Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  yes1984 zo 9 okt 2011 - 8:36

De pijn is nu weg. Ben alleen nu bij vlagen misselijk en duizelig. De pijnaanvallen kunnen we terugkomen zolang de galstenen er nog zitten. Na de operatie zijn deze pijnaanvallen voorbij. Wel kun je altijd last houden van vet eten. Dit omdat je gal anders gaat werken en rechtstreeks komt i.p.v. via de galblaas. Ik hoop dat een volgende aanval me bespaard blijkt, en dat mijn lever over twee weken bij de controle weer goed functioneert.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby zo 9 okt 2011 - 8:54

@yes, M. dronk eerst alleen met een tepelhoedje en dat ging bij mij pijn doen na een paar dagen, maar ik heb ze wel bewaard haha.
Schrikken zeg, dat je naar het ziekenhuis moest.

@Fiebje, ik begreep van kruumel dat 2 x 20 minuten voeden voldoende zou moeten zijn. En anders vaker aanleggen.
Heeft W. voorkeurshouding? en iets met zijn heup? heb je al aan kiss syndroom gedacht?
Hier bij het cb zijn ze erg aardig.
Balen dat je zosnel weer ongi bent.

@theezakje, zo jij gaat snel weer werken, het verlof in Nederland is zo kort.
Jammer he. Ik heb nu 4 weken onbetaald.Ik ben pas op mijn werk geweest en vond het eigenlijl wel weer leuk. nou gaat M. niet naar de opvang dus ga ik gerust werken omdat mijn vriend thuis is.


@schism, met dit regenweer is de draagdoek ideaal he! plu erboven, erg makkelijk.

Ik heb een bykay en een babybjorn. De bykay moet ik gaan oefenen met houdingen vanaf 3 maanden, M. wil niet meer in de foetushouding. In de babybjorn wil hij wel.
Wat een herfst weer he! Vorig weekend was het warm en nu is het koud!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje zo 9 okt 2011 - 17:07

Kruumel ik geef bv.
Het is inderdaad balen dat dat weer op gang is gekomen. Daarom hopelijk snel de spiraal erin dan ben ik er hopelijk net als de vorige x weer vanaf.
De fysio komt vanmorgen om 8 uur, zal je net zien dat w gister pas laat ging slapen en erg onrustig was en vanmorgen om kwart over 5 alweer kwam. Zo vroeg waren we niet meer gewend.
Hd. Dat syndroom zegt me niks zal zo ff googlen.
Het weer is idd niks aan. Wij hebben de vloerverwarming weer aan. Zei gister tegen mijn man: ook gek zitten met de verwarming aan, regent buiten en aan de waslijn hangen zomerkleren.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism zo 9 okt 2011 - 21:49

@ HD: Ik vind het wel moeilijk wat ik K aan moet doen in de draagdoek. Ik heb niks wat ik over de draagdoek kan dragen en dicht kan doen, dus ben bang dat hij het te koud krijgt.

@ Yes: Fijn dat je je beter voelt, maar balen zeg van die galstenen! Wel lang wachten hoor 3 maanden, ik hoop dat je tot die tijd geen aanvallen meer krijgt.

@ STeep: Ik heb ook een tricot slen. Met die filmpjes op youtube is het me inderdaad ook uiteindelijk gelukt!

@ All: Tis hier een beetje een zooitje met de flessen. Hij kreeg 7x120, maar hij kwam steeds eerder dus zijn we naar 6x150 gegaan. Dat ging een paar dagen goed maar nu komt hij weer steeds eerder. Grotere flessen drinkt hij nog niet leeg. Ik geef hem nu maar wanneer hij komt en hoeveel hij opkrijgt, dan hoop ik dat er snel weer een beetje ritme inkomt want dit is ook niks.

We gaan straks even naar het inloopspreekuur op het cb. K zijn naveltje is al een keer aangestipt maar droogt nog steeds niet goed op. Ach, kunnen we meteen even wegen, ben benieuwd.

Ik vind het maar niks dit weer, zit al 2 dagen binnen. Wil K heel graag in de draagdoek meenemen maar ik ben bang dat het te koud is voor m. Ik heb zelf geen vest oid wat over de draagdoek dicht kan. Hoe doen jullie dat?
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje zo 9 okt 2011 - 23:51

Schism. Ik heb een xl bootvest waar we samen in passen en hij krigt een mutsje op. Hier is het nu droog waait alleen erg hard.

Vanmorgen kwam dus de fysio, zij vond de afplatting nog wel meevallen (gelukkig!). Nog wat tips gekregen. Heupje constateerde zij ook een afwijking in ze liet het ook goed zien, vond ik wel erg fijn. Ook daarvoor oefeningen gekregen. Moesten ook naar de huisarts deze was het met de fysio eens en moeten volgende maand naar het zhuis voor een echo. Dit mag pas vanaf 3 maanden. Nu dus de echo afwachten hoop dat het meevalt. HD het is niet het kiss syndroom er wordt nu dan gekeken voor heupdysplasie. Pffff ben moe hoop dat hij zo gaat slapen dan kan ik ook nog ff een uurtje plat!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Laced ma 10 okt 2011 - 0:44

Hoi meiden!

Ik lees wel alles mee, maar ik kom er telkens niet aan toe om te reageren.. Zodoende nu dan ook een ego berichtje, maar ik zal proberen mijn leven te beteren en wat tijd vrij te maken voor jullie! Wink

Hier gaat alles goed. Sinds enkele dagen zijn we van 6x120cc over gegaan naar 5x150cc. Aangezien L. nog niet doorslaapt en hij zich altijd rond 4 uur laat horen, geef ik hem nog een klein flesje van 60cc. Dan slaapt hij nog 3 uurtjes door. Hij is verder goed aan het groeien! Ga woensdag weer eens naar het CB om hem te wegen, vind ik zelf wel fijn om te weten. Wel heeft hij sinds een paar dagen moeite om te slapen in zijn bedje. In de kinderwagen en bij ons in bed valt hij gelijk in slaap, maar zodra hij naar zijn eigen bedje moet is het drama. Vandaag heeft hij ook voor het eerst een flinke glimlach laten zien! Laughing Zo leuk! Afgelopen vrijdag hebben we L. voor het eerst "weggebracht" naar opa en oma. Wij hadden een feest in Eindhoven, back to the 90's. Vond het zo moeilijk om hem weg te brengen, heb even wat traantjes weg moeten pinken. Toen maar even het dorp ingegaan en gaan winkelen. Was erg leuk om er even tussenuit te zijn, maar vond het heerlijk om hem weer s'ochtends op te halen en lekker met hem te knuffelen. Gisteren ben ik met een vriendinnetje naar Life4you geweest. Kortom, super weekend gehad. De kraamvisite is hier gelukkig oom aan het minderen, deze week nog wat mensen en dan is bijna iedereen geweest. Wel echt balen van het weer! er staat zo'n harde wind.. Moet dadelijk nog even langs de brievenbus, dus doe hem dan maar een dik vestje aan. Ben sinds vorige week ook weer aan het sporten! Heb het sporten echt gemist de afgelopen maanden!

Yes: jeetje, wat vervelend! Gelukkig dat het wat beter met je gaat, maar wel vervelend dat je nog geopereerd moet worden. Sterkte!

Fiebje: Fijn dat de afplatting meeviel! Toch nog even spannend dus met zijn heupje, maar fijn dat er actie wordt ondernomen en het goed wordt nagekeken. Slaap ze (hopelijk!)

Schism: Moeilijk he met de flessen.. L. gaf een paar dagen geleden duidelijk aan dat hij behoefte had aan een groter flesje, liet er steeds minder tijd tussen. Dus ben eerst begonnen met de laatste 2 flessen van de avond te gaan ophogen naar 150 en nu de rest. Maar hij drinkt ze niet standaard helemaal leeg hoor! Vanochtend had hij maar 90 gedronken en zojuist wel de volle 150/5. Hier ziet ons schema er zo uit: 7 - 11- 15 - 19 - 23. En dan nog in de nacht, maar dat is verschillend. Soms 3 uur, maar meestal 4 uur.


Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Theezakje13 ma 10 okt 2011 - 1:00

He meiden,

Hier even een berichtje.
Ik heb mijn eerste werkochtend weer achter de rug.
En het is eigenlijk wel meegevallen. Ik vond het vanmorgen wel even moeilijk om weg te gaan thuis. Maar toen ik onderweg was en weer aan de slag was het wel lekker.
Heb halverwege de ochtend even gebeld met het kdv om te vragen hoe het ging, maar het ging goed. Dus kon lekker verder werken smile K heeft het goed gedaan daar. Was wel blij dat ik hem weer op kon halen!!
Verder zit hij zo goed als elke dag op 4 flessen. Soms nog een klein flesje 's avonds, maar meestal niet.
Ik lees bijna alles mee, maar zeker nu ik weer aan het werk ben zal het niet meevallen om trouw mee te schrijven.
Ik probeer later te reageren op iedereen, maar beloof niks. Eerst even hier in huis aan de slag!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby ma 10 okt 2011 - 1:57

@schism, in elk geval nooit je jas dichtdoen over de draagdoek. Dit kan te warm worden en je kindje kan stikken.
Ik zou gewoon een jasje/vestje aandoen. Maar lastig is het wel he.

@theezakje, zo nu al 4 flessen? wat voor schema heb je nu dan?
Balen dat je weer moest werken. Maar het ging gelukkig goed.

@fiebje, Kiss komt blijkbaar erg vaak voor. Maar sommige dingen hebben alle baby's, koude handjes en jammeren met aankleden.
Maar heupdysplasie, moet hij dan zo'n heupbroekje aan ? Of weet je dat niet.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 2:32

Ik wil graag ook met jullie meeschrijven.
Ik ben met 42 weken zwangerschap bevallen van een zoon met de naam N.ick.
Bevalling duurde 14 uur maar heb het niet als zwaar ervaren. alleen het persen zelf. De knip en de operatie en dat N.ick 3 dagen opgenomen was op neonatologie De eerste weken na de bevalling vond ik ook zwaar. Veel last van de knip en de veranderingen in ons leven.

Maar nu gaat het helemaal super. N.ick doet het goed en is een lachebekkie.
Alleen heeft hij denk ik nu last van een sprongetje want hij is sinds gisteren avond 18:00 uur veel aan het huilen en dan niet stil te krijgen. wel wil hij tv kijken Very Happy

Ook ik ben alweer 2 weken aan het werk. En ik vind het erg moeilijk. Ook omdat het financieel niet mogelijk is om minder te gaan werken. Ik werk nu hele week behalve de vrijdagen en zondagen. En dan ben ik nog een donderdag en een zaterdag vrij in de 4 weken.
N.ick gaat nu 1 dag naar mijn moeder, 1 dag naar me schoonmoeder en 2 dagen naar gastouderopvang in de week.

Doorslapen doet hij ook nog niet. Hij krijgt flesvoeding omdat hij van de borstvoeding niet genoeg binnenkreeg ivm onrustig drinken en constant loslaten. Als hij wakker word geef ik zijn speentje en leeg ik mijn hand tegen ze wangetje en dan valt hij meteen weer in slaap en soms heb ik minder geluk en is hij 1,5 uur wakker. Fles wil ik niet meer geven in de nacht als het even kan. Want hij heeft dan geen honger.en ik wil niet dat hij daar aan went. Hij krijgt 4,5 of 6 flessen van 200 op een dag. Is nog echt heel verschillend. Maar meestal 5. ik heb het topic helemaal doorgelezen… maar ga wel vanaf nu reageren….
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby ma 10 okt 2011 - 3:07

@schuddebuikje.

Yes je bent er weer, balen van je knip, ik lees hier van sommige meiden dat je daar nog maanden last van kan houden. En N.ick heeft nog niet echt een ritme begrijp ik. had jij nou veel bloed verloren met de bevalling?
Hoeveel weegt hij nu? Ik meen te herinneren dat ik jou smsje zag en best wel schrok van zijn hoge gewicht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 3:21

ja ik heb ff de tijd nodig gehad om te wennen....
jah ik heb veel bloed verloren na de bevalling 2 liter.
hij woog de vorige keer 6050 gram. maar dat was alweer 3 weken terug.
ik denk dat hij nu 7 kilo weegt
hij was pas na 3 weken op zijn geboortegewicht.. en daarna groeide hij niet goed ivm borstvoeding wat niet lekker ging.daarna maakte hij wel een inhaal slaag met een aantal keren 400 gram per week. hij woog indd best wel veel bij geboorte 4645 gr.
heb nog steeds last van de knip. hopen dat het nog minder word.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 3:22

ik ga morgen weer wegen... ben wel heel erg benieuwd
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism ma 10 okt 2011 - 3:41

Ben net wezen wegen en hij weegt al 5290!!! Das 690 gram in 2 weken, doet ie snel haha.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 4:00

jeetje...dat gaat dan hard he... nou lekker toch dat hij het zo goed doet. daar gaat het om. elke keer als ik hem pak denk ik... jeetje... die heeft echt lood in zijn kont.
hij heeft wel een klein kontje en dunne beentjes maar hij is heel erg lang. uit mijn hoofd weet ik het niet meer maar bij geboorte was hij 56 cm.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism ma 10 okt 2011 - 4:02

K is ook erg lang, dus zijn gewicht klopt ook wel hoor, maar het gaat zo snel!
Bij de geboorte was hij 53 cm, en met 4 weken 57 cm.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:11

Wow, mijn jongens waren maar 47 cm. 3 weken terug waren ze 55 en 56 cm bij de kinderarts. Volgende week weer naar het CB, ben benieuwd. Heb wel het idee dat het verschil ik gewicht aan het toenemen is. S is wat fijner, heeft ook een kleiner koppie en is slanker. J is gewoon een lekker dik propje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje ma 10 okt 2011 - 4:39

Hd, in het slechtste geval wel ja. Maar dat kunnen ze pas bij de echo bepalen. Hopelijk is het een kleine afwijking en overgroeid hij die zelf. Komt door te weinig vruchtwater en ruimte in de buik, voor ooit de volgende zwangerschap punt om op te letten. Nu kwamen ze bij toeval erachter dat het vruchtwater zo goed als op was.

Schuddebuikje, leuk dat je mee komt kletsen. Balen dat je nog zo last hebt van de knip. Hoeveel uur werk je ongeveer in de week? Ook een flinkerd op de wereld gezet, val je met gewicht buiten de curve?

Schism dat is inderdaad snel. W groeit niet zo snel in de lengte hij was met 7 weken 58.5 cm.


Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 5:21

fiebje... ik hoop dat de echo meevalt en dat hij geen broekje aan hoeft. maar vervelend dat ze er later achter kwamen dat er bijna geen vruchtwater was. bij mij is dit aan het einde altijd gemeten. ik had juist te veel vruchtwater.... dat me vliezen braken bleef het komen. leek net een waterval... schrok er wel een beetje van.

en N valt niet buiten de curve omdat hij een aantal weken niet goed is gegroeid ivm onrustig drinken.. hij had een hele rare ademhaling ( daarvoor is hij ook opgenomen geweest de eerste 3 dagen op neonatologie ) en het lukte em gewoon niet. eerst spoot de melk eruit en hoefde hij niets te doen. later werd dat minder en deed hij niets meer. hij was gewoon een beetje lui geworden... en viel snel in slaap. duurde eerst al 3 weken voor hij op zijn geboortegewicht was en groeide op een gegeven moment nog maar 81 gram per week. en daar kwamen we pas na 3 weken achter. dus dat was 243 gram per 3 weken. veels te kort natuurlijk. daarna ging het wel iets omhoog maar neit genoeg. en werd er ook mega onzeker van. voelde me een slechte moeder. en voor mijn gevoel was het beter om te stoppen.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 6:09

ik heb een vraag aan jullie.. vandaag kwam er een meisje mijn kolf ophalen omdat ik die niet meer gebruik en verkocht.

nick was vreselijk aan het huilen ( sprongetje ) en ik leegde hem heel even weg om wat te zoeken voor bij de kolf. ze vroeg of ze N mocht pakken en dat vond ik prima. ze kletste wat met hem en kreeg hem ook nog stil.

ik heb heel even leuk met haar geklets over van alles en ze heeft de kolf gekocht.
ze komt de kolf vanavond ophalen omdat ze geen geld meehad.en ik ben nu aan het werk. dus ze ziet mijn vriend zometeen.



ik zou het erg leuk vinden om in contact te komen met meer moeders die een kindje hebben in de leeftijd van nick. haar zoon was van 6 juli. 2 dagen ouder

nou zat ik te denken om haar morgen een mail te sturen. om te vragen hoe haar eerste werk dag is geweest. en dat een zin in de trant van :
zou je het mischien leuk vinden om een keer samen te gaan wandelen met de kinderwagens ? ik weet niet of je daar van houd.maar het lijkt mij wel gezellig om in contact te komen met andere moeders uit ( woonplaats ).

hoe zouden jullie hier op reageren... of zouden jullie het anders neerzetten ??
ik vind het best wel eng. weet natuurlijk niet of iemand anders hier wel op zit te wachten....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Laced ma 10 okt 2011 - 6:12

Schuddebuikje: ik zou dat super leuk vinden als ik zo'n mail zou krijgen! Nee heb je, ja kun je krijgen toch? Ik ken hier in mijn dorp ook geen andere (jonge) moeders, waar ik ook van baal. Gewoon doen!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby ma 10 okt 2011 - 6:20

@schuddebuikje, ik zou dat wel leuk vinden hoor. Niet met elke vriendin deel je het moederschap.
Ik weet niet of je ver bij mij vandaan woont?
Anders konden we best een keer een bakkie thee drinken toch?
Very Happy

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje ma 10 okt 2011 - 7:25

ik heb een meisje leren kennen bij zwangerschapsyoga.
in onze zwangerschappen belde we nog niet zo heel erg veel. zo af en toe
maar na de bevalling elke dag. we hebben ook een beetje de zelfde bevalling gehad. alletwee 2 weken overtijd en inleiden en alletwee een knip en vacuumpom. N. was 4645 gr en die van haar 4655 gr en toen we weer een beetje mobiel waren gingen we elke dag een stukje of stuk wandelen. op het einde wel 2 uur lang. lekker in het zonnetje. of lekker de stad in ontbijten bij de hema.. ze is voor mij heel belangrijk geworden. nu we beiden weer aan het werk zijn is het iets minder. het is natuurlijk ook een hele verandering. kindje verzorgen, werken, huishouden, en nog een beetje aan jezelf en je partner toekomen.

maar ik stuur haar morgen wel een mail. dat ik vaak in mijn eentje een rondje loop en of ze een keer zin heeft om samen te lopen !! ik heb heerlijke tijden om dat te doen. werk vaak van 14:15 tot 22:00 of van 06:15 tot 14:15

ik woon trouwens vlakbij alkmaar en jullie ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Pien ma 10 okt 2011 - 8:12

hoi mama's! ik kom ook maar weer eens uitgebreid reageren!

@Kruumel, oew het werken komt voor jou nu al wel heel dichtbij! ik denk dat ik in jou situatie hetzelfde had gedaan hoor, als je ze zo uit de brand kan helpen. daarnaast is het ook wel weer lekker inkomen denk ik. ik heb er 3 weken vakantie aan vast geplakt. mijn verlof is nu voorbij en dit is mijn tweede vakantie week.
ik ga straks 4 dagen werken, 32 uur. de maandag en donderdag ben ik vrij en 1 keer per maand ook sowieso de zaterdag.
@Yes, wat zul je geschrokken zijn zeg, zo in het ziekenhuis te belanden. Mijn man heeft 5 jaar terug ook galstenen gehad en is daar na 2 maanden aan geopereerd. hij is op een dinsdagochtend opgenomen en geopeerd en donderdags mocht hij naar huis. meestal is het 1 nachtje blijven maar omdat hij een spierziekte heeft en dan aangepaste narcose moet krijgen wilde ze hem
een extra nacht houden. de operatie is hem heel erg mee gevallen!! hij kan nu ook gewoon alles normaal eten en drinken en heeft nergens last van.

@Theezakje, fijn dat het werken toch goed is gegaan en dat K zich gedragen heeft op het kdv. hoe veel uren/ dagen ga je nu weer werken?

@schuddebuikje, leuk dat je mee komt kletsen joh! toevallig dacht ik vorige week nog aan je, was benieuwd hoe je hersteld was na je bevalling omdat jij het daarna heel zwaar had gehad.
ook ik zou het heel leuk vinden hoor zo'n mail te krijgen! ik merk heel erg dat ik dat contact wel mis met iemand die in dezelfde situatie zit, als jullie kids maar 2 dagen schelen is het helemaal leuk!!

@schism, volgens mij heb jij een behoorlijk knulletje of niet?

@Fiebje, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. hopelijk is zo'n broekje niet nodig.

@All, heb even op de dingen van de laatste pagina's gereageerd. sorry als ik iemand niet genoemd hebt.
Hier gaat het eigenlijk heel goed. E drinkt 5 flessen op een dag en heeft echt al een dagritme. 's ochtends komt ze tussen 8 en 9 en vanaf dan heeft ze eigenlijk om de 3.5 a 4 uur een fles. Tussendoor slaapt ze goed, behalve na de2de fles. Dan wil ze niet echt slapen dus ga ik vaak met haar spelen en een beetje masseren. Merk dat ze echt heerlijk ontspand dan, na haar 3de fles is ze dan zo moe dat ze heel goed slaapt. Verder begint ze echt wat voller te worden. Ze was echt steeds een lange slanke dame zonder vetjes en die begint ze nu een beetje te krijgen. Vind het wel gezond staan zo!

@voedingen,
ik ben heel erg benieuwd hoeveel cc jullie je kinderen per 24 uur geven? E krijgt nu 5 keer 165. maar dat drinkt ze niet altijd op. ze laat ongeveer 30 staan per dag. komt dus op 795.

@draagdoeken,
ik ben benieuwd wat voor draagdoeken jullie hebben? dragen jullie mannen ook?

@kledingmaat,
E zit ook nog steeds in 56. heb een paar dingetjes die ze in maat 62 al aan heeft maar die zijn wel echt nog te groot. ben wel toe aan wat nieuwe leuke dingetjes en daarom pak ik soms al wat 62.

@visite, verjaardag.
Hoe doen jullie het met vasthouden/ flesje geven als je ergens op visite bent of een verjaardag hebt? Wij zijn afgelopen zaterdag uiteten geweest met schoonfamilie en E was de hele dag al niet in haar hum, ik wilde haar dus lekker haar rust geven en veel laten slapen. Dat werd alleen niet gewaardeerd. Ik ga me bijna schuldig voelen als ik in haar belang denk want dan voelen opa en oma zich weer gepasseerd.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Pien ma 10 okt 2011 - 8:16

@schuddebuikje, ik heb je in de tabel toegevoegd. ga er van uit dat je dat oke vind? deze gegevens kon ik vinden, de rest is even voor mij onbekend.


ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm..gram.. ..
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm4875 & 5320 gram 55 & 56 cm 8,5 week
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 4610 gram 59 cm 8 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 5450 gram 60 cm9 weken en 4 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4860gram58,5cm 9 weken en 1 dag
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 3540 gram 53 cm9 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm5600554,5 week
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 5140 gram55 cm7 weken
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten3290 gram49,5 cm4 weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 4600573weken en 6 dagen
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm...
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...
[/quote]

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje di 11 okt 2011 - 2:46

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm6050 gram62,2 cm 11
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm4875 & 5320 gram 55 & 56 cm 8,5 week
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 4610 gram 59 cm 8 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 5450 gram 60 cm9 weken en 4 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4860gram58,5cm 9 weken en 1 dag
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 3540 gram 53 cm9 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm5600554,5 week
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 5140 gram55 cm7 weken
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten3290 gram49,5 cm4 weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 4600573weken en 6 dagen
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm...
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...
[/quote][/quote]


Laatst aangepast door schuddebuikje op wo 12 okt 2011 - 20:10; in totaal 2 keer bewerkt
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 11 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum