Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje do 6 okt 2011 - 2:55

Kruumel: wat zijn hoofdje betreft ben ik ook hartstikke blij. Alleen met het heupje wat minder. Hij is met de geboorte onderzocht door de verloskundige daarna nog 2 x door de kinderarts en zij hebben er niks aan gezien. Bij de eerste controle op het cb ook niks gezien. Uiteindelijk was het denk ik ook meer de manier waarop ze het zei en hoe ze deed waar ik later toch wel boos/verdrietig over werd.

Wat werken betreft denk dat het idd lastig blijft of ze nu 2, 3 ,4 maanden oud zijn. Begin zal altijd moeilijk wezen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 2:58

Bijna raar idee Kruumel, dat jij eerder moet beginnen als ik. Ik heb tot 24 oktober verlof. Maar ik had natuurlijk 14 weken na omdat ik eerder bevallen ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje do 6 okt 2011 - 3:05

Theezakje bedoelde ook meer je werk zelf. Ik mis m'n werk wel gewoon omdat ik mijn werk inhoudelijk hartstikke leuk vind. Het liefste zou ik W dan ook mee nemen naar mijn werk! Maar ja dat werkt niet, en hem de hele dag missen zie ik ook tegenop ben dus blij dat het nog even duurt.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Theezakje13 do 6 okt 2011 - 3:38

Fiebje, mijn werk zelf vind ik erg leuk. Dus daar zie ik wel naar uit.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 5:49

Fiebje en theezakje, ik vind mijn werk ook erg leuk, en ik vind het heel leuk mijn collega's weer te zien, die heb ik ook zo lang gemist. Dus daar ligt het niet aan. Maar ik vind het zo snel.. Ik wil mn kleine man nog helemaal niet missen. Maar ik denk dat dat gevoel 3 weken later gewoon hetzelfde zal zijn. Ik kan zeker wel oppas vinden, dat is het probleem niet.

PM, inderdaad.. Jij hebt nog langer verlof dan ik. Maar jij was eigenlijk ook 10 dagen na mij uitgeteld of niet? Weet de datum niet meer precies. Heb jij nog vakantie na je verlof of ga je dan weer aan t werk? Hoeveel uur ga jij nog werken?

All, hebben jullie nog vakantiedagen aan je verlof geplakt of gaan jullie na 10/12 weken weer werken? En hoeveel uur?
Ik ga 24 uur werken, eerst werkte ik er 40.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 6:12

Kruumel: Ik was 16 augustus uitgerekend en 18 juli bevallen.
Ik heb daarna nog 12 weken vakantie, dus begin in 2012 pas weer. Ik ga 16 uur werken, werkte er 20.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 6 okt 2011 - 6:12

@ Kruumel, ik ga na 12 weken weer werken, dan is mijn verlof echt afgelopen. Ik begin dan met 24 uur te werken tot 1 januari (neem vakantiedagen verdeeld op) en per 1 januari ga ik weer 32 uur werken. Dan heb ik even de tijd om te wennen en hoef ik niet meteen vol aan de bak. Ik werkte eerst 36 uur.
Ga je toch die ene dag werken? Misschien is het helemaal geen slecht idee, je kunt dan toch 1 dag in de week wennen ipv meteen 3 dagen.

@ PM, ik heb tot 10 november verlof, dat is een vrijdag en wil de maandag daarop beginnen, de 14e. Jij hebt natuurlijk officieel 6 weken vooraf gehad en 10 weken erna toch. Maar je gaat 24 oktober toch niet aan het werk, had je niet nog ouderschapsverlof of langer vakantie, je bent in januari toch weer? Dacht dat ergens te hebben gelezen.

@ Theezakje, kan me steeds meer voorstellen dat je het moeilijk vindt om K achter te laten en weer aan het werk te gaan. Hoe ging zijn eerste dagje op de kdv?

@ Fiebje, wat vervelend van die voorkeurshouding en zijn heupje. Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zou ik ook zijn. Ik hoop dat de fysio wat voor jullie kan betekenen, verschoon je W ook al op de andere kant van het waskussen, dat werd ons aangeraden.

@ Peach, op toeslagen kun je een berekening maken. Maar je kunt ook gewoon het programma downloaden en alles alvast invullen, dan weet je zeker dat je berekening goed is. Aan de proefberekening op toeslagen.nl mag je namelijk geen rechten ontlenen en die verschilde bij ons 25 euro met het daadwerkelijke bedrag.
D. gaat 2 dagen in de week en wij moeten zelf 140 euro betalen.

@ Steep, wat leuk dat het speelkleed binnen is. Ik zag hem in het voordeelboekje staan van de Wij Jonge ouders smile Scheelde wel aardig in de prijs.

@ Schism, ik heb een bykay draagdoek en moet eerlijk zeggen dat het nog wel ff oefenen is met D. om hem erin te doen en dat ik ook het idee heb dat ie goed en fijn ligt.

@ All, ik dacht in het begin dat het wel mee zou vallen met de moeite die ik zou hebben om weer aan het werk te gaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik er steeds meer tegenop begin te zien. Ik wil graag weer aan het werk, maar het idee dat ik mijn mannetje moet achterlaten draait mijn maag om.
Vandaag een dagje een vriendin op bezoek gehad, lekker geklept, pannenkoeken gegeten en nog even gewandeld.


Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 6:26

Fearie: Je mag pas met 34 weken officieel met verlof. Dus had ik er zeg maar 2 weken opzitten toen ik beviel, dus blijven er 14 over voor erna. Als je uit gaat van de uitgerekende datum is het 6 weken voor en 10 na, bij mij 2 weken voor en 14 na.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 6 okt 2011 - 8:37

@ PM, das waar ook. Je bent natuurlijk met 36 weken al bevallen. Wel lekker dat je gewoon nog 12 weken vakantie hebt, dat zou ik ook wel willen Very Happy

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 9:21

Fearie schreef:
@ All, ik dacht in het begin dat het wel mee zou vallen met de moeite die ik zou hebben om weer aan het werk te gaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik er steeds meer tegenop begin te zien. Ik wil graag weer aan het werk, maar het idee dat ik mijn mannetje moet achterlaten draait mijn maag om.
Dat heb ik dus ook... precies hetzelfde.
Voor een paar uurtjes oppas vind ik het helemaal niet erg. Ik kan ook gerust ergens naar toe zonder dat ik de hele tijd aan M moet denken, maar 8 uur werken... pffff...ik zie er zo tegenop!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep do 6 okt 2011 - 17:22

@Oppas; ik heb juist meer moeite met oppas voor een paar uurtjes want dat houdt in dat ik en mijn man iets leuks gaan doen en R niet mee mag. En dan voel ik me schuldig Sad

Ik heb R toch weer ingebakent met 1 armpje want hij zat zichzelf weer wakker te houden. Hij heeft van half 12 tot 6 geslapen! Jeeeej! Alleen weet ik niet wat ik nu moet doen. Toch een inbakerslaapzak kopen, of nog ff met de hydrofiel aanzien.. Lastig!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie do 6 okt 2011 - 17:58

@ Steep, als hij goed slaapt in de hydrofiel luier zou ik dat ff volhouden, je bent al half aan het afbouwen met inbakeren toch?

Hier ook een poging gedaan om hem te laten slapen zonder in te bakeren, ging het eerste uur goed en daarna brak de hel los hahaha. Meneer werd wakker, heb hem toch weer ingebakerd en toen besloot ie ieder uur van de nacht alles bij elkaar te krijsen. Heb hem rond kwart voor 4 gevoed en zelfs daarna was ie niet stil. Ben blij dat ik vandaag niets gepland heb, want dit word een bijslaapdagje (met dat trieste weer wil ik trouwens niet eens mijn bed uitkomen, bleh)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje do 6 okt 2011 - 18:46

@ kruumel, ik neem geen extra vakantie op. Ik begin bij mijn nieuwe werkgever (was eerst uitgedatacheerd). Dus 7 nov mag ik weer aan de slag. Heb dan in totaal 17,5 week verlof gehad. Nu ik het zo opschrijf denk ik: zo dat is best lang. Maar ze vliegen voorbij!!

@ steep, ik zou het ook nog even met de hydrofielluier proberen is zonde om een inbakerdoek doek te kopen aangezien je toch aan het afbouwen bent. Je kan misschien ook nog een andere deken/omslagdoek/badcape gebruiken om in te bakeren.

Fearie, balen dat je zo'n rotnacht achter de rug hebt. Wordt vandaag idd in je bed lig weer lekker warm onder de dekens. Hier regent het op het moment keihard.

All hier is het omgedraaide wereld, ik ben klaarwakker en meneer ligt nog heerlijk te slapen (vanaf gister kwart voor 11). Wilde vandaag even met mijn moeder bij mijn oma langs. Kunnen we gelijk een 4 generatiefoto maken, zijn er hier ook die 5 generaties op een rij hebben?


Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Theezakje13 do 6 okt 2011 - 20:04

Faerie, het ging heel goed met K op het kdv. Met mama die ochtend wat minder haha!!!

Pffff, slechte nacht achter de rug. K had volgens mij buikgriepje. Heel veel spugen en flink wat volle luiers.. Gelukkig gaat het tot nu toe goed met hem. Ligt lekker te spelen op zijn speelkleed.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 6 okt 2011 - 20:14

Steep ik heb een pacco te leen van de vrouw van t CB. Zij komt m maandag weer ophalen. Ik geloof niet dat het iets voor M is. Hij vind het niet vervelend om erin te liggen volgens mij, maar baat heb ik er niet bij. Zijn probleem is namelijk niet het wakker slaan van zichzelf, maar het zelf in slaap komen.

Hier ook niet zo'n geweldige nacht. M kwam al om 4 uur voor zijn voeding en vanaf 6 uur heeft ie me een beetje wakker gehouden.
Ik ga zometeen even met een vriendin de stad in. Misschien vanmiddag even een dutje doen... Maar ja, dat denk ik vaker maar dat komt er nooit van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  yes1984 za 8 okt 2011 - 6:37

Sorry hoor voor dit ego bericht. Maar ik moet het even kwijt. Het ging zo goed. En nu was er even zo'n tegenvaller!

Donderdagnacht kreeg ik plotseling enorme buikpijn. En daarna rugpijn erbij. Dit had ik nog nooit meegemaakt. Daarnaast had ik het gevoel dat ik flauw ging vallen.
Mijn vriend heeft 's nachts de dokterwacht gebeld, en daar konden we terrecht. Toen ik daar aankwam had ik een bloeddruk van 80/40 en een pols van 60. Dat ging dus niet goed. Daarom werd ik opgenomen van 04.15 tot 18.30 (de kleine man hadden we natuurlijk meegenomen).
In het ziekenhuis zijn er heel veel onderzoeken gedaan. En ze dachten eerst aan een blaasontsteking/nierbekontsteking. Maar toen bleek uit het bloed dat mijn lever ontregelt is. Dus werd er een echo gemaakt. Nu heb ik galstenen, dus de galblaas moet eruit. Dit kunnen ze nu niet doen omdat ze dan de buik gaan opblazen, en dat kan de wond van de keizersnede nog niet aan. Over twee weken gaan ze mijn lever weer controleren. En ze willen over drie maanden operen. Die galstenen veroorzaakte die buikpijn! Wanneer het gaat ontsteken of ik vaker pijn krijg zal dit eerder moeten. Daarnaast heb ik tabletten omdat ik ook een urineweginfectie heb. Pas aan het einde van de dag kwam de chirurg om te vertellen dat de operatie uitgesteld werd. Tot die tijd zaten we in onzekerheid. En mocht ik alleen heel licht eten, omdat ze misschien nog wilden opereren.
Nu gaat het weer best goed. Maar we zijn enorm geschrokken. Ik baal dat ik nu binnenkort weer onder het mes moet. Aan de andere kant ben ik erg blij dat het niet iets ernstigs is. J. heeft zich in het ziekenhuis top gedragen. En heeft vannacht lekker lang geslapen. Het is echt een kanjer. Zo konden we vandaag de draad weer oppakken.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep za 8 okt 2011 - 9:19

@Yes; Gadver de gadver!! Wat schrikken! Pfoeeh ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen eigenlijk! Het is zo balen! Ik geloof dat je niet meer in het ziekenhuis bent of heb ik dat verkeerd gelezen? Wel jammer dat het in het ziekenhuis altijd zo lang duurt voordat je weet waar je aan toe bent. Ik snap het wel, maar het zou zo fijn zijn als je snel zou weten waar je aan toe bent.

@Kruumel; Wat een goed idee, ik ga het vragen bij het CB. Ik had ook al gekeken naar een grotere hydrofiel. Vna 120 bij 120. Kost iets van 11 euro ofzo dus dat is het overwegen nog waard.

Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 18:46

Yes, jeetje wat een verhaal! Ik wens je heel veel sterkte. Ik word er een beetje bang van.. Ik heb namelijk na de bevalling al 3 keer buikpijn/rugpijn gehad zoals jij die beschrijft. Ik had ook het gevoel flauw te vallen. Heb zelfs op de vloer gelegen omdat ik niet wist wat te doen met de pijn. Als ik t weer krijg misschien effe naar de ha. Ik hoop dat de operatie niet heel zwaar is en dat je herstel goed verloopt, wat schrikken zeg!.

Steep, ze zei er wel bij dat ze m eigenlijk niet uit mocht lenen omdat collega's m ook nodig kunnen hebben om te demonstreren aan moeders. Maar omdat er op vrijdag toch niemand werkt op cb en ze m maandag weer op komt halen zou niemand m nodig hebben in de tussentijd. Maar je kunt het vragen natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep za 8 okt 2011 - 18:53

@yes; hoe is het nou?

@kruumel; ik ga het wel vragen en dan misschien inderdaar zo'n weekend oplossing. Meneer is de hele nacht in de weer geweest en hem helemaal inbakeren heeft ook niet geholpen. Eens kijken of ik nu wel wat slaap kan/mag krijgen Wink
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje za 8 okt 2011 - 21:32

Yes wat heftig meis. Is de pijn te doen?

Kruumel, heb je al een menstruatie achter de rug? Daar kunnen je klachten ook vandaan komen.

Steep, nog wat slaap gehad?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast za 8 okt 2011 - 21:38

Fiebje, nog geen menstruatie gehad. Maar menstruatiepijn zit in je onderbuik. Dit zit echt rond de maag en longen zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  yes1984 zo 9 okt 2011 - 6:02

We zijn ook erg geschrokken. Doordat de bloeddruk zo laag was, dachten ze eerst aan een maagbloeding. Daarnaast hebben ze de baarmoeder en eierstokken helemaal gecheckt. Ik was heel bang dat daar iets mis mee was.
Ik voel me nu redelijk goed. Na het eten vaak misselijk. En af en toe duizelig, maar dat zal door de bloeddruk komen. Omdat ik ook een urineweginfectie heb heb ik medicijnen. Daar krijgen ik en J. beide diarree van. Dat is even vervelend.
De pijn tijdens de aanvallen is echt niet fijn! Wist even niet waar ik het moest zoeken. Over drie maanden in principe de operatie. Dat wordt een opname van ongeveer vier dagen. Ik hoop dat ik intussen weinig pijnaanvallen zal krijgen. Daar heb ik nu wel pijnstilling voor meegekregen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje zo 9 okt 2011 - 6:54

Kruumel schreef:Fiebje, nog geen menstruatie gehad. Maar menstruatiepijn zit in je onderbuik. Dit zit echt rond de maag en longen zeg maar.

Dat klopt. Alleen ik had ook pijn in mijn onderrug. Heb de eerste menstruatie er alweer opzitten.

Yes hoop dat de pijn minder wordt. Dat je het nog een even uitzingt.
Als je geopereerd bent ben je dan gelijk van je klachten af?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 6:56

Fiebje: Nu alweer ongesteld geweest? Da's balen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast zo 9 okt 2011 - 7:36

Fiebje schreef:
Kruumel schreef:Fiebje, nog geen menstruatie gehad. Maar menstruatiepijn zit in je onderbuik. Dit zit echt rond de maag en longen zeg maar.

Dat klopt. Alleen ik had ook pijn in mijn onderrug. Heb de eerste menstruatie er alweer opzitten.
Maar ik had de pijn boven en midden in mn rug... van de schouderbladen tot de zij zeg maar.

Geef jij bv of fv? Wat snel alweer een menstruatie erop zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 10 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum