aan wennen.
Ik at namelijk echt heel ongezond, veel te veel en te onregelmatig.

Nois: Ja, dat vertelde de VGC inderdaad ook.
Ik pak ook wleeens worteltjes, daar zit je vrij snel vol van maar die komen nu bijna mijn neus uit, haha.
Pindakaas met banaan ja? Is dat lekker? Pindakaas met sambal is trouwens ook erg lekker, maar ja. Dan zit je meteen weer op een boterham.

Is sporten geen optie? En dan onder begeleiding met een schema? Wel super dat je onder controle staat. Zo krijg je denk ik meer regelmaat. Maar als ik het zo lees is het niet gek dat je honger hebt. Van 3000 naar 1300 kal gaan is een heel verschil. Je maag moet wennen. Is pindakaas trouwens niet te vet?

Een vriendin van mij maakt heel veel smoothies van vers fruit of magere yoghurt misschien is dat een optie? Je kan ook woteltjes in de blender stoppen met iets van fruit etc. Denk dat dit heel goed vult en het is ook nog eens mega gezond smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 1:50

Er achter komen waarom je dat wilt eten en dáár wat aan doen. Eet je genoeg, eet je iets weg, wat doet dát eten voor je.. en wat gebeurt er als je het niet eet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 1:57

Ik ga eerst na wat Smikkell zegt: waarom wil ik iets eten? Wat wil ik eten? Wat gebeurt er als ik het eet? En als ik iets ongezonds wil eten maar ik heb wel echt trek neem ik iets van wortels of tomaatjes. En als ik niet echt trek heb drink ik een glas water (want vaak kun je dorst met honger verwarren) of ga ik iets doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie? Empty Re: Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum